logo

تمکن مالی انگلیس

12 تیر 1403
تمکن مالی انگلیس

تمکن مالی انگلستان چیست؟

یکی از الزامات دریافت ویزای اقامت در انگلیس، اثبات تمکن مالی انگلستان لازم است. در واقع شما برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و سایر انواع ویزای اقامت انگلیس باید اثبات کنید که در مدت اقامت خود، توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلستان را دارید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

پرسش در مورد تمکن مالی انگلیس یکی از پرتکرارترین سؤالات در مورد سفر و مهاجرت به انگلیس است. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات لازم را در مورد تمکن مالی برای ویزای توریستی انگلیس و نیز تمکن لازم برای سایر انواع ویزا مثل ویزای تحصیلی، کاری، تجاری و … ارائه دهیم.

مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلستان

تمکن مالی ویزای دانش‌آموزی انگلیس

شرایط اقامتی دانش‌آموز مبلغ لازم برای تمکن مالی ویزای دانش‌آموزی انگلستان
در صورت زندگی با والدین یا سرپرست قانونی (برای فرزند اول) 1560 پوند در ماه برای حداقل 9 ماه
در صورت زندگی با والدین یا سرپرست قانونی (برای هر یک از فرزند بعدی) 625 پوند در ماه برای حداقل 9 ماه
در صورت زندگی با وابستگان نزدیک و مقیم انگلستان یا شهروند بریتانیا 570 پوند در ماه برای حداقل 9 ماه
در صورت زندگی به‌صورت مستقل برای دانش‌آموزان 16 تا 17 سال (درصورت تحصیل در لندن) 1334 پوند در ماه برای حداقل 9 ماه
در صورت زندگی به‌صورت مستقل برای دانش‌آموزان 16 تا 17 سال (درصورت تحصیل در خارج از لندن) 1023 پوند در ماه برای حداقل 9 ماه

تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلیس

برای اینکه تمکن مالی خود را جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان نشان دهید، بسته به محل دوره آموزشی (مطابق جدول زیر) باید توانایی مالی کافی را داشته باشید مگر اینکه حداقل 12 ماه پیش از تاریخ درخواست ویزا، در انگلستان اقامت داشته باشید.

نوع دوره آموزشی انگلیس (داخل/ خارج لندن) مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس
مبلغ تمکن مالی برای دوره‌های آموزشی داخل لندن 1334 پوند در ماه تا مدت 9 ماه
مبلغ تمکن مالی برای دوره‌های آموزشی خارج از لندن 1023 پوند در ماه تا مدت 9 ماه

تمکن مالی ویزای دوره‌های کوتاه‌مدت انگلستان

تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلستان برای دوره‌های کوتاه‌مدت مثل دوره‌های آموزش زبان انگلیسی تعریف می‌شود. ویزای دوره‌های کوتاه‌مدت انگلیس برای دوره‌های زمانی ۶ماهه تا نهایتا ۱۱ماهه صادر می‌شود.

برای دریافت ویزای دوره‌های کوتاه‌مدت باید از طریق صورت‌حساب بانکی یا فیش حقوقی اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان را دارید.

  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت انگلیس 200 پوند
  • هزینه مراقبت‌های بهداشتی 776 پوند
دوره آموزشی (داخل/خارج از لندن) مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس (دوره‌های کوتاه‌مدت)
مبلغ تمکن مالی برای دوره‌های آموزشی داخل لندن 1334 پوند در ماه تا مدت 9 ماه
مبلغ تمکن مالی برای دوره‌های آموزشی خارج از لندن 1023 پوند در ماه تا مدت 9 ماه

مبلغ تمکن مالی ویزای توریستی انگلستان

برای اثبات توانایی مالی لازم برای دریافت ویزای توریستی انگلستان نیاز است تا بتوانید اثبات کنید بودجه کافی برای بازدید و اقامت در انگلستان را در مدت اقامت خود (به مبلغ حدود 100 تا 150 پوند در روز) دارید.

تمکن مالی ویزای کاری انگلیس

تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای شغلی انگلستان با اثبات یکی از دو روش زیر امکان‌پذیر است.

  • توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های ماهانه زندگی به مبلغ1270 پوند
  • مدرکی دال بر حمایت اسپانسر یا کارفرما برای پوشش هزینه اقامت در انگلیس

تمکن مالی ویزای خانوادگی انگلستان

در صورتی که نوع ویزای دریافتی برای اقامت در انگلستان اجازه حضور اعضای خانواده را بدهد، فرد باید نشان دهد که تمکن مالی برای وابستگان در انگلیس را به شرح زیر دارد.

نسبت خانوادگی مبلغ ماهانه تمکن مالی مورد نیاز برای ویزا
همسر یا شریک زندگی 285 پوند
فرزند اول 310 پوند
هر یک از فرزندان بعدی 200 پوند

یکی دیگر از راه‌های اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های خانواده در انگلستان این است که اسپانسر یا نهاد تأمین‌کننده بودجه، موافقت خود را برای حمایت مالی از اعضای خانواده فرد (مطابق با جدول بالا) اعلام کند.

