logo

اقامت دبی؛ شرایط اخذ اقامت 3 تا ۱۰ساله امارات

29 فروردین 1403

در سال‌های اخیر مزایای اقامت امارات به قدری بوده که دبی را به یک آهنربای قوی برای جذب سرمایه‌گذاران، جویندگان شغل و استعدادهای برتر تبدیل کرده است؛ زیرا شرایط جدید اقامت دبی ترکیب منحصربه‌فردی از سنت‌های کهن شرقی و پیشرفت دنیای غرب را به نمایش می‌گذارد و مقصدی جذاب برای مهاجران خارجی به‌ویژه ایرانیان محسوب می‌شود. در این مطلب صفر تا صد اقامت دبی و شرایط اخذ ویزای امارات را بررسی می‌کنیم تا با توجه به اطلاعات ارائه‌شده دیدگاه جامعی نسبت شرایط اقامت گرفتن در دبی پیدا کنید.

کارت‌های اقامت دبی در حال حاضر دارای دو سال اعتبار هستند و امکان دارد با وضع قوانین جدید، زمان اعتبار آنها در دبی و ابوظبی تا 3 سال افزایش یابد.

شرایط اقامت در دبی

شرایط مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور امارات را دارند، تحت شرایط زیر می‌توانند شرایط دریافت اقامت دبی را داشته باشند.

  • تحت حمایت والدینی باشند که آن‌ها دارای مجوز اقامت امارت باشند.
  • تحت حمایت یک کالج یا دانشگاه معتبر اماراتی باشند.
  • کسب حد نصاب نمره زبان در آزمون‌های معتبر مثل آیلتس و تافل برای تحصیل الزامی است.

نحوه گرفتن اقامت دبی با روش استخدام

پیداکردن شغل در امارات از جمله راه‌هایی است که به فرد امکان اقامت دبی بدون ثبت شرکت را می‌دهد. مهاجرانی که قابلیت استخدام در شرکت‌های رسمی دبی را دارند، می‌توانند از طریق ویزای کاری، اقامت کاری امارات را کسب کنند. شرایط اخذ ویزای استخدام امارات شامل موارد زیر است.

  • داشتن حداقل 18 سال برای فرد متقاضی شغل
  • ارائه درخواست ویزای کاری برای فرد از طرف یک شرکت معتبر در دبی
  • رعایت قوانین استخدام کارکنان خارجی توسط شرکت
  • مطابقت شغل با کسب‌وکار شرکت درخواست‌دهنده

نکته: اگرچه محدودیت سنی برای استخدام افراد خارجی در امارات وجود ندارد اما شرکت‌ها موظفند برای افراد بالای 65 سالی که قصد اخذ اقامت دبی را دارند، هزینه بیشتری پرداخت کنند.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق رابطه خویشاوندی

فردی که شرایط اخذ شهروندی امارات را دارد می‌تواند برای اعضای خانواده خود، کارت اقامت دریافت کند. اسپانسر، می‌تواند برای افراد زیر شرایط گرفتن اقامت امارات را فراهم کند.

  • والدین: فرد پس از سپردن ودیعه و ارائه مدارک لازم برای اقامت دبی که نشان دهد متقاضی تنها پشتیبان والدین است، می‌تواند برای پدر و مادر خود اقامت بگیرد. نکته مهم این است که متقاضی نمی‌تواند تنها برای یکی از والدین درخواست اقامت دهد مگر در صورت فوت یا طلاق یکی از والدین!
  • همسر: امکان دریافت ویزای اقامت برای همسر وجود دارد. برخی اوقات و مطابق با قانون جدید اقامت امارات با اعمال سخت‌گیری امکان دریافت تابعیت امارات برای دو همسر هم وجود دارد.
  • دختران مجرد بدون محدودیت سنی
  • پسران: تا سن 25 سالگی (فرزندان پسر در موارد ویژه می‌توانند بدون محدودیت سنی مورد حمایت والدین دارای کارت اقامت قرار گیرند و واجد شرایط اقامت دبی باشند.)
  • فرزندان ناتنی: به‌شرط عدم اعتراض والدین بیولوژیک فرزندان ناتنی، پدرخوانده یا مادرخوانده می‌توانند درخواست ویزای اقامت را برای این افراد ثبت کنند.
  • نوزادان: والدین موظفند برای نوزادانی که در امارات متولد می‌شوند، حداکثر در عرض 120 روز از زمان تولد، درخواست ویزای اقامت دهند تا مشمول جریمه نشوند.
  • خویشاوندان خارجی فرد اماراتی: همسر، والدین یا فرزند شهروندی که دارای پاسپورت خارجی هستند، می‌توانند ویزای اقامت امارات را به مدت 5 سال و بدون نیاز به کار در امارات دریافت کنند. فرد خارجی که همسر اماراتی خود را از دست داده یا خانم مطلقه‌ای که مادر یک شهروند اماراتی است می‌تواند بدون نیاز به کار در امارات، شرایط اخذ تابعیت امارات را پیدا کند.

