logo

وب‌سایت Uni-Assist

6 شهریور 1403
وب‌سایت Uni-Assist

یونی اسیست (Uni-Assist) چیست؟

یونی اسیست (Uni-Assist) یک سایت خدمات‌رسانی ملی در آلمان است که به حدود 170 دانشگاه در کشور آلمان کمک می‌کند تا پروسه پذیرش دانشجوی بین‎‌المللی را انجام دهند. این سایت خدمات دیگری از جمله فراهم‌کردن اطلاعات عمومی درباره نحوه اپلای آنلاین در دانشگاه‌های آلمان و بررسی مدارک و شرایط دانشجویان پیش از اپلای است.

یونی اسیست درباره پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کند و وظیفه آن صرفا جمع‌آوری مدارک، بررسی اعتبار آنها و کسب اطمینان از کامل‌بودن آنهاست. پس از تکمیل این مدارک، یونی اسیست پرونده متقاضیان را به دانشگاه ارسال می‌کند. برخی از دانشگاه‌ها برای همه مراحل پروسه اپلای خود از خدمات یونی اسیست استفاده می‌کنند، برخی فقط برای بررسی مدارک دانشجویان و برخی دیگر برای برخی از رشته‌ها از این پرتال استفاده می‌کنند. بنابراین دانشجویان باید پیش از اقدام، با دانشگاه مقصد این موضوع را چک کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

کاربردهای یونی اسیست

هدف اصلی یونی اسیست، تسهیل و تسریع پروسه اپلای دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیاست که از دانشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی و نمره‌دهی مختلف، قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند. به‌طور دقیق کاربردهای یونی اسیست عبارتند از:

  • ارزیابی مدارک رسمی: یونی اسیست مدارک رسمی را بر اساس فاکتورهای کشور آلمان بررسی کرده و اعتبار آن را برای تحصیل در کشور آلمان اعلام می‌کند.
  • تبدیل نمرات: نمره‌دهی در سیستم آموزشی کشور آلمان با اکثر کشورهای دیگر متفاوت است. یونی اسیست نمرات بین‌المللی را به سیستم نمره‌دهی آلمان تبدیل کرده و به دانشگاه مقصد ارائه می‌کند.
  • بررسی مدارک بر اساس لیست نیازمندی دانشگاه: هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو لیستی از مدارک مورد نیاز خود را ارائه می‌کند. یونی اسیست مدارک دانشجویان بین‌المللی را برای دانشگاه‌های مختلف بررسی کرده و نواقص را به آنها اعلام می‌کند.
  • ثبت اپلیکیشن: برخی از دانشگاه‌ها پروسه اپلای خود را از طریق یونی اسیست انجام می‌دهند. در این مورد یونی اسیست همه اطلاعات و مدارک دانشجوی متقاضی را جمع‌آوری کرده و پس از تکمیل به دانشگاه یا دانشگاه‌های مورد نظر متقاضی ارسال می‌کند.

روش کار با وبسایت یونی اسیست (Uni-Assist)

برای استفاده از خدمات سایت یونی اسیست، افراد باید یک اکانت شخصی در این سایت ایجاد کرده و از طریق آن از خدمات سایت بهره‌مند شوند.

آموزش تصویری مراحل ثبت نام در وبسایت یونی اسیست (Uni-Assist)

برای ثبت نام در وبسایت یونی اسیست، متقاضیان باید مراحل زیر را طی کنند:

  • ابتدا وارد سایت https://www.uni-assist.de شوید. زبان سایت از بالای صفحه به انگلیسی قابل تغییر است. در قسمت بالای صفحه، سمت راست، بر روی گزینه My Assist کلیک کنید.

