logo

مبلغ تمکن مالی آلمان

5 شهریور 1401

مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان 2024

  • مبلغ تمکن مالی ویزای دانشجویی: 11.208 یورو
  • مبلغ تمکن مالی آوسبیلدونگ آلمان: 11.208 یورو منهای حقوق دریافتی سالانه
  • اثبات تمکن مالی ویزای توریستی آلمان: پرینت تراکنش‌های بانکی 3ماه گذشته حساب بانکی
  • تمکن مالی ویزای 6ماهه جستجوی کار آلمان: ماهانه 947 یورو
  • ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی: دریافت اسکالرشیپ، بورسیه یا فاند از سازمان‌های معتبر

تمکن مالی آلمان چیست؟

گواهی تمکن مالی، یک سند رسمی و بسیار مهم است که بر اساس درخواست متقاضی برای تحصیل در آلمان، توسط بانک صادر می‌شود. این سند، در فرآیند اپلای برای اخذ ویزای تحصیلی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دانشجویان ایرانی با ارائه گواهی تمکن مالی از بانک، می‌توانند دسترسی به سرمایه مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در دانشگاه‌های خارج از کشور را به سفارت مربوطه اثبات کنند.

یکی از مدارک اصلی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های آلمان، دریافت گواهی تمکن مالی است. از مهم‌ترین پرسش‌هایی که ممکن است برای متقاضیان تحصیل در آلمان به‌وجود آید این است که مبلغ تمکن مالی برای هر یک از روش‌های مهاجرت به آلمان مانند ویزای تحصیلی، آوسبیلدونگ و ویزای توریستی آلمان 2024 چقدر است؟ در ادامه همراه ما باشید.

چه افرادی نیاز به اثبات تمکن مالی دارند؟

مطابق قانون دولت آلمان، همه اتباع خارجی (به‌جز شهروندان کشورهای لیختن‌اشتاین، ایسلند، نروژ و سوئیس) پیش از ورود به آلمان باید توانایی مالی خود برای تامین هزینه‌های زندگی در زمان اقامت خود در این کشور اروپایی را اثبات کنند. مبلغ تمکن مالی به نوع ویزای شما برای ورود به این کشور بستگی دارد.

انواع تمکن مالی آلمان

  • تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان
  • تمکن مالی برای تحصیل در آلمان
  • تمکن مالی برای آوسبیلدونگ
  • تمکن مالی برای ویزای کاری آلمان

تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان، باید پرینت تراکنش‌های بانکی 3ماه گذشته حساب بانکی متقاضی را به حروف و اعداد لاتین به سفارت نشان دهید. علاوه بر این، امکان ارائه سند ملکی نیز وجود دارد. برای دریافت ویزای توریستی، ارائه مستندات مربوط به حامی مالی نیز امکان‌پذیر است. یک فرد دارای اقامت دائم آلمان، می‌تواند با اثبات دسترسی به سرمایه مورد نیاز برای پوشش هزینه‌های سفر شما به آلمان، به‌عنوان حامی مالی برای دریافت ویزای توریستی معرفی شود.

تمکن مالی برای تحصیل در آلمان

پیش از شروع تحصیل در مدارس، دانشگاه‌ها و کالج‌های آلمان، باید بتوانید ثابت کنید که به میزان پول مورد نیاز برای تامین هزینه‌های زندگی در آلمان دسترسی دارید. Regelbedarf میزان پولی است که برای یک سال زندگی دانشجویی در کشور آلمان برآورد می‌شود.

مدرک مورد نیاز شما برای اثبات دسترسی به این سرمایه، Finanzierungsnachweis یا گواهی تمکن مالی نامیده می‌شود. بر اساس قوانین فعلی مهاجرتی آلمان، در بیشتر موارد، متقاضیان باید ثابت کنند در حساب بانکی خود به مبلغی حداقل معادل 11.208 یورو (تا پایان سال 2024) برای یک سال زندگی در آلمان دسترسی دارند.

تمکن مالی برای آوسبیلدونگ آلمان

برای دریافت ویزای حضور در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، باید بتوانید هزینه‌های زندگی خود در طول دوره تحصیل را پوشش دهید. به دلیل اینکه متقاضیان دوره‌های آوسبیلدونگ، از کارفرمای خود حقوق دریافت می‌کنند، معمولا باید مبلغ تمکن مالی کمتری را به سفارت ارائه دهند. به عبارت دیگر، میزان حقوق دریافتی سالانه را از مبلغ مورد نیاز برای یک سال (11.208 یورو تا پایان سال 2024)، کسر نموده و به اندازه مابقی مبلغ، گواهی تمکن مالی به سفارت ارائه می‌کنند.

تمکن مالی برای ویزای کاری آلمان

اگر با هدف جستجوی کار وارد آلمان می‌شوید، باید ویزای جاب سیکر آلمان را دریافت کنید. این ویزا دارای اعتبار 6 ماهه است و برای اثبات تمکن مالی، باید توانایی اثبات دسترسی به سرمایه مورد نیاز برای پوشش هزینه‌های زندگی در این کشور به مدت شش‌ماه را داشته باشید. این مبلغ، به‌صورت تقریبی ماهانه برابر با 947 یورو است.

اگر با یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر برای دریافت ویزای کاری آلمان اپلای می‌کنید، نیازی به ارائه تمکن مالی نیست. مبلغ حقوق دریافتی شما که در قرارداد کاری درج شده است، به‌عنوان تمکن مالی در نظر گرفته می‌شود.

ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی

مهاجرت تحصیلی بدون ارائه نامه تمکن مالی تقریبا ناممکن است. صرف نظر از مقطع تحصیلی و نوع موسسه آموزشی (کالج یا دانشگاه)، همه دانشجویان خارجی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید به دولت آلمان ثابت کنند توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در آلمان را دارند.

اگر بتوانید از یکی از موسسات رسمی و معتبر اعطاکننده اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، بورسیه یا فاند دریافت کنید؛ می‌توانید از ارائه گواهی تمکن مالی معاف شوید. البته توجه داشته باشید که در مستندات بورسیه دریافتی باید پوشش کامل هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو در آلمان ذکر شده باشد.

روش‌های اثبات تمکن مالی آلمان

به روش‌های مختلفی می‌توانید نشان دهید به سرمایه مورد نیاز برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در زمان حضور در آلمان دسترسی دارید.

  • والدین شما می‌توانند برای اثبات توانایی لازم برای حمایت مالی شما در آلمان، اسناد تاییدکننده درآمد شخصی (فیش حقوقی) و سایر سرمایه‌های مالی خود را ارائه دهند.
  • شخصی که دارای اقامت دائم کشور آلمان است، می‌تواند از طریق اداره ثبت اتباع خارجی، برای پوشش هزینه‌های شما تعهدات و ضمانت لازم را ارائه دهد.
  • ارائه گواهی تمکن مالی از حساب خودتان در بانک که در آن، دسترسی شما به حداقل میزان پول اعلام‌شده توسط دولت آلمان برای سپرده‌گذاری در یک حساب مسدودشده (Sperrkonto) در یکی از بانک‌های آلمانی را اثبات می‌کند.
  • می‌توانید برای اثبات تمکن مالی، یک ضمانت‌نامه بانکی ارائه دهید. از طریق این ضمانتنامه، بانک متعهد می‌شود هزینه‌های ضروری مشتری خود را پرداخت کند. این مبلغ، به طرز چشمگیری از وام بانکی کمتر است.
  • می‌توانید مستندات دریافت اسکالرشیپ یا بورسیه از موسسات معتبر حمایت مالی دانشجویان ارائه دهید.

توجه داشته باشید که الزاما همه روش‌هایی که در اینجا ذکر کردیم، برای گرفتن انواع گوناگون ویزای آلمان مناسب نیستند. سفارت جمهوری فدرال آلمان در ایران، برای صدور ویزای تحصیلی به متقاضیان ایرانی صرفا گواهی تمکن مالی صادرشده از بانک (به زبان انگلیسی) را قابل قبول می‌داند.

مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان 2024

میزان سرمایه موجود در حساب بلوکه‌شده برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، باید معادل مبلغ مورد نیاز برای پوشش هزینه‌های مربوط به یک سال تحصیل و زندگی در کشور آلمان باشد. به دلیل اینکه امکان افتتاح حساب بلوکه‌شده برای دانشجویان ایرانی پیش از ورود به آلمان وجود ندارد، سفارت آلمان در تهران از دانشجویان گواهی تمکن مالی درخواست می‌کند. میزان پول موجود در حساب مسدود‌شده یا مبلغ تمکن مالی برای دانشجویان ایرانی، هر ساله توسط دولت آلمان به متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور اعلام می‌شود. این مبلغ، متناسب با هزینه‌های ماهانه زندگی نرمال که توسط دولت آلمان برآورد می‌شود، تعیین می‌گردد.

بر اساس قوانین فعلی مهاجرتی آلمان، هزینه های زندگی و تحصیل یک فرد در آلمان (در صورت تحصیل در کالج‌ها یا دانشگاه‌های دولتی)، معادل با 11.208 یورو است. متقاضیان تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های آلمان، این مبلغ را یا باید در یک حساب بلوکه شده در آلمان نشان دهند و یا از طریق ارائه گواهی تمکن مالی از حسابی به نام خود در کشور مبدا، داشتن این مبلغ را به سفارت اثبات کنند.

در صورت تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان در مدارس، کالج‌ها یا دانشگاه‌های خصوصی آلمان، مبلغ شهریه کالج یا دانشگاه به مبلغ فوق افزوده می‌شود. در این حالت، دانشجویان باید پیش از ورود به پروسه ویزای تحصیلی، همه یا بخشی از مبلغ شهریه سال اول مدرسه، کالج یا دانشگاه خود را پرداخت کنند و مستندات تایید کننده آن را همراه مدارک ویزای تحصیلی خود به سفارت ارائه دهند. مابقی مبلغ شهریه سال اول را به مبلغ هزینه زندگی (11208 یورو) اضافه نموده و گواهی تمکن مالی ارائه دهند که پوشش دهنده هر دو این هزینه‌ها باشد.

البته توصیه اکید می‌شود که برای بالابردن شانس دریافت ویزای تحصیلی آلمان خود، هزینه تحصیل سال اول را پیش از ارائه مدارک به سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، به حساب مدرسه، کالج یا دانشگاه مربوطه واریز نمایید و مستندات این پرداخت ها را در مدارک خود به سفارت ارائه کنید.

روش‌های افتتاح حساب مسدودشده در بانک‌های آلمان

اغلب دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در آلمان، از حساب بلوکه‌شده برای اثبات تمکن مالی استفاده می‌کنند. مبلغ بلوکه‌شده در این حساب (که باید حداقل معادل مبلغ تمکن مالی اعلام‌شده برای سال جاری میلادی باشد) به‌صورت ماهانه برای دانشجو قابل برداشت است. مبلغ تمکن مالی سال 2024 برابر با 11.208 یورو است و ماهانه به میزان 934 یورو برای دانشجویان قابل برداشت است.

‌افتتاح حساب مسدودشده در بانک‌های آلمان، بر اساس نوع بانک انتخابی، به دو صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. ثبت درخواست در بانک‌هایی که افتتاح حساب در آنها صرفا به‌صورت حضوری امکان‌پذیر است و انجام بوروکراسی اداری و تایید نهایی حدودا 10 روز زمان می‌برد. بنابراین، توصیه می‌شود با در نظرگرفتن مدت زمان مورد نیاز برای افتتاح حساب، پیش از شروع ترم تحصیلی کارهای اداری مربوطه را انجام دهید.

افتتاح حساب بانکی بلوکه‌شده در آلمان به‌صورت آنلاین، فرآیند ساده‌ و کوتاه‌تری دارد. در صورت آماده‌بودن همه مدارک، از زمان ثبت درخواست تا دریافت تاییدیه افتتاح حساب، حدودا 10 دقیقه طول می‌کشد. در این روش، به‌سادگی با آپلود مدارک و احراز هویت دیجیتالی، می‌توانید در بانک مورد نظر حساب مسدودشده به نام خودتان باز کنید.

بعد از ورود به آلمان و افتتاح حساب بانکی مسدودشده، می‌توانید با مراجعه به بانک تقاضای کارت بانکی EC card دهید و اطلاعات لاگین بانکداری اینترنتی حساب خود را دریافت کنید. در صورت افتتاح حساب به‌صورت آنلاین، کارت EC شما و سایر اطلاعات مربوطه، در اغلب موارد به‌صورت پستی برای شما ارسال می‌شود.

هزینه افتتاح حساب مسدودشده در آلمان

افتتاح حساب مسدودشده در بانک‌های آلمان، بر اساس نوع بانک و روش افتتاح حساب، بین 50 تا 150 یورو هزینه دارد. پیشنهاد می‌شود پیش از انتخاب بانک در آلمان، از هزینه افتتاح حساب اطمینان حاصل کنید. به محض اینکه حساب بانکی شما افتتاح شد، باید مبلغ تمکن را (معادل 11.208 برای سال 2024) در آن سپرده‌گذاری کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب مسدودشده در آلمان

بر اساس بانک و روش افتتاح حساب، باید مدارک مختلفی برای افتتاح حساب بانکی مسدودشده در آلمان ارائه دهید. اگر روش آنلاین را انتخاب کنید، ارائه کارت شناسایی یا پاسپورت برای احراز هویت کفایت می‌کند. اما در صورت تمایل برای افتتاح حضوری حساب مسدودشده در آلمان، غالبا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست تکمیل‌شده
  • نامه پذیرش از کالج یا دانشگاه در آلمان
  • پاسپورت معتبر متقاضی
  • اصل و کپی گواهی تمکن مالی (صورت حساب بانکی صادرشده توسط بانک شما در ایران)
  • مستندات مربوط به آدرس و محل سکونت شما در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه‌های افتتاح حساب

کدام بانک‌های آلمان برای افتتاح حساب مسدودشده مناسب‌تر هستند؟

در کشور آلمان، موسسات مالی و بانک‌های متعددی برای افتتاح حساب مسدودشده توسط دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. تعدادی از بانک‌ها، به‌دلیل سهولت فرآیند افتتاح حساب و پیچیدگی کمتر، بین دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

پرطرفدارترین بانک‌های آلمانی برای افتتاح حساب مسدودشده عبارتند از:

  • دویچه بانک – فقط حضوری و از طریق سفارت آلمان
  • بانک فینتیبا (Fintiba Bank) – آنلاین
  • بانک کوراکل (Coracle) – آنلاین و حضوری
  • بانک اکسپاتریو (Expatrio) – آنلاین

روش برداشت وجه از حساب مسدودشده در بانک‌های آلمان

پس از ورود به آلمان و مشخص‌شدن آدرس محل زندگی‌تان، می‌توانید به مبلغ سپرده حساب مسدودشده خود دسترسی داشته باشید. توجه کنید که دسترسی مستقیم به موجودی حساب بانکی بلوکه‌شده امکان‌پذیر نیست. به این منظور، به همه دانشجویان خارجی توصیه می‌شود یک حساب بانکی مخصوص دانشجویان بین‌المللی در آلمان افتتاح کنند. مبلغ ماهانه مجاز برای استفاده از سپرده حساب مسدودشده به این حساب جدید انتقال می‌یابد و در دسترس شماست.