شرایط اقامت در دبی برای ایرانیان

اقامت ایرانیان در دبی لازمه این است که فرد متقاضی پس از انتخاب روش انتخاب‌شده، واجد شرایط گفته‌شده در بخش قبل باشد و بسته به هدف مهاجرت خود، راه‌های اقامت در دبی مثل تحصیل، سرمایه‌گذاری و پیداکردن شغل در امارات و یا مهاجرت از طریق ویزای خانوادگی را به‌خوبی بشناسد و کارت اقامت دبی را دریافت کند.

قوانین جدید اقامت در دبی

کشور امارات در تلاش است تا راه‌های مهاجرت و کسب ویزای اقامت را تا جای ممکن ساده‌تر کند. به همین دلیل برای دسترسی راحت‌تر افراد خارجی، فرآیند درخواست ویزا و شرایط اقامت در دبی بسیار ساده‌تر از قبل شده است تا افراد به سرمایه‌گذاری در این کشور ترغیب شوند. در خصوص اخذ شهروندی امارات به برخی از مهم‌ترین تغییرات اخیر قوانین اقامت دبی می‌پردازیم.

  • کاهش چشمگیر الزامات سرمایه‌گذاری
  • قابلیت تمدید ویزای ۱۰ساله امارات با شرایط مشابه قبلی
  • پردازش سریع‌تر ویزا
  • پشتیبانی از کارآفرینان
  • امکان ثبت درخواست آنلاین در اپلیکیشن‌های زیر برای دریافت ویزا جهت به حداقل رساندن نیاز به حضور فیزیکی
    •  اپلیکیشن UAEICP برای اندروید و iOS
    • اپلیکیشن DubaiNow برای اندروید و iOS

هزینه اقامت دبی

هزینه ویزای اقامت دبی برای یک سال 200 درهم است، اما بسته به نوع ویزای صادرشده، برای هر فرد مبلغ نهایی می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه، هزینه گرفتن اقامت در دبی از طریق روش‌های مختلف را ذکر می‌کنیم.

هزینه اقامت در دبی با ویزای کاری

کارگران خارجی با توجه به سوابق تحصیلی و سطح مهارت خود به سه دسته تقسیم می‌شوند. هزینه اقامت در دبی از طریق ویزای کاری برای هر دسته به ترتیب زیر است:

دسته مدرک هزینه ویزای کاری دبی
اول مدرک لیسانس و بالاتر 300 درهم
دوم مدرک حرفه‌ای دوره‌های پیش از دانشگاه 600 تا 2000 درهم، بسته به سطح مهارت
سوم دیپلم دبیرستان 5000 درهم

دریافت ویزای کاری دوساله امارات نیازمند پرداخت هزینه‌ای بین 3000 تا 7000 درهم است. کارگران و کارمندان بالای 65 سال نیز باید مبلغ 5000 درهم را برای اقامت کاری دبی بپردازند، البته در اغلب مواقع کارفرما موظف به پرداخت هزینه ویزای کارگران است.

قیمت اقامت دبی از طریق جستجوی کار

نکته جالب در مورد کاریابی در دبی این است که حتی برای جستجوی کار هم می‌توانید شرایط مهاجرت و زندگی در دبی را در مدت مشخصی تجربه کنید. هزینه ویزای جستجوی کار در امارات و دبی به‌صورت زیر محاسبه می‌شود.

