logo

هوم استی (Homestay)

3 آبان 1402

هوم استی چیست؟

هوم استی یا هومستی یک اقامت موقت و کم‌هزینه در خانه یک فرد بومی یا محلی در کشور خارجی است که شخص مهاجر (محصل، دانشجو یا گردشگر) به همراه خانواده میزبان زندگی می‌کند و مدت اقامت ممکن است یک ترم (یا سال تحصیلی) یا یک دوره شش‌ماهه (در اقامت توریستی) باشد. در این مدت شخص مهمان عضوی از خانواده بومی به شمار می‌آید و می‌تواند در صورت توافق با صاحبخانه، از همه لوازم و وسایل منزل استفاده کند.

در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین هوم استی، وظایف و تعهدات خانواده محلی در قبال شخص مهمان و برعکس، مزایا و معایب سکونت در کنار خانواده محلی یا هوم استی می‌پردازیم تا بتوانید زندگی در کنار یک خانواده بومی را در ذهن خود تصور کنید و آمادگی لازم برای انتخاب بهترین گزینه برای زندگی با خانواده خارجی را داشته باشید.

هزینه‌های اسکان با خانواده میزبان یا هومستی

هزینه اسکان هومستی در شهر تورنتو – استان انتاریو

فصل کم‌متقاضی (اکتبر تا مارس) فصل پرمتقاضی (آوریل تا سپتامبر)
Half board (2 وعده غذایی) 280 دلار کانادا در هفته Half board (2 وعده غذایی) 340 دلار کانادا در هفته
Full board (3 وعده غذایی) 315 دلار کانادا در هفته Full board (3 وعده غذایی) 375 دلار کانادا در هفته

هزینه اسکان هومستی در شهر ونکوور – استان بریتیش کلمبیا

فصل کم‌متقاضی (اکتبر تا مارس) فصل پرمتقاضی (آوریل تا سپتامبر)
Half board (2 وعده غذایی) 275 دلار کانادا در هفته Half board (2 وعده غذایی) 300 دلار کانادا در هفته
Full board (3 وعده غذایی) 300 دلار کانادا در هفته Full board (3 وعده غذایی) 325 دلار کانادا در هفته

هزینه اسکان هومستی با خانواده میزبان در یک کشور خارجی، به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات و خدمات ارائه‌شده بستگی دارد. به طور میانگین، هزینه اسکان هوم استی در کشوری مانند کانادا، بین 1200 تا 1450 دلار کانادا متغیر است.

این مبلغ، مواردی مانند یک اتاق مبله، خدمات رفاهی و وعده‌های غذایی (صبحانه و شام) را پوشش می‌دهد.

هزینه زندگی در مناطق شهری، در مقایسه با شهرهای کوچک، بالاتر است؛ بنابراین هزینه اسکان با خانواده میزبان بومی در شهرهای بزرگ هم گران‌تر است.

مدت زمان اقامت هم می‌تواند بر روی هزینه نهایی هوم استی تاثیرگذار باشد، بعضی از خانواده‌های میزبان برای متقاضیانی که درخواست اقامت طولانی داشته باشند، تخفیف‌های خوبی در نظر می‌گیرند.

خدمات و امکاناتی که در یک پکیج هوم استی ارائه می‌شود، می‌تواند روی مجموع هزینه اسکان Homestay تاثیر زیادی داشته باشد. بعضی از گزینه‌های هومستی شامل اتاق شخصی، سرویس بهداشتی اختصاصی داخل اتاق و وعده‌های غذایی باشند. در صورتی که در بعضی گزینه‌ها ممکن است صرفا امکانات اولیه اسکان به متقاضی ارائه شود.

در اینجا، برای اینکه با اطلاعات کافی به تصمیمی درست برسید، میانگین هزینه‌های هومستی در بعضی از شهرهای محبوب کانادا را مقایسه می‌کنیم. توجه داشته باشید که این اعداد، بر اساس پکیج‌ها و میزبان‌ها می‌تواند متغیر و متفاوت باشد.

سکونت با خانواده میزبان در زمان تحصیل در خارج از کشور

زمانی که دانشجویان یا دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند در دانشگاه‌ها یا مدارس و سایر موسسات آموزشی یک کشور دیگر تحصیل کنند، انتخاب اسکان یا محلی برای زندگی موقت، اولین و مهم‌ترین تصمیم زندگی آن‌هاست. برای دانشجویان انواع مختلفی از حالت‌ها و مکان‌هایی وجود دارد تا بتوانند در آن اقامت کنند و همزمان به تحصیل بپردازند. یکی از آنها اسکان هوم استی (Homestay) یا زندگی با خانواده میزبان در آن کشور است. قطعا اسکان موقت در طول تحصیل با خانواده بومی یک تجربه کاملا متفاوت با زندگی در یک خانه اجاره‌ای است.

