logo

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

23 مرداد 1403
تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با وجود اینکه بیشتر رشته‌ها و دوره‌ها در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شود، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی غیر ممکن نیست. در همه مقاطع مختلف به صورت محدود، رشته‌ها و کورس‌هایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

شرایط تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی، افراد باید برای موسسات آموزشی که زبان آموزش آنها انگلیسی است اقدام کنند. این دانشگاه‌ها در موسسات دولتی محدودتر بوده اما در دانشگاه‌های خصوصی دارای تنوع بیشتری هستند. همچنین به کسانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان را دارند توصیه می‌شود که برای مقاطع ارشد و دکتری اقدام کنند. در مقطع کالج و کارشناسی دانشگاه‌های آلمان، رشته‌های ارائه‌شده به زبان انگلیسی عموما در موسسات خصوصی بوده و با پرداخت شهریه امکان‌پذیر است.

برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی لازم است دانشجویان مدرک زبان انگلیسی از جمله تافل، آیلتس، PTE و یا سایر مدارک مورد تایید دانشگاه ارائه کنند. معمولا نمره زبان مورد نیاز دانشگاه‌های آلمان، آیلتس 6.5 و معادل آن است، البته با توجه به موسسه مورد نظر و رشته، نمره زبان مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد.

شرایط تحصیل در مدارس انگلیسی‌زبان آلمان

تحصیل در مدارس انگلیسی‌زبان آلمان، شرایط پیچیده‌ای ندارد و دانش‌آموزان باید مدرک زبان انگلیسی ارائه کنند. در برخی از مدارس با برگزاری مصاحبه با دانش‌آموزان تسلط آنها را بر زبان انگلیسی بررسی می‌کنند. در سیستم آموزشی IB امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانش‌آموزان فراهم است و بر خلاف دیپلم سه‌ساله German Abitur، در این سیستم دانش‌آموز باید دو سال و دو پایه 11 و 12 را تحصیل می‌کند. در پایان تحصیل نیز به دانش‌آموزان، دیپلم بین‌المللی International Baccalaureate داده می‌شود. این سیستم آموزشی در مدارس بین‌المللی خصوصی و شبانه‌روزی آلمان ارائه می‌شود.

لیست برخی از مدارس انگلیسی‌زبان آلمان که سیستم آموزشی IB ارائه می‌کنند عبارتند از:

نام مدرسه شهر
مدرسه بین‌المللی مونیخ Munich International School مونیخ
مدرسه بین‌المللی باوارین Munich International School مونیخ
مدرسه بین‌المللی سینت جورج St. George’s, The British International School مونیخ
مدرسه دوزبانه مونیخ International Bilingual School Munich مونیخ
مدرسه بین‌المللی برلین Berlin International School برلین
مدرسه بین‌المللی سوئیس SIS Swiss International School برلین
مدرسه بین‌المللی برندنبورگ BBIS BBIS Berlin Brandenburg International School برلین
مدرسه بین‌المللی WABE WABE International School هامبورگ
مدرسه بین‌المللی راین ماین International School RheinMain فرانکفورت
مدرسه بین‌المللی فرانکفورت Frankfurt International School فرانکفورت
مدرسه بین‌المللی هامبورگ International School of Hamburg هامبورگ
به مشاوره احتیاج دارید؟ با ما تماس بگیرید ...

شرایط تحصیل در کالج‌های انگلیسی‌زبان آلمان

شرایط تحصیل در کالج‌های انگلیسی زبان آلمان، محدودتر از سایر مقاطع تحصیلی در آلمان است. به این معنی که در میان کالج‌های آلمان تنها دو نوع کالج وجود دارد که افراد می‌توانند در آنها به زبان انگلیسی تحصیل کنند، کالج‌های T-Kurs وW-Kurs. بر اساس این تقسیم‌بندی در سیستم آموزشی آلمان، افرادی می‌توانند در کالج‌های آلمان به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند که هدف آنها رشته‌های مهندسی، مدیریت، اقتصاد و رشته‌های مرتبط به این سه حوزه باشد. برخی از کالج‌های برتر این دو کالج برای تحصیل به زبان انگلیسی عبارتند از:

