logo

ویزای پیوست آلمان

21 تیر 1403
ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست آلمان چیست؟

اگر فردی با اقامت دائم و یا بلوکارت یا حتی با ویزای دانشجویی ساکن آلمان باشد و با شخصی خارج از حوزه شنگن ازدواج کند، در صورتی که هر دو طرف بالای 18 سال داشته باشند، فرد مقیم در آلمان می‌تواند برای پیوستن همسرش به او در این کشور، درخواست ویزای پیوست آلمان دهد.

همچنین فرد مقیم در آلمان برای حضور والدین خود در این کشور نیز می‌تواند درخواست ویزای پیوست بدهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

مدارک لازم برای درخواست ویزای پیوست آلمان

مدارک لازم برای ویزای پیوست همسر آلمان

مدارک ویزای پیوست والدین به فرزندان در آلمان

مدارک مورد نیاز برای ویزای پیوست سایر بستگان در آلمان

وقت سفارت آلمان برای درخواست ویزای پیوست

بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز سفارت، مرحله بعدی گرفتن وقت سفارت آلمان برای درخواست ویزای پیوست است. با مراجعه به سایت سفارت زمان‌های در دسترس برای رزرو وقت سفارت قابل مشاهده هستند.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای پیوست به همسر آلمان

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای پیوست به همسر در آلمان باید توسط فرد مقیم در آلمان ارائه شود. در این شرایط فرد مقیم آلمان باید اثبات کند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود و همسرش را بدون نیاز به کمک مالی از طرف دولت دارد.

سوال‌های جلسه وقت سفارت ویزای پیوست آلمان

سوال‌های جلسه سفارت ویزای پیوست آلمان معمولا در مورد اهداف و مدت زمان اقامت فرد است. همچنین ممکن است درباره نحوه آشنایی با همسر، برنامه‌های فرد بعد از رسیدن به آلمان، نحوه تامین هزینه‌های زندگی و … نیز سوال شود.

برای ویزای پیوست کودک نیز ممکن است درباره نام و تاریخ تولد و همچنین درباره والدین کودک از او سوال شود.

انواع ویزای الحاق خانواده آلمان

ویزای پیوست همسر آلمان

اگر فردی در آلمان با یک ویزای طولانی‌مدت مانند ویزای دانشجویی، یا با یک اقامت قانونی حضور داشته باشد، می‌تواند با برنامه پیوست خانواده، برای همسر خود ویزای پیوست درخواست دهد تا به او در آلمان بپیوندد.

ویزای پیوست والدین به فرزندان در آلمان

ویزای پیوست والدین به فرزندان در آلمان، با برنامه الحاق خانواده‌ها در آلمان امکان‌پذیر شده است. فردی که در آلمان اقامت دائمی و طولانی‌مدت قانونی دارد، می‌تواند برای ویزای الحاق خانواده درخواست دهد. با برآورده‌کردن شرایط مورد نیاز برای این موضوع، والدین فرد می‌توانند با این ویزای پیوست به آلمان سفر کرده و به همراه فرد متقاضی زندگی کنند.

ویزای پیوست فرزندان به والدین در آلمان

ویزای پیوست فرزندان به والدین در آلمان، شامل فرزندان زیر 18 سال و مجرد می‌شود. در این شرایط فردی با ویزای دانشجویی و یا اقامت دائم آلمان، می‌تواند برای پیوست فرزند زیر 18 سال خود اقدام کند. فرزندان بزرگتر از 18 سال شامل این ویزا نمی‌شوند و باید تحت عنوان ویزای پیوست سایر بستگان اقدام کنند.

