logo

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

5 اردیبهشت 1403

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران ایرانی در استان‌های آنتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا هستند. طبق آمار سرشماری کانادا در سال ۲۰۱۶، تعداد ۱۷۰,۷۵۵ نفر از ایرانیان در کانادا زندگی می‌کردند که 90 درصد از این تعداد در این سه استان حضور دارند و استان آنتاریو با ۱۰۹,۴۱۰ نفر ایرانی، بزرگ‌ترین جمعیت ایرانی را در کانادا دارد.

در کنار ویژگی‌های مثبت عمومی که برای زندگی در یک شهر حائز اهمیت است، برای برخی از ایرانیان، شهرهایی که در آنها ساکنین ایرانی بیشتری دارد می‌تواند یکی از ملاک‌های انتخاب باشد.

بهترین شهرهای کانادا

1. تورنتو: بزرگ‌ترین شهر کانادا با یک فضای اقتصادی متنوع که موقعیت‌های شغلی فراوانی در زمینه‌های تکنولوژی، اقتصاد، سلامت و رسانه دارد. همچنین از بهترین سیستم‌های آموزشی در کنار طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی نیز برخوردار است.

2. ونکوور: احاطه‌شده به وسیله اقیانوس آرام و کوه‌های خوش‌منظره، یکی از زیباترین شهرهای کانادا است. صنعت سینما و تلویزیون در کنار تکنولوژی و صنایع توریسم در این شهر بسیار پررونق است. شهر ونکوور با دمای هوای ملایم و تمیز و امکانات تفریحی در فضای آزاد، یک محیط ایده‌آل را برای شهروندانش فراهم می‌کند.

3. مونترال: هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه در این شهر در کنار دانشگاه‌های شناخته‌شده و فرهنگ ترکیبی و متنوع، زندگی را برای شهروندانش راحت‌تر و دلپذیرتر می‌کند.

4. کلگری: با موقعیت‌های شغلی بسیار و درصد بیکاری پایین، کلگری یک زندگی باکیفیت به شهروندانش ارائه می‌کند.

5. اتاوا: به عنوان پایتخت کانادا و مرکز سیاسی این کشور، درصد جرم و جنایت بسیار پایین بوده و همچنین بهترین بهداشت و درمان را دارد.

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

تنوع مناظر زیبای کانادا و شهرهای پرانرژی آن، این کشور را به یک مقصد جذاب برای مهاجرانی که به دنبال شروعی تازه هستند، تبدیل کرده است. از کلان‌شهر پرآوازه تورنتو در آنتاریو، تا مناظر خیره‌‌کننده آلبرتا و جذابیت ساحل آرامش‌بخش بریتیش کلمبیا، هر استانی ترکیب منحصربه‌فردی از فرصت‌ها و سبک‌های زندگی را ارائه می‌دهد.

در لیست زیر بهترین شهرهای کانادا را معرفی کردیم:

تورنتو

تورنتو پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است، اما با اینحال، به لطف محله‌های متعددش و ۱۵۰۰ پارک، به ساکنانش فرصت‌های فراوانی برای تفریحات خارج از منزل می‌دهد و احساس شلوغی و زندگی در کلان شهر را کمتر می‌کند. در طول ماه‌های تابستان، فرصت‌های بی‌پایانی برای شرکت در یکی از جشنواره‌های خیابانی تورنتو وجود دارد که در محله‌های مختلف برگزار می‌شود.

شهر تورنتو در رده‌بندی سال 2024 از بهترین مکان‌های زندگی در جهان، در جایگاه نهم قرار گرفت که در بخش‌های پایداری، بهداشت و درمان، و آموزش امتیاز کامل را دریافت کرد. بعضی از محله‌های معروف و محبوب شهر تورنتو شامل رزدیل، فارست هیل، یورکویل، لارنس پارک، بریدل پات، و انکس است. رزدیل یکی از محله‌های شیک تورنتو با خانه‌های بزرگ، خیابان‌های پوشیده از سایه درختان و هوای آرامش‌بخش است. این محله به خاطر خانه‌های تاریخی و معماری مدرن شناخته می‌شود.

