logo

تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

11 تیر 1403
تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

هزینه تحصیل در مدارس متوسطه آلمان

هزینه تحصیل در مدارس متوسطه آلمان در مدارس دولتی رایگان بوده و هزینه تحصیل از طریق مالیات و توسط دولت پوشش داده می‌شود. اما مدارس متوسطه‌ خصوصی در آلمان از این حمایت برخوردار نبوده و برای دانش‌آموزان مقداری شهریه در نظر می‌گیرند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

شهریه دبیرستان‌های روزانه آلمان

برخی از شهرهای بزرگ آلمان و میانگین شهریه دبیرستان‌های خصوصی را در این شهرها در زیر مشاهده می‌کنید:

شهر میانگین شهریه دبیرستان خصوصی
مونیخ 19700 یورو
برلین 18200 یورو
فرانکفورت 24500 یورو
اشتوتگارت 17000 یورو
لایپزیگ 10000 یورو
بُن 9000 یورو
برِمِن 16200 یورو
هانوفر 14500 یورو

شهریه دبیرستان‌های روزانه آلمان در مدارس خصوصی، با توجه به شهر محل سکونت در آلمان متغیر است. به‌طور کلی، به صورت میانگین مبلغ شهریه در دبیرستان‌های خصوصی آلمان مبلغی حدود 9000 تا 24000 یورو است. از طرفی مدارس دولتی در آلمان رایگان بوده و از طرف دولت حمایت مالی می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان با ما تماس بگیرید.

شهریه دبیرستان‌های شبانه‌روزی آلمان

شهریه دبیرستان‌های شبانه‌روزی آلمان به نسبت سایر مدارس دولتی و خصوصی این کشور بالاتر است. البته بدیهی است که با توجه به امکانات و خدماتی که در مدارس شبانه‌روزی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود مبلغ شهریه بیشتر از سایر مدارس باشد. برای تحصیل در دبیرستان‌های شبانه‌روزی، شهریه‌ای حدود 45000 یورو سالانه باید در نظر گرفته شود.

لیست بهترین مدارس مقطع متوسطه آلمان در شهر برلین

نام مدرسه سیستم آموزشی
مدرسه بین‌المللی برلین Berlin International School سیستم آموزشی سنتی آلمان، IB
مدرسه متروپولیتن برلین Berlin Metropolitan School سیستم آموزشی سنتی آلمان، IB
مدرسه بین‌المللی سوئیس SIS SIS Swiss International School سیستم آموزشی سنتی آلمان، IB
مدرسه جان اف کندی John F. Kennedy School Berlin آمریکا، سیستم آموزشی سنتی آلمان
مدرسه نلسون ماندلا Nelson Mandela School سیستم آموزشی سنتی آلمان، IB
مدرسه بین‌المللی برندنبورگ BBIS Berlin Brandenburg International School IB

لیست بهترین دبیرستان‌های آلمان در شهر مونیخ

نام مدرسه سیستم آموزشی
مدرسه بین‌المللی مونیخ Munich International School IB
مدرسه بین‌المللی باواریا Munich International School IB
مدرسه دوزبانه فورمز Phorms Bilingual School سیستم آموزشی سنتی آلمان، IB
مدرسه بین‌المللی سینت جرج St. George’s, The British International School بریتانیا، IB
مدرسه دوزبانه مونیخ International Bilingual School Munich سیستم آموزشی سنتی آلمان، IB

لیست بهترین دبیرستان‌های آلمان در فرانکفورت

نام مدرسه سیستم آموزشی
مدرسه بین‌المللی اوبرمایر Obermayr International School سیستم آموزشی سنتی آلمان، بین‌المللی
مدرسه دوزبانه فورمز Phorms Bilingual School سیستم آموزشی سنتی آلمان، بین‌المللی
مدرسه متروپولیتن فرانکفورت Metropolitan School Frankfurt بریتانیا، IB
مدرسه بین‌المللی راین ماین International School RheinMain IB
مدرسه بین‌المللی فرانکفورت Frankfurt International School IB