مدت ویزا  هزینه ویزای جستجوی کار در دبی
ویزای 60 روزه 1495 درهم
ویزای 90 روزه 1655 درهم
ویزای 120 روزه 1815 درهم

هزینه اقامت در دبی با ویزای دانشجویی

هزینه ویزای دانشجویی امارات متحده عربی بسته به نوع دانشگاه و کالج انتخابی دانشجو متفاوت است و حدود 1000 تا 3000 درهم است.

هزینه اقامت دبی با ویزای کاری یک‌ساله

هزینه ویزای اقامت کاری یک‌ساله امارات برای هر متقاضی 287 درهم است.

هزینه اقامت امارات برای والدین، همسر و فرزندان

برای هزینه اخذ اقامت دبی برای والدین، هر اسپانسر باید مبلغ 3180 درهم بپردازد. هزینه اخذ اقامت دبی برای همسر نیز 268.90 درهم است.

نوع هزینه ویزای کودک مبلغ پرداختی
هزینه درخواست ویزا 350 درهم
بازکردن فایل خانوادگی 255 درهم
مجوز ورود کودک داخل امارات 1170 درهم
مجوز ورود کودک خارج از امارات 492 درهم
تغییر وضعیت مهاجرتی در امارات 690 درهم
سپرده گارانتی به‌ازای هر فرزند (در صورت نیاز) 2500 درهم

هزینه اقامت دبی با ویزای سرمایه‌گذاری

هزینه ویزای سرمایه‌گذاری امارات بسته به روش انتخابی متفاوت است؛ مثلا سرمایه‌گذاری در املاک دبی تقریبا 13000 درهم و سرمایه‌گذاری در یک شرکت ثبت‌شده حدود 1035 درهم هزینه دارد.

قیمت ویزای دائم امارات

در کشور امارات با دریافت برخی از ویزاهای سرمایه‌گذاری و تحصیلی، می‌توان طولانی‌ترین مدت اقامت را رقم زد و به‌نوعی اقامت دائم در دبی را دریافت کرد. انواع ویزای 5ساله امارات و ویزای ده‌ساله اماراتی، قابلیت تمدید نامحدود دارند و فرد با رعایت شرایط می‌تواند دائما آن را تمدید کند.

با توجه به اینکه تاکنون شرایط اخذ تابعیت امارات اعلام نشده است، نمی‌توان در مورد هزینه اقامت دائم دبی اظهار نظر کرد.

انواع اقامت دبی، مدت اعتبار

مدت اعتبار انواع اقامت دبی را می‌توانید از طریق جدول زیر بررسی کنید.

انواع ویزای اقامت امارات مدت اعتبار توضیحات
ویزای سرمایه‌گذاری امارات 5 یا 10 ساله

مدت اعتبار این نوع ویزا بسته به دسته‌بندی ویزای اخذشده دارد.

قابلیت تمدید به‌دفعات نامحدود

کارت اقامت دبی از طریق تحصیل یک‌ساله

دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز و استثنایی می‌توانند ویزای دبی را برای مدت طولانی و با اعتبار 5 تا 10 ساله دریافت ‌کنند.

قابلیت تمدید تا تاریخ فارغ‌التحصیلی

اقامت 2ساله امارات با مجوز کار ۲ساله با قابلیت تمدید
ویزای اقامت امارات از طریق خویشاوندی تاریخ اعتبار مطابق با اعتبار ویزای اسپانسر

اقامت سه‌ساله امارات

بر اساس آخرین به‌روزرسانی اداره FAIC، از تاریخ سوم اکتبر 2022 تمام ویزاهای سه‌ساله امارات لغو شده و تنها دو سال اعتبار دارند. افرادی که پیش‌تر ویزای سه ساله دبی را دریافت کرده اند باید پیش از تاریخ انقضای ویزای خود نسبت به تمدید یا تغییر نوع ویزای اقامت خود اقدام کنند.