کبک

کبک شهری فرانسوی‌زبان در کنار رودخانه سنت لورانت است که قدمت و معماری شهر، شما را در زمان به عقب خواهد برد. شهر کبک یکی از بهترین مکان‌های زندگی در کانادا است، با تاریخ غنی، مردم مهربان، و امکانات بی‌شمار. شما می‌توانید با پیاده‌‌روی در خیابان‌های سنگفرش‌شده قدیمی کبک، حس قدم‌زدن در یک روستای اروپایی را تجربه کنید. این شهر برای دانشجویان با مردم مهمان‌‌نواز، معماری کلونیال، بوتیک‌های جذاب، کافه‌های دوست‌‌داشتنی، شب‌های زنده، فضاهای سبز شگفت‌‌انگیز و گستره‌ای از اقامتگاه‌های دانشجویی یک انتخاب طلایی است.

ونکوور

ونکوور، بدون شک، زیباترین شهر کانادا از نظر منظره‌های بصری است. با کوهستان‌های شمالی، اقیانوس آرام در غرب و باغ‌های جنگلی «استنلی پارک» که در مرکز شهر واقع شده، به این شهر زیبایی خیره‌کننده‌ای می‌دهد. در شهر ونکوور راه‌های بسیاری برای لذت‌بردن از زیبایی طبیعی خواهید یافت، از میل‌کردن غذاهای دریایی در کنار ساحل کیتسیلانو، تا دوچرخه‌سواری در جاده ساحلی نزدیک به مرکز شهر. ونکوور یکی از شهرهای محبوب برای زندگی در کانادا است چرا که در این شهر تابستان گرم و زمستان نه چندان سرد، زندگی را برای ساکنان مطلوب می‌سازد.

کلگری

کلگری به عنوان غرب وحشی کانادا، به نمایشگاه استمپید معروف است؛ یک جشنواره یک هفته‌ای که شامل رویدادهای موسیقی، کنسرت‌ها، فعالیت‌های ویژه و نمایشگاه‌های فراوان است. بیش از یک میلیون بازدیدکننده هر سال در اوایل جولای به «کاوتاون» می‌روند تا میراث فرهنگی، کشاورزی و دامداری کالگری را جشن بگیرند که این فستیوال را به یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشور تبدیل کرده است.

اما جذابیت‌های کالگری فقط به این موارد محدود نمی‌شود، در این شهر می‌توانید در روستای تاریخی هریتج پارک، زندگی ساکنان بومی کانادا رو تجربه کنید، در برج کالگری و در منظره 360 درجه شام بخورید و در تابستان از مسابقات فوتبال لذت ببرید.

کلگری دارای کوه‌ها و دریاچه‌های بسیاری است که مقصد محبوب کوهنوردان و علاقه‌مندان به کمپ در طبیعت است. نکته جالب درباره کلگری این است که برخلاف زمستان‌های بسیار سرد در این شهر، ساکنان این شهر زندگی در کلگری را دوست داشته و این شهر در میان لیست بهترین شهرهای کانادا برای زندگی قرار گرفته است.

اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا میزبان برخی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های این کشور است؛ موزه جنگ کانادا، تاریخ نظامی کانادا و رویدادها و کشمکش‌های اصلی را که در نتیجه آنها کشور به شکلی که امروز می‌شناسیم شکل گرفته است، را نمایش می‌دهد. همچنین گالری ملی کانادا، موزه تاریخ کانادا، موزه طبیعت کانادا و موزه هواپیمایی و فضایی کانادا، به عنوان چند نمونه دیگر از اماکن ویژه این شهر هستند.

شهر اتاوا شهری امن و مهمان‌نواز است و این موضوع شهر اتاوا را به یک مقصد مناسب برای دانشجویانی که به دنبال یک سبک زندگی آرام ولی فرهنگی غنی هستند، تبدیل کرده است. بازارهای محلی دوست‌‌داشتنی، غذاخوری‌های متنوع و سرزنده، مسیرهای متفاوت دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌‌روی در مناظر مختلف، تاریخ جذاب و جشن‌های سالانه تجربه‌ای غنی برای شما خواهد بود.