4.8/5 - (18 امتیاز)
بدون برچسب

155 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. صداقت 25 دی 1401

    سلام. وقت بخیر در مورد گواهی تمکن میشه راهنمایی بفرمایید؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 25 دی 1401

      سلام روز بخیر. برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی به آلمان، باید گواهی تمکن مالی به سفارت ارائه بدین که ثابت کنین به سرمایه لازم برای یک سال تحصیل و زندگی در آلمان دسترسی دارید. این مبلغ بطور سالانه تغییر می‌کنه. برای سال 2023 میلادی، برابر با 11.208 یورو اعلام شده. اگر ابهامی وجود داره بفرمایید راهنمایی کنم

      پاسخ دادن
        محمد رضا 30 بهمن 1401

        خب ما این پولو باید نقدا ببریم سفارت و بدیم بهشون یا ن فقط باید ثابت کنیم این پولو داریم؟ ینی شما گفتین بلوکه میشه این مبلغ و ماهانه یک مقدارش رو ازاد میکنن؟

        پاسخ دادن
          موسسه آذین سپهر سامان 01 اسفند 1401

          سلام روز بخیر ببینید در مرحله ویزا، باید این مبلغ توی حساب بانکیتون باشه و بصورت برگه تمکن مالی به سفارت ارائه بدین. بعد از اینکه ویزاتون اومد و تشریف بردین آلمان، توی فرودگاه هم آفیسر چک می‌کنه که این مبلغ همراهتون باشه، بصورت نقد.

          پاسخ دادن
            صادق 01 فروردین 1402

            درود برای من که امسال کنکور دارم مهاجرت از راه تحصیلی بهتره یا اوسبیلدونگ؟

            پاسخ دادن
              موسسه Saman Study 14 فروردین 1402

              سلام روز بخیر. مهاجرت تحصیلی قطعا بهتره. موفق باشید

              پاسخ دادن
                حشمت الله 29 بهمن 1402

                سلام وقت بخیر من ۲۷ سال سند دارم مدرک ب ۲ زبان المان دارم آیا می توانم برای لیسانس اقدام کنم و اینکه برای ضمانت مالی یکی از اقاربم منو ثبت کنه ممنون ؟

                پاسخ دادن
                  موسسه سامان اِستادی 30 بهمن 1402

                  سلام روز بخیر. نمره زبان آلمانی تا حد زیادی به دانشگاه بستگی داره. بعضی از دانشگاه‌ها B1 هم قبول می‌کنن ولی بعضی از دانشگاه‌ها C1 ممکنه بخوان ازتون. باید موردی بررسی بشه و احتمالش زیاده که با B2 بتونین پذیرش بگیرید. در مورد تمکن مالی هم، وقتی برای ویزا به سفارت میرید باید گواهی تمکن مالی به مبلغ تعیین‌شده توسط سفارت از حساب شخصی خودتون بیارید. موفق باشید.

                  پاسخ دادن
              محمود 22 فروردین 1403

              سلام، ممنون میشوم اگر بفرمایید برای ویزای تحصیلی دورهٔ کارشناسی ارشد در آلمان، ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات آنها هم علاوه بر مدرک کارشناسی (و کارشناسی ارشد احتمالی) لازم است؟

              پاسخ دادن
                موسسه سامان اِستادی 25 فروردین 1403

                سلام روز بخیر. بله باید ترجمه‌شده و تاییدشده باشن. موفق باشید.

                پاسخ دادن
            الهام 25 فروردین 1402

            سلام ببخشید ما باید این مبلغ را چند وقت تو حساب داشته باشیم ؟ چند ماه؟ و یعنی اصلا بهش دست نزنیم یا اینکه میتونیم گردش حساب را با کار کردن باهاش بالا ببریم؟ نیازی به بلوکه کردن پول داخل حساب نیست؟؟؟

            پاسخ دادن
              موسسه Saman Study 26 فروردین 1402

              سلام روز بخیر. نیازی به بلوکه‌کردن و گردش حساب نیست. حدودا یک هفته تو حساب باشه و باهاش نامه تمکن بگیرید کافیه.

              پاسخ دادن
                لیلی 03 شهریور 1402

                درود دوست گرامی یعنی این مبلغ رو فقط حدود چند هفته لازم داریم و بعد میتونیم خارج کنیم از حساب؟موقع خروج از کشور چی؟اپن موقع آزمون نمی‌خوام که این مبلغ رو واقعا داریم یا خیر؟

                پاسخ دادن
                  موسسه Saman Study 04 شهریور 1402

                  سلام لیلی عزیز، روز بخیر. بهتره تا نتیجه ویزا توی حسابتون بمونه چون طبق تجربه، سفارت ممکنه از بانک استعلام بگیره. بنابراین، ریسک نکنید و بذارید پول تو حساب بمونه. موقع رفتن به آلمان هم آفیسر مرزی چک می‌کنه که شما طبق چیزی که روی لیبل ویزاتون نوشته شده، مبلغ تمکن رو همراه دارید. موفق باشید.

                  پاسخ دادن
        حمید 13 اسفند 1401

        اگر هزینه دانشگاهمون حدودا 12 هزار تا باشه، باید به مبلغ تمکن اضافه بکنیم؟

        پاسخ دادن
          موسسه Saman Study 14 اسفند 1401

          سلام روز بخیر. نه مبلغ تمکن به صورت سالانه اعلام می‌شه و ربطی به شهریه دانشگاه نداره. برای تمکن مالی همین عددی که برای سال 2023 اعلام شده رو باید ارائه بدین.

          پاسخ دادن
  2. Aurora 27 دی 1401

    سلام وقتتون بخیر میشه راهنمایی بفرمایید چطور میشه این مبلغ رو به آلمان برد و ازش استفاده کرد از طریق بانک های ایران میشه؟چون در طول سفر بیشتر از ۵۰۰۰ یورو اجازه ی خروج ارز داده نمیشه؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 28 دی 1401

      سلام روز بخیر. این مبلغ رو بصورت اسکناس با خودتون به آلمان می‌برید. از اونجایی که در ویزای شما بعنوان یک شرط، همراه داشتن این میزان از پول به محض ورود ثبت شده، هنگام خروج از ایران و ورود به آلمان مشکلی براتون بوجود نمیاره.

      پاسخ دادن
    سعید سعیدی 28 دی 1401

    سلام.وقتتون بخیر.خسته نباشید اطلاعات مبلغ تمکن مالی برای آلمان به روز هست؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 28 دی 1401

      سلام روز بخیر بله. این مبلغ مربوط به سال 2023 میلادی است.

      پاسخ دادن
        مرضی 20 دی 1402

        خسته نباشید. باید مبلغ رو به ریال ببریم یا به یورو؟

        پاسخ دادن
          موسسه سامان اِستادی 20 دی 1402

          سلام روز بخیر. شما در آلمان باید یورو خرج کنید، طبیعتا ریال به دردتون نمی‌خوره.

          پاسخ دادن
    شهرزاد 28 دی 1401

    سلام وقت بخیر این حساب حتما باید به نام فرد متقاضی باشه؟به نام پدر و یا مادر میشه؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 28 دی 1401

      سلام روز بخیر. برای آلمان، بله. حساب باید حتما به نام فرد متقاضی باشه.

      پاسخ دادن
      سارینا 31 فروردین 1402

      سلام،همه دانشگاها تمکن‌ مالی میخوان حتما؟و کسی که ساپورت‌مالی‌میکنه حتما باید از المان باشه؟ینی خانواده از ایران نمیتونه فیش حقوقی بالا بزاره ک من مشکلی ندارم و پرداخت میکنم هرچقدر بخواد؟ولی‌تمکن ندیم؟و اینکه‌پولی ک‌بلوکه‌میشه چقدر بعد ازاد‌میشه تو المان؟

      پاسخ دادن
        موسسه Saman Study 04 اردیبهشت 1402

        سلام روزتون بخیر. شما تمکن مالی رو به سفارت برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان ارائه میدید. داخل ایران باید یک حساب به نام متقاضی باز کنید که معادل ارزی یا ریالی این مبلغ را داشته باشه. نیازی به ارائه فیش حقوقی نیست. همین موجودی حساب به نام متقاضی کافیه. بعد از دریافت ویزا هم، مبلغ تعیین‌شده رو به صورت نقدی با خودتون می‎برید آلمان. موفق باشید

        پاسخ دادن
    سبا 02 بهمن 1401

    سلام وقت بخیر ،شهریه ی ۲ ترم دانشگاه هم باید جزو تمکن مالی باشه ؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 03 بهمن 1401

      سلام روز بخیر. نه برای تمکن مالی یک عدد ثابت اعلام شده و صرفا همین عدد مد نظر سفارته

      پاسخ دادن
        فرزانه 11 بهمن 1401

        سلام آیا مبلغ تمکن برای ویزای آلمان همون ۱۱ هزارو ۲۰۰ کفایت میکنه؟

        پاسخ دادن
          موسسه آذین سپهر سامان 12 بهمن 1401

          سلام. روز بخیر. بله برای سال 2023، مبلغ تمکن مالی 11.208 یوروست.

