logo

ویزای طلایی امارات

9 خرداد 1403
ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات چیست؟

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به دبی قبل از هر اقدامی می‌خواهند بدانند اقامت طلایی امارات چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم اخذ اقامت طلایی امارات بلندمدت‌ترین مجوز اقامت در امارات متحده عربی است. گلدن ویزای امارات برای کارآفرینان، افراد برجسته علمی، سرمایه‌گذاران، متخصصان و استعدادهای برتر خارجی صادر می‌شود.

خلاصه مقاله: از سال 2019 تاکنون، سرمایه‌گذاران و افراد دارای استعدادهای برتر می‌توانند برای اخذ اقامت طلایی امارات اقدام کنند. اقامت از طریق ویزای طلایی امارات بهترین نوع مجوز اقامت در دبی است؛ زیرا دارندگان گلدن ویزای دبی می‌توانند ضمن کار و تحصیل در کشور امارات متحده عربی از مزایای منحصربه‌فرد اقامت طولانی در دبی بهره ببرند. در این مطلب صفر تا صد روش‌ها و شرایط اخذ ویزای طلایی امارات را بررسی می‌کنیم.

انواع ویزای طلایی امارات

دو نوع ویزای طلایی ۱۰ساله و ۵ساله امارات برای افراد واجد شرایط اقامت طلایی امارات صادر می‌شود. شرایط اولیه دریافت ویزای طلایی 10ساله امارات و روش‌های دریافت گلدن ویزای ۵ ساله امارات متحده عربی تفاوت‌هایی دارد که در بخش‌های بعدی بیشتر به آن می‌پردازیم.

ویزای طلایی 5ساله امارات

شرایط لازم برای اخذ ویزای طلایی دبی ۵ساله الزامات کمتری را برای متقاضیان اخذ اقامت طلایی امارات از طریق سرمایه‌گذاری و سایر روش‌های دریافت ویزای طلایی ایجاب می‌کند. در واقع اخذ گلدن ویزای دبی یا ابوظبی ۵ساله همانند ویزای ۱۰ساله طلایی است با این تفاوت که در ویزای ۵ساله طلایی حداقل میزان سرمایه لازم یک میلیون درهم است.

ویزای طلایی 10ساله امارات

با اخذ ویزای طلایی ۱۰ساله امارات متحده عربی سقف مدت‌زمان ویزای اقامت در امارات لحاظ می‌شود و برای تمدید و اخذ ویزای طلایی دبی ۱۰ساله سرمایه‌گذاران ملزم به سرمایه‌گذاری در مبالغ بیشتری هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به امارات با ما تماس بگیرید.

اعتبار ویزای گلدن ویزای امارات

اعتبار گلدن ویزای امارات به دو صورت 5 و ۱۰ساله تعریف می‌شود و مدت اعتبار آن بسته به دسته انتخابی ویزای اقامت طلایی توسط مهاجران دارد.

شرایط تمدید گلدن ویزای امارات

تمدید ویزای طلایی امارات با همان شرایط قبلی امکان‌پذیر است. دارندگان ویزای طلایی و خانواده‌هایشان قبل از قوانین جدید، برای تمدید مجدد تنها 3 ماه پیش از ابطال یا انقضای ویزا مهلت داشتند، اما اکنون این مدت به 6 ماه افزایش پیدا کرده است.

شرایط دریافت اقامت طلایی امارات از طریق سرمایه‌گذاری

صاحبان سرمایه با سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات، بخش عمومی یا خرید سهام شرکت‌های مستقر در امارات به روش‌های زیر می‌توانند موفق به اخذ ویزای طلایی دبی ۱۰ساله شوند.

  • سپرده‌گذاری 2 میلیون درهم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تاییدشده
  • خرید سهام شرکت مستقر در امارات به ارزش حداقل 2 میلیون درهم
  • داشتن یک شرکت مستقر در امارات متحده عربی که سالانه مالیاتی کمتر از 250 هزار درهم پرداخت کند.
  • داشتن سهام در یک شرکت مستقر در امارات، مشروط بر اینکه درصد مالکیت کمتر از کل مالیات پرداختی شرکت (حداقل 250000 درهم در سال)، نباشد.

شرایط دریافت اقامت طلایی امارات برای تحصیل، نخبگان و افراد متخصص

افراد زیر که دارای صلاحیت‌های علمی یا شغلی ویژه هستند، می‌توانند درخواست ویزای طلایی امارات را بدهند.

  • افراد برجسته علمی یا دانشمندانی که موفق به چاپ حداقل 10 مقاله علمی معتبر در نشریات بین‌المللی شده باشند.
  • افراد متخصص و ماهری که حداقل 5 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه کاری خود داشته باشند. (به شرط آنکه شغل فرد در شمار فهرست مشاغل مورد نیاز و واجد شرایط وجود داشته باشد.)
  • پزشکان و پرستاران با سابقه بیش از 5 سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه درمان
  • دانشجویان ممتاز یا نخبه دارای دستاوردهای علمی

شرایط دریافت اقامت طلایی امارات از طریق کارآفرینی و راه‌اندازی استارت‌آپ

کارآفرینان در امارات می‌توانند موفق به دریافت ویزای طلایی دبی شوند. کسب‌وکار مربوطه باید در وزارت اقتصاد امارات یا یک مرکز رشد کسب‌وکار معتبر در دبی ثبت شده باشد و حداقل برای 10 نفر از اتباع امارات متحده عربی شغل ایجاد کند.

شرایط دریافت اقامت طلایی امارات از طریق خرید ملک

طبق قوانین ویزای طلایی امارات، سرمایه‌گذاران با خرید ملکی به مبلغ دو میلیون درهم یا بیشتر (صرف نظر از پیش‌پرداخت یا وضعیت ملک) واجد شرایط دریافت گلدن ویزای اقامت امارات هستند.

شرایط دریافت اقامت طلایی امارات برای اعضای خانواده

افرادی که شرایط اختصاصی گلدن ویزای امارات را دارند می‌توانند برای اعضای خانواده خود شامل افراد زیر (بدون در نظر گرفتن تعداد نفرات و محدودیت سنی) ویزای طلایی همراه امارات را دریافت کنند.

  • والدین
  • همسر
  • فرزندان دختر مجرد (بدون محدودیت سنی)
  • فرزندان پسر تا سن زیر 25 سال

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت طلایی امارات

در صورت کامل‌بودن مدارک لازم برای دریافت گلدن ویزای دبی، مدت‌زمان پردازش و صدور ویزای طلایی امارات متحده عربی 3 تا 6 ماه است. مدارک لازم برای دریافت گلدن ویزای امارات ۱۰ساله و ۵ساله امارات به ترتیب زیر است:

بیمه ویزای طلایی امارات

بیمه ویزای طلایی امارات برای دارندگان گلدن ویزا و افراد تحت تکفل آن‌ها در دسترس است و هزینه‌های درمانی آن‌ها را پوشش می‌دهد. بیمه درمانی ویزای طلایی دبی باید به‌صورت سالانه تمدید شود.

هزینه دریافت اقامت طلایی دبی

هزینه صدور ویزای طلایی امارات متحده عربی ممکن است بر اساس نوع و دسته‌بندی ویزا متفاوت باشد؛ اما به‌طور کلی هزینه درخواست ویزای امارات، مبلغی بین 2800 تا 3800 درهم است.

البته اگر درخواست ویزای طلایی از خارج از امارات انجام شود، هزینه آن بین 3800 تا 4800 درهم، به همراه مبلغ پرداختی 150 درهم برای اپلیکیشن فی و حدود 1000 درهم برای معاینات پزشکی و شناسه امارات است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی امارات

انواع ویزای طلایی دبی حداقل سرمایه اخذ ویزای طلایی امارات
ویزای طلایی امارات از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات 2 میلیون درهم امارات
ویزای طلایی امارات از طریق سرمایه‌گذاری در بخش عمومی  5 میلیون درهم امارات
ویزای طلایی دبی از طریق کارآفرینی و مالکیت استارتاپ 500 هزار درهم امارات
اقامت طلایی دبی برای افراد مستعد و برجسته در زمینه علمی 500 هزار درهم امارات
دریافت ویزای طلایی دانشجویی 100 هزار درهم امارات
اخذ ویزای طلایی امارات برای متخصصان ماهر 250 هزار درهم امارات
ویزای طلایی برای پزشکان و پرستاران 100 هزار درهم امارات

مراحل و روش دریافت اقامت طلایی دبی و ابوظبی

  • آماده‌سازی مدارک
  • تکمیل فرم درخواست گلدن ویزای امارات
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای طلایی امارات
  • ارسال درخواست ویزای طلایی به دولت امارات

مزایای گلدن ویزای امارات

  • کسب مجوز اقامت طولانی‌مدت در دبی
  • عدم نیاز به تمدید سالانه ویزای اقامت در امارات
  • عدم نیاز به اسپانسر
  • امکان حضور در خارج از کشور امارات جهت حفظ اعتبار ویزای طلایی دبی، بیش از دوره معمول شش‌ماهه
  • امکان دریافت ویزای اقامت همراه برای اعضای خانواده بدون محدودیت سنی
  • اجازه اقامت برای اعضای خانواده فرد دارای اقامت طلایی دبی، حتی در صورت فوت دارنده اصلی ویزای طلایی
  • امکان همکاری با شرکت‌های تجاری مستقر در امارات
  • امکان سرمایه‌گذاری در اقتصاد پررونق دبی
  • استفاده از سیستم ایده‌آل مالیاتی در دبی و عدم نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد

معایب گلدن ویزای امارات

  • از مهم‌ترین معایب دریافت این ویزای اقامت در دبی این است که این مسیر منتهی به اخذ شهروندی و پاسپورت امارات نمی‌شود. البته می‌توانید تمدید گلدن ویزای دبی را به دفعات تکرار کنید.
  • امکان دریافت اقامت از طریق ویزای طلایی امارات برای بسیاری از افراد فراهم نیست؛ زیرا اخذ ویزای طلایی دبی به مبالغ بالایی برای سرمایه‌گذاری نیاز دارد یا تنها به افرادی با استعدادهای ویژه اختصاص می‌یابد که بسیاری از مهاجران در این دو گروه قرار ندارند.

هزینه‌های زندگی در امارات

تعداد نفرات هزینه زندگی در دبی در سال 2024
شخص مجرد حدود 4000 درهم امارات
خانواده چهارنفره حدود 14200 درهم امارات
از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
افتتاح حساب بانکی در امارات

افتتاح حساب بانکی در امارات

خلاصه مقاله: افتتاح حساب بانکی در دبی یکی از گام‌های اساسی در هنگام مهاجرت به امارات به دلایل تجاری، تحصیلی یا زندگی است. وجود بانک‌های معروف دبی با اعتبار جهانی امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی...

ویزای توریستی امارات

ویزای توریستی امارات

هزینه ویزای توریستی دبی به عوامل مختلفی مانند مدت اقامت، تعداد ورودی‌ها و مدت اعتبار ویزا بستگی دارد؛ توجه داشته باشید قیمت ویزای دبی که در جدول زیر ارائه شده، ممکن است بر اساس...

تحصیل در دبی

تحصیل در دبی

شهریه تحصیل در دبی هزینه هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی دبی 12000 تا 64000 درهم امارات هزینه تحصیل در مدارس ایرانی دبی 3500 تا 19700 درهم امارات هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی...

مدرسه خدیجه کبری دبی

مدرسه خدیجه کبری دبی

مدرسه خدیجه کبری، یکی دیگر از مدارس ایرانی دبی است که برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم امارات تأسیس شده است. در این مطلب اطلاعات لازم در مورد شرایط تحصیل و شهریه مدرسه خدیجه کبری در...

مدرسه سلمان فارسی دبی

مدرسه سلمان فارسی دبی

مدرسه سلمان فارسی دبی یکی از مدارس ایرانی امارات است که در منطقه قصیصِ دبی واقع شده است. مهاجران فارسی‌زبانی که به دنبال یک مدرسه فارسی‌زبان پسرانه در دبی برای تحصیل فرزند خود هستند،...

مدرسه آداب دبی

مدرسه آداب دبی

مدرسه آداب دبی یکی از مدارس خصوصی امارات است که برای آموزش دانش‌آموزان ایرانی ساکن دبی تأسیس شده است. مجتمع آموزشی آداب دبی پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت آموزش‌وپرورش دو کشور ایران...

تحصیل رایگان در دبی

تحصیل رایگان در دبی

یکی از موضوعات مهمی که در مهاجرت به امارات مورد توجه قرار می‌گیرد، بررسی امکان تحصیل رایگان در دبی است. به همین دلیل از پرتکرارترین سؤالات علاقه‌مندان به تحصیل در مقاطع مختلف مربوط به...

مدرسه توحید دبی

مدرسه توحید دبی

  مدرسه توحید دبی اولین مدرسه بین‌المللی ایرانی دبی در بین مدارس امارات است که با موافقت شیخ رشید و صدور مجوز از وزارت فرهنگ ایران تأسیس شد. از تاریخ تأسیس مدرسه توحید امارات،...

مدارس ایرانی دبی

مدارس ایرانی دبی

در این بخش نام شش مدرسه ایرانی در امارات قابل مشاهده است که اعتبار مدارک مدارس ایرانی دبی در این فهرست در سطح بالایی قرار دارد. مدرسه توحید پسرانه دبی مدرسه دخترانه توحید دبی...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study