مونترال

تجربه معماری بی‌نظیر، هنر فوق‌العاده، شب‌های پرانرژی و فرهنگ غنی آشپزی را در بزرگترین شهر استان کبک کانادا، مونترال، تجربه کنید! مونترال دومین شهر بزرگ کانادا، و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در کل دنیا، یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است. ساکنین شهر مونترال ترکیبی از انگلیسی‌زبان‌ها و فرانسوی‌زبان‌ها بوده و بسیار مهمان‌نواز هستند. این احساس گرم و مهربانی مردم این شهر است که هزاران دانشجو و بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. پیاده‌روی در شهر مونترال به علت وجود محله‎‌های رنگارنگ و سرزنده، بازارها، بوتیک‌ها، کافه‌های دوست‌‌داشتنی و کلوپ‌ها یک تجربه دلپذیر خواهد بود.

ویکتوریا

اگر عاشق فضاهای باز هستید، از تاریخ لذت می‌برید، تجربه طعم‌های مختلف غذا را دوست دارید و یا فقط عاشق مکان‌های زیبا هستید، ویکتوریا شما را به خود مجذوب کرده و همیشه در ذهن شما خواهد ماند. ویکتوریا، مرکز استان بریتیش کلمبیا، به شهر باغچه‌ها معروف است. با فضاهای سبز فراوان، محیط آرامش‌بخشی را برای افراد فراهم می‌کند. ویکتوریا به دلیل آب‌وهوای ملایم، طبیعت زیبا و فرهنگ پر جنب و جوش، یکی از شهرهای پرطرفدار برای زندگی در کانادا محسوب می‌شود.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی

بر اساس رتبه‌بندی QS 2024، بهترین شهرها برای تحصیل در کانادا شامل مونترال، تورنتو، ونکوور، اتاوا، کبک‌ و کالگری می‌شود. این شهرها دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری هستند که آموزش با کیفیت بالا را برای دانشجویان ارائه می‌دهند و همچنین امکانات مختلفی برای کار پاره‌وقت فراهم می‌کنند تا دانشجویان بتوانند هزینه‌های زندگی خود را مدیریت کنند.

1. مونترال: با رتبه QS 14 یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان رتبه‌بندی شده است. مونترال نام خود را از تپه‌های سه ‌پیکر به نام کوه مونت ‌رویال می‌گیرد که در میان شهر واقع شده است. این شهر، مرکز اصلی بخش‌های مختلفی مانند آموزش، بازرگانی، حمل‌ونقل، مالی، داروسازی، گردشگری و صنعت سرگرمی است. این شهر نقش برجسته‌ای در بخش علم و فناوری به ویژه در حوزه هوافضا و فناوری اطلاعات ایفا می‌کند.

با محبوبیت در میان دانشجویان، فعالیت بالای کارفرمایان، هزینه زندگی و تحصیل مقرون‌به‌صرفه و جذابیت طبیعی، مونترال یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تحصیل نه تنها در کانادا، بلکه در سطح جهانی است.

2. تورنتو: با رتبه QS 15 یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین‌المللی است. در این شهر در کنار کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌هایی با رتبه‌های جهانی بالا، امکان دریافت بورسیه، دستیاری آموزشی و کارهای پاره‌وقت بسیار نیز وجود دارد تا دانشجویان زندگی راحت‌تری را تجربه کنند. همچنین بعد از اتمام دوره تحصیل موقعیت‌های کارآموزی و یا موقعیت‌های شغلی برای پیوستن به شرکت‌ها و ادارات مهم و معتبر را در این شهر در دسترس خواهند داشت.