          پاسخ دادن
    مرجان 06 بهمن 1401

    سلام تمکن مالی لازم برای همراه دانشجو چقدر باید باشه؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 08 بهمن 1401

      سلام روز بخیر. به اندازه تمکن دانشجو باید باشه.

      پاسخ دادن
      ناصر 04 فروردین 1402

      سلام وقت بخیر ببخشی تاثیر بالا رفتن و تغییر نرخ ارز چیه؟ مثلا اگه در روز تحویل مدارک میزان تمکن که ارائه می‌کنیم قابل قبول باشه ولی بعد از حدود ۱۰ روز نرخ ارز بره بالا، اونوقت چه اتفاقی میفته؟

      پاسخ دادن
        موسسه Saman Study 14 فروردین 1402

        سلام روز بخیر. مبلغی که توی موحودی حساب نامه تمکن زده میشه مبنا قرار می‌گیره. موفق باشید

        پاسخ دادن
    رضا 17 بهمن 1401

    سلام وقت شما بخیر فرمودید که دانشجو ۱۱۲۰۸ یورو و مثلا همسر دانشجو هم به عنوان همراه همین مبلغ که جمعا میشه ۲۲۴۱۶ یورو آیا برای ما که دو تا بچه هم داریم باز به ازای هر بچه این مبلغ رو میخواد یا نه؟

    پاسخ دادن
    رضا 18 بهمن 1401

    سلام وقت شما بخیر فرمودید برای دانشجو و همسرش دو تا ۱۱۲۰۸ یورو جمعا ۲۲۴۱۶ یورو جهت تمکن ماای نیاز هست آیا برای دوتا بچه هم جداگانه ۲۲۴۱۶ یورو نیاز هست یعنی جمعا ۴۴۸۳۲ یورو؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 18 بهمن 1401

      سلام روز بخیر. 11.208 یورو که توسط سفارت اعلام شده، مبلغی هست که برای زندگی دانشجویی یک نفر در آلمان برآورد شده. هر فردی برای زندگی در آلمان به سرمایه‌ای در این حدود نیاز داره. اگر در مورد آلمان سوال بیشتری دارید، لطفا با دفتر موسسه تماس بگیرید تا همکارانم دقیق‌تر راهنمایی‌تون کنن. 021-22879322

      پاسخ دادن
    محمد یحیوی 24 بهمن 1401

    سلام وقت بخیر تو فرودگاه وقتی برسیم اون طرف آفیس چک میکنه که این مبلغ باید همراهمون باشه؟؟

    پاسخ دادن
      موسسه آذین سپهر سامان 25 بهمن 1401

      سلام روزتون بخیر. بله. وقتی برسید آلمان، آفیسر مرزی چک می‌کنه که این مبلغ همراهتون باشه

      پاسخ دادن
        علی 30 اردیبهشت 1402

        سلام ببخشیداگه اون مبلغ همراهمون نباشه مثلا به جای ۱۱هزارتا۸ هزارتاهمراهمون باشه چی میشه؟اجازه ورودنمیدن؟؟؟؟

        پاسخ دادن
          موسسه Saman Study 30 اردیبهشت 1402

          سلام روز بخیر. ببینید بر اساس لیبل، دارنده ویزا در صورتی می‌تونه وارد آلمان بشه که اون مبلغ رو همراه داشته باشه. بهتره ریسک نکنید و مبلغ رو با خودتون ببرید. چون آفیسر مرزی چک می‌کنه این موضوع رو. موفق باشید

          پاسخ دادن
    راضیه 07 اسفند 1401

    سلام وقت بخیر ، لطفا بفرمایید که این تمکن مالی فقط در ابتدای گرفتن ویزا لازم هست یا اینکه یک دانشجو در حال تحصیل در آلمان ، این مبلع رو هر ساله باید تمدید کند

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 08 اسفند 1401

      سلام روزتون بخیر. ارائه گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی لازمه. بعد از اینکه وارد آلمان شدین به اندازه طول دوره تحصیلتون براتون کارت اقامت صادر میشه و سال‌های بعدی تحصیل رو با این مجوز در آلمان زندگی و تحصیل می‌کنین.

      پاسخ دادن
        امیر حسين 06 بهمن 1402

        شلام خسته نباشید این یعنی سر رسید تایم اقامتون ک میشه مبلغ کامل تمکن باید داخل حساب باشه تا دوباره اقامتمون رو با توجه ب توع ویزامون ک دانشجویی هست تمدید کنن؟ یا نیازی نیست همون سال اول کفایت میکنه

        پاسخ دادن
          موسسه سامان اِستادی 07 بهمن 1402

          سلام روز بخیر. گواهی تمکن مالی یکی از مدارک مهم و مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی آلمانه. بعد از اینکه ویزا گرفتین و با مبلغ تعیین‌شده به آلمان سفر کردید، می‌تونین تحصیلتون رو شروع کنین و برای سال‌های بعد کارت اقامتتون تمدید میشه. موفق باشید.

          پاسخ دادن
    سارا 08 اسفند 1401

    با سلام، فرمودید مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان 2023 برای دانشجویان ایرانی که متقاضی تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه های آلمان هستند، برابر با 11.208 یورو است که به دلیل امکان‌پذیر نبودن افتتاح حساب بلوکه‌شده در بانک‌های آلمان توسط ایرانیان، باید بصورت Bank Statement به سفارت ارائه شود. سؤالم این هست که اگر اقوام دانشجو در آلمان باشه میتونه برای دانشجو حساب بلوکه شده در آلمان افتتاح کند و سندش را برای دانشجو به ایران بفرسته برای ارائه به سفارت؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 09 اسفند 1401

      سلام وقتتون بخیر. تا جایی که ما اطلاع داریم فقط باید از حساب‌های داخل ایران گواهی تمکن مالی صادر بشه. برای اطلاع دقیق‌تر می‌تونین با ویزامتریک تماس بگیرید، پاسخگو هستند. موفق باشید

      پاسخ دادن
      آذین 29 اسفند 1402

      سلام وقت خوش، توی فرودگاه شعبه بانکی ندارند؟ حقیقتش من میترسم اینقدر نقد همینجوری دستم باشه

      پاسخ دادن
        موسسه سامان اِستادی 29 اسفند 1402

        سلام روز بخیر. متاسفانه راهی نیست. همه به‌صورت نقد با خودشون می‌برن. خیلی باید مراقب باشید. ایام به کام.

        پاسخ دادن
    سیمین 08 اسفند 1401

    سلام وققتون بخیر. آیا مهمه که نامه ی تمکن مالی رو چند روز قبل از وقت ویزامتریک از بانک بگیریم؟ زمان مشخصی براش تعیین شده؟ مثلا یکی دو هفته قبل خوبه؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 09 اسفند 1401

      سلام روزتون بخیر. نامه تمکن هرچی به زمان وقت سفارتتون نزدیک‌تر باشه بهتره. نهایتا 4-5 روز قبلش بگیرید. موفق باشید

      پاسخ دادن
    الف 02 فروردین 1402

    سلام. ممنون از توضیحاتتون. این مبلغ یورو چه مدّت باید توی حساب ایران باشه؟ چند ماه یا چند روز؟ و تنها مدرک برای اثبات شرایط مالیه؟ یا حساب ریالی، گردش و غیره هم می خوان؟ سپاسگزارم.