  • در صفحه‌ای که باز می‌شود بالا سمت راست گزینه Sign In را کلیک کرده و در قسمت پایین گزینه Create New Account را پیدا کرده و کلیک کنید. با واردکردن اطلاعات ایمیل و دادن یک پسورد، حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

  • به‌خاطر داشته باشید که فقط یک حساب کاربری داشته باشید و از ساختن حساب‌های کاربری متعدد خودداری کنید. با یک حساب کاربری، می‌توانید در چند رشته و دانشگاه و ترم‌های مختلف اپلای کنید.
  • بعد از ایجاد حساب کاربری، یک ایمیل تایید ارسال می‌شود که تا 24 ساعت فعال است. باید بر روی این لینک کلیک کنید تا حساب کاربری شما تایید و فعال شود.
  • پس از فعال‌شدن حساب کاربری، باید در چند مرحله اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس و اطلاعات تحصیلی سابق را تکمیل کنید. پاسخ به بخش‌هایی که به رنگ قرمز ظاهر می‌شوند الزامی است.
  • همه مراحل اپلای و نتایج آن در این حساب کاربری شما قابل پیگیری است. همچنین شماره حساب کاربری شما در بالای سایت قابل مشاهده است.

آموزش تصویری مراحل درخواست بررسی مدارک در وبسایت Uni-Assist

بعد از تکمیل حساب کاربری، دانشجویان قادرند از همه خدمات سایت یونی اسیست استفاده کنند. در این قسمت نحوه درخواست برای بررسی مدارک در وبسایت Uni-Assist به صورت تصویری توضیح دادیم:

  • وارد حساب کاربری خود شوید و در قسمت بالا سمت چپ بر روی آیکون سرچ کلیک کرده و برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید. در قسمت چپ صفحه می‌توانید با فیلترهای مختلف نتایج دقیق‌تری را پیدا کنید. در صورتی که قصد اپلای از طریق یونی اسیست را دارید، از قسمت پایین سمت چپ گزینه Yes را برای یونی اسیست انتخاب کنید تا رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که از طریق این سایت پروسه اپلای خود را پیش می‌گیرند ببینید.

  • در سمت راست لیستی از رشته‌ها را بر اساس جستجوی خود مشاهده می‌کنید. در پایین هر گزینه، عنوان Select را می‌بینید، با کلیک بر روی این کلمه، رشته به لیست شما اضافه شده و به همین ترتیب می‌توانید لیستی از رشته‌های مورد نظر خود را تشکیل دهید.
  • در قسمت بالا سمت راست صفحه، با کلیک بر روی آیکون پوشه‌مانند، لیست رشته‌های انتخابی خود را مشاهده می‌کنید. لیست شما در این قسمت قابل ویرایش، حذف و اضافه است. همچنین هزینه بررسی درخواست‌های شما نیز در این بخش قابل مشاهده است.

  • بعد از انتخاب لیست رشته‌ها، باید شروع به آپلود مدارک کرده و در صورت وجود سوال در روند بارگذاری، باید بدون ابهام به آنها پاسخ دهید.

  • پس از پرداخت هزینه بررسی مدارک، درخواست شما در سامانه ثبت می‌شود.

آموزش تصویری مراحل اپلای در دانشگاه‌های آلمان در وبسایت یونی اسیست

پس از درخواست VPD و دریافت تاییدیه، سایت یونی اسیست به درخواست دانشجو و در صورتی که دانشگاه انتخابی اپلیکیشن آنلاین داشته باشد، مدارک و اپلیکیشن او را به دانشگاه ارسال می‌کند. در صورتی که دانشگاه مورد نظر نیاز به مدارک بیشتر داشته باشد یونی اسیست از طریق ایمیل و نوتیفیکیشن در حساب کاربری دانشجو، به او اعلام می‌کند تا او بتواند مدارک خود را تکمیل کند.

در برخی شرایط دانشگاه هدف ممکن است برای بررسی اپلیکیشن دانشجو به مدارک رسمی احتیاج داشته باشد، در این مورد یونی اسیست از دانشجو می‌خواهد تا مدارک را به آدرس پستی این سازمان ارسال کند. پس از دریافت مدارک رسمی، از طرق ایمیل به دانشجو اطلاع داده می‌شود.

هرگونه نقص در مدارک از طریق حساب کاربری به دانشجو اطلاع داده می‌شود و لازم است وی پیش از ددلاین دانشگاه، مدرک را در سایت بارگذاری کند و یا از طریق پست به یونی اسیست برساند. دانشجویان باید به خاطر داشته باشند، روند بررسی مدارک در سایت یونی اسیست 4 تا 6 هفته زمان می‌برد، بنابراین باید بر اساس ددلاین دانشگاه، به موقع این مدارک را به یونی اسیست برسانند.