نام کالج شهر
کالج دانشگاه هایدلبرگ Studienkolleg an der Universität Heidelberg هایدلبرگ
کالج دوسلدروف Studienkolleg Düsseldorf دوسلدروف
کالج دانشگاه FU برلین Studienkolleg an der FU Berlin برلین
کالج هامبورگ Studienkolleg Hamburg هامبورگ
کالج دانشگاه گوته Studienkolleg an der Goethe-Universität فرانکفورت
کالج دانشگاه فنی دارمشتات Studienkolleg an der TU-Darmstadt دارمشتات
کالج دانشگاه ماربورگ Studienkolleg Mittelhessen der Universität Marburg ماربورگ
کالج علمی کاربردی آخن Freshman Institute – FH Aachen آخن
کالج دانشگاه هانوفر Studienkolleg an der Universität Hannover هانوفر
کالج دانشگاه یوهانس گوتنبرگ Studienkolleg der Johannes-Gutenberg-Universität ماینتس
کالج تودیاس درسدن TUDIAS-Studienkolleg TU Dresden درسدن
کالج زاکسن دانشگاه لایپزیگ Universität Leipzig Studienkolleg Sachsen لایپزیگ
کالج دانشگاه مارتین لوتر ویتنبرگ Studienkolleg an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg هاله
کالج استانی Staatliches Studienkolleg نوردهاوزن

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی آلمان

با وجود اینکه بیشتر رشته‌های دانشگاهی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند، برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی آلمان، گزینه‌های محدودی در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد. معمولا با مراجعه به سایت دانشگاه می‌توان رشته‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود را پیدا کرد. این رشته‌ها بیشتر در گروه مهندسی، رشته‌های زبان‌شناسی و فرهنگی، رشته‌های مدیریت کسب و کار، مدیریت هوافضا و غیره هستند.

برای پذیرش در رشته‌های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس، تافل و یا یکی از مدارک بین‌المللی زبان بر اساس نیازمندی دانشگاه ارائه کرده و به همراه ریز نمرات و انگیزه‌نامه به دانشگاه ارائه کنند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در آلمان

برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در آلمان، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود، رشته‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند را به صورت لیست مشاهده کرده و با فراهم‌کردن مدارک مورد نیاز دانشگاه، برای تحصیل در آن دانشگاه اقدام کنند.

در مقطع کارشناسی ارشد، بیشتر رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، در زمینه‌های مدیریت کسب و کار (بیزنس) و علوم اجتماعی و همچنین مهندسی هستند. شرایط لازم برای ورود به این رشته‌ها داشتن مدرک زبان انگلیسی و مدرک و ریز نمرات مقطع کارشناسی است.

تنوع رشته‌های انگلیسی‌زبان در مقطع کارشناسی ارشد، بیشتر از کارشناسی است.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکترا در آلمان

مقطع دکتری در آلمان در بیشتر رشته‌ها و دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و یافتن یک موقعیت دکتری به زبان انگلیسی در کشور آلمان بسیار راحت‌تر از مقاطع دیگر است.

از آنجایی که کلیت تحصیل دکترا در کشور آلمان بر اساس تحقیق و مطالعه است، استادان و سوپروایزرها برای جذب دانشجوی بین‌المللی به زبان انگلیسی با او مصاحبه و همکاری می‌کنند و در رشته‌های محدودی در مقطع دکتری، دانش زبان آلمانی مورد نیاز است.

نکته قابل توجه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکتری این است که دانشجویان برای تحصیل دکترا، از طرف دانشگاه و یا استاد مربوطه ماهانه حقوق دریافت می‌کنند و این مقطع مشابه یک موقعیت شغلی در کشور آلمان است.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان، در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. اما به‌طور کلی بیشتر دانشگاه‌های آلمان مدارک زبان تافل، آیلتس، دولینگو، PTE و غیره را از دانشجویان می‌پذیرند.

نمره زبان مورد نیاز هر دانشگاه طبق جایگاه و رتبه آن دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد و با مراجعه به سایت هر دانشگاه، نمره مورد نیاز برای پذیرش قابل استعلام است.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان تفاوت چندانی با تحصیل به زبان آلمانی ندارد. تحصیل در کشور آلمان از طرف دولت حمایت مالی می‌شود و هیچ کدام از دانشگاه‌های دولتی در کشور آلمان شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند.

