logo

مبلغ تمکن مالی آلمان

22 خرداد 1403
مبلغ تمکن مالی آلمان

تمکن مالی آلمان چیست؟

گواهی تمکن مالی، یک سند رسمی و بسیار مهم است که بر اساس درخواست متقاضی برای تحصیل در آلمان، توسط بانک صادر می‌شود. این سند، در فرآیند اپلای برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دانشجویان ایرانی با ارائه گواهی تمکن مالی از بانک، می‌توانند دسترسی به سرمایه مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را به سفارت مربوطه اثبات کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

مبلغ تمکن مالی برای انواع ویزای آلمان 2024

تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان، معادل برآورد هزینه‌های زندگی یک سال در آلمان است. این مبلغ برای یک ماه 934 یورو تخمین زده می‌شود. بنابراین تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان مبلغی حدود 11208 یورو برای یک سال خواهد بود.

تمکن مالی ویزای توریستی آلمان

برای سفر توریستی به آلمان، افراد درخواست ویزای شنگن می‌دهند. برای دریافت ویزای شنگن، تمکن مالی به ازای هر روز اقامت 45 یورو محاسبه می‌شود. همچنین گردش حساب مالی فرد در 3 ماه گذشته نیز از موارد لازم برای درخواست ویزای توریستی آلمان است که ضمانتی باشد برای دولت آلمان که در صورت ماندن بیشتر در این کشور فرد توانایی پوشش هزینه‌های خود را داشته باشد.

تمکن مالی ویزای همراه آلمان

تمکن مالی ویزای همراه آلمان در صورتی که همراه، یک فرد بزرگسال (بالای 18 سال) باشد، برای مثال همسر فرد اصلی، میزان برابری از تمکن مالی یعنی ماهانه 934 یورو، برای او نیاز خواهد بود. برای ویزای همراه یک کودک، برای مثال فرزند، مقدار این تمکن نصف هزینه فرد بزرگسال، ماهانه 467 یورو خواهد بود. تمکن مالی برای همراه و یا همراهان فرد متقاضی، همه در حساب مسدودشده فرد اصلی قرار می‌گیرد.

تمکن مالی ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست، ویزای همسر یک شهروند یا مقیم دائم آلمانی است. به این معنی که برای درخواست ویزای پیوست، لازم است فرد اصلی، شهروند آلمان باشد و برای پیوستن نامزد و یا همسر خود در آلمان، درخواست ویزای پیوست دهد. در این شرایط فرد اصلی در آلمان، بر اساس کار و حقوق دریافتی در آلمان، توانایی حمایت مالی همسر یا نامزد خود را اثبات می‌کند.

تمکن مالی ویزای کاری آلمان

برای دریافت ویزای کاری آلمان، متقاضی باید قرارداد کاری و یا جاب آفر از یک سازمان یا شرکت در آلمان داشته باشد. در این قرارداد میزان حقوق دریافتی شخص قید می‌شود. بنابراین، برای دریافت ویزای کاری نیازی به ارائه تمکن مالی نیست.

ضمانت مالی ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جستجوی کار در آلمان، یکی از فرصت‌هایی است که دولت آلمان در اختیار افراد از کشورهای جهان سوم قرار می‌دهد که در صورت داشتن سابقه کاری 5 ساله، به آلمان آمده و در یک فرصت 6 ماهه به دنبال کار مرتبط با سابقه کاری خود بگردند. برای این هدف لازم است که فرد، ضمانت مالی برای ویزای جستجوی کار آلمان ارائه کند. مبلغ تمکن این ویزا، 947 یورو در ماه است.

تمکن مالی آوسبیلدونگ آلمان

تمکن مالی آوسبیلدونگ آلمان نیز مانند سایر ویزاهای آلمان مبلغ 11208 یورو معادل هزینه‌های یک سال در آلمان است، با این تفاوت که در ویزای آوسبیلدونگ، میزان حقوق دریافتی شخص در آلمان از مقدار کلی مبلغ تمکن (11208 یورو) کسر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان با ما تماس بگیرید.

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی

مهاجرت به آلمان بدون تمکن مالی در یکی از شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • متقاضی مقیم کشوری در حوزه شنگن باشد.
  • از یک موسسه آموزشی رسمی بورسیه داشته باشد.
  • از طرف دولت آلمان فاند و یا وام دولتی داشته باشد.
  • در کشور آلمان یک اسپانسر یا حامی مالی داشته باشد و مدارک او را به سفارت ارائه دهد.