لیست بهترین دبیرستان‌های هامبورگ آلمان

نام مدرسه سیستم آموزشی
مدرسه بین‌المللی هامبورگ International School of Hamburg بین‌المللی، IB
مدرسه دوزبانه فورمز Phorms Bilingual School سیستم آموزشی سنتی آلمان، بریتانیا
مدرسه بین‌المللی WABE WABE International School IB
مدرسه مدرن هامبورگ Moderne Schule Hamburg سیستم آموزشی سنتی آلمان، بین‌المللی

انواع مدرسه در مقطع متوسطه آلمان

ساختار تحصیلات متوسطه در آلمان بسیار جامع و دقیق است. به این شکل که در این سیستم، همه دانش‌آموزان با هر زمینه و عملکرد تحصیلی، می‌توانند مدرسه‌ای مناسب با توانایی‌های خود انتخاب کنند. مدارس متوسطه در آلمان به چند نوع تقسیم می‌شوند:

  • Gymnasium (دبیرستان): این نوع از دبیرستان در آلمان کاملا آکادمیک و در سطح آموزشی بسیار بالا قرار دارد که مقاطع پنجم تا سیزدهم را پوشش می‌دهد و دانش‌آموزان با تحصیل در این دبیرستان‌ها تا 18 سالگی، برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند. دانش‌آموزان در پایان تحصیل، Abitur یا همان دیپلم دبیرستان دریافت می‌کنند که این مدرک، آنها را برای ورود به تمام دانشگاه‌ها و مسیرهای شغلی متنوع مجاز می‌کند.
  • Realschule: این نوع از مدارس متوسطه برای دانش‌آموزان از سنین 10-11 سال است که تا 16 سالگی فارغ‌التحصیل می‌شوند. این نوع از مدارس متوسطه مقاطع پنجم تا دهم را پوشش می‌دهند و در آموزش در آنها ترکیبی از آموزش آکادمیک و آموزش عملی است. دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی، مدرک Realschulabschluss دریافت می‌کنند. با این مدرک افراد می‌توانند در دانشگاه‌های علمی-کاربردی اپلای کنند و یا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند.
  • Hauptschule: مدارس فنی و حرفه‌ای در آلمان با این اسم شناخته می‌شوند. مقاطع آموزشی در این مدارس از پایه پنجم تا نهم است و دانش‌آموزان از سن 10 تا 15 سال مشغول به تحصیل هستند. در پایان تحصیل در این مدارس، دانش‌آموزان گواهی Hauptschulabschluss دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند وارد دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و یا تحصیل پاره‌وقت را پیش بگیرند.
  • Gesamtschule (آموزش جامع): دانش‌آموزان از سن 10-11 سالگی می‌توانند در این مدارس شروع به تحصیل کنند و با توجه به ساختار هر مدرسه، تا سن 16 یا 18 سالگی تحصیل خود را ادامه دهند. برخی از این مدارس از پایه پنجم تا دهم و برخی دیگر از پنج تا دوازدهم را آموزش می‌دهند. این مدارس ترکیبی از آموزش آکادمیک و عملی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند که در نهایت با توجه به مسیر آموزشی‌ای که طی کرده‌اند، گواهی پایان تحصیل دریافت کنند که برخی از این گواهی‌ها معادل Abitur و Realschulabschluss نیز هستند.

ساختار تحصیلات متوسطه در آلمان

سیستم آموزشی مقطع متوسطه مدارس آلمان در ادامه مقطع ابتدایی به دو بخش تقسیم می‌شود. زمانی که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را به پایان می‌رسانند، وارد متوسطه اول (Sekundarstufe I) شده و در پایه‌های پنجم (10-12 ساله) تا دهم (15-16 ساله) در این مقطع تحصیل می‌کنند. تحصیل دانش‌آموزان از 6 سال تا 15 سال در مدارس به طور مداوم اجباری بوده و پس از آن دانش‌آموزان جهت ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم (Sekundarstufe II) مختار خواهند بود.