ویزای پیوست سایر بستگان در آلمان

ویزای پیوست سایر بستگان در آلمان در مقایسه با سه نوع اصلی ویزای پیوست کمی سخت‌تر بوده و نیاز به شرایط و مدارک کامل دارد. سایر بستگان در این ویزا شامل این نسبت‌ها می‌شود:

  • فرزند بزرگسال (بالای 18 سال) مجرد
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • خواهر و برادر
  • دایی و عمو، خاله و عمه
  • خواهرزاده و برادرزاده
  • دختردایی، دخترعمه، پسرخاله و …

شرایط درخواست ویزای پیوست آلمان

شرایط متقاضی (ارسال‌کننده دعوتنامه) ویزای پیوست آلمان

شرایط متقاضی (ارسال‌کننده دعوتنامه) ویزای پیوست آلمان با توجه به نوع نسبت (برای فرزند، والدین) متفاوت است، اما شرایط کلی درخواست ویزای پیوست این است که فرد متقاضی باید به صورت قانونی مقیم کشور آلمان باشد و همچنین توانایی تامین هزینه‌های زندگی فرد وابسته را داشته باشد. داشتن فضای زندگی مناسب برای فردی که قصد پیوستن به متقاضی را دارد نیز یکی از شرایط لازم برای درخواست ویزای پیوست و ارسال دعوتنامه است.

شرایط خاص متناسب با نوع نسبت را در جدول زیر ببینید:

شرایط متقاضی برای درخواست ویزای پیوست فرزند شرایط متقاضی برای درخواست ویزای همسر
سرپرستی قانونی فرزند را به‌طور کامل داشته باشد. باید بالای 18 سال سن داشته باشد.

شرایط همسر در ایران برای ویزای الحاق آلمان

شرایط همسر در ایران برای ویزای الحاق آلمان بسیار ساده است. همسر در ایران باید بالای 18 سال سن داشته باشد و به طور قانونی با فرد متقاضی ازدواج کرده باشد. همچنین باید دانش زبان آلمانی در حد A1 داشته باشد.

شرایط فرزندان در ایران برای ویزای الحاق خانواده آلمان

شرایط فرزندان در ایران برای ویزای الحاق خانواده در آلمان باید به شرح زیر باشد:

  • زیر 18 سال سن داشته باشند.
  • متاهل، مطلقه و یا بیوه نباشند.
  • مقیم کشورهای عضو حوزه شنگن نباشند.

شرایط والدین در ایران ویزای الحاق خانواده آلمان

شرایط والدین در ایران برای دریافت ویزای الحاق خانواده آلمان نیز ساده است و والدین فرد متقاضی باید بیمه سلامت داشته باشند و در صورت نیاز بعضی از بررسی‌های پزشکی را پیش از ورود به آلمان انجام دهند تا اگر نیازمند دریافت واکسن و یا داروی خاصی بودند با مدارک مربوطه مشخص باشد. همچنین لازم است والدین متقاضی نیز دانش زبان آلمانی در حد A1 داشته باشند.

شرایط سایر بستگان در ایران ویزای پیوست آلمان

شرایط دریافت ویزای پیوست آلمان برای سایر بستگان بسیار دشوار است. این افراد باید مدارک و شرایط خاصی برای درخواست ویزای پیوست آلمان داشته باشند. یکی از این شرایط خاص می‌تواند ناتوانی و یا داشتن موقعیت سخت در نبود آن فرد باشد. برای مثال خواهر و برادر فرد مقیم در آلمان، دچار بیماری و یا ناتوانی باشند و نشان دهند برای ادامه زندگی به کمک فرد مقیم در آلمان نیاز دارند.

روش درخواست ویزای الحاق خانواده آلمان

روش درخواست ویزای الحاق خانواده آلمان نیز مانند سایر ویزاهای آلمان است. با داشتن لیست کامل مدارک لازم از طرف سفارت و پرداخت هزینه سفارت، وقت مصاحبه رزرو می‌شود. متقاضی باید با مدارک کامل در روز مصاحبه به سفارت مراجعه کرده و به سوالات افسر سفارت پاسخ دهد. در صورت قانع‌کردن افسر درباره هدف و طول مدت حضور در آلمان، ویزای پیوست صادر می‌شود.

از نکات مهم برای درخواست ویزای پیوست این است که باید همه مدارک کامل و درست باشد، همچنین باید در روز مصاحبه سر وقت در سفارت حضور داشته باشید.