روش‌های اثبات تمکن مالی سفارت آلمان

یکی از اصلی‌ترین روش‌های اثبات تمکن مالی در سفارت آلمان، بازکردن حساب مسدودشده است که بلافاصله بعد از دریافت نامه پذیرش می‌توان برای بازکردن این حساب اقدام کرد.

در شرایطی که از موسسه آموزشی بورسیه و یا در قرارداد کاری حمایت مالی از طرف کارفرما وجود داشته باشد، نامه بورسیه و یا این اسپانسرشیپ می‌تواند اثباتی برای تمکن مالی برای سفارت آلمان باشد.

در صورتی که در کشور آلمان فردی حمایت مالی و یا Sponsorship متقاضی را به عهده داشته باشد، ارائه مدارک آن فرد جهت اثبات توانایی مالی برای ساپورت متقاضی برای اثبات تمکن مالی لازم است.

همچنین در شرایطی که دانش‌آموز متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد، گردش مالی حساب پدر و مادر او سند اثبات تمکن مالی متقاضی محسوب می‌شود.

حساب مسدود شده آلمان چیست؟

حساب مسدودشده (Blocked Account) آلمان یا Sperrkonto، یک حساب بانکی خاص است و از الزامات دولت آلمان برای متقاضیان ویزای تحصیلی یا ویزای جستجوی کار به شمار می‌آید. زمانی که افراد برای این دو ویزا درخواست می‌دهند، در ابتدای ورود به آلمان باید در یکی از بانک‌های آلمانی مورد تایید سفارت حساب باز کرده و مبلغ 11208 یورو در آن حساب واریز کنند. این مبلغ در این حساب بلوکه می‌شود و ماهانه مبلغ 934 یورو قابل برداشت خواهد بود.

حساب مسدودشده برای ویزاهای زیر مورد نیاز است:

هزینه افتتاح حساب بلوکه‌‌شده آلمان

هزینه افتتاح حساب بلوکه‌شده در آلمان، در بانک‌های مختلف متفاوت است. این مبلغ بین 0 تا 150 یورو متغیر بوده و برخی از بانک‌ها آبونمان ماهانه 0 تا 6 یورویی نیز از مشترکین خود دریافت می‌کنند.

روش‌های افتتاح حساب مسدودشده در آلمان

برای افتتاح حساب مسدودشده در آلمان افراد می‌توانند به دو روش حضوری و آنلاین اقدام کنند.

برخی از بانک‌های آلمان خدمات افتتاح حساب مسدودشده را به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌دهند. در شرایط درخواست افتتاح حساب حضوری، به علت عدم حضور شخص در آلمان، افراد می‌توانند از طریق سفارت آلمان در کشور خود اقدام کنند.

اگر فرد گزینه آنلاین را انتخاب کند، می‌تواند همه مدارک خواسته‌شده را در سایت بانک آپلود و درخواست حساب مسدودشده را ثبت کند.

نکته مهم این که درخواست حساب مسدودشده بین 1 تا 6 هفته می‌تواند زمان‌بر باشد، بنابراین این زمان باید در پروسه لحاظ شود.

مدارک لازم برای افتتاح حساب مسدودشده در آلمان

برای افتتاح حساب مسدودشده در آلمان باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • پاسپورت
  • مدارک هویتی
  • در صورت درخواست ویزای دانشجویی، مدرک پذیرش از دانشگاه
  • فرم درخواست حساب بانکی
  • گردش حساب ایران

با توجه به بانکی که درخواست افتتاح حساب دارید، ممکن است مدارک مورد نیاز کمتر یا بیشتر از این موارد باشد.

بهترین بانک‌های آلمان برای افتتاح حساب مسدود شده ایرانیان

در کشور آلمان، موسسات مالی و بانک‌های متعددی برای افتتاح حساب مسدودشده توسط دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. تعدادی از بانک‌ها، به‌دلیل سهولت فرآیند افتتاح حساب و پیچیدگی کمتر، بین دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

پرطرفدارترین بانک‌های آلمانی برای افتتاح حساب مسدودشده عبارتند از:

  • دویچه بانک – فقط حضوری و از طریق سفارت آلمان
  • بانک فینتیبا (Fintiba Bank) – آنلاین
  • بانک کوراکل (Coracle) – آنلاین و حضوری
  • بانک اکسپاتریو (Expatrio) – آنلاین

روش برداشت وجه از حساب مسدودشده در بانک‌های آلمان

پس از ورود به آلمان و مشخص‌شدن آدرس محل زندگی‌تان، می‌توانید به مبلغ سپرده حساب مسدودشده خود دسترسی داشته باشید. توجه کنید که دسترسی مستقیم به موجودی حساب بانکی بلوکه‌شده امکان‌پذیر نیست. به این منظور، به همه دانشجویان خارجی توصیه می‌شود یک حساب بانکی مخصوص دانشجویان بین‌المللی در آلمان افتتاح کنند. مبلغ ماهانه مجاز برای استفاده از سپرده حساب مسدودشده به این حساب جدید انتقال می‌یابد و در دسترس شماست.