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 14 فروردین 1402

      سلام روز بخیر. مبلغ تمکن مالی حدودا یک هفته در حسابتون باشه کافیه. موفق باشید

      پاسخ دادن
    ارمین 14 فروردین 1402

    سلام وقت بخیر تمکن مالی واسه سال دون تحصیل تو المان و تمدید ویزا ضروریه یا فقط همون سال اول باید تمکن داشته باشیم؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 14 فروردین 1402

      سلام روز بخیر. نامه تمکن مالی در مرحله دریافت ویزای تحصیلی آلمان ضروریه و باید به سفارت ارائه بشه.

      پاسخ دادن
    کاربر 15 فروردین 1402

    سلام وقت بخیر . اگر دانشجو فاند گرفته باشد، باز هم نیاز به اثبات تمکن مالی برای خودش و همراهش هست یا خیر ؟ (فاندی که بیشتر از ۱۱ هزار یورو در سال باشه)

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 16 فروردین 1402

      سلام روز بخیر. بستگی داره فاند از کجا به دانشجو تعلق گرفته باشه. برای اطلاع دقیق‌تر در مورد فاندتون و شرایط ارائه تمکن مالی، بهتره با ویزامتریک تماس بگیرید. موفق باشید

      پاسخ دادن
    محمدرضا پیرایش 17 فروردین 1402

    سلام، برای ویزای تحصیلی بعد از این‌که گواهی تمکن مالی رو از بانک گرفتیم و به سفارت ارائه دادیم، آیا الزامی که این مبلغ رو در حساب بانک آلمان بلوکه کنیم ؟ یا این‌که الزامی برای انجام این‌کار نیست ؟ یعنی بعد از ارائه تمکن مالی به سفارت و گرفتن ویزا آیا مرحله‌ای هم وجود داره که از بودن اون پول در حسابمون یا به صورت نقدی در آلمان اطمینان حاصل کنه ؟ و در صورت نداشتن اون پول مارو ریجکت کنه ؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 19 فروردین 1402

      سلام روز بخیر. شما بعد از اینکه ویزای آلمان رو دریافت کردین باید این پول رو به صورت نقد همراه با خودتون به آلمان ببرید. موفق باشید

      پاسخ دادن
    دانیال 23 فروردین 1402

    با سلام اگر دانشجو گواهی تمکن بگیره و اقامت تحصیلی رو گرفته باشه بعد میتونه اون مبلغ بلوکه شده تو حساب ایران رو آزاد کنه یا نه؟ و اینکه آیا برای همراه هم باید تمکن مالی بگیره یا خیر

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 26 فروردین 1402

      سلام روز بخیر. پول داخل ایران بلوکه نمی‌شه. اینجا نامه تمکن مالی رو ارائه می‌دین و بعد مبلغ رو به صورت نقدی با خودتون می‌برید که اونجا حساب باز کنید. بله برای همراه هم باید تمکن ارائه بشه.

      پاسخ دادن
    Parisa 26 فروردین 1402

    درود و وقتتون بخیر، من در آلمان زندگی میکنم و میخوام شخصی رو از ایران ساپورت مالی کنم که تمکن بگیره یا اینکه اعلام کنم که هزینه هاش رو رو من پرداخت میکنم ،چطور باید اقدام کنم؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 27 فروردین 1402

      سلام روز بخیر. برای تمکن مالی، مبلغ تعیین‌شده باید در یک حساب بانکی به نام متقاضی باشه. بعد از دریافت ویزا هم باید مبلغ را همراه خودشون به آلمان ببرن. در مورد شرایط اسپانسر مالی بهتره از ویزامتریک سوال کنید.

      پاسخ دادن
    مریم 30 فروردین 1402

    با سلام و تشکر از توضیحاتتون سوال داشتم ، الان اگر کسی از داخل آلمان اسپانسر برای من و همسرم یا یکی مون بشه و نیازی به ارایه تمکن مالی نباشه ، آیا فقط برای سفارت و اخذ ویزا معتبره و وقتی که مییخوایم از کشور خارج بشیم افسر دیگه چک نمیکنه این مبلغ یورو همراه داریم ؟ یا نه موضوع ویزا جداست و باز همگام خروج از کشور باز این هر نفر ۱۱.۲۰۰ یورو داشته باشیم ؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 06 اردیبهشت 1402

      سلام روز بخیر. شما گواهی تمکن مالی رو باید برای دریافت ویزا به سفارت ارائه بدین. اسپانسر و حامی مالی می‌تونه پرونده‌تون رو قوی‌تر کنه ولی تاثیری روی تمکن نداره. در هر صورت باید ارائه بشه و مبلغ رو هم باید با خودتون ببرید آلمان. موفق باشید

      پاسخ دادن
    عاطفه 31 فروردین 1402

    درود وقتتون بخیر تمکن مالی برای ویزای کار هم مثل ویزای تحصیلی هستش؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 04 اردیبهشت 1402

      سلام روز بخیر. ما برای مهاجرت کاری اقدام نمی‌کنیم.

      پاسخ دادن
    نازنین 05 اردیبهشت 1402

    سلام حتی اگر بورسیه بگیریم و یا نحصیل رایگان بخوایم بکنیم هم نیاز به تمکن هست؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 06 اردیبهشت 1402

      سلام روزتون بخیر. ببینید تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی‌تون در آلمانه. یعنی شما باید یه حساب با موجودی مشخص‌شده به سفارت ارائه بدین و بعد از دریافت ویزا هم، مبلغ رو به صورت نقد با خودتون ببرید آلمان. ربطی به شهریه تحصیل و نوع دانشگاه نداره. موفق باشید

      پاسخ دادن
    شیما 06 اردیبهشت 1402

    با سلام.من ویزای تحصیلی رو دریافت کردم و عازم سفر هستم. آیا راه حل دیگری وجود داره که نخوام این مبلغ پول رو به صورت نقد با خودم ببرم؟؟ مثلا قبل از ورود به آلمان یک حساب مسدود شده به نام خودم ایجاد کنم ( از طریق یکی از بستگانم در آلمان) و مدرک مبنی بر افتتاح حساب رو لحظه ورود به آفیسر نشون بدم؟ این امکان وجود داره؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 09 اردیبهشت 1402

      سلام روزتون بخیر. تا جایی که ما اطلاع داریم، خیر گزینه‌ای به جز بردن پول به صورت نقد و افتتاح حساب در آلمان وجود نداره. می‌تونید تلفنی از ویزامتریک هم بپرسید. موفق باشید

      پاسخ دادن
      معصومه ضیغمی 25 آبان 1402

      سلام ، وقت بخیر ، آیا می توان بیشتر از مبلغ تمکن با خود به آلمان برد ؟ مثلا ۱۶۰۰۰ یورو میشه به آلمان ببریم ؟

      پاسخ دادن
        موسسه سامان اِستادی 27 آبان 1402

        سلام وقت بخیر. برای سفارت و آفیسر مرزی مهمه که مبلغی که همراهتون می‌برید کمتر از مبلغ تمکن سال جاری نباشه. در حد 5 هزار یورو بیشتر فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاد. موفق باشید.

        پاسخ دادن
    شادی 12 اردیبهشت 1402

    سلام این مبلغی که فرمودید برای یک سال هست یعنی کسی که درسش دو سال طول میکشه برای سال دوم هم باید این عدد را به عنوان تمکن اراءه بده؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 13 اردیبهشت 1402

      سلام روز بخیر. بله مبلغ اعلام‌شده برای هزینه یک سال زندگی دانشجویی در آلمانه. در ابتدا باید برای دریافت ویزای تحصیلی، گواهی تمکن به سفارت ارائه بدین و در صورت دریافت ویزا، این مبلغ رو همراه خودتون به آلمان ببرید. موفق باشید

      پاسخ دادن
    سارا 27 اردیبهشت 1402

    سلام آیا واقعا داشتن مبلغ نقد چک می شه به همراه ورود به آلمان ؟ برای هیچ کدام از دوستان من چک نشده

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 27 اردیبهشت 1402

      سلام روزتون بخیر. بله تا جایی که ما اطلاع داریم توی فرودگاه مقصد چک میشه

      پاسخ دادن
    مهیار 08 خرداد 1402

    درود. بعد از این که پول (۱۱.۲۰۸ یورو) رو به المان بردیم و افیسر چک کرد که مبلغ رو آوردیم، باید پول رو به افیسر تحویل بدیم یا میتونیم پیش خودمون نگه داریم و بعدا اگه خواستیم انتقال بدیم به ایران. ممنون

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 08 خرداد 1402

      سلام روزتون بخیر. مبلغ 11208 یورو رو باید بعد از اینکه آفیسر چک کرد بذارید توی حساب بلوکه‌شده. اصلا امکان برگشت پول به ایران وجود نداره. اون مبلغ برای هزینه یک سال زندگی شما در آلمانه.