آموزش در متوسطه اول، بر روی مسائل کلی‌تر و عمومی‎‌تر تمرکز داشته و در دو سال آخر در متوسطه دوم، دروس تخصصی‌تر شده و دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای آماده می‌کند.

سیستم آموزشی مقطع متوسطه مدارس آلمان

سیستم آموزشی مقطع متوسطه مدارس آلمان بسیار متنوع است. در این کشور، بیشتر مدارس متوسطه از سیستم آموزشی ملی آلمان (German Abitur) پیروی می‌کنند اما در کنار آن مدارس بسیاری نیز وجود دارد که سیستم بین‌المللی IB و یا International Baccalaureate را نیز ارائه می‌کنند. در سیستم آموزشی ملی آلمان (German Abitur)، سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در کنار هم ارائه می‌شود و دانش‌آموزی که از ایران برای این مدارس اقدام می‌کند باید مقطع دهم را در این سیستم تکرار کند. لازم به ذکر است که تحصیل در سیستم آموزشی ملی آلمان به زبان آلمانی است و در پایان تحصیل، دانش‌آموزان دیپلم Abitur دریافت می‌کنند. برای تحصیل در سیستم آموزشی ملی آلمان، سطح زبان دانش‌آموز باید B2 باشد.

از طرف دیگر سیستم IB امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانش‌آموزان فراهم کرده است و برخلاف سیستم German Abitur، در این سیستم دانش‌آموز فقط دو سال و دو پایه یازدهم و دوازدهم را تحصیل می‌کند. در پایان تحصیل نیز به دانش‌آموزان، دیپلم بین‌المللی International Baccalaureate داده می‌شود. این سیستم آموزشی در مدارس بین‌المللی خصوصی و شبانه‌روزی آلمان ارائه می‌شود.

رشته‌های تحصیلی مدارس متوسطه آلمان

رشته‌های تحصیلی مدارس متوسطه آلمان، بر اساس نوع مدرسه‌ای که افراد برای تحصیل دبیرستان انتخاب می‌کنند بستگی دارد. به طور کل مدارس Gymnasium رشته‌های گسترده‌تر و بیشتری را ارائه می‌کنند. دانش‌آموزان در هفته 32-40 ساعت کلاس درس و همچنین تکالیف برای انجام در منزل خواهند داشت.

دروس اختیاری و اجباری مدرسه متوسطه در آلمان

دروس اختیاری و اجباری مدرسه متوسطه در آلمان به این صورت است که دانش‌آموزان به طور کل هر سال 12 درس اجباری عمومی را تا سال یازدهم پاس می‌کنند. از سال یازدهم به بعد، دروس با توجه به مسیر رشته‌ای دانش‌آموزان انتخاب و پاس می‌شود. در کنار این دروس، برخی دروس (مانند موسیقی، تئاتر و غیره) نیز در تمام این مقاطع ارائه می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند در صورت علاقه‌مندی از این سری دروس انتخاب کنند. دروس اجباری مدرسه متوسطه به شرح زیر است:

  • متوسطه اول: زبان آلمانی، زبان انگلیسی، زبان فرانسه، تاریخ، جغرافیا، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، موسیقی، کامپیوتر، هنر، فلسفه و مطالعات دینی
  • متوسطه دوم: زبان آلمانی، ریاضیات، زبان خارجه
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از دبیرستان‌های آلمان با ما تماس بگیرید.

زبان تحصیل در مقطع متوسطه آلمان

زبان تحصیل در مقطع متوسطه آلمان، می‌تواند آلمانی و یا انگلیسی و یا به صورت دو زبانه انگلیسی/آلمانی باشد. در کشور آلمان با توجه به مدرسه و نوع سیستم آموزشی‌ای که دانش‌آموز برای تحصیل انتخاب می‌کند، زبان تحصیل می‌تواند یکی از این چند گزینه باشد.