از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان چیست؟ افرادی که از کشورهای خارج از حوزه شنگن برای تحصیل در کشور آلمان اقدام می‌کنند، لازم است برای ورود به این کشور ویزا و یا مجوز ورود و اقامت...

ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست آلمان چیست؟ اگر فردی با اقامت دائم و یا بلوکارت یا حتی با ویزای دانشجویی ساکن آلمان باشد و با شخصی خارج از حوزه شنگن ازدواج کند، در صورتی که هر دو...

کالج‌های S-Kurs آلمان

کالج‌های S-Kurs آلمان

کالج S-Kurs آلمان چیست؟ کالج‌های S-Kurs یکی از انواع کالج‌های آلمان هستند که امکان ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با زبان‌های خارجی را برای متقاضیان فراهم می‌سازند. پس از فارغ‌التحصیلی از کالج اس کورس...

ویزای دانش‌آموزی آلمان

ویزای دانش‌آموزی آلمان

هزینه ویزای دانش‌آموزی آلمان هزینه ویزای دانش‌آموزی آلمان که ویزای نوع D است، به طور معمول 75 یورو است. سفارت آلمان اما شرایط VIP خاصی نیز برای کسانی که می‌خواهند مراحل درخواست ویزای خود...

کالج‌های W-kurs آلمان

کالج‌های W-kurs آلمان

کالج W-Kurs چیست؟ دوره‌های W-Kurs در کالج‌های آلمان شامل دوره‌هایی برای ادامه تحصیل در رشته‌های حوزه اقتصاد، بازرگانی و رشته‌های جامعه‌شناسی می‌شوند. متقاضیان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در رشته‌های مرتبط با حوزه‌های ذکرشده، بیمه،...

تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

هزینه تحصیل در مدارس متوسطه آلمان هزینه تحصیل در مدارس متوسطه آلمان در مدارس دولتی رایگان بوده و هزینه تحصیل از طریق مالیات و توسط دولت پوشش داده می‌شود. اما مدارس متوسطه‌ خصوصی در...

کالج‌های G-kurs آلمان

کالج‌های G-kurs آلمان

کالج‌ G-Kurs آلمان چیست؟ متقاضیان تحصیل در رشته‌های گروه هنر و علوم انسانی، برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید یک دوره یک‌ساله در کالج‌های G-kurs آلمان بگذرانند. این دوره‌ها در کالج‌های آلمان، دانشجویان را...

183 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. پریا 04 مرداد 1403

    سلام وقت بخیر میزان تمکن مالی حتما باید به صورت نقدی با خودمون ببریم و بعد از افتتاح حساب منتقل به حساب بشه یا میشه از اول توی حسابی باشه و مدارکش ارائه بشه؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 04 مرداد 1403

      سلام وقت بخیر. اگر از ایران اقدام می‌کنید چون به دلیل محدودیت‌های مالی، فعلا امکان افتتاح حساب از ایران وجود نداره باید پول رو به‌صورت نقدی ببرید. قبلش برای گرفتن ویزا باید گواهی تمکن مالی ارائه بدید که توسط بانک صادر میشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  2. مهراد 28 تیر 1403

    سلام بردن ۱۱۲۰۸ یورو به صورت نقد به نظر خیلی خطرناکه ولی گویا این تنها راهه بفرمایید که در مورد نوع اسکناس ها گیر نمیدن؟۵۰۰ یورویی ۱۰۰ و ۵۰ یورویی دارم من تقریبا ۱۳۰۰۰ تا.و اینکه برای بردن ۱۳ تا بجای اون مبلغ ذکر شده توی ویزا باید فرم خارج کردن پول از کشور رو پر کنیم یا نیازی نیست؟ داخل ایران فرودگاه گیر نمیدن اینهمه پول نقد کجا میبری؟ ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 31 تیر 1403

      سلام روز بخیر. نه نوع اسکناس‌ها مهم نیست و باید برابر با مبلغ تمکن خواسته‌شده با خودتون پول ببرید. مشکلی پیش نمیاد خیالتون راحت و موفق باشید.