در اسکان با خانواده خارجی با توافق صورت‌گرفته با میزبان، یک اتاق مجزا و مجهز در اختیار مهمان قرار می‌گیرد. اسکان هوم استی از جهاتی با اقامت در هتل تفاوت دارد و حتی شاید بتوان گفت بسته به کیفیت مهمان‌نوازی خانواده محلی، ‌می‌تواند از هتل بهتر باشد.

بر اساس تجربیات افراد گوناگون در این زمینه، هوم استی بیشتر تجربه‌ای شبیه به زندگی به‌عنوان عضوی از خانواده میزبان است. در مدتی که با خانواده بومی زندگی می‌کنید، صاحب خانه با خوش‌رویی و مهربانی سعی می‌کند تا اقامتی راحت و بی‌دغدغه را برای شما فراهم کند. اما در هتل‌ها معمولا نقش شما شبیه به یک بازدیدکننده است و نمی‌شود از کارکنان هتل، انتظار صمیمت و مسئولیت‌پذیری زیادی داشت.

مزایای زندگی با خانواده میزبان در کشور خارجی

مزایای اسکان Homestay

یادگیری سریع‌تر زبان بومی آن منطقه و کشور از مزایای اسکان موقت با خانواده محلی در زمان تحصیل است. زندگی با یک خانواده محلی که به فرهنگ و زبان آن کشور مسلط هستند می‌تواند یکی از امتیازات اسکان هوم استی باشد و به شما کمک می‌کند سریع‌تر خود را با شرایط جدید وفق دهید و احساس غریبی و سردرگمی نکنید. زندگی با خانواده میزبان به مهمانان این اجازه می‌دهد تا از طریق مشاهده ساده در مورد بسیاری از مسائل فرهنگی کشور میزبان بیاموزند و درس بگیرند. آنها می‌توانند تعاملات بین نسل‌های مختلف را مشاهده کنند، بیاموزند که زبان بدن در این نقطه دنیا چه ویژگی‌هایی دارد و کاربرد عبارات یا حرکات دست و بدن چیست و چگونه پذیرفته می‌شوند.

حس زندگی همراه با خانواده، از دیگر مزایای هومستی در طول تحصیل با خانواده بومی است. درست است که کسی جای خانواده شخص را نمی‌گیرد ولی جریان‌داشتن زندگی و حضور در محیط خانوادگی، باعث می‌شود کمتر احساس تنهایی و ناراحتی ‌کنید و باعث دلگرمی شما نیز می‌شود. این احساس خوشایند معمولا از سمت میزبان‌ ایجاد می‌شود تا شرایط اقامت شما در خانه آن‌ها بهتر باشد. همچنین برای پذیرفته‌شدن توسط افراد محلی که در آن منطقه زندگی می‌کنند مشکلی نخواهید داشت زیرا خانواده‌ای که برای زندگی انتخاب کرده اید نیز مایلند تا شما را به دوستان خود معرفی کنند.

هزینه یک شب اقامت در یک هتل را با هزینه اسکان هومستی مقایسه کنید. به این نتیجه می‌رسید که زندگی در این نوع از اسکان، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از هتل است. معمولا به علت مهمان‌نوازی میزبانان، صبحانه و حتی سایر وعده‌های غذایی را نیز ممکن است برای شما تدارک ببینند که خود این موضوع نشان‌دهنده کمک و حمایت آن‌ها از مهمانان است.

داشتن یک پشتیبان روحی و احساسی که می‌تواند مانند خانواده یا یک دوست در شرایط سخت به کمک شما بیاید. خانواده محلی می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر از پس مشکلات خود بر بیایید و احساس داشتن یک حامی را داشته باشید.

معایب زندگی با خانواده میزبان در کشور خارجی

زندگی با افراد محلی در کشور خارجی، یعنی هوم استی یا Homestay، می‌تواند تجربه‌ای جالب، جدید و بی‌مانند را برای شما به ارمغان بیاورد. اما باید در نظر داشته باشید که این سبک از زندگی در کنار مزایای زیادی که دارد معایب مخصوص خود را نیز داراست که قبل از تصمیم‌گیری باید در مورد آن آگاهی کامل داشته باشید.

احتمال محدودیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ذائقه‌ای

معمولاً مفاهیم و قوانین محلی متفاوتی در هر محله و شهر و منطقه وجود دارد که ممکن است با انتظارات دانش‌آموز یا دانشجو مغایرت داشته باشد.

احتمال محدودیت‌های شخصی

محدودیت‌های زمانی، قوانین خانه میزبان، یا محدودیت‌های مالی می‌تواند از استقلال شخصی دانشجو کم کند و برای او محدودیت‌هایی به‌وجود آورد.