      پاسخ دادن
      سونیا 17 تیر 1402

      سلام فقط حساب بانکی کافیه یا ارائه اسناد الزامی می باشد ؟

      پاسخ دادن
        موسسه Saman Study 17 تیر 1402

        سلام روز بخیر. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، باید به مبلغ تعیین‌شده از بانک نامه تمکن دریافت کنید و به سفارت ارائه بدید. موفق باشید

        پاسخ دادن
    ملیکا 12 خرداد 1402

    سلام روز بخیر. وقتی که این مبلغ رو به عنوان تمکن یک سال ارائه دادیم و رسیدیم ب خاک کشور مقصد برای سال دوم تحصیل هم دوباره لازمه که همون پول رو ارائه بدیم؟به عنوان مثال بنده اگر بخوام واسه مقطع کارشناسی برم آلمان باید چهار سال تمکن مالی ارائه بدم؟؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 13 خرداد 1402

      سلام روز بخیر. مبلغ تمکن برای دریافت ویزای تحصیلی آلمانه. تمکن رو ارائه میدین، اگر ویزا رو دریافت کردین در هنگام ورود به آلمان آفیسر چک میکنه که مبلغ همراهتون باشه. بعدم پول رو در یک حساب بلوکه شده می‌ذارین و ماهانه به اندازه مبلغی که براتون باز میشه ازش استفاده می‌کنین.

      پاسخ دادن
    علی 18 خرداد 1402

    سلام این مبلغ برای یک ساله؟ مثلا چون دوره کارشناسی ارشد حدود ۲ سال طول میکشه باید ۲۲ هزار یورو ارائه بدیم؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 20 خرداد 1402

      سلام روز بخیر. این مبلغ برای دریافت ویزای تحصیلی و فقط برای یک سال زندگی در آلمانه. موفق باشید

      پاسخ دادن
    محسن 20 خرداد 1402

    سلام آیا بانکی که از اون نامه تمکن مالی رو میگیریم مهم هست یا تفاوتی نمیکنه چه بانکی باشه

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 20 خرداد 1402

      سلام روز بخیر. بله فرق می‌کنه و بهتره از بعضی بانک‌ها نباشه. موفق باشید

      پاسخ دادن
    علی 29 تیر 1402

    مبلغ تمکن مالی چقدر باید تو حساب باشه، بعضی ها میگن شش ماه ، بعضی ها میگن ۲۴ ساعت هم کافیه؟!

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 31 تیر 1402

      سلام روز بخیر. بهتره از حدودا یک هفته قبل از وقت سفارت داخل حسابتون باشه و تا مشخص‌شدن نتیجه پرونده ویزاتون بهش دست نزنید. موفق باشید

      پاسخ دادن
        فاطمه ملک پور 04 آذر 1402

        با سلام وعرض ادب مبلغ تمکن مالی تحصیلی باید در حساب جاری( کوتاه مدت)باشه؟ یا حساب پس انداز بلند مدت هم قابل قبوله

        پاسخ دادن
          موسسه سامان اِستادی 04 آذر 1402

          سلام روز بخیر. حساب باید به نام خودتون باشه و از نوع بلندمدت نباشه. موفق باشید.

          پاسخ دادن
    نویدرضایی 17 مرداد 1402

    چرا مبلغ تمکن هر سال تغییر میکنه؟ نمیشه یه عدد ثابت باشه؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 17 مرداد 1402

      سلام وقت بخیر. مبلغ تمکن، همون میزان پولیه که یک نفر دانشجو برای یک سال زندگی در آلمان بهش نیاز داره. این عدد هر ساله توسط دولت آلمان و بر اساس هزینه‌های مسکن، خوراک، پوشاک و ... اعلام می‌شه. بنابراین، عدد امسال با سال گذشته و سال پیش رو متفاوته. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    محسن 18 مرداد 1402

    سلام خسته نباشید.من فامیل و آشنا در آلمان دارم ومیتوانم در مدت زمان تحصیلم با آنها زندگی کنم‌. حالا با وجود آشنا در فامیل باید تمکن مالی را داشته باشیم یا نیازی نیست؟؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 21 مرداد 1402

      سلام محسن عزیز. تمکن مالی برای صدور ویزا خیلی مهمه. یعنی سفارت آلمان در صورتی به شما ویزای تحصیلی میده که بتونین ثابت کنین مبلغ تعیین‌شده رو توی حساب بانکی ایرانتون دارید و موقع ورود به آلمان هم، این مبلغ چک میشه که به صورت نقد همراه خودتون برده باشین. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    پیمان 20 مرداد 1402

    سلام تمکن سال دوم‌ به چه صورت ارایه میشه آیا قرارداد کاری میشه نشون داد که داریم کار می‌کنیم و حقوق میگیریم ؟ یا روش دیگه ای ؟ لطفا کامل توضیح بدید . تمکن سال اول رو متوجه شدیم. ممنون

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 21 مرداد 1402

      سلام پیمان عزیز. روزتون بخیر. ارائه تمکن مالی برای سال اول و دریافت ویزای تحصیلی آلمان اهمیت داره. سال‌های بعد باید حساب بلوکه‌شده رو تمدید کنین و مبلغ تعیین‌شده توسط دولت آلمان به عنوان تمکن مالی رو باید شارژ کنین. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    سینا اسماعیلی 22 مرداد 1402

    سلام برای تمکن میشه سند ملک نشون بدیم به سفارت؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 22 مرداد 1402

      سلام روز بخیر. برای تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان حتما باید مبلغ تعیین‌شده رو توی یک حساب بانکی به نام خودتون داشته باشید. بعد از اینکه ویزاتون رو دریافت کردید باید مبلغ رو به صورت نقد همراه خودتون ببرید آلمان. بنابراین، سند ملکی برای اثبات تمکن آلمان گزینه مناسبی نیست. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    ستاره سهیل 24 مرداد 1402

    سلام من میخوام برای سال تحصیلی 2024 اپلای کنم. مبلغ تمکن میدونین چقدره؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 24 مرداد 1402

      سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر. مبلغ تمکن مالی آلمان برای سال 2024 هنوز اعلام نشده ولی با مقایسه سال جاری و سال گذشته، احتمالا کمتر از 1000 یورو به مبلغ فعلی اضافه میشه. به محض اینکه مبلغ تمکن مالی 2024 اعلام بشه، خبرش رو منتشر می‌کنیم که بتونین بهتر برنامه‌ریزی مالی خودتو انجام بدید. به امید دیدار شما.