3. ونکوور: با رتبه 20 QS شهر ونکوور به دلیل تنوع قومی و زبانی خود شناخته می‌شود؛ 52٪ از ساکنان این شهر غیر انگلیسی‌زبان هستند. دوره‌هایی مانند بازاریابی دیجیتال، مهندسی، فناوری اطلاعات برای دانشجویانی که قصد دارند در ونکوور تحصیل کنند، گزینه‌های عالی هستند. وجود کمپانی‌هایی از جمله آمازون و ماکروسافت فرصت مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

4. اتاوا: پایتخت کانادا و با رتبه 53 QS مرکز سیاسی کشور تلقی می‌شود و در میان شهرهای کانادا، بیشترین جمعیت تحصیلکرده کشور را دارد. همچنین وجود دانشگاه‌های برجسته در این شهر، دانشجویان را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می‌کند. از طرفی نیز هزینه زندگی در اتاوا بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و دانشگاه‌ها موقعیت‌های بورسیه و دستیاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

5. کبک: سرزمین فرانسوی‌های کانادا، با رتبه 106 QS ترکیبی از دو فرهنگ فرانسوی و کانادایی است. کبک به علت هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه، شهریه دانشگاه پایین و درصد پایین بیکاری از مقاصد محبوب دانشجویان بین‌المللی است. با وجود اینکه مردم کبک اکثرا فرانسوی‌زبان هستند، بیشتر مراکز آموزشی این شهر به زبان انگلیسی است.

6. کلگری: با رتبه 242 QS، کالگری مرکز صنایع نفتی کانادا است. همچنین کلگری به منابع خورشیدی، بادی، انرژی‌های زیست‌محیطی شناخته می‌شود و برای دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در زمینه‌های تکنولوژی و انرژی‌ها با جدیدترین امکانات هستند، بهترین مقصد است.

بهترین مدارس هر شهر به تفکیک

شهر بهترین مدارس پسرانه بهترین مدارس دخترانه بهترین مدارس مختلط
مونترال و کبک Selwyn House School
Loyola High School
Miss Edgar’s & Miss Cramp’s School
Sacred Heart School of Montreal
Centennial Academy
F.A.C.E. School
Kells Academy
تورنتو St. Michael’s Choir School
Crescent School
Branksome Hall
St. Clement’s School
Ursula Franklin Academy
Leaside High School
ونکوور St George’s School Crofton House School
York House School
Alcuin College
Collingwood School
اتاوا   Elmwood School Canterbury High School
Nepean High School
کلگری Clear Water Academy
North Point School
Calgary Girls Charter School Master’s Academy & College
Rundle Academy

بهترین دانشگاه‌های هر شهر به تفکیک

مونترال

  • دانشگاه مک‌گیل: شناخته‌شده برای رشته‌های MBA، فلسفه و هنر
  • دانشگاه مونترال: شناخته‌شده برای رشته‌های علوم کاربردی، ادبیات
  • دانشگاه کنکوردیا: شناخته‌شده برای رشته‌های MBA، هنر، روزنامه‌نگاری و علوم مهندسی
  • دانشگاه پلی تکنیک مونترال: شناخته‌شده برای رشته‌های مهندسی هوافضا، برق، شیمی

تورنتو

  • دانشگاه تورنتو: شناخته‌شده برای رشته‌های مهندسی، MBA و هنر
  • دانشگاه یورک: شناخته‌شده برای رشته‌های رسانه گروهی، علوم انسانی، هنر
  • دانشگاه متروپولیتن تورنتو
  • دانشگاه ترنت

ونکوور

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: شناخته‌شده برای رشته‌های علوم و تکنولوژی، مهندسی و روانشناسی
  • دانشگاه سایمون فریزر: معروف به رشته‌های علوم کاربردی، علوم سیاسی و هنر
  • دانشگاه کانادا غرب
  • دانشگاه جزیره ونکوور
  • کالج کلمبیا

اتاوا

  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه سنت پاول

کبک

  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه بیشاپ

کلگری

  • دانشگاه کلگری: شناخته‌شده برای رشته‌های ژنتیک، زیست‌شناسی مولکولی، روانشناسی و پرستاری
  • دانشگاه سنت مری
  • دانشگاه مونت رویال