نحوه درخواست ویزای پیوست همزمان

زمانی که فردی در کشور آلمان پذیرش تحصیلی و یا موقعیت شغلی داشته باشد، می‌تواند درخواست ویزای پیوست همزمان برای ورود به کشور آلمان دهد. در این شرایط، زمان مصاحبه جداگانه برای پیوست نیاز نبوده و افراد می‌توانند با هم به سفارت مراجعه کرده و با تحویل مدارک خود همزمان مصاحبه شوند. اما این موضوع تضمین‌کننده صدور ویزای همزمان برای پیوست نیست. هیچ قانون رسمی‌ای برای این موضوع وجود ندارد و با توجه به شهر مقصد افراد در آلمان و یا شرایط سفارت و گاهی شانس، امکان صدور ویزای همزمان، برای پرونده‌های مختلف متغیر است.

معمولا در بیشتر پرونده‌ها ابتدا فرد اصلی ویزا دریافت کرده و بعد از ورود به آلمان باید حساب بانکی باز کرده، محل زندگی را در این کشور فراهم کند و پس از طی این مراحل و گذشت چند ماه، ویزا برای پیوست صادر می‌شود.

هزینه درخواست ویزای پیوست آلمان

هزینه درخواست ویزای پیوست آلمان برای یک فرد بزرگسال مبلغ 75 یورو و برای کودکان زیر 18 سال مبلغ 37.50 یورو است. این مبلغ غیر قابل بازگشت بوده و در صورت انصراف و یا ریجکتی به متقاضی برگردانده نمی‌شود. همچنین بعد از ریجکتی در صورت درخواست مجدد ویزا، بار دیگر این مبالغ باید به سفارت پرداخت شود.

تمکن مالی برای ویزای پیوست آلمان

تمکن مالی برای ویزای پیوست آلمان برای اعضای خانواده، توسط فرد مقیم در آلمان به عنوان میزبان خانواده ارائه می‌شود. در این شرایط لازم است فرد مقیم در آلمان در کنار یک ثبات درآمدی و تضمین داشتن محل زندگی مناسب برای میزبانی اعضای خانواده، ماهانه به ازای هر نفر 500 یورو تمکن ارائه کند.

مدرک زبان ویزای پیوست آلمان

مدرک زبان ویزای پیوست آلمان در شرایط مختلف متفاوت است. زمانی که ویزای پیوست برای همسر و والدین درخواست شود، حداقل دانش زبان آلمانی در سطح A1 مورد نیاز است. در صورتی که ویزای پیوست برای فرزند 16 تا 18 باشد، ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح C1 الزامی است.

بیمه مورد نیاز برای ویزای پیوست خانواده آلمان

بیمه مورد نیاز برای ویزای پیوست خانواده آلمان می‌تواند از نوع ویزای مسافرتی باشد. از نیازمندی‌های درخواست ویزای همراه داشتن بیمه سلامت است و فرد مقیم در آلمان باید برای سه ماه اول حضور همسر و یا اعضای خانواده‌اش، بیمه تهیه کند. اما بیمه مسافرتی در بیشتر مواقع این سه ماه را پوشش می‌دهد.

روش پیگیری جواب درخواست ویزای پیوست به همسر آلمان

روش پیگیری جواب درخواست ویزای پیوست به همسر آلمان، بسیار ساده است. با مراجعه به پورتال VFS و با شماره ارجاع و نام خانوادگی روند درخواست ویزای پیوست را می‌توان چک کرد. البته لازم به ذکر است که هرگونه به‌روزرسانی در روند ویزای پیوست، معمولا به‌صورت ایمیل و یا پیامک برای متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدت بررسی درخواست ویزای پیوست آلمان

مدت بررسی درخواست ویزای پیوست آلمان، با توجه به شلوغی سفارت، نوع پرونده متقاضی و شرایط سفارت در آن زمان از سال، می‌تواند از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. بهتر است در روز مصاحبه همه مدارک درخواستی سفارت به‌طور کامل ارائه شود، چرا که در صورت نقص مدارک این پروسه می‌تواند طولانی‌تر شود.