      پاسخ دادن
    user007 25 مرداد 1402

    سلام. بعد از اینکه از بانک گواهی تمکن گرفتیم میتونیم پول رو از حساب خارج کنیم؟ ممنون که جواب میدین

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 28 مرداد 1402

      سلام روز بخیر. طبق تجربه ما و اعلام ویزامتریک، بهتره حداقل 7 تا 10 روز پول توی حسابتون بمونه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    ساسان 29 مرداد 1402

    سلام روز بخیر. برای آلمانم مثل کانادا باید گردش حساب ارائه بدیم؟ یا فقط موجودی کافیه؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 29 مرداد 1402

      سلام ساسان عزیز. خیر شرایط تمکن مالی آلمان با کانادا متفاوته. نیازی نیست به سفارت آلمان گردش حساب نشون بدید. کافیه فقط مبلغ تعیین‌شده در حساب بانکی‌تون باشه و از بانک گواهی بگیرید و به سفارت ارائه بدین. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    منیره مجدی 31 مرداد 1402

    سلام برای آدمی که تازه کنکور داده و قصد رفتن داره دانشگاهای آلمان رو توصیه میکنین یا اپلای برای آوسبیلدونگ؟

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 31 مرداد 1402

      سلام روز بخیر. بستگی داره به هدف شخص. اگر قصد ورود سریعتر به بازار کار رو داشته باشه آوسبیلدونگ بهتره، تحصیل و کار همزمان رو تجربه میکنه. اگر قصد ادامه تحصیل توی مقاطع بالاتر رو داره، قطعا دانشگاه توصیه می‌شه. دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجوهای خارجی هم رایگان هستن و هزینه زیادی متقبل نمی‌شین. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    پریشاد 03 شهریور 1402

    سلام مبلغ تمکن درویزای من 12326یورو ثبت شده آیا گیت فرودگاه امام به مبلغ بیشتراز5000یورو گیر نمی ده ممنوم

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 04 شهریور 1402

      سلام وقتتون بخیر. منظورتون اینه که اگر مبلغ تمکن رو همراه داشته باشید براتون مشکلی پیش میاد؟ نه! طبق لیبل ویزا شما باید این مبلغ رو به صورت نقد با خودتون ببرید آلمان. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    ص 04 شهریور 1402

    سلام وقت بخیر من می خوام نامه تمکن بگیرم ،، می تونم نیمی از پول رو ریالی و نیم دیگه رو دلاری توی بانک بذارم؟ و یه حساب ارزی و یه حساب ریالی داشته باشم؟ چون نیمی از پولم ریال و نیمی دلاره!

    پاسخ دادن
      موسسه Saman Study 04 شهریور 1402

      سلام روز بخیر. بله امکان داره. فقط توجه داشته باشید هیچ‌یک از دو حسابتون نباید از نوع بلندمدت و سپرده سرمایه‌گذاری باشن. یعنی تو گواهی تمکن مالی که توسط بانک به انگلیسی صادر می‌شه، نباید نوع حساب رو بنویسه Long Term. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    ابوالفضل ریاحی 13 شهریور 1402

    سلام اگر حساب بانکی به اسم پدرم باشه سفارت قبول نمیکنه؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 13 شهریور 1402

      سلام جناب ریاحی عزیز، وقتتون بخیر. حساب بانکی که برای تمکن مالی آلمان ارائه می‌شه حتما باید به نام خود متقاضی باشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    سپهر 29 شهریور 1402

    سلام وقت بخیر ببخشید واقعاً ریسکی ایجاد نمی‌کنه بردن مبلغ ۱۱۲۰۸ یورویی که توی لیبل قید شده؟ اینکه میگن باید حتما به گمرک فرودگاه اظهار کنیم و مالیاتش رو بدیم حقیقت داره؟ در کل آیا داخل فرودگاه امام منطقی برخورد میکنن با کسی که ویزای دانشجویی داره و باید ارز رو نقد ببره یا اذیت میکنن؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 شهریور 1402

      سلام روز بخیر. نه مشکلی پیش نمیاد چون اساسا بدون این پول مجاز نیستید وارد آلمان بشید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    سارا 31 شهریور 1402

    سلام ایا برای ویزای المان راه که پول کم و زمان کم لازم داشته باشد هست؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 01 مهر 1402

      سلام روز بخیر. برای ویزای تحصیلی آلمان باید از یک موسسه آموزشی (مدرسه، کالج، دانشگاه) در آلمان پذیرش داشته باشید. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان تقریبا رایگانه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
      یاسمن 02 آبان 1402

      سلام روزتون بخیر مدت زمان رسیدن ویزای پیوست و ویزای تحصیلی هر کدوم چه مدته؟ آیا امکان داره با هم اقدام کنن برای صدور و باهم ویزاشون بیاد؟

      پاسخ دادن
        موسسه سامان اِستادی 02 آبان 1402

        سلام روزتون بخیر. بستگی به پرونده‌تون داره. لطفا به شماره مشاور ما در واتس‌اپ پیام بدید ایشون راهنمایی‌تون می‌کنن. 09120341263

        پاسخ دادن
    سرلک 01 مهر 1402

    مبلغ تمکن رو حتما باید نقد ببریم؟ اگه بیشتر از اون چیزی که گفتن باشه مشکلی پیش میاد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 01 مهر 1402

      سلام وقت بخیر. بله مبلغ حساب بلوکه‌شده طبق لیبل ویزا باید به‌صورت نقد همراهتون باشه. برای سفارت مهمه که شما موقع اپلای برای ویزای دانشجویی آلمان و واردشدن به این کشور، این مبلغ رو‌ در اختیار داشته باشید. بیشتر از اون باشه، از نظر سفارت مشکلی نیست اما ممکنه مبلغ خیلی بیشتری رو نتونین نقد با خودتون از کشور خارج کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    آذر ناظریان 05 مهر 1402

    با سلام و سپاس برای پاسخگویی صبورانه شما آیا بعد از ورود به آلمان و چک کردن مبلغ نقد همراه دانشجو توسط آفیسر در همان فرودگاه پول را از فرد میگیرند و خودشان در حساب بلوکه شده میگذارند یا دانشجو باید خودش با مراجعه به بانک این کار را انجام دهد ؟ با سپاس مجدد

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 05 مهر 1402

      سلام وقتتون بخیر. نه پول همراه خودتون می‌مونه و بعد از اینکه وارد آلمان شدید باید برای افتتاح حساب اقدام کنید. از همراهی‌تون سپاسگزاریم.

      پاسخ دادن
    سیما 10 مهر 1402

    با سلام و احترام ما در مورد نحوه ی حمل پول نقد سوال داریم.برخی می گن پول تمکن مالی رو به دو سه قسمت کرده و صرفاً به صورت یکجا حمل نکنید.مثلاً مقداری توی کیف مقداری هم در جیب لباسها بگذارید.به نظر شما این کار ضرورت داره؟ضریب امنیت رو بالا می بره؟ قبلاً از همکاری شما متشکرم🙏🙏

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 15 مهر 1402

      سلام روز بخیر. بله برای جابجایی پول به صورت نقد (چه در داخل کشور و چه خارج از کشور) بهتره همه جوانب احتیاط رو رعایت کنید و به هر طریقی که می‌تونین از بوجودآمدن خسارت جلوگیری کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    بهنام رفیع 14 مهر 1402

    سلام وقت بخیر یه سوال درباره تمکن داشتم ما بعد از گذشت یکسال از تحصیل توی آلمان ، مجدد باید 11هزارتا تمکن نشون بدیم برای سال دوم؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 15 مهر 1402

      سلام روزتون بخیر. ارائه گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اهمیت داره و باید به سفارت ارائه بشه. سال‌های بعد باید حساب بلوکه‌شده رو تمدید و مبلغ تعیین‌شده به عنوان تمکن مالی سال جدید رو شارژ کنین. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    زهرا 19 مهر 1402

    سلام . وقت بخیر میخواستم مهاجرت تحصیلی انجام بدم راهی هست که تمکن مالی ندیم یا کمتر ؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 19 مهر 1402

      سلام روز بخیر. برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه تمکن مالی الزامیه. جزء مدارک اصلی محسوب میشه و مبلغش هم باید در یک حساب مسدودشده در بانک‌های آلمان قرار بگیره. موفق باشید.

      پاسخ دادن
        K 09 دی 1402

        سلام وقتتون بخیر حتما باید معادل مبلغ تمکن مالی رو به ریال داشته باشیم؟ آیا میشه به یورو باشه؟ من میخوام حدود یک سال دیگه اقدام کنم اما تصمیم دارم از همین الان مبلغ تمکن مالیم رو جمع کنم. با در نظر گرفتن شرایط بی ثبات بازار اگر به جای ریال پول رو به یورو نگه دارم مشکلی پیش نمیاد؟

        پاسخ دادن
          موسسه سامان اِستادی 10 دی 1402

          سلام روز بخیر. شما می‌تونین به شکل ارزی یا ریالی تمکن نشون بدید. مشکلی از این بابت وجود نداره. موفق باشید.