پس از تکمیل مدارک و اپلیکیشن، سایت یونی اسیست پرونده دانشجو را برای دانشگاه هدف ارسال می‌کند. در همه مراحل، وضعیت درخواست دانشجو از طریق حساب کاربری او در یونی اسیست قابل پیگیری است.

هزینه استفاده از خدمات وبسایت یونی اسیست

هزینه استفاده از خدمات وبسایت یونی اسیست برای اولین اپلیکیشنی که در آن ثبت می‌شود، مبلغ 75 یورو است. خبر خوب این که بعد از پرداخت هزینه اپلیکشن اول، برای درخواست‌های بعدی این مبلغ کمتر خواهد بود. به این صورت که برای درخواست بعدی برای همان ترم، به ازای هر درخواست 30 یورو دریافت می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه‌های آلمان که پروسه اپلای خود را از طریق یونی اسیست انجام می‌دهند، هزینه استفاده از خدمات یونی اسیست را برای دانشجو پوشش می‌دهند. برای اطلاع از اینکه دانشگاه و رشته درخواستی، شامل این حذف هزینه یونی اسیست می‌شود یا خیر، دانشجویان می‌توانند با دانشگاه مورد نظر خود مکاتبه کنند و یا از طریق سایت یونی اسیست و لیست دانشگاه‌هایی که هزینه این خدمات را کاور می‌کنند از این موضوع مطلع شوند.

روش پرداخت هزینه استفاده از یونی اسیست (Uni-Assist)

پرداخت هزینه استفاده از یونی اسیست، به دو روش امکان‌پذیر است: کردیت کارت و انتقال بانکی.

درصورتی که افراد دارای کارت‌های اعتباری معتبر مانند ویزا کارت و یا مستر کارت باشند، می‌توانند به راحتی از طریق اکانت یونی اسیست خود، پرداخت هزینه‌ها را انجام دهند.

در صورت نداشتن کارت اعتباری، دانشجویان می‌توانند از طریق انتقال بانکی پرداخت هزینه‌های خود را انجام دهند. در این مورد افراد گزینه انتقال بانکی را خواهند داشت، در صورت داشتن حساب بانکی در کشورهای اروپایی و بانک‌های شناخته شده می‌توانند از گزینه Pay Now استفاده کنند.

موسسه سامان اِستادی آمادگی کامل برای پرداخت هزینه‌های جانبی پروسه اپلای برای پذیرش تحصیلی و نیز اخذ ویزای تحصیلی مشتریان خود را دارد.

گواهی VPD سایت یونی اسیست چیست؟

گواهی VPD سایت یونی اسیست، مخفف عبارت Vorprüfungsdokumentation و به معنی ارزیابی اولیه مدارک (Pre-Review Documentation) است. برخی از دانشگاه‌ها بررسی مدارک مورد نیاز خود را به سایت یونی اسیست واگذار می‌کنند. در این پروسه، زمانی که دانشجویی از طریق این سایت، مدارک خود را احراز اعتبار می‌کند، گواهی VPD دریافت می‌کند. دانشجویان زمانی که دانشجویان برای اپلای در دانشگاه مورد نظر اقدام می‌کنند، باید به همراه تمامی مدارک خود این گواهی VPD را نیز در روند اپلای خود در سایت دانشگاه آپلود کنند. ضروری است که دانشجویان تمام این مراحل را پیش از به پایان‌رسیدن ددلاین دانشگاه انجام دهند.

گواهی VPD اعلام می‌کند که دانشجو چه مدارکی را در سایت یونی اسیست ارائه کرده است و این مدارک دارای اعتبار هستند یا خیر. همچنین این گواهی اعلام می‌کند که دانشجو با مدارک ارائه‌شده، صلاحیت ورود به دانشگاه را به‌طور مستقیم دارد و یا پیش از آن نیاز به گذراندن دوره خاصی دارد. علاوه بر آن، این گواهی نمرات متقاضی را در قالب سیستم نمره‌دهی آلمان، به دانشگاه مقصد ارائه می‌کند.