ارزان‌ترین شهرهای دانشجویی کانادا

یکی از استان‌های مقرون‌به‌صرفه برای زندگی دانشجویی در کانادا، کبک است. شهر مونتریال با هزینه زندگی به‌صرفه و اجاره خانه ارزانتر نسبت به سایر شهرهای کانادا، دارای تنوع فرهنگی و سبک زندگی دانشجویی بوده و به عنوان محبوب‌ترین شهر دانشجویی در استان کبک کانادا شناخته می‌شود. میانگین هزینه زندگی در این شهر ماهانه حدودا 1500 دلار کانادا است.

استان آلبرتا یکی دیگر از استان‌های مقرون‌به‌صرفه کشور کانادا بوده و مالیات استانی کمتری دارد. جمعیت این کشور 4.4 میلیون نفر بوده و میانگین میزان درآمد در شهرهای این استان نسبتا بالا و هزینه‌های زندگی و اجاره خانه کمتری دارد. هزینه زندگی دانشجویی در آلبرتا ماهانه بین 1800 دلار کانادا تا 2900 دلار کانادا بوده و شهر کالگری یکی از ارزان‌ترین شهرهای دانشجویی کانادا شناخته می‌شود.

شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان نیز در میان شهرها با جمعیت و وسعت مشابه، برای زندگی بسیار ارزان‌تر بوده و هزینه زندگی، مالیات، خرید و اجاره خانه و خدمات در این شهر کمتر از سایر شهرهای کانادا است. این موضوع به ساکنان این شهر کمک می‌کند تا بتوانند پس‌انداز بیشتری برای خود داشته باشند.

امن‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی

زمانی که تصمیم به نقل مکان و یا مهاجرت مطرح می‌شود، برای انتخاب مقصد مناسب، امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب است. پیداکردن امن‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی، با توجه به آمار جرم و جنایت در آن شهر و منطقه ممکن می‌شود. ما در لیست زیر 10 شهر امن را بر اساس آمار جرم و جنایت در سال 2024 معرفی خواهیم کرد.

1. برلینگتون، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 23.95

برلینگتون، که در منطقه گریتر تورنتو قرار دارد، با شاخص جرم کمتر از میانگین کشوری، در میان شهرهای امن کانادا مانند نگینی می‌درخشد که آن را به یک مکان آرام برای آنهایی که به دنبال یک زندگی بی‌هیاهو و فارغ از نگرانی‌های جرم و جنایت خشونت‌آمیز هستند، می‌سازد.

2. پورت‌ هوپ، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 35.0

پورت هوپ با شاخص جرم کمتر از میانگین کشوری و به علت مناظر شگفت‌انگیز و معماری خیره‌کننده، امنیت و زیبایی را در کنار هم برای ساکنان خود به ارمغان آورده است.

3. شربروک، کبک: شاخص جرم و جنایت – 52.8

شربروک در قلب کبک با شاخص کمتر از میانگین کشوری، یکی دیگر از شهرهای امن کانادا شناخته می‌شود. این شهر امنیت را در کنار یک فضای شهری سرزنده ارائه می‌کند. بیمارستان مرکزی این شهر در زمینه تحقیقاتی در کانادا جزو مراکز علمی برجسته کشور است.

4. کبک، کبک: شاخص جرم و جنایت – 53.6

شهر کبک با داشتن پارک‌های طبیعی و مناظر شگفت‌انگیز، از شهرهای محبوب کشور کانادا برای زندگی است. این شهر در کنار تمام زیبایی‌های طبیعی و تاریخ غنی خود، یکی از شهرهای امن کانادا است. امنیت شهر کبک و مقرون‌به‌صرفه‌بودن هزینه زندگی و اجاره منزل، این شهر را به یک مقصد مناسب برای زندگی تبدیل کرده است.

5. اتاوا، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 54.1

شما در این شهر افراد با ملیت‌های مختلف را خواهید دید که با فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می‌کنند. شاخص این شهر پایین‌تر از میانگین کشور بوده و آن را به یکی از شهرهای امن کانادا برای زندگی تبدیل کرده است.