فقط در صورتی دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند که برای تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه خصوصی را انتخاب کنند. در دانشگاه‌های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی بیشتر بوده اما دارای هزینه شهریه است.

در کنار هزینه شهریه دانشگاه، هزینه زندگی و برخی هزینه‌های جانبی نیز برای دانشجویان وجود دارد. هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. تخمین هزینه زندگی در آلمان برای یک نفر حدود 934 یورو ماهانه و به عبارتی 11208 یورو سالانه است.

البته هزینه زندگی در شهرهای آلمان با یکدیگر متفاوت بوده و مونیخ و اشتوتگارت از شهرهای گران، آخن و درسدن شهرهای ارزان آلمان محسوب می‌شوند.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی فقط در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان امکان‌پذیر است. تحصیل در همه موسسات آموزشی دولتی در کشور آلمان رایگان بوده (بجز چند ایالت) و دانشجویان بین‌المللی فقط باید هزینه زندگی خود را به مدت یک سال داشته باشند.

تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی بسیار محدود بوده و رقابت بسیار بالا است. در حالی که در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری، تنوع رشته‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند بسیار بالا بوده در شاخه‌های مختلف و دانشگاه‌های مختلف دولتی می‌توان رشته‌های انگلیسی زبان را پیدا کرد. برای پیداکردن این رشته‌ها بهتر است در دانشگاه‌های کمتر شناخته‌شده‌ و دانشگاه‌های علوم کاربردی جستجو شود.

به مشاوره احتیاج دارید؟ با ما تماس بگیرید ...

بورسیه‌های موجود در آلمان برای تحصیل به زبان انگلیسی

بورسیه‌های موجود در آلمان برای تحصیل به زبان انگلیسی را عموما می‌توان از سایت DAAD و یا سایت دانشگاه مقصد جستجو کرد. در کشور آلمان بورسیه‌ها و کمک‌های مالی مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که بسیاری از آنها برای رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه می‌شود.  به چند نمونه از این بورسیه‌ها در زیر اشاره کردیم:

  • بورسیه‌های DAAD: بسیاری از این بورسیه‌ها به طور فول فاند برای مقاطع مختلف ارائه می‌شود که بر اساس شایستگی دانشجو و رزومه او اختصاص داده می‌شود. این بورسیه‌ها برای دانشجویان ارشد، مبلغ ماهانه 934 یورو و برای دانشجویان دکترا، مبلغ 1200 یورو است.
  • بورسیه موسسه هانریش بل (Heinrich Böll Foundation): سالانه 1500 بورسیه توسط این موسسه به دانشجویان مقاطع مختلف اختصاص داده می‌شود. مبلغ این بورسیه نیز برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بین‌المللی ماهانه مبلغ 932 یورو و برای دانشجویان دکترا 1200 یورو بوده و در کنار آن، بیمه درمانی نیز برای دانشجویان تعلق می‌گیرد.
  • بورسیه ملی DeutschlandStipendium: این بورسیه برای دانشجویانی که در سال اول تحصیل، عملکرد چشمگیری داشتند ارائه می‌شود. مبلغ این بورسیه ماهانه 300 یورو بوده و بودجه آن به‌طور مشترک از طرف دولت و تامین‌کننده‌های شخصی تامین می‌شود.
  • بورسیه (StipendiumPlus): این بورسیه برای دانشجویان کارشناسی و دکتری در نظر گرفته شده است و بر اساس عملکرد تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. در این بورسیه علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه زندگی ماهانه، کمک‌هزینه تحصیل و تحقیق و همچنین بیمه درمانی نیز به دانشجویان پرداخت می‌شود. به این صورت که دانشجویان کارشناسی، ماهانه مبلغ 812 یورو کمک هزینه زندگی و مبلغ 300 یورو هزینه کمک تحصیلی و دانشجویان دکتری، ماهانه 1350 یورو کمک هزینه زندگی و مبلغ 100 یورو کمک هزینه تحقیق دریافت می‌کنند. یکی از مزایای دیگر این بورسیه، در نظر گرفتن مبلغ اضافه‌تر برای دانشجویانی است که به همراه خانواده و فرزند در آلمان زندگی می‌کنند.

در کنار این بورسیه‌ها، بسیاری از دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌ ارائه می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از: دانشگاه فناوری مونیخ، دانشگاه هامبورگ، دانشگاه بین‌المللی علوم کاربردی برلین و غیره.