تمکن مالی ویزای تجاری انگلستان

انواع ویزای تجاری انگلیس برای بازرگانان، کارآفرینان، مبتکران و استعدادهای برتر صادر می‌شود.

  • حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزای تجاری انگلیس 3110 پوند است.
  • هزینه تمدید ویزای تجاری انگلستان حداقل 945 پوند است.

میزان تمکن مالی ویزای همراه انگلستان

تمکن مالی انگلیس برای افراد همراه شامل توانایی پرداخت ماهانه حداقل 1560 پوند، برای حداکثر 9  است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان، فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

نامه CAS چیست؟

تأییدیه پذیرش برای تحصیل یا CAS  یک شماره منحصربه‌فرد است که تأیید می‌کند فرد موفق به دریافت پذیرش از یک مرکز آموزشی معتبر برای در انگلستان شده است.

نامه پذیرش CAS به‌صورت یک سند الکترونیکی توسط سیستم اداری مربوطه صادر می‌شود و ارائه آن برای ارسال درخواست ویزای دانشجویی انگلیس ضروری است.

عوامل تأثیرگذار بر میزان تمکن مالی ویزای انگلستان

دریافت اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی ممکن است و عوامل زیر از جمله نکاتی است که بر توان مالی متقاضی برای دریافت ویزای انگلیس تأثیرگذار است.

  • مدت اقامت در انگلستان
  • نوع ویزای درخواستی در انگلیس
  • نسبت خانوادگی با فرد متقاضی (همسر، فرزند و…)
  • تعداد افراد متقاضی
  • داشتن یا نداشتن نهاد حمایت‌کننده یا اسپانسر

مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی انگلستان

لطفا دقت کنید در ارائه مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی انگلستان باید تاریخ صدور، میزان موجودی، نام بانک، نام و مشخصات دارنده یا دارندگان حساب قید شود.

شرایط مهاجرت به انگلستان بدون تمکن مالی

اگرچه تمکن مالی برای ویزای انگلیس جزو ضروریات است اما متقاضیان زیر می‌توانند بدون اثبات توانایی مالی مجوز اقامت در انگلستان را دریافت کنند.

  • افرادی که تابعیت انگلستان در خارج از بریتانیا را دارد.
  • افراد تبعه برخی از کشورها مانند ایالات متحده امریکا، امارات، اتریش، استرالیا
  • دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی برای دوره فاندیشن معتبر
  • شواهدی که نشان دهد در مدت 12 ماه گذشته یا بیشتر در انگلستان اقامت داشته‌اید.

لازم به ذکر است در صورتی که توسط یک اسپانسر یا نهاد دولتی برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل شما حمایت شده است، نیاز به ارائه رضایت‌نامه کتبی است.

روش‌های اثبات تمکن مالی انگلستان

فرمول محاسبه مبلغ تمکن مالی انگلیس

محاسبه مبلغ تمکن مالی سفارت انگلستان را با ذکر یک مثال بررسی می‌کنیم. فرض کنید برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس هزینه ماهانه N تومان برای حداکثر 9 ماه اعلام شده است. مبلغ نهایی به‌صورت زیر محاسبه می‌شود.

تمکن مالی انگلستان = N * 9

برای محاسبه مبلغ تمکن برای انواع ویزاهای انگلستان مثل ویزای همسر و فرزندان نیز می‌توان به همین شکل عمل کرد؛ یعنی مبلغ لازم را در تعداد ماه‌های مورد نیاز ضرب کرد.

قانون 28 روز انگلستان چیست؟

مطابق با قوانین اقامت انگلستان از طریق تمکن مالی، وجوه مالی متقاضی یا والدین او (طبق مبالغ اعلام‌شده برای هزینه زندگی و تحصیل در انگلیس)، باید حداقل در یک دوره متوالی 28 روزه در حساب بماند.

در طول مدت این دوره 28 روزه، میزان مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس نمی‌تواند حتی برای 1 روز از حساب برداشت شود وگرنه درخواست متقاضی برای دریافت ویزای انگلستان رد می‌شود.

دقت داشته باشید که در قانون 28 روزه برای دریافت ویزای انگلیس، تاریخ درخواست معمولا تاریخی است که درخواست آنلاین ویزای دانشجویی ارسال و هزینه‌های مربوطه پرداخت می‌شود، نه تاریخی که مدارک مالی درخواست می‌شود.

معرفی وب‌سایت OANDA

وب‌سایت اواندا یک وب‌سایت معروف و قدیمی برای تبدیل نرخ ارزهای رایج جهان است و می‌توان از آن به‌عنوان یک تبدیلگر پوند به ریال استفاده کرد. وب‌سایت OANDA برای اثبات تمکن مالی به سفارت انگلستان به‌عنوان مرجعی برای محاسبه در نظر گرفته می‌شود.