اقامت پنج‌ساله امارات

امکان اقامت پنج‌ساله امارات از طریق دریافت انواع خاصی از ویزای دبی وجود دارد. سرمایه‌گذاران، فریلنسرها، افراد خوداشتغال و کارآفرینانی که در امارات فعالیت‌های تجاری دارند از جمله کسانی هستند که می‌توانند درخواست اقامت ۵ساله امارات را بدهند.

اقامت ده‌ساله امارات

دریافت اقامت 10‌ساله امارات از طریق ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای مخصوص دانش‌آموزان برجسته علمی امکان‌پذیر است. این ویزای اماراتی طولانی‌ترین دوره اقامت را برای متقاضیان فراهم می‌کند که بر اساس دسته‌بندی‌های گفته‌شده در بخش‌های قبل صادر می‌شود.

اقامت دائم دبی

اگرچه چیزی به نام اقامت دائم در امارات وجود ندارد، اما مهاجرانی که قصد اقامت دائم امارات را دارند بسته به شرایط خود می‌توانند از انواع ویزای امارات که مخصوص اقامت طولانی‌مدت ارائه می‌شوند، استفاده کنند و آن را هر 5 یا 10 سال تمدید کنند. در حال حاضر تنها راه اقامت دائم در دبی اخذ ویزاهای بلندمدت و تمدید چندباره آن‌ها است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت امارات

  • عکس شخصی رنگی جدید با پس‌زمینه سفید برای افراد تحت حمایت
  • کپی پاسپورت افراد تحت حمایت اسپانسر
  • رسید درخواست شناسه امارات
  • قرارداد اجاره مسکن یا مدرکی مبنی بر داشتن یک محل سکونت
  • کپی پاسپورت اسپانسر با مجوز اقامت معتبر
  • مجوز ورود
  • قرارداد کاری اسپانسر
  • گواهی معاینه پزشکی (برای افراد تحت تکفل بالای 18 سال)
  • شناسنامه تأییدشده افراد تحت تکفل (فرزندان)
  • عکس محل سکونت مادر (برای نوزاد)
  • کارت سلامت یا بیمه درمانی
  • گواهی طلاق یا فوت (برای زنان بیوه و مطلقه)
  • اثبات مسکن (برای زنان بیوه و مطلقه)
  • اثبات توانایی زن برای تامین معاش (برای زنان بیوه و مطلقه)
  • گواهی صادره از مؤسسه یا دانشگاه برای مشخص‌کردن مدت زمان تحصیل (برای دانشجویان)

روش‌های دریافت اقامت امارات

برای مهاجرت به کشور امارات راه‌های گوناگونی وجود دارد و این تنوع به شما امکان می‌دهد تا شانس بیشتری برای اقامت در امارات داشته باشید. چه بخواهید با روش سرمایه‌گذاری در امارات اقامت دریافت کنید و چه روش‌های تحصیلی و کاری، قبل از هر گونه اقدام جدی، بهتر است تمامی روش‌های مهاجرتی ممکن را بشناسید.

اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن در دبی اقامت کنید این است که در شرکت‌های ثبت‌شده در امارات سرمایه‌گذاری کنید یا شرکت جدیدی را به ثبت برسانید. در گذشته سرمایه‌گذاران خارجی تنها مجاز به مالکیت 49 درصد سهام شرکت بودند و مابقی سهام باید در تصاحب یک فرد اماراتی به‌عنوان اسپانسر قرار می‌گرفت.

در حال حاضر مطابق با قوانین جدید اقامت دبی سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند تمامی 100 سهام شرکت را در اختیار داشته باشند و دیگر نیازی به وجود اسپانسر اماراتی یا پرداخت هزینه سالانه اضافی برای تمدید قرارداد با اسپانسر اماراتی نیست.

بنا بر آنچه گفته شد چه هدف شما صرفا دریافت اقامت دبی باشد و چه واقعا بخواهید در دبی کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید، در کمتر از یک ماه می‌توانید شرکت خود را در این کشور ثبت کنید. با ثبت شرکت در امارات می‌توانید از مزایایی مانند حمایت دولت، مالیات صفر، گرفتن ویزای اقامت خانوادگی و حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذار استفاده کنید.