6. بری، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 56.7

ترکیب شاخص پایین جرم و جنایت، تنوع فرهنگی و زندگی اجتماعی سرزنده شهر بری، این شهر را به یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی امن و در عین حال هیجان‌انگیز هستند، تبدیل می‌کند.

7. سنت کاترینز، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 56.9

شهر سنت کاترینز در منطقه نیاگارا قرار دارد و یکی از شهرهای سرسبز کانادا شناخته می‌شود. شهر سنت کاترینز با یک فضای دوستانه و امن، افراد زیادی را برای زندگی در این شهر به خود جذب می‌کند.

8. گوئلف، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 60.6

شهر گوئلف یکی از شهرهای محبوب برای جوانان است. مرکز شهر یک محیط پویا با رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و متنوع است که جوانان را به خود جلب می‌کند. گوئلف با شاخص پایین و محله‌هایی با فرهنگ‌های متنوع مقصد مناسبی برای کسایی است که قصد تشکیل خانواده و یا شروع یک شغل جدید را دارند.

9. همیلتون، آنتاریو: شاخص جرم و جنایت – 65.0

این شهر پرانرژی نه تنها شاخص جرم پایینی دارد بلکه با یک فضای فرهنگی متنوع به ایجاد یک محیط پویا و جذاب کمک می‌کند که افراد از هر طبقه اجتماعی را در خود جای می‌دهد. برای کسانی که در حال جستجوی شهری امن با یک فرهنگ غنی در کانادا هستند، همیلتون یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود.

10. هالیفاکس، نوااسکوشیا: شاخص جرم و جنایت – 72.2

شهر هالیفاکس زیبایی یک شهر کوچک را با امکانات یک شهر بزرگ ترکیب کرده و یک زندگی راحت را برای ساکنین فراهم می‌کند. این شهر، به عنوان ترکیبی از امنیت، تنوع فرهنگی و فرصت پیشرفت گزینه قابل قبولی برای زندگی در کانادا است.

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت کاری

انتخاب بهترین شهر کانادا برای مهاجرت کاری به فاکتورهای مختلفی وابسته است. برای نیروهای جوانی که به تازگی می‌خواهند در یک شهر و کشور جدید شروع به کار کنند، بودن در کنار خانواده برای نگه‌داشتن انگیزه و روحیه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو یکی از فاکتورهای مهم اهمیت تعادل ساعات کار و زندگی است. فاکتورهای دیگر در این انتخاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مسکن و مقرون‌به‌صرفه‌بودن
  • میانگین درآمد
  • درصد پایین بیکاری
  • امکانات رفاهی و بهداشتی
  • درصد جرم و جنایت
  • آب‌وهوا

با توجه به تمام این فاکتورها، شهرهایی که برای مهاجرت کاری کانادا در میان مهاجران محبوب‌تر هستند: تریوریورز در کبک، واترلو در آنتاریو، لویس در کبک، نیو وست‌مینستر در بریتیش کلمبیا، سنت جونز در نیوفاندلند، هالیفاکس در نوااسکوشا، کینگزتون در آنتاریو، اتاوا در آنتاریو، کبک در کبک.

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

در انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید به فاکتورهایی از جمله منابع انسانی و طبیعی آن شهر توجه داشت. شهرهایی که از لحاظ تکنولوژی پیشتاز هستند، افراد تحصیلکرده بیشتری را در خود جای می‌دهند و شما برای سرمایه‌گذاری در آن شهر به مشکل کمبود نیرو برخورد نخواهید کرد. برخی از این شهرها برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را در لیست زیر می‌بینید:

  • ونکوور: مرکز بسیاری از صنایع فنی و تجهیزات
  • ادمونتون: مرکز صنایع نفتی و سازه
  • تورنتو: مرکز تجاری کانادا
  • مونترال: بهترین شهر برای شروع کسب‌وکار، تجارت‌های نوپا
  • واترلو: بهشت کارآفرینان جوان حوزه فناوری

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب‌ و هوا

یکی از موضوعات بسیار رایج در صحبت‌های روزمره کانادایی‌ها، حرف‌زدن از آب‌وهوا است. به علت هوای سرد کانادا، زمانی که به دنبال بهترین شهر برای زندگی در کانادا از نظر آب‌وهوا باشید، هرچه میزان برف و طول مدت زمستان کمتر باشد آن شهر برای زندگی مناسب‌تر خواهد بود.