مدت اعتبار گواهی تمکن مالی انگلستان

گواهی تمکن مالی برای سفارت انگلستان باید طی یک دوره 28 روزه متوالی ارائه شود و تاریخ نامه نباید بیش از 31 روز قبل از ارسال درخواست ویزای دانشجویی باشد؛ بنابراین حداقل زمان گردش حساب برای تمکن مالی انگلیس به این صورت در نظر گرفته می‌شود.

بانک‌های ایرانی مورد تأیید انگلستان برای تمکن مالی انگلیس

نوع حساب قابل قبول برای تمکن مالی سفارت انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

اگرچه هزینه زندگی در بریتانیا تا حد زیادی به مدیریت مالی فرد بستگی دارد، اما زندگی در شهرهای مختلف انگلیس هم هزینه‌های مختلفی دارد.

هزینه زندگی در لندن در سال 2024 برای یک فرد مجرد، بیش از 4200 پوند در ماه تخمین زده می‌شود. در حالی که این مبلغ حدود 1650 پوند بیشتر از میانگین هزینه زندگی در سایر مناطق انگلستان است.

لندن گران‌ترین شهر انگلستان است به‌گونه‌ای که هزینه‌های لازم برای یک زندگی استاندارد در لندن تا 58 درصد بیشتر سایر شهرهای بریتانیا است.

مزایای تحصیل در انگلستان

از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
مدارس ایرانی انگلیس

مدارس ایرانی انگلیس

لیست مدرسه‌های ایرانی در انگلستان معروف‌ترین مدارس ایرانی در انگلیس که از سیستم آموزشی انگلستان پیروی می‌کنند، در جدول زیر قابل مشاهده هستند. لیست مدارس ایرانی انگلیس شهر مدرسه ایرانی رستم Rustam Persian School...

تحصیل دبیرستان در انگلستان

تحصیل دبیرستان در انگلستان

هزینه تحصیل در دبیرستان‌های انگلستان هزینه تحصیل در دبیرستان‌های انگلستان بستگی به نوع مدرسه و شهریه لازم برای پرداخت دارد؛ مثلا هزینه تحصیل در مدارس دولتی انگلستان رایگان است، ولی تحصیل در مدارس خصوصی...

ویزای دانش‌آموزی انگلستان

ویزای دانش‌آموزی انگلستان

دریافت ویزای دانش‌آموزی انگلستان یک فرصت استثنایی و ویژه برای افراد زیر 18 سال است. با کسب اجازه تحصیل دانش‌آموزی انگلیس، کودک یا نوجوان می‌تواند بیشترین بهره را در مدت اقامت خود، چه به...

انواع مدارس انگلستان

انواع مدارس انگلستان

شناختن انواع مدارس انگلستان و نکات مهم در مورد پذیرش هر یک از مدرسه‌های انگلیس می‌تواند زمینه علاقه به تحصیل در بریتانیا را در دانش‌آموزان به وجود بیاورد. با دنبال‌کردن این مقاله علاوه بر...

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

شهریه مدارس روزانه خصوصی انگلستان: حدودا 10.000 تا 20.000 پوند شهریه مدارس شبانه‌روزی استاندارد انگلستان: بین 35.000 تا 45.000 پوند شهریه مدارس شبانه‌روزی برتر و خاص انگلستان: بین 45.000 تا 60.000 پوند   مدارس...

سیستم آموزشی انگلستان

سیستم آموزشی انگلستان

استاندارد و کیفیت بالای سیستم آموزشی انگلستان در سراسر جهان شناخته‌شده است. به‌طور کلی، سیستم آموزشی بریتانیا دارای 5 مرحله آموزشی است: پیش‌دبستانی، دبستان، متوسطه، آموزش پیشرفته (FE) و آموزش عالی (HE). بریتانیایی‌ها از...

گزینه‌های اسکان دانشجویی در انگلستان

گزینه‌های اسکان دانشجویی در انگلستان

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، چه گزینه‌هایی برای اسکان دانشجویی در انگلستان پیش روی شما قرار دارد؟ در کشور انگلستان گزینه‌های متنوعی برای اسکان امن و مدرن دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. بیشتر دانشگاه‌ها و...

دوره آموزشی GCSE انگلستان

دوره آموزشی GCSE انگلستان

آزمون‌های سطح O گواهینامه عمومی آموزش (O-Level) از اوایل دهه 1950 میلادی وجود داشته اند، ولی فقط در دبیرستان‌های نمونه دولتی (Grammar School) و مدارس خصوصی اجرا می‌شده اند. به علاوه، این آزمون‌ها فقط...

دوره آموزشی A-level انگلستان

دوره آموزشی A-level انگلستان

سیستم آموزش و قوانین مربوط به آن در بخش‌های مختلف کشور انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) اندکی با هم تفاوت دارد. بر اساس سیستم آموزشی مدارس انگلیس، سن آموزش اجباری در مدرسه، 5...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study