مدت اعتبار گواهی VPD چقدر است؟

مدت اعتبار گواهی VPD یک سال پس از صدور آن است. با توجه به اینکه در هر زمان از سال می‌توان درخواست بررسی مدارک را در سایت یونی اسیست ثبت کرد، دانشجویان به مدت یک سال می‌توانند از این گواهی برای اپلای استفاده کنند اما لازم است همیشه ددلاین دانشگاه‌ها را چک کرده و طبق زمان‌بندی دانشگاه زمان خود را مدیریت کنند.

روش درخواست گواهی VPD از سایت یونی اسیست (Uni-Assist)

 برای درخواست گواهی VPD از سایت یونی اسیست، دانشجویان پس از ساختن اکانت در این سایت، باید همه مدارک را با سایت دانشگاه چک کرده و بر اساس لیست مدارک دانشگاه در سایت یونی اسیست، مدارک را جمع‌آوری کرده و بر روی سایت آپلود کنند. این مدارک شامل ریز نمرات تحصیلی، مدارک تحصیلی، مدارک آزمون‌های مورد نیاز برای دانشگاه مانند GRE و … می‌شود.

در صورتی که زبان اصلی مدارک ارائه‌شده انگلیسی و آلمانی نیست، همه مدارک باید ترجمه شده و به همراه مدارک اصلی همزمان در سایت بارگذاری شود. در ادامه، دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و به همه سوالات موجود را بدون ابهام پاسخ دهند. پس از پرداخت هزینه بررسی، منتظر پاسخ سایت بمانند. نتیجه بررسی درخواست به صورت ایمیل به دانشجو اعلام می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به اکانت یونی اسیست خود، گواهی VPD را دانلود کنند.

مزایای استفاده از وبسایت یونی اسیست

  • با ساختن اکانت در پورتال یونی اسیست، دانشجویان قادرند با بارگذاری مدارک خود در این پورتال، همه اپلیکیشن‌‌فرم‌های خود را در این پرتال همزمان مدیریت کنند.
  • با استفاده از وبسایت یونی اسیست، با یک بار بارگذاری مدارک، دانشجویان می‌توانند برای چند دانشگاه اپلای کنند.
  • از طریق وبسایت یونی اسیست، دانشجویان می‌توانند از وضعیت درخواست خود، چه برای تایید مدارک چه برای اپلیکیشن دانشگاه، مطلع شوند. این وبسایت با ارسال نوتیفیکیشن، آخرین به‌روزرسانی وضعیت درخواست دانشجویان را اطلاع می‌دهد.

حداقل معدل برای اپلای در یونی اسیست (Uni-Assist) آلمان

حداقل معدل برای اپلای در یونی اسیست (Uni-Assist) آلمان، مطرح نیست. در این سایت افراد برای بررسی اعتبار و صلاحیت خود برای ورود به دانشگاه، مدارک دانشگاهی خود را بارگذاری می‌کنند و معدل آنها در این سایت بررسی شده و صلاحیت آنها برای ورود به دانشگاه انتخابی مشخص می‌شود. در این شرایط، حداقل معدل مورد نیاز در سایت دانشگاه باید چک شود، چرا که سایت یونی اسیست بر اساس نیازمندی‌های آن دانشگاه، و بر اساس ریز نمرات دانشجو صلاحیت او را برای ورود به دانشگاه هدف مشخص می‌کند.

مدت زمان بررسی مدارک توسط یونی اسیست

مدت زمان بررسی مدارک توسط یونی اسیست، بعد از تکمیل درخواست و پرداخت هزینه بررسی، 4 تا 6 هفته است. لازم به ذکر است که افراد در هر زمان از سال می‌توانند در سایت یونی اسیست درخواست بررسی مدارک خود را ثبت کنند.

چه دانشگاه‌هایی با یونی اسیست (Uni-Assist) همکاری می‌کنند؟

برای دیدن لیست دانشگاه‌هایی که با یونی اسیست همکاری می‌کنند، دانشجویان می‌توانند از طریق Study Finder رشته و دانشگاه خود را پیدا کرده و در صفحه مرتبط، همکاری آن دانشگاه و برای آن رشته با یونی اسیست را بررسی کنند.