اقامت تحصیلی امارات

در صورت تمایل به تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دبی، امکان دریافت مجوز اقامت از طریق تحصیل وجود دارد. دانش‌آموزانی که تحت حمایت والدین دارای اقامت باشند و نیز دانشجویانی که تحت حمایت هر یک از دانشگاه‌های امارات هستند، شرایط گرفتن اقامت دبی را دارند.

جالب است بدانید در بحث اقامت تحصیلی در امارات حتی برای دانشجویان ممتاز (با معدل 3.75 و بالاتر) و دانش‌آموزان مقطع متوسطه (با نمره نهایی 95 و بالاتر) در امارات ویزای 5ساله امارات صادر می‌شود.

تحصیل در مدارس دبی

یکی از مزایای داشتن اقامت دبی این است که افراد مقیم در امارات می‌توانند برای تحصیل فرزندان خود در مدارس ابتدایی تا متوسطه دبی اقدام کنند. برای این منظور افراد خارجی ملزم به پرداخت شهریه برای ثبت‌نام فرزندان خود هستند. والدین با آگاهی از هزینه تحصیل در مدارس امارات می‌توانند از طیف گسترده مدارس روزانه، شبانه و خصوصی این کشور گزینه مناسبی را برای آموزش فرزند خود انتخاب کنند.

تحصیل در دانشگاه‌های دبی

با وجود دانشگاه‌های معتبر اماراتی افراد زیادی تمایل به تحصیل در دبی دارند؛ ویزای تحصیلی برای دانشجویان پس از ارسال دعوت‌نامه رسمی از سوی دانشگاه و انجام سایر اقدامات صادر می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر امارات نیازمند پرداخت هزینه‌ای به مبلغ 18000 تا 36000 درهم است و این هزینه در دانشگاه‌های خصوصی حتی تا بیش از 73000 درهم قابل افزایش است.

امکان صدور ویزای اقامت امارات برای خانواده دانشجویان وجود دارد به‌شرط آنکه فرد توانایی پرداخت هزینه مسکن را داشته باشد.

اقامت دبی با خرید ملک

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات، خرید املاک و مستغلات است. با این کار ضمن انجام یک سرمایه‌گذاری امن می‌توانید از مزایای اقامت امارات با خرید ملک نیز بهره‌مند شوید. ویزای اقامت در امارات تنها برای خرید آپارتمان، ویلا و خانه شهری صادر نمی‌شود، بلکه می‌توانید اتاق‌های هتل، انبارها و دفاتر را خریداری کنید و از این طریق اجازه اقامت بگیرید.

اقامت دبی از طریق کار

درخواست مجوز اقامت امارات از طریق کار یکی از روش‌های رایجی است که در مهاجرت به این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از درخواست رسمی کارفرما یا شرکت رسمی ثبت‌شده در دبی، می‌توانید ویزای کاری بگیرید. یک مهاجر خارجی می‌تواند از طریق کار برای بخش خصوصی، دولتی یا منطقه آزاد به مدت 2 سال مجوز اقامت دریافت کند.

دقت داشته باشید پس از گرفتن مجوز برای کار و اقامت در دبی، تنها مجاز هستید برای آن شرکت خاص و در شغل درخواستی خود، مشغول به کار شوید.

اقامت دبی از طریق سرمایه‌گذاری

دریافت ویزای اقامت دبی با سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به امارات محسوب می‌شود که مزایایی فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. با سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف در دبی، می‌توانید شرایط اقامت دائم در دبی را پیدا کنید. مثل:

  • سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تجاری دبی به‌عنوان شریک تجاری
  • راه‌اندازی یک کسب‌وکار تجاری در دبی
  • خرید املاک و مستغلات

البته برای سرمایه‌گذاری در هر یک از بخش‌های ذکر‌شده شرایط خاصی وجود دارد که در بخش‌های بعدی بیشتر به آن می‌پردازیم.

گرفتن اقامت در دبی از طریق رابطه خویشاوندی

اگر شخصی دارای کارت اقامت دبی باشد، می‌تواند برای اعضای خانواده خود نیز درخواست اخذ اقامت در امارات بدهد. تمامی مجوزهای اقامت خانوادگی با نوع مجوز اقامت متقاضی اصلی مرتبط است؛ چنانچه ویزای اسپانسر خانواده لغو شود، ویزای افراد تحت حمایت وی نیز لغو می‌شود.