همچنین برای رشته MBA در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان بورسیه‌های متنوعی ارائه می‌شود. برخی از آنها عبارتند از: بورسیه لایپزیگ اچ اچ ال (HHL Leipzig Scholarships)، بورسیه WHU، بورسیه‌ی مدرسه مدیریت  اقتصاد فرانکفورت، مدرسه کسب‌وکار منهایم و غیره.

فهرست بهترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در آلمان

نام دانشگاه رتبه جهانی رتبه در آلمان نمره مدرک انگلیسی تعداد رشته‌های انگلیسی
دانشگاه فناوری مونیخ Technical University of Munich 37 2 6.5 73
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان Ludwig Maximilian University of Munich 54 1 6 32
دانشگاه هایدلبرگ Heidelberg University 87 3 6.5 16
دانشگاه آزاد برلین Free University of Berlin 98 22 6.5 26
دانشگاه هامبولت برلین Humboldt University of Berlin 120 21 6 متعدد
موسسه فناوری کارلسروهه Karlsruhe Institute of Technology 119 10 6.5 متعدد
دانشگاه فناوری برلین Technical University of Berlin 154 12 6 19
دانشگاه آخن RWTH Aachen University 106 5 5.5-6.5 متعدد
دانشگاه فرایبورگ University of Freiburg 192 6 6 25
دانشگاه توبینگن University of Tübingen 213 7 6.5 متعدد

رشته‌های انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان

برای دیدن لیست رشته‌های انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان، باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه شود. تنوع رشته‌های انگلیسی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، اما برخی از دانشگاه‌هایی که رشته‌های انگلیسی ارائه می‌کنند را به‌طور منتخب و به تفکیک مقطع تحصیلی در جدول زیر معرفی کردیم:

مقطع کارشناسی
نام دانشگاه رشته‌ شهر
دانشگاه بیزنس مونیخ Munich Business School مدیریت بازرگانی و کسب و کار و تجارت مونیخ
دانشگاه بیزنس بین‌المللی CBS CBS International Business School ام‌بی‌ای/ کسب و کار آخن
دانشگاه فناوری مونیخ Technical University of Munich (TUM) مهندسی هوافضا مونیخ
دانشگاه علمی کاربردی فنی رزنهایم Rosenheim Technical University of Applied Sciences هوش مصنوعی کاربردی رزنهایم
دانشگاه فناوری دورتموند TU Dortmund مطالعات ادبی و فرهنگی دورتموند
دانشگاه مدیریت و اقتصاد فرانکفورت Frankfurt School of Finance & Management مدیریت کسب و کار فرانکفورت
دانشگاه بین‌المللی علوم کاربردی IU Hochschule مدیریت هوایی باد هونف
دانشگاه جورج آگوست گوتینگن Georg-August-Universität Göttingen علوم اکوسیستم مولکولی گوتینگن
دانشگاه لایپزیگ Universitat Leipzig مطالعات فیزیک بین‌الملل لایپزیگ
دانشگاه علوم کاربردی راین وال Rhine-Waal University of Applied Sciences روابط بین‌الملل / توریسم کلوه

 