برخی از دانشگاه‌هایی که رشته‌های انگلیسی ارائه می‌کنند و با سایت یونی اسیست همکاری دارند عبارتند از:

نام دانشگاه نوع دانشگاه شهر
دانشگاه آلن Aalen University دولتی آلن
آکادمی دیپلماسی فرهنگی Academy for Cultural Diplomacy خصوصی برلین
آکادمی هنرهای زیبا Academy of Fine Arts in Nuremberg دولتی نورنبورگ
دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ accadis Hochschule Bad Homburg خصوصی هامبورگ
آکادمی دانشگاه رور Akademie der Ruhr-Universität دولتی بوخوم
دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس Alanus University of Arts and Social Sciences خصوصی بن
دانشگاه آلب‌اشتات زیگمارینگن Albstadt-Sigmaringen University دولتی زیگمارینگن
دانشگاه علوم کاربردی آلیس سالامون Alice Salomon University of Applied Sciences Berlin دولتی برلین
دانشگاه علوم کاربردی آنهالت Anhalt University of Applied Sciences دولتی آنهالت
دانشگاه علوم کاربردی آنسباخ Ansbach University of Applied Sciences دولتی آنسباخ

آدرس پستی یونی اسیست (Uni-Assist) برای ارسال مدارک

در صورتی که دانشگاه نیاز به مدارک رسمی داشته باشد، لازم است این مدارک از طریق پست برای یونی اسیست ارسال شود. در این شرایط، دانشجو باید 8 هفته پیش از ددلاین دانشگاه، مدارک رسمی را به یونی اسیست برساند. همه مدارک باید در یک پاکت پستی باشد. آدرس پستی یونی اسیست برای ارسال مدارک به صورت زیر است:

Uni-assist e.V.
11507 Berlin
GERMANY

نکات مهم در مورد Uni-Assist

یکی از نکات مهم در مورد سایت Uni-Assist می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر مدارکی که در این سایت بارگذاری می‌شود به زبان انگلیسی و یا آلمانی نباشد، باید همه مدارک ترجمه شده و به همراه اصل مدارک در این سایت آپلود شود.

دانشجویان باید به‌خاطر داشته باشند که اعتبار گواهی VPD نسبت به آنابین کمتر بوده و دانشجویان باید نتیجه بررسی آنابین را در اولویت اهمیت قرار دهند.

از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

به دلیل سیستم پزشکی بسیار پیشرفته، تحصیل پزشکی در آلمان یکی از محبوب‌ترین دوره‌های پزشکی در سراسر جهان است. دانشکده‌های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای مطرح اروپایی شهریه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و...

تاییدیه ZAB آلمان

تاییدیه ZAB آلمان

ZAB آلمان مخفف عبارت Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen و یا به عبارتی، سازمان مرکزی بررسی تحصیلات خارجی در آلمان (Central Office for Foreign Education) است. این تاییدیه برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت کاری...

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

HZB چیست؟ صلاحیت ورود به دانشگاه و یا Hochschulzugangsberechtigung عبارتی است که برای سنجش ورود به تحصیلات عالی در کشور آلمان کاربرد دارد. بر خلاف کشور ایران، در آلمان چیزی به نام کنکور و...

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با وجود اینکه بیشتر رشته‌ها و دوره‌ها در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شود، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی غیر ممکن نیست. در همه مقاطع مختلف به صورت محدود، رشته‌ها و کورس‌هایی...

تحصیل در آلمان با معدل پایین

تحصیل در آلمان با معدل پایین

برای تحصیل در آلمان با معدل پایین به برخی از نکات باید توجه کرد. در درجه اول دانستن این موضوع که معدل شما در چه بازه‌ای از معدل بین‌المللی قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت...

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویانی که قصد دارند با دیپلم در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور تحصیل کنند، به کالج‌ها ختم می‌شود. کالج یا Studienkolleg، مسیری...

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان چیست؟ افرادی که از کشورهای خارج از حوزه شنگن برای تحصیل در کشور آلمان اقدام می‌کنند، لازم است برای ورود به این کشور ویزا و یا مجوز ورود و اقامت...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study