رفت‌وآمد

یادگیری محل‌هایی که به آنها رفت‌و‌آمد خواهد داشت در ابتدا سخت به نظرمی‌رسد و باید انواع وسایل نقلیه و ایستگاه‌های آن را یاد بگیرد؛ طبیعی است که بعد از مدت کوتاهی مشکلی در این زمینه نخواهد داشت.

احتمال وجود فاصله با محل تحصیل یا عدم دسترسی به مرکز شهر

محل اسکان موقت برای تحصیل ممکن است فاصله زیادی با مدرسه یا دانشگاه داشته باشد و یا از مرکز شهر و مراکز تفریحی و تجاری دور باشد.

احتمال چالش در مباحث اعتقادی و رفتارهای مذهبی

نوع برخورد اشخاص مختلف در هر کشور درباره دین و مذهب و نحوه عبادت می‌تواند متفاوت باشد و باید مراقب باشید تفاوت اعتقادات شما با اعتقادات اعضای خانواده میزبان، باعث ایجاد مشکلات نشود.

به‌طور کلی، اسکان هوم استی یا زندگی با خانواده میزبان بومی تجربه کم‌نظیر، مهم و جالب توجه است که با مزایا و معایبی خود همراه است. دانش‌آموزان و دانشجویان باید به دقت مزایا و معایب این‌گونه اسکان را با توجه به شرایط شخصی و تحصیلی خود و نحوه زندگی و اخلاقیات خود بررسی کنند.

هوم استی برای چه کسانی مناسب است؟

گردشگران

برای گردشگرانی که می‌خواهند از مکانی بازدید کنند، اسکان هومستی بسیار مناسب است. همینطور برای افرادی که برای حضور در یک رویداد علمی، ورزشی، هنری یا کنفرانس‌ سفر می‌کنند، ایده‌آل است.

Homestay به مهمانان این فرصت را می‌دهد که مانند یک فرد محلی و بومی آن منطقه زندگی کنند و با شرایط واقعی زندگی در آنجا آشنا شوند. آنها می‌توانند با صحبت‌کردن با افراد محلی، مهارت‌های زبان خارجی خود را تقویت کنند و با استفاده از دانش و تجربه خانواده میزبان بومی، از مسیرهای گردشگری جدید و غیر معمول بهترین لذت را ببرند.

محصلان و دانشجویان

گزینه اسکان با خانواده بومی در یک کشور خارجی برای آن دسته از دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در مدارس روزانه را دارند، گزینه بسیار مناسبی است. هوم استی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در محیطی صمیمی و گرم در کنار یک خانواده‌ با هزینه مناسب اقامت داشته باشند. از طرفی دانشجویان نیز ممکن است به دنبال یک گزینه اسکان ارزان‌تر و اجتماعی‌تر نسبت به خوابگاه یا اجاره خانه مجردی باشند. Homestay فرصتی است که آن‌ها می‌توانند با میزبانان محلی آشنا شوند و اقامت راحت‌تری داشته باشند.

کارهایی که در اسکان هوم استی بهتر است انجام شود.

ارتباط برقرار کنید!

معاشرت با اعضای خانواده میزبان به صمیمیت و راحتی در زمان حضور در خانه کمک می‌کند. از طرفی، رفتار و برخورد نامناسب با اعضای خانواده قابل تحمل نخواهد بود.

پاک و تمیز باشید!

هوم استی یک هتل یا Airbnb نیست. میزبان فضایی در خانه خود را با افراد دیگر به اشتراک می‌گذارد، بنابراین تمیز نگه‌داشتن خانه، به‌خصوص قسمت‌های مشترک، بسیار مهم و حیاتی است.

حیوانات خانگی ممنوع!

در کل داشتن حیوانات اهلی، خانگی و پرندگان مجاز نیست و در صورت همراه‌بردن آن، باید از قبل با میزبان توافق کرده باشید.

توجه به زمان رفت‌و‌آمد و ساعت خوابیدن و بیدارشدن

وجود مقررات و محدودیت‌های رفت‌وآمد برای دانش‌آموزان و دانشجویان به نظم در برنامه‌های درسی و تفریحی کمک بسیار زیادی می‌کند.

رعایت قوانین مربوط به غذا خوردن!

برخی خانواده‌های میزبان، فقط در زمان مشخص و در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه و برخی در همه جا اجازه غذاخوردن را می دهند. میزبان ممکن است برای زمان و محل صرف غذا محدودیت‌هایی ایجاد کند که معمولا با توافق قبلی به میهمان اعلام می‌شود.