قوانین ویزای پیوست با خانواده در آلمان

اجازه کار با ویزای پیوست آلمان

افراد اجازه کار با ویزای پیوست آلمان را ندارند. در صورتی که تمایل به کار در آلمان داشته باشند، باید درخواست ویزای کاری دهند. با توجه به قوانین جدید کشور آلمان و نیاز این کشور به نیروی کار ماهر، این پروسه را برای افراد راحت‌تر شده است.

اجازه تحصیل با ویزای پیوست آلمان

افراد با ویزای پیوست آلمان اجازه تحصیل در آلمان را ندارند و پس از ورود به آلمان و دریافت پذیرش از موسسات معتبر آموزشی در این کشور، باید ویزای خود را به تحصیلی (دانشجویی) تغییر داده و به تحصیل بپردازند.

مدت اعتبار ویزای پیوست آلمان

مدت اعتبار ویزای پیوست آلمان برای همسر، 90 روز است. پس از این مدت همسر متقاضی باید درخواست مجوز اقامت در آلمان را بدهد تا بتواند به مدت طولانی در آلمان بماند.

برای داشتن مجوز اقامت در آلمان همسر متقاضی باید شرایط قانونی مورد نیاز را به دست بیاورد. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • سابقه قضایی نداشته باشد.
  • سطح دانش زبان آلمانی باید به B1 برسد تا فرد بتواند به طور متوسط از پس مکالمات روزمره و معمولی بر بیاید.
  • فرد مقیم در آلمان و همسر وی باید از نظر مالی مستقل بوده و نیازی به کمک مالی از طرف دولت آلمان نداشته باشند.

در صورتی که فرد، موفق به دریافت مجوز اقامت موقت در آلمان شود، مدت اقامت وی تا یک سال تمدید می‌شود. پس از آن، تا زمانی که فرد در آلمان مشغول به کار باشد می‌تواند این مجوز را تا مدت زمان لازم تمدید کند. زمانی که وی پنج سال در کشور آلمان کار کند و مالیات پرداخت کند، می‌تواند برای اقامت دائم آلمان درخواست دهد.

مدت اعتبار ویزای الحاق آلمان برای والدین بر اساس هدف آنها از سفر به آلمان می‌تواند از 90 روز تا یک سال باشد. این مدت تا دو سال نیز قابل تمدید است. والدین زمانی که در آلمان با ویزای پیوست حضور دارند، می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند که بر اساس شرایط و مدارک آنها، مانند شرایط تامین مالی و داشتن محل زندگی مناسب، توسط دولت آلمان تصمیم‌گیری می‌شود.

روش تمدید ویزای پیوست خانواده آلمان

ویزای پیوست خانواده آلمان معمولا 90 روزه صادر می‌شود. معمولا این مدت تمدید نمی‌شود مگر در پرونده‌های خاص با شرایط ویژه. از این‌رو برای اقامت بیشتر در کشور آلمان، افراد باید برای مجوز اقامت در آلمان درخواست دهند و با این مجوز در این کشور مجاز به کار نیز نیستند. این مجوز یک ساله و قابل تمدید است.

دلایل ریجکتی ویزای الحاق خانواده آلمان

دلایل ریجکت ویزای الحاق خانواده آلمان به کلیت پرونده متقاضی بستگی دارد، افسر سفارت بعد از بررسی مدارک و روند مصاحبه تصمیم نهایی را می‌گیرد.