از لحاظ آب‌وهوایی استان بریتیش کلمبیا بهترین آب‌وهوا را برای زندگی دارد. سامرلند و پنتیکتون در استان بریتیش کلمبیا با تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم به داشتن بهترین آب‌وهوا در کانادا معروف هستند، میانگین روزهایی که هوا در این شهرها بالای 20 درجه سانتیگراد بوده، 129 روز اعلام شده است. شهرهای جنوب غربی بریتیش کلمبیا، ویکتوریا، ونکوور و آبوتسفورد، نیز در این لیست در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند.

در استان آنتاریو، شهرهای جنوبی از جمله ویندزور، سنت کاترینز، لندن و برنتفورد جزو رتبه‌های بالا در لیست شهرهای با آب‌وهوای خوب هستند.

سردترین شهرهای کانادا

کانادا یکی از سردترین کشورهای جهان است. سرمای زمستان در این کشور بیشتر مناطق کانادا را غیر قابل زندگی کرده است. در لیست زیر 5 مورد از سردترین شهرهای کانادا را معرفی خواهیم کرد.

1. وینیپگ، منیتوبا

وینیپگ، سردترین شهر کانادا است که میانگین دمای آن در زمستان به -19.2 می رسد. هوای این شهر به شدت خشک است و رکورد 12 روز با دمای -30 را نیز دارد.

2. سگنه، کبک

سگنه در 211 کیلومتری شمال شهر کبک قرار دارد و دمای هوا در زمستان به -18.3 می‌رسد. هر سال زمستان میزان برف در این شهر به طور میانگین تا 321 سانتیمتر نیز می‌رسد که در جایگاه دوم در لیست پر برف‌ترین شهرهای کانادا بعد از شهر سنت جانز قرار می‌گیرد.

3. رجاینا، ساسکاچوان

ایالت ساسکاچوان به یکی از سردترین استان‌های کانادا معروف است. شهر رجینا در 258 کیلومتری این استان، زمستان‌های سختی دارد. دمای هوا در شهر رجینا به مدت 11 روز زیر 30 درجه اعلام می‌شود.

4. ثاندر بی، آنتاریو

ثاندر بی در استان آنتاریو، رکورد سردترین روز آنتاریو را با دمای -58 درجه در سال 1982 به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌ها، در این شهر به مدت 61 روز دمای هوا -20 درجه بوده است.

5. ساسکاتون، ساسکاچوان

در زمستان دمای ساسکاتون به طور میانگین -16.5 درجه است و 124 روز در سال، برف این شهر را می‌پوشاند.

گرم‌ترین شهرهای کانادا

گرم‌ترین استان کانادا عموما بریتیش کلمبیا است. مناطق ساحلی جنوب بریتیش کلمبیا، شامل شهرهایی مانند ویکتوریا و ونکوور، دماهای متعادل‌تری را نسبت به بقیه کانادا تجربه می‌کنند.
5 مورد از این شهرها را در زیر معرفی می‌کنیم:

1. ونکوور، بریتیش کلمبیا: میانگین دمای سالانه در این منطقه از حداقل حدود ۳ درجه در ژانویه تا حدود ۲۱ درجه در جولای متغیر است.

2. آبوتسفورد، بریتیش کلمبیا: بسیار شبیه به دمای ونکوور بوده اما در تابستان‌ها کمی گرم‎تر و زمستان‌ها کمی سردتر از ونکوور است. دما در این شهر در ژانویه به حدود -۱ درجه کاهش می‌یابد و در ماه جولای به بالاترین میزان حدود ۲۶ درجه می‌رسد.