قوانین مدارس متوسطه آلمان

قوانین مدارس متوسطه آلمان بسیار دقیق و منظم بوده و آموزش در آلمان در سطح جهانی با عنوان بهترین ساختار و سیستم شناخته می‌شود و دارای استانداردهای بالایی است. دانش‌آموران در مدارس متوسطه آلمان بعد از اتمام هر پایه تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورتی که دو درس و یا بیشتر را مردود شوند، مجبور می‌شوند که آن پایه را تکرار کنند.

کلاس‌های مدارس دبیرستان معمولا 45 دقیقه بوده و از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر است. زمان بعدازظهر دانش‌آموزان برای فعالیت‌های فوق برنامه در نظر گرفته می‌شود. همچنین سیستم آموزش آلمان بسیار بر روی تکالیف منزل تاکید دارد و از دانش‌آموزان می‌خواهد که یک ساعت از وقت خود را روزانه به آن اختصاص دهند.

سیستم نمره‌دهی مقطع متوسطه در آلمان

سیستم نمرده‌دهی مقطع متوسطه در آلمان و همچنین در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور، به صورت 6 نمره‌ای بوده و بین بازه 1 تا 6 قرار می‌گیرد. به این ترتیب که نمره 1 بهترین عملکرد و نمره 6 بدترین عملکرد دانش‌آموز را نشان می‌دهد. میانگین نمرات 2.6 تا 3.5 نیز قابل قبول تلقی می‌شود.

اعتبار دیپلم دبیرستان‌های آلمان

اعتبار دیپلم دبیرستان‌های آلمان مادام‌العمر بوده و از زمانی که دانش‌آموز این دیپلم را دریافت می‌کند برای همیشه می‌تواند برای ادامه تحصیل از آن استفاده کند.

بورسیه تحصیلی در مدارس متوسطه آلمان

بورسیه تحصیلی در مدارس متوسطه آلمان وجود ندارد. از آنجایی که مدارس دولتی در آلمان حمایت مالی دولت را دریافت می‌کنند، هزینه‌های تحصیل در این دبیرستان‌ها تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود.

امکانات دبیرستان‌های آلمان

از امکانات دبیرستان‌های آلمان موارد بسیاری را می‌توان اشاره کرد. در مدارس متوسطه آلمان دانش‌آموزان می‌توانند از مشاورهای متخصص در زمینه تحصیل و همچنین انتخاب مسیر تحصیلی در آینده و در آموزش عالی بهره‌مند شوند.

بیشتر این دبیرستان‌ها غذای دانش‌آموزان را نیز سرو می‌کنند که همیشه از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود تا برای رشد و سلامت آنها مفید باشد.

دبیرستان‌های آلمان از تکنولوژی‌ها و ابزار روز دنیا برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کنند و آنها را برای ورود به دنیای فناوری بعد از تحصیل آماده می‌کنند.

اسکان در مدرسه‌های متوسطه آلمان

خوابگاه مدرسه

یکی از رایج‌ترین گزینه‌های اقامت برای دانش‌آموزان بین‌المللی، زندگی در خوابگاه مدرسه است. این خوابگاه‌ها معمولا در محوطه مدارس قرار گرفته و دسترسی خوبی به مدرسه دارند. همچنین زندگی در محوطه مدرسه، شرایطی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا آنها در تمام مواقع بتوانند از امکانات مدرسه از جمله کتابخانه، غذاخوری، سالن‌های ورزشی و غیره استفاده کنند. همچنین زندگی در خوابگاه باعث شکل‌گیری دوستی‌ با دانش‌آموزان دیگر شده و ارتباطات عمیقی را در ابتدای شروع تحصیل برای افراد رقم می‌زند.

دانش‌آموزان موظف هستند که قوانین خوابگاه را برای داشتن آرامش و فضای امن، رعایت کنند. همچنین در خوابگاه‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند اتاق‌های شخصی و مستقل داشته باشند و یا با یک دوست دیگر هم اتاق باشند.

هوم استی

یکی دیگر از گزینه‌های اقامت دانش‌آموزان در دوران تحصیل، گزینه هوم استی است. در این مورد، یک خانواده یا یک زوج و حتی در