نحوه انتخاب و رزرو هوم استی

برای اسکان موقت در زمان تحصیل سایت‌هایی وجود دارد که می‌توان درخواست خود را در آن ثبت کرد:

  1. ثبت نام در پلتفرم هوم استی: ابتدا باید در پلتفرم‌های معتبر هوم استی مانند Airbnb یا Booking.com حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. جستجو و انتخاب مکان: با استفاده از فیلترهای مختلف در وب‌سایت‌ها، مکان‌های موجود را برای تاریخ‌های مورد نظر خود جستجو کنید. از فیلترها می‌توانید برای تعیین مکان، قیمت، امکانات و موارد دیگر استفاده کنید.
  3. بررسی اطلاعات مکان: بعد از پیداکردن یک مکان مناسب، با دقت اطلاعات آن و قوانین نوشته‌شده توسط صاحب خانه را مطالعه کنید. در اینجا، توضیحات مکان، عکس‌ها، نظرات مهمانان قبلی و امکانات ارائه‌شده توسط میزبان نیز ذکر شده است.
  4. ارتباط با میزبان: پیش از رزرو، با میزبان از طریق تلفن یا آدرس ایمیل ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند به شما اطلاعات بیشتری در مورد مکان و شرایط رزرو ارائه دهد تا انتخابی بهتر و درست‌تر داشته باشید.
  5. رزرو و پرداخت: اگر مکان مناسب را پیدا کردید، آن رزرو کنید و هزینه را پرداخت کنید. معمولاً پلتفرم‌های هوم استی از یک سیستم پرداخت آنلاین امن برای این منظور استفاده می‌کنند.

برای اطلاع از نحوه واریز وجه به‌صورت بین‌المللی می‌توانید مقاله حواله‌های ارزی را مطالعه کنید.

مهم است که از قوانین محلی و مقررات مرتبط با اسکان در مقصد خود آگاهی داشته باشید. همچنین، از ارتباط با میزبان‌ها برای اطمینان از شرایط رزرو و سایر موارد بااهمیت، استفاده کنید. این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا مکان مناسبی را انتخاب کنید و تجربه زندگی خوب در مدت کوتاه را داشته باشید.

مطالعه موارد زیر به شما در انتخاب بهترین گزینه مطابق با شرایط شما کمک می‌کند:

رهنمای انتخاب هوم استی

موقعیت جغرافیایی: در انتخاب مکان اسکان به نزدیک‌بودن به محل دانشگاه یا مکان‌هایی که می‌خواهید برای تحصیل یا بازدید توریستی بروید توجه کنید.

هزینه پرداختی: بودجه خود را به دقت مشخص کنید و سپس گزینه‌های هوم استی را بر اساس قیمت انتخاب کنید. مطمئن شوید که قیمت اجاره به نسبت تعداد روزهای اقامت شما مناسب باشد و قدرت پرداخت هزینه آن را داشته باشید.

بررسی امکانات: امکانات ممکن است شامل اینترنت، پارکینگ، تلویزیون، آشپزخانه مجهز و … باشد. انتخاب مکانی با امکاناتی که نیاز دارید، تجربه راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

خواندن نظرات مهمانان قبلی: خواندن نظرات دیگران که در گزینه انتخابی شما اقامت داشته اند، می‌تواند به شما قدرت انتخاب بهتری بدهد.

شرایط میزبان: به مواردی مانند حداکثر تعداد مهمانان، شرایط لغو رزرو و موارد مشابه توجه داشته باشید.

امکان ارتباط با میزبان: در صورتی که نیاز به ارتباط با میزبان دارید، مطمئن شوید که میزبان به آسانی قابل دسترسی است و توانایی پاسخگویی به پیام‌های شما را دارد.

زمان تحویل و تخلیه مکان: مطمئن شوید که می‌توانید در زمان مناسب وارد مکان شوید و همچنین در زمان مقرر از مکان خارج شوید و ساعت عبور و مرور شما با قوانین خانه در تضاد نباشد.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد هوم استی، مزایا و معایب اسکان با خانواده میزبان و نحوه رزرو و قوانین آن در اختیار شما قرار دهیم. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی و رزرو هوم استی با موسسه سامان استادی در تماس باشید.

5/5 - (6 امتیاز)
بدون برچسب

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. سمیه صاد 28 آبان 1402

    توی آلمان هم میشه هوم استی پیدا کرد؟ من به اسکان سه ماهه احتیاج دارم. امکانپذیره؟

    پاسخ دادن
      موسسه سامان اِستادی 28 آبان 1402

      سلام وقت بخیر. بله در آلمان هم امکان اسکان هومستی برای خارجی‌ها فراهمه. برای مدت زمانش باید با خانواده میزبان توافق کنید اما ممکنه بعضی از گزینه‌ها فقط برای اسکان شش ماهه یا یکساله در دسترس باشن. بجز هوم استی می‌تونین از گزینه‌های اجاره خانه در آلمان هم استفاده کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study