logo

رشد 225 درصدی سفرهای بین‌المللی در 5 ماهه اول سال 2022

13 مرداد 1401

با کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری کرونا و تثبیت شرایط در اکثر کشورهای جهان، حجم سفرهای بین‌المللی در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس جدیدترین داده‌های منتشرشده در گزارش‌های World Tourism Barometer سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO)، حدودا 250 میلیون سفر بین‌المللی در 5 ماه آغازین سال 2022 انجام شده است.

بر این اساس، در مقایسه با 77 میلیون سفر گزارش‌شده در فاصله زمانی ماه‌های ژانویه تا می در سال 2021، تقریبا %225 افزایش در تعداد سفرهای بین‌المللی را شاهد بوده ایم.

با این حال، حجم سفرهای ابتدای سال 2022 تاکنون تقریبا نصف (%46) تعداد سفرهای بین‌المللی در دوران پیش از کرونا در سال 2019 بوده است.

افزایش سفرهای بین المللی پس از کرونا

بر اساس گفته زوراب پولولیکاشویلی (Zurab Pololikashvili) دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، «با برطرف‌شدن چالش‌ها و از بین رفتن موانع موجود در مسیر پیش رو، بهبود توریسم و گردشگری در بیشتر نقاط جهان به سرعت قبل خود بازگشته است».

مطابق با گزارش سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO)، قاره‌های اروپا و آمریکا بیشترین میزان بهبود را از ابتدای سال 2022 تاکنون شاهد بوده اند. بر اساس یکی از گزارش‌های UNWTO، «اروپا پذیرای بیش از چهار برابر سفر بین‌المللی بیشتر، در پنج ماه اول سال 2022 بوده است (رشد بیش از %350). این افزایش ناشی از تقاضاهای بسیار برای سفرهای درون‌قاره‌ای و نیز حذف محدودیت‌های سفر در تعداد زیادی از کشورها بوده است». سفرهای بین‌المللی در آمریکا نیز، از ابتدای سال 2022 تا ماه می، در حدود %112 افزایش یافته است؛ ولی کماکان %40 کمتر از میزان سفرها در مدت زمان مشابه در دوره پیش از کرونا است.

دلیل اصلی این تغییرات در مقاصد توریستی ذکرشده، افزایش شدید در مخارج گردشگری (کل مخارجی که بازدیدکنندگان برای سفر و اقامت در مقصد هزینه می‌کنند) در بازارهای اصلی این حوزه، شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا بوده است. مجموع هزینه‌های گردشگری در این کشورها، حدودا 70 تا 85 درصد دوران پیش از کرونا بوده است.

در سایر مقاصد گردشگری قابل توجه، مانند کشورهای هند، عربستان سعودی و قطر، هزینه‌های گردشگری در حال حاضر بالاتر از میزان گزارش‌شده در دوران پیش از کرونا است.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) برای آینده، سفرهای بین‌المللی به 50 تا 75 درصد سطح گزارش‌شده در دوران پیش از کرونا در سال 2020 می‌رسد. این پیش‌بینی با در نظرگرفتن عملکرد واقعی صنعت گردشگری انجام شده است که به عوامل گوناگونی بستگی دارد، مانند: «شرایط در حال تحول، عمدتا تغییر در محدودیت‌های سفر، تورم در حال افزایش، شامل افزایش در قیمت انرژی، و شرایط کلی اقتصاد، تحولات جنگ در اوکراین، و نیز شرایط بهداشت و سلامت مرتبط با پاندمی. چالش‌های دیگری نیز مانند کمبود نیروی کار و پرسنل، تراکم شدید در برنامه سفرها در فرودگاه‌ها و تاخیر یا لغو پروازها نیز می‌تواند بر روی تعداد سفرهای بین‌المللی تاثیرگذار باشد».

5/5 - (4 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study