      پاسخ دادن
    کامیار 28 خرداد 1403

    سلام روزتون بخیر یه سوال داشتم اول اینکه آیا تمکن مالی برای مقطع کارشناسی ارشد توی سال ۲۰۲۴ هم همون ۱۱۲۰۸ یورو هست؟ سوال بعدیم اینه که آیا میشه معادل دلاری این مبلغ رو به عنوان تمکن به سفارت نشون داد؟ مشکلی پیش نمیاد از این بابت؟ و آیا حساب بانکی مدت دار باشه یا قرض الحسنه؟ چون من یه بانکی مراجعه کردم و گفتن مدت دار ارائه میدن و امکان برداشت مبلغ تمکن تا ۳ ماه وجود نداره ولی من سه ماه بعد باید آلمان باشم از این بابت نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 خرداد 1403

      سلام کامیار عزیز. وقتتون بخیر تمکن مالی ربطی به مقطع تحصیلی نداره. برای ویزای تحصیلی همه باید 11208 یورو ارائه بدن. معادل یورویی باید ارائه بدید. یعنی توی فرم بانک نوع ارز درخواستی رو می‌زنید یورو و بانک هم معادل یورویی حسابتون رو اعلام می‌کنه. حساب بانکیتون باید جاری و کوتاه‌مدت باشه که بتونین ازش پول برداشت کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    ق- ح 27 خرداد 1403

    با سلام ایا پدر می تواند برای فرزند جهت تحصیل در المان ، تمکن مالی از بانک بگیرید؟ ترجیحا سفارت تمکن کدام بانک را بهتر می پذیرد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 27 خرداد 1403

      سلام روز بخیر. توصیه میشه مبلغ رو در یک حساب بانکی به نام فرزندتون بذارید و بعد تمکن بگیرید. در مورد بانک هم بهتره موسسات مالی اعتباری نباشن. مثلا بانک پاسارگاد اوکیه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    محمود 20 خرداد 1403

    سلام، روز شما بخیر از زمانی که مدارک برای ویزای تحصیلی تحویل کارگزار سفارت آلمان داده میشود، حدودأ چه مدت طول میکشد تا آنها بررسی شده و نتیجه با ایمیل اعلام شود؟ آیا راهی برای پیگیری روند بررسی وجود دارد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 21 خرداد 1403

      سلام وقت بخیر. اگر منظورتون نتیجه ویزاست، بستگی به حجم کار سفارت داره. تو تایم شلوغی بعد از اینکه برای مصاحبه رفتین سفارت 8 تا 12 هفته طول می‌کشه تا نتیجه اعلام بشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    مهتاب 16 خرداد 1403

    اگر حساب بانکیم به نام مادرم باشه نمی‌تونم باهاش از بانک گواهی تمکن بگیرم؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 16 خرداد 1403

      سلام مهتاب عزیز. بهتره مبلغ رو به حساب شخصی خودتون انتقال بدید و بعد گواهی تمکن مالی بگیرید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    پریا 26 اردیبهشت 1403

    سلام خسته نباشید برای سال اول کالج که تمکن ارائه کردیم آیا باید بعد از کالج هم تمکن رو دوباره ارائه کنیم یا لزومی نداره؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 اردیبهشت 1403

      سلام روز بخیر. نامه تمکن مالی یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمانه. برای سال‌های بعد تحصیل باید مبلغ اعلام‌شده توسط دولت آلمان رو در حساب بلوکه‌شده شارژ کنین. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    علیرضا عباسی 24 اردیبهشت 1403

    سلام وقت بخیر من تمکن مالیم ۱۲۳۰۰ یورو عه و برای کالج باید حدود ۱۲۳۳۰ یورو باشه بخاطر کسری ۳۰ یورو سفارت ایراد میگیره؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 25 اردیبهشت 1403

      سلام روز بخیر. گواهی تمکن مالی نباید کمتر از مبلغ اعلام‌شده توسط سفارت باشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
      سارا 23 خرداد 1403

      سلام کسی که ترکیه زندگی میکنه و اقامت تحصیلی ترکیه داره و از داخل ترکیه اقدام کرده باشه و اپلای شده باشه برای دانشگاه آلمان چطوری باید تمکن مالی به سفارت آلمان داخل ترکیه را نشون بده؟

      پاسخ دادن
        موسسه سامان اِستادی 23 خرداد 1403

        سلام وقت بخیر. بهتره به سفارت آلمان در ترکیه ایمیل بزنید یا باهاشون تماس بگیرید و ازشون شرایط دقیق اپلای برای ویزا به‌عنوان یک ایرانی در ترکیه رو بپرسید. موفق باشید.