برخی از دلایل رایج برای ریجکتی ویزای پیوست خانواده موارد زیر است:

  1. هدف از سفر به درستی بیان نشده باشد: اگر هدف از سفر در روز مصاحبه و همچنین مدارکی که صحبت‌های فرد را تایید می‌کند (از جمله بلیت هواپیما و رزرو هتل و …) ناقص ارائه شود و افسر سفارت نتواند وابستگی و دلیل محکمی برای برگشت فرد به کشور خود پیدا کند، برای صدور ویزای پیوست قانع نمی‌شود.
  2. نقص مدارک: هرگونه کمبود و یا نقص در مدارک ارائه‌شده بدون شک باعث رد درخواست ویزای پیوست می‌شود.
  3. تمکن مالی ناکافی: در صورتی که اسپانسر ویزای پیوست، مدارک حقوق و درآمدی که ارائه می‌کند، برای هزینه‌های زندگی هر دو کافی نباشد، درخواست ویزا ریجکت می‌شود.
  4. نداشتن بیمه پزشکی: یکی از مهم‌ترین قسمت‌های درخواست ویزای آلمان، داشتن بیمه درمانی است. در صورت نداشتن آن، ویزا ریجکت می‌شود.
  5. نداشتن دعوتنامه و کاور لتر قابل قبول: دعوتنامه توسط فردی که در آلمان اقامت دارد برای فرد متقاضی ویزا نوشته و در آن اطلاعات مهم مهمان و میزبان درج می‌شود. کاور لتر توسط فرد متقاضی ویزا نوشته می‌شود و در آن از برنامه سفر و در صورت نقص مدرکی، علت نداشتن آن مدرک توضیح داده می‌شود. در صورتی که این دو نامه مورد قبول سفارت نباشد، ویزای پیوست ریجکت می‌شود.

قوانین دریافت شهروندی آلمان

قوانین دریافت شهروندی آلمان از طریق تابعیت به شرح زیر است:

  • افراد باید 8 سال در آلمان زندگی کرده باشند.
  • به زبان آلمانی مسلط باشند.
  • امتحان شهروندی آلمان با موضوع تاریخ و فرهنگ آلمان را با موفقیت پشت سر بگذارند.
  • از لحاظ مالی ثبات داشته باشند.
  • وفاداری خود به ارزش‌ها، اصول و قوانین دموکراسی آلمانی را نشان دهند.
از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
وب‌سایت Uni-Assist

وب‌سایت Uni-Assist

یونی اسیست (Uni-Assist) چیست؟ یونی اسیست (Uni-Assist) یک سایت خدمات‌رسانی ملی در آلمان است که به حدود 170 دانشگاه در کشور آلمان کمک می‌کند تا پروسه پذیرش دانشجوی بین‎‌المللی را انجام دهند. این سایت...

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

به دلیل سیستم پزشکی بسیار پیشرفته، تحصیل پزشکی در آلمان یکی از محبوب‌ترین دوره‌های پزشکی در سراسر جهان است. دانشکده‌های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای مطرح اروپایی شهریه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و...

تاییدیه ZAB آلمان

تاییدیه ZAB آلمان

ZAB آلمان مخفف عبارت Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen و یا به عبارتی، سازمان مرکزی بررسی تحصیلات خارجی در آلمان (Central Office for Foreign Education) است. این تاییدیه برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت کاری...

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

HZB چیست؟ صلاحیت ورود به دانشگاه و یا Hochschulzugangsberechtigung عبارتی است که برای سنجش ورود به تحصیلات عالی در کشور آلمان کاربرد دارد. بر خلاف کشور ایران، در آلمان چیزی به نام کنکور و...

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با وجود اینکه بیشتر رشته‌ها و دوره‌ها در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شود، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی غیر ممکن نیست. در همه مقاطع مختلف به صورت محدود، رشته‌ها و کورس‌هایی...

تحصیل در آلمان با معدل پایین

تحصیل در آلمان با معدل پایین

برای تحصیل در آلمان با معدل پایین به برخی از نکات باید توجه کرد. در درجه اول دانستن این موضوع که معدل شما در چه بازه‌ای از معدل بین‌المللی قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت...

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویانی که قصد دارند با دیپلم در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور تحصیل کنند، به کالج‌ها ختم می‌شود. کالج یا Studienkolleg، مسیری...

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study