کارشناسی ارشد
نام دانشگاه رشته‌ شهر
دانشگاه هایدلبرگ Heidelberg University مطالعات آمریکا هایدلبرگ
دانشگاه بن University of Bonn زبان‌شناسی کاربردی بن
دانشگاه فرایبورگ University of Freiburg علوم اجتماعی فرایبورگ
دانشگاه فناوری برلین Technical University of Berlin طراحی شهری / مدیریت شهری برلین
دانشگاه علوم کاربردی ویزمار Wismar University of Applied Sciences طراحی روشنایی در معماری ویزمار
دانشگاه بین‌المللی علوم کاربردی برلین Berlin International University of Applied Sciences معماری داخلی / طراحی داخلی برلین
دانشگاه موسیقی دتمولد University of Music Detmold موسیقی دتمولد
دانشگاه تی‌اچ کلن TH Köln – University of Applied Sciences طراحی سه‌بعدی انیمیشن برای فیلم و بازی کلن
دانشگاه بن University of Bonn بیوشیمی بن
دانشگاه کلن University of Cologne علوم زیست‌شناسی کلن
دانشگاه اولدنبورگ University of Oldenburg زیست‌شناسی / نوروساینس اولدنبورگ
دانشگاه آردن برلین Arden University Berlin MBA برلین
دانشگاه آردن برلین Arden University Berlin مدیریت پروژه برلین
دانشگاه بیله‌فلد Bielefeld University دیتاساینس بیله‌فلد
دانشگاه فردریک شیلر ینا University of Jena ریاضیات ینا
دانشگاه اشتوتگارت University of Stuttgart علوم کامپیوتر اشتوتگارت
دانشگاه فناوری برندنبورگ Brandenburg University of Technology امنیت شبکه برندنبورگ
دانشگاه لایپزیگ University of Leipzig مطالعه و تحقیق آموزش کودک لایپزیگ
دانشگاه زیگن University of Siegen مهندسی برق زیگن
دانشگاه فناوری کلاوستال Clausthal University of Technology مهندسی معدن / مهندسی نفت کلاوستال
دانشگاه فنی برلین Technical University of Berlin مهندسی سیستم‌های عمرانی برلین
دانشگاه هایدلبرگ Heidelberg University حقوق بین‌الملل هایدلبرگ
دانشگاه فورت وانگن Furtwangen University فناوری تشخیص پزشکی فورت وانگن
دانشگاه لادویگ ماکسیمیلیان Ludwig Maximilian University of Munich روانشناسی، علوم یادگیری مونیخ
دانشگاه علوم کاربردی برمن Bremen University of Applied Sciences مدیریت جهانگردی بین‌الملل برمن

در مقطع دکتری، اکثریت موقعیت‌های دکتری به زبان انگلیسی بوده و با مراجعه به سایت هر دانشگاه بر اساس رشته‌ و زمینه تحقیقی، هر دانشجو می‌تواند برای ورود به تیم تحقیقاتی یک استاد در آن دانشگاه درخواست داده و در صورت موفقیت در مصاحبه، پذیرش بگیرد. معمولا برای تحصیل در مقطع دکتری افراد به جای انتخاب رشته، یک تیم تحقیقاتی را برای همکاری انتخاب می‌کنند و موقعیت دانشجویان دکتری در آلمان مانند افراد شاغل در این کشور است.

مقایسه شرایط تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در کشور آلمان در مقطع کارشناسی بسیار محدود بوده و پذیرش در این مقطع به زبان انگلیسی دشوارتر از سایر مقاطع است. در مقاطع بالاتر به علت تنوع رشته‌ها شرایط تحصیل به زبان آنگلیسی بیشتر فراهم است و افراد با داشتن یک رزومه قابل قبول و مدرک زبان مورد نیاز می‌توانند به تحصیل بپردازند.

لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیزاپزشکی در کشور آلمان فقط به زبان آلمان فراهم بوده و دانشجویان برای تحصیل در این رشته‌ها باید مسلط به زبان آلمانی باشند. علت این موضوع، ماهیت مشاغل درمانی و ارتباط مستقیم آنها با مردم در کشور آلمان است که آنها را موظف به داشتن دانش آلمانی می‌کند. رشته‌هایی که به زبان انگلیسی در کشور آلمان ارائه می‌شوند در بیشتر مواقع رشته‌هایی هستند که نیازمند داشتن ارتباط مستقیم با افراد محلی در کشور آلمان نیستند.

بدیهی است که با داشتن دانش زبان آلمانی شرایط تحصیل در همه مقاطع در کشور آلمان برای دانشجویان بین‌المللی فراهم بوده و گزینه‌های بسیاری برای انتخاب دارند و پذیرش و کار پس از فارغ‌التحصیلی راحت‌تر است.

مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان به عنوان یکی از برجسته‌ترین مقاصد آکادمیک برای دانشجویان بین‌‌المللی، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چرا که با دانش زبان انگلیسی، موقعیت‌های فراوانی را برای پیشرفت و یادگیری فراهم می‌کند. در کنار مزایا بی‌شک معایبی نیز وجود دارد که در زیر برخی از این مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان را بررسی کردیم:

مزایا

  • دسترسی به آموزش جهانی: به دلیل اینکه زبان انگلیسی زبان بین‌المللی بوده و در همه کشورهای جهان می‌توان به این زبان تحصیل و کار کرد، تحصیل به زبان انگلیسی در کشور آلمان، منابع غنی از تجربه و یادگیری با زاویه دید جهانی را فراهم می‌کند.
  • برابری آموزش انگلیسی و آلمانی و افزایش توانایی رقابت جهانی: در کشور آلمان، آموزش به زبان انگلیسی و آلمانی در یک کیفیت ارائه می‌شود و افراد با تحصیل به زبان انگلیسی، می‌توانند در بازارهای جهانی و بین‌المللی با داشتن درجه بالای کیفیت تحصیل، موقعیت‌های شغلی بیشتری داشته باشند، همچنین سازمان‌های بین‌المللی دانشجویان چند فرهنگی را در اولویت استخدام خود قرار می‌دهند.
  • راحتی زبان انگلیسی در یادگیری و مکالمه: تحصیل به زبان انگلیسی، سختی یادگیری زبان آلمانی را برای دانشجویان از بین می‌برد و دانشجویان می‌توانند بدون داشتن دغدغه یادگیری زبان آلمانی، بر روی موفقیت در تحصیل متمرکز شوند.

معایب

  • فرصت محدود برای سازگاری با جامعه: تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت دانشجویان را برای آمیختگی با فرهنگ و زبان کشور آلمان را محدود می‌کند و دانشجویان سخت‌تر و دیرتر با فرهنگ مردم محلی سازگاری پیدا می‌کنند.
  • سازگاری سخت‌تر با محیط کار: تحصیل به زبان انگلیسی و نداشتن دانش زبان آلمانی، باعث می‌شود که دانشجویان کمتر در ارتباط با افراد محلی با زبان آلمانی قرار بگیرند و بعد از استخدام در یک شرکت و سازمان، در سازگاری با محیط و همکاران، دچار چالش می‌شوند. چرا که با تحصیل به زبان آلمانی فرصت‌های کارآموزی برای افراد فراهم است اما با زبان انگلیسی این فرصت‌ها بسیار محدودتر هستند.
  • موقعیت شغلی محدودتر: اکثریت مشاغل در کشور آلمان نیازمند داشتن دانش زبان آلمانی است و بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌های آلمانی، افراد مسلط به زبان آلمانی را در اولویت استخدام خود قرار می‌دهند و شانس استخدام برای افراد با زبان انگلیسی بسیار کاهش می‌یابد.
از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
وب‌سایت Uni-Assist

وب‌سایت Uni-Assist

یونی اسیست (Uni-Assist) چیست؟ یونی اسیست (Uni-Assist) یک سایت خدمات‌رسانی ملی در آلمان است که به حدود 170 دانشگاه در کشور آلمان کمک می‌کند تا پروسه پذیرش دانشجوی بین‎‌المللی را انجام دهند. این سایت...

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

به دلیل سیستم پزشکی بسیار پیشرفته، تحصیل پزشکی در آلمان یکی از محبوب‌ترین دوره‌های پزشکی در سراسر جهان است. دانشکده‌های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای مطرح اروپایی شهریه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و...

تاییدیه ZAB آلمان

تاییدیه ZAB آلمان

ZAB آلمان مخفف عبارت Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen و یا به عبارتی، سازمان مرکزی بررسی تحصیلات خارجی در آلمان (Central Office for Foreign Education) است. این تاییدیه برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت کاری...

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

HZB چیست؟ صلاحیت ورود به دانشگاه و یا Hochschulzugangsberechtigung عبارتی است که برای سنجش ورود به تحصیلات عالی در کشور آلمان کاربرد دارد. بر خلاف کشور ایران، در آلمان چیزی به نام کنکور و...

تحصیل در آلمان با معدل پایین

تحصیل در آلمان با معدل پایین

برای تحصیل در آلمان با معدل پایین به برخی از نکات باید توجه کرد. در درجه اول دانستن این موضوع که معدل شما در چه بازه‌ای از معدل بین‌المللی قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت...

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویانی که قصد دارند با دیپلم در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور تحصیل کنند، به کالج‌ها ختم می‌شود. کالج یا Studienkolleg، مسیری...

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان چیست؟ افرادی که از کشورهای خارج از حوزه شنگن برای تحصیل در کشور آلمان اقدام می‌کنند، لازم است برای ورود به این کشور ویزا و یا مجوز ورود و اقامت...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study