        پاسخ دادن
    آرش 22 اردیبهشت 1403

    سلام آیا میشه قبل از رفتن به آلمان (در ایران) حساب بلوکه در المان باز کرد و مدرک افتتاح حساب رو به جای پول نقد با خودمون به آلمان ببریم؟ ( به خاطر مسایل امنیتی)

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 22 اردیبهشت 1403

      سلام روزتون بخیر. بله به‌صورت کلی امکان‌پذیره. ولی توجه کنید که برای بازکردن حساب بلوکه، باید یک آدرس ثبت‌شده در آلمان داشته باشید. به دلیل تحریم‌ها، از داخل ایران در حال حاضر امکان افتتاح حساب با پاسپورت ایرانی ممکن نیست و در آلمان هم ممکنه کمی در پیداکردن بانک مناسب به مشکل بخورید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    عزتی 19 اردیبهشت 1403

    برای مهاجرت کاری هم باید تمکن نشون بدیم؟ اگر بله مبلغش چقدره؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 19 اردیبهشت 1403

      سلام روز بخیر. بستگی داره به چه صورتی تشریف ببرید. اگر با ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر بخواید وارد آلمان بشید باید تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی‌تون به مدت 6 ماه رو داشته باشید. اگر با جاب آفر یا پیشنهاد کاری قصد دریافت ویزا داشته باشید همون قرارداد کاری می‌تونه به منزله تمکن مالی شما باشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    مهر 14 اردیبهشت 1403

    سلام وقت شما بخیر من از طریق اوسبیلدونگ میخوام برم و حدودا ۴۰۰ یورو تمکن بهم خورده چون حقوقم یک مقداری کمتر از ۹۳۷ یورو در ماه. میخواستم بپرسم میتونم بجای ۴۰۰ تا 5۰۰۰ تا بعنوان تمکن ببرم؟یعنی برای ۵۰۰۰ تا نامه تکمن بگیرم

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 16 اردیبهشت 1403

      سلام روز بخیر. مبلغی که برای تمکن ارائه می‌دید باید در مجموع با حقوق دریافتیتون معادل حدودا 12000 یورو باشه. پولی که همراهتون می‌برید نباید کمتر از مبلغ ذکرشده در استیکر ویزاتون باشه. بیشتر از اون، تا مبلغ منطقی قابل قبوله و مشکلی پیش نمیاد. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    محمدرضا شایگان 10 اردیبهشت 1403

    سلام. هیچ راهی وجود نداره بدون تمکن ویزای دانشجویی بگیریم؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 10 اردیبهشت 1403

      سلام روزتون بخیر. برای ویزای دانشجویی باید یا بورسیه کامل دریافت کنید یا شخصی در آلمان (تحت شرایط خاص) اسپانسرتون بشه و هزینه‌های زندگی و تحصیل شما در آلمان رو تقبل کنه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    آنا 16 فروردین 1403

    سلام برای ارائه تمکن ویزای تحصیلی حتما مبلغ باید به صورت ارزی باشه یا اینکه سند ملک به نام شخص باشه هم قابل قبول هستش؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 18 فروردین 1403

      سلام روز بخیر. مبلغ مشخص‌شده برای تمکن باید به صورت ارزی یا ریالی در حساب شخصی متقاضی باشه. سند ملکی برای تمکن آلمان قابل قبول نیست. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    علیرضا 09 فروردین 1403

    درود، آیا میشه مثلا 3000 یا 4000 یورو بیشتر از مقدار تمکن برد آلمان؟ مثلا 15000 یورو داشته باشیم، آیا آفیسر گیر میده یا مشکلی ایجاد نمیشه اگر برگه ی تمکن مالی 11208 درج شده باشه؟ چون روزهای اول هزینه ها خیلی ممکنه زیاد بشه.