3. ویکتوریا، بریتیش کلمبیا: ویکتوریا، با میانگین دمای روزانه 7.6 درجه حتی در ماه ژانویه اوج زمستان کانادا، عنوان «گرم‌ترین شهر کانادا» را به خود اختصاص می‌دهد. ویکتوریا که در جزیره ونکوور واقع شده است، از آب‌وهوای معتدل دریایی بهره می‌برد که به زمستان‌های ملایم و بارانی و تابستان‌های خنک و خشک مشهور است. دما ممکن است در ماه ژانویه به حدود ۲ درجه کاهش یابد، اما در ماه جولای به بالاترین میزان حدود ۲۲ درجه نیز می‌رسد.

4. کلونا، بریتیش کلمبیا: کلونا، واقع در دره اوکاناگان، از آب‌وهوای نیمه خشک با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد بهره می‌برد. دما می‌تواند در ژانویه به حدود -۷ درجه کاهش یابد و در ماه جولای به بالاترین میزان حدود ۲۸ درجه برسد.

5. تورنتو، آنتاریو: از آب‌وهوای قاره‌ای مرطوب با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و مرطوب بهره می‌برد. دما می‌تواند در ژانویه به حدود -۶ درجه کاهش یابد و در ماه جولای به بالاترین میزان حدود ۲۶ درجه برسد.

بهترین شهرهای کانادا از نظر امکانات تفریح و سرگرمی

کشور کانادا به علت طبیعت بکر و گسترده خود، سالانه میزبان فستیوال‌های مختلف و بزرگی است؛ از فستیوال‌های موسیقی تا بازی‌های زمستانه و هاکی. اما در کنار این رویدادهای سالانه، در بسیاری از شهرهای کانادا زندگی شبانه و پر جنب‌وجوش در جریان است. سرگرمی‌هایی از جمله مناطق بازی، کافه و رستوران‌های مختلف.

در کنار این فضای پر جنب و جوش، بسیاری از شهرهای کانادا فضاهای فرهنگی و هنری مانند گالری‌ها، موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز دارند که بازدید از آنها لذت‌بخش و سرگرم‌کننده خواهد بود. بهترین شهرهای کانادا که تمام این امکانات تفریحی و سرگرمی را در آنها خواهید یافت شامل: مونترال، ونکوور، تورنتو، کلگری، کبک، هالیفاکس، ویکتوریا، وینیپگ و … می‌شود.

هزینه زندگی در محبوب‌ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

همانطور که پیشتر اشاره شد، استان‌هایی که ایرانیان بیشتری در آن زندگی می‌کنند شامل سه استان آنتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک است. استان آنتاریو بزرگ‌ترین استان کشور کانادا است و بیش از 14.7 میلیون جمعیت دارد. شهر تورنتو در این استان گران‌ترین شهر کانادا برای زندگی بوده و به طور میانگین ماهانه 2250 تا 4900 دلار کانادا هزینه زندگی خواهد بود.

استان بریتیش کلمبیا یکی دیگر از استان‌های گران کانادا بوده و بیشتر از 4.8 میلیون جمعیت دارد. بیشترین هزینه زندگی در این استان و به خصوص در شهر ونکوور صرف اجاره خانه می‌شود. ونکوور به علت داشتن آب‌وهوای بهتر در کشور کانادا از محبوب‌ترین مقاصد اقامت ایرانیان می‌باشد. هزینه زندگی به طور میانگین ماهانه از 2270 تا 5000 دلار کانادا خواهد بود.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرین کشورهای دیگر

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در دنیا است. تمام کسانی که از اقصی نقاط جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند، برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای زندگی، فاکتورهای مشابهی دارند که در این مقاله بررسی شد. به طور کلی 5 شهری که در کانادا بیشترین مهاجر را دارند عبارتند از: تورنتو، اتاوا، مارخام، میسیساگا و ونکوور.

امتیاز
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study