          پاسخ دادن
    رها 19 مهر 1402

    سلام.بعد از چک شدن تمکن مالی توی فرودگاه و مستقر شدن توی کشور ممکنه که پول رو مجددا منتقل کرد ب ایران ؟ یا تا آخر نیاز ب وجودش هست

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 22 مهر 1402

      سلام وقتتون بخیر. این پول باید در یک حساب بلوکه‌شده در یکی از بانک‌های آلمان قرار بگیره و برای هزینه‌های زندگی‌تون در آلمان استفاده بشه. بنابراین امکان انتقال وجه به ایران وجود نداره. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    مرجان 26 مهر 1402

    سلام وقتتون بخیر، تمکن مالی برای کسی که مقطع دکتری می خواد در آلمان بخونه، همین مقداره؟ مگه دوران دکترا در آلمان رایگان نیست؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 مهر 1402

      سلام روزتون بخیر. تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلیه و مربوط به هزینه‌های زندگی در آلمان میشه. دانشگاه‌های دولتی آلمان شهریه ندارن و بجز هزینه ترم که کمتر از 1000 یورو در ساله هزینه دیگه ای پرداخت نمی‎کنید. اما مبلغ تمکن در یک حساب مسدودشده می‌مونه و ماهیانه به مبلغی که توسط دولت آلمان اعلام شده براتون باز میشه و می‎تونین برای هزینه‌های شخصی‌تون استفاده کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    ملیکا 07 آبان 1402

    سلام وقت بخیر. من فامیل دارم توی آلمان و اینکه شنیدم میشه تمکن رو اینجوری نشون بدم که بگم اونا میدن هزینه زندگی رو خواستم ببینم همچین امکانی هست و اگه هست چه شرایطی داره؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 08 آبان 1402

      سلام روز بخیر. تا جایی که ما اطلاع داریم برای گرفتن ویزای دانشجویی آلمان، شما باید تمکن مالی نشون بدین. یعنی مبلغی که توسط دولت آلمان برای هر سال اعلام میشه، باید توی یک حساب به اسم خودتون باشه، گواهی تمکن رو به سفارت ارائه بدین و اگر ویزا براتون صادر شد، وقتی به آلمان میرید وجه نقد رو همراه خودتون ببرید و اونجا حساب باز کنید. اگر رویه کار تغییر کرده ما بی‌اطلاعیم، بهتره از ویزامتریک بپرسید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    سارا 20 آبان 1402

    سلام وقت بخير من به فينتيبا ١٢٣٤٣ يورو واريز كردم چون توي ويزا من اين مبلغه براي تحصيلي ولي گواهي كه بهم دادن ١١ هزار و خورده اي بقيه پول چي ميشه ! اون تو بلاك ميمونه؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 20 آبان 1402

      سلام روز بخیر. ما در مورد مغایرت گواهی صادرشده توسط بانک آلمانی و موجودی حسابتون اطلاعی نداریم. بهتره از بانکتون سول کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    مهرداد 19 بهمن 1402

    1- تمکن مالی برای ویزای توریستی چه مقدار باید باشد؟ 2- تمکن مالی و گردش حساب الزاما باید در یک شماره حساب باشند؟ یا اینکه می‌شود برای هر کدام یک حساب مجزا نشان داد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 21 بهمن 1402

      سلام مهرداد عزیز. برای ویزای توریستی آلمان، باید پرینت تراکنش‌های بانکی 3ماه گذشته‌تون را به حروف و اعداد لاتین ارائه بدین. مبلغش متناسب با طول مدت سفر شما متفاوته. باید ثابت کنین به سرمایه مورد نیاز برای تامین هزینه‌های سفرتون و برگشت به ایران دسترسی دارید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    پگاه 26 بهمن 1402

    درود وقت خوش ببخشید دختر من تحصیلی داره میره ،از مبلغ تمکن مالیش ۶ تا دست خودش هست و ۶ تا در آلمان دست یکی از اقوام با این حساب وقتی میرسه فرودگاه چی باید بگه؟ چون بنظر میاد گاهی آفیسر پول رو میشماره ممنونم

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 بهمن 1402

      سلام روزتون بخیر. مبلغ تمکن مالی باید در حساب شخصی متقاضی در بانک ایران باشه و گواهی بانکیش برای دریافت ویزا به سفارت ارائه بشه. ضمنا روی استیکر ویزا هم درج میشه که متقاضی با این مبلغ وارد آلمان میشه. باید مبلغ رو همراه داشته باشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    شادمانی 08 اسفند 1402

    سلام، آیامی توان برای نشان دادن تمکن درآلمان بمیزان ۱۱۲۰۸دلاربخشی رابصورت یورووبخشی رابصورت دلارهمراه داشت وبه افسرنشان داد.مشکلی پیش نمی اید؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 08 اسفند 1402

      سلام روزتون بخیر. ببینید واحد پول آلمان یوروئه و شما باید 11208 یورو برای تمکن ارائه بدین. پولی که همراه خودتون می‌برین بهتره به یورو باشه چون برای تبدیلش ممکنه به مشکل بربخورید، مخصوصا روزهای اول. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    منصوره 23 اسفند 1402

    سلام خسته نباشید برای ویزای پیوست غیر همزمان تمکن مالی چقدر باید باشه و برای بچه ۶ ساله چقدر ؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 23 اسفند 1402

      با سلام، برای ویزای پیوست تو آلمان برای همسر بین ۸ تا ۹ هزار یورو باید به حساب خود همسر نشون داده بشه. برای فرزند ۶ ساله هم نصف فرد اصلی (که در آلمان مشغول تحصیل هستند) باید نشون داده بشه. اینها حداقل‌ها هستند و هر مقدار بیشتر بتونن ارائه کنند، بهتره. موفق باشید

      پاسخ دادن
    محمدرضا صراف 26 اسفند 1402

    سلام برای سال 2024 ، میزان حداقل گواهی تمکن ویزای تحصیلی چقدر میباشد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 اسفند 1402

      سلام روز بخیر. مبلغ تمکن سال جاری برابر با ۱۱۲۰۸ یوروئه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    آذین 29 اسفند 1402

    اولین برداشت از حساب مسدود شده را انتهای ماه اول میتونیم داشته باشیم؟! یا حساب باز کردیم میتونیم برداشت اول را داشته باشیم؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 08 فروردین 1403

      سلام روز بخیر. زمانی که در آلمان دانشجو هستید، مبلغ مشخصی بطور ماهانه در دسترستون قرار می‌گیره که می‌تونین استفاده کنید. در واقع مبلغ ۱۱۲۰۸ یورو باید در حساب مسدودشده قرار بگیره و بطور ماهانه برای هزینه‌های زندگی‌تون خرج بشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    علیرضا 09 فروردین 1403

    درود، آیا میشه مثلا 3000 یا 4000 یورو بیشتر از مقدار تمکن برد آلمان؟ مثلا 15000 یورو داشته باشیم، آیا آفیسر گیر میده یا مشکلی ایجاد نمیشه اگر برگه ی تمکن مالی 11208 درج شده باشه؟ چون روزهای اول هزینه ها خیلی ممکنه زیاد بشه.

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 14 فروردین 1403

      سلام روز بخیر. نه مشکلی پیش نمیاد. در واقع تاکید روی این موضوع وجود داره مبلغ 11208 یورو که روی استیکر ویزا هم درجه میشه همراهتون باشه. حالا اگر یک مبلغ معقولی بیشتر از این عدد هم باشه مشکلی پیش نمیاد. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    آنا 16 فروردین 1403

    سلام برای ارائه تمکن ویزای تحصیلی حتما مبلغ باید به صورت ارزی باشه یا اینکه سند ملک به نام شخص باشه هم قابل قبول هستش؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 18 فروردین 1403

      سلام روز بخیر. مبلغ مشخص‌شده برای تمکن باید به صورت ارزی یا ریالی در حساب شخصی متقاضی باشه. سند ملکی برای تمکن آلمان قابل قبول نیست. موفق باشید.

      پاسخ دادن

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study