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 14 فروردین 1403

      سلام روز بخیر. نه مشکلی پیش نمیاد. در واقع تاکید روی این موضوع وجود داره مبلغ 11208 یورو که روی استیکر ویزا هم درجه میشه همراهتون باشه. حالا اگر یک مبلغ معقولی بیشتر از این عدد هم باشه مشکلی پیش نمیاد. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    آذین 29 اسفند 1402

    اولین برداشت از حساب مسدود شده را انتهای ماه اول میتونیم داشته باشیم؟! یا حساب باز کردیم میتونیم برداشت اول را داشته باشیم؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 08 فروردین 1403

      سلام روز بخیر. زمانی که در آلمان دانشجو هستید، مبلغ مشخصی بطور ماهانه در دسترستون قرار می‌گیره که می‌تونین استفاده کنید. در واقع مبلغ ۱۱۲۰۸ یورو باید در حساب مسدودشده قرار بگیره و بطور ماهانه برای هزینه‌های زندگی‌تون خرج بشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    محمدرضا صراف 26 اسفند 1402

    سلام برای سال 2024 ، میزان حداقل گواهی تمکن ویزای تحصیلی چقدر میباشد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 اسفند 1402

      سلام روز بخیر. مبلغ تمکن سال جاری برابر با ۱۱۲۰۸ یوروئه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    منصوره 23 اسفند 1402

    سلام خسته نباشید برای ویزای پیوست غیر همزمان تمکن مالی چقدر باید باشه و برای بچه ۶ ساله چقدر ؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 23 اسفند 1402

      با سلام، برای ویزای پیوست تو آلمان برای همسر بین ۸ تا ۹ هزار یورو باید به حساب خود همسر نشون داده بشه. برای فرزند ۶ ساله هم نصف فرد اصلی (که در آلمان مشغول تحصیل هستند) باید نشون داده بشه. اینها حداقل‌ها هستند و هر مقدار بیشتر بتونن ارائه کنند، بهتره. موفق باشید

      پاسخ دادن
    شادمانی 08 اسفند 1402

    سلام، آیامی توان برای نشان دادن تمکن درآلمان بمیزان ۱۱۲۰۸دلاربخشی رابصورت یورووبخشی رابصورت دلارهمراه داشت وبه افسرنشان داد.مشکلی پیش نمی اید؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 08 اسفند 1402

      سلام روزتون بخیر. ببینید واحد پول آلمان یوروئه و شما باید 11208 یورو برای تمکن ارائه بدین. پولی که همراه خودتون می‌برین بهتره به یورو باشه چون برای تبدیلش ممکنه به مشکل بربخورید، مخصوصا روزهای اول. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    پگاه 26 بهمن 1402

    درود وقت خوش ببخشید دختر من تحصیلی داره میره ،از مبلغ تمکن مالیش ۶ تا دست خودش هست و ۶ تا در آلمان دست یکی از اقوام با این حساب وقتی میرسه فرودگاه چی باید بگه؟ چون بنظر میاد گاهی آفیسر پول رو میشماره ممنونم

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 29 بهمن 1402

      سلام روزتون بخیر. مبلغ تمکن مالی باید در حساب شخصی متقاضی در بانک ایران باشه و گواهی بانکیش برای دریافت ویزا به سفارت ارائه بشه. ضمنا روی استیکر ویزا هم درج میشه که متقاضی با این مبلغ وارد آلمان میشه. باید مبلغ رو همراه داشته باشه. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    مهرداد 19 بهمن 1402

    1- تمکن مالی برای ویزای توریستی چه مقدار باید باشد؟ 2- تمکن مالی و گردش حساب الزاما باید در یک شماره حساب باشند؟ یا اینکه می‌شود برای هر کدام یک حساب مجزا نشان داد؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 21 بهمن 1402

      سلام مهرداد عزیز. برای ویزای توریستی آلمان، باید پرینت تراکنش‌های بانکی 3ماه گذشته‌تون را به حروف و اعداد لاتین ارائه بدین. مبلغش متناسب با طول مدت سفر شما متفاوته. باید ثابت کنین به سرمایه مورد نیاز برای تامین هزینه‌های سفرتون و برگشت به ایران دسترسی دارید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    سارا 20 آبان 1402

    سلام وقت بخير من به فينتيبا ١٢٣٤٣ يورو واريز كردم چون توي ويزا من اين مبلغه براي تحصيلي ولي گواهي كه بهم دادن ١١ هزار و خورده اي بقيه پول چي ميشه ! اون تو بلاك ميمونه؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 20 آبان 1402

      سلام روز بخیر. ما در مورد مغایرت گواهی صادرشده توسط بانک آلمانی و موجودی حسابتون اطلاعی نداریم. بهتره از بانکتون سول کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
1 2

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study