به افراد تحت تکفل به مدت 6 ماه پس از تاریخ انقضا یا لغو ویزا مهلت داده می‌شود تا برای دریافت مجوز اقامت جدید اقدام کنند. اگر اسپانسر نتواند ویزای افراد تحت تکفل خود را تمدید یا لغو کند، ممکن است مشمول پرداخت جریمه شود.

مزایای اقامت در دبی برای ایرانیان

دانستن شرایط جدید اقامت دبی مزیت‌های بسیاری دارد که این کشور پر زرق‌وبرق را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. پس قبل از بستن چمدان‌ها بهتر است نگاهی به مزایای اقامت دبی بیندازید تا با خاطری آسوده‌تر، سفر خود را آغاز کنید.

  • دبی، شهر بهشتی برای دوستداران آفتاب
    یکی از اولین نکاتی که در مورد شهر دبی به ذهن می‌رسد، هوای دلپذیر و آسمان پرنور آن است. با اقامت در امارات خواهید دید شهر کویری دبی هر سال نزدیک به 300 روز آفتابی را تجربه می‌کند و حدود 8 ماه از سال دمایی بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد دارد. این آب‌وهوای مطلوب به شما امکان می‌دهد تا از شرایط مهاجرت و زندگی در دبی بیشتر لذت ببرید و فعالیت و تفریح در خارج از منزل را به راحتی در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • سفر آسان به نقاط مختلف جهان
    موقعیت استراتژیک دبی که در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد، آن را به یک پایگاه عالی برای سفر و تجارت تبدیل کرده است.
    همچنین فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است که در آن پروازهای بسیاری برای اغلب مقاصد جهان وجود دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید با چند ساعت پرواز به شهرهای کهن آسیایی، شهرهای مدرن اروپایی و مناظر عجیب‌وغریب آفریقا سفر کنید.
  • فرصت‌های شغلی بسیار
    میزبانی دبی از سرمایه‌گذاران خارجی و حضور شرکت‌های قدرتمند فعال در حوزه‌های مالی، فناوری، گردشگری و … شکوفایی اقتصادی بسیاری را برای این شهر به ارمغان آورده است. در سایه این رونق اقتصادی، زمینه فعالیت متخصصان و کارگران بسیاری در موقعیت‌های شغلی مختلف به وجود آمده است تا جایی که بسیاری از افراد مایل به اخذ اقامت دائم امارت شده‌اند.
  • خدمات بهداشتی و درمانی عالی
    دبی دارای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پیشرفته‌ای است که خدمات پزشکی باکیفیتی را به افراد مقیم در این کشور ارائه می‌دهد. امارات در سال 2022 موفق به کسب عنوان نوزدهم در فهرست جهانی نوآوری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی شد.
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات
    یکی از مزایای اقامت دبی، عدم نیاز به پرداخت مالیات است؛ یعنی درآمدی که از شغل خود در امارات به دست می‌آورید، مشمول دریافت مالیات نیست و این نکته میزان حقوق دریافتی شما را در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا افزایش می‌دهد.
    این سیاست شامل پرداخت مالیات توسط شرکت‌ها نیز می‌شود و در بسیاری از بخش‌ها، شرکت‌ها معاف از مالیات هستند و این مزیت بزرگی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.
  • سیستم آموزشی مدرن
    وجود سیستم آموزشی به‌روز دغدغه اغلب خانواده‌هایی است که قصد مهاجرت دارند. سیستم آموزشی امارات، سیستمی پویا و الهام‌گرفته از سبک آموزش کشورهای مدرن اروپایی و آمریکایی است.
    در سال‌های اخیر مدارس دبی با بهره‌گیری از کادر آموزشی باتجربه و نیز فراهم‌کردن امکانات رفاهی و ورزشی بسیار موفق عمل کرده اند و شرایط زندگی در امارات را برای خانواده مهاجران تسهیل کرده است.
  • امنیت بالا
    دبی شهری لوکس، بسیار ایمن و تمیز است که آمار جرم و جنایت در آن به‌شدت پایین است. اجرای قوانین سخت‌گیرانه در شهر مهاجرپذیر دبی با جدیت پیگیری می‌شود، به همین خاطر پس از اخذ اقامت امارات می‌توان تا حد زیادی اطمینان داشت که امنیت بالایی برای یک زندگی راحت خانوادگی وجود دارد.
  • هزینه پایین حمل‌ونقل
    به دلیل قیمت پایین بنزین در امارات و سرمایه‌گذاری دولت در بخش حمل‌ونقل، این کشور سیستم حمل‌ونقل کارآمد و ارزانی دارد و اقامت در دبی را جذاب‌تر می‌کند.
  • استفاده گسترده از زبان انگلیسی
    اگرچه عربی به‌عنوان زبان رسمی در کشور امارات شناخته می‌شود، اما زبان انگلیسی کاربرد گسترده‌ای در این کشور دارد. حضور مهاجرانی که اغلب به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، استفاده از زبان انگلیسی در تابلوهای راهنما، منوی رستوران‌ها و … امکان فعالیت‌های روزمره را برای افراد خارجی و البته شرایط اقامت دبی ساده‌تر می‌کند.
  • فاصله کم دبی تا ایران
    فاصله کم کشور امارات تا ایران شرایط اقامت در امارات برای ایرانیان را بسیار ساده‌تر می‌کند زیرا آن‌ها قادرند با یک پرواز مستقیم (معمولاً بین 2 تا 3 ساعت) به‌راحتی بین دو کشور تردد کنند.
  • اشتراکات مذهبی و فرهنگی
    اسلام، دین رسمی کشور امارات است و بسیاری از مراسم و آداب این کشور به سبک سایر کشورهای مسلمان از جمله ایران برگزار می‌شود. این تشابه مذهبی و فرهنگ شرقی اماراتی‌ها، می‌تواند نقطه اشتراک خوبی برای مهاجران ایرانی به شهر دبی باشد و شرایط اقامت دبی برای ایرانیان امکان‌پذیر باشد.

معایب اقامت دبی

مزایای اقامت دبی تنها یک روی سکه است و در این بخش معایب اقامت در این شهر را بررسی می‌کنیم تا با دید متعادل‌تری در مورد مهاجرت خود تصمیم بگیرید.

  • گرمای سوزان تابستان
    با وجود اینکه آب‌وهوای دبی در اکثر فصول سال دلپذیر است، اما در فصل تابستان یعنی از ماه‌های ژوئن تا سپتامبر گرمای شدیدی بر این کشور سایه می‌اندازد. در این بازه زمانی دمای هوا معمولا از 40 درجه بالاتر می‌رود و افراد نیاز دارند تا در این دوره، سبک زندگی و فعالیت‌های روزانه خود را به نحو دیگری برنامه‌ریزی کنند.
  • نیاز به دریافت مجوزهای بسیار
    زمانی که برای اقامت دبی تصمیم قطعی گرفتید باید خود را برای دریافت مجوزهای گوناگون مثل مجوز اقامت، اشتغال، گواهینامه رانندگی و … آماده کنید. طی‌کردن این فرآیند در ابتدای مسیر ممکن است کمی زمان‌بر و خسته‌کننده باشد.
  • هزینه بالای زندگی در دبی
    اگرچه با اقامت در دبی، از پرداخت مالیات معاف هستید، اما زندگی در این شهر نیازمند داشتن تمکن مالی کافی است؛ زیرا دبی شهر گرانی است که تأمین هزینه مسکن، خدمات بهداشتی و سایر خدمات نیازمند پرداخت هزینه‌های قابل توجهی است و این موارد ممکن است اقامت امارات برای ایرانیان را با چالش‌هایی مواجه کند.
  • محدودیت‌های امارات
    امارات کشوری با آزادی‌های سیاسی محدود است و دولت تا حد زیادی بر محتوای رسانه‌ها نظارت دارد. سانسور و محدودیت‌های به‌کارگرفته‌شده در بستر اینترنت می‌تواند یکی از نکات قابل تأمل برای مهاجران در نظر گرفته شود.
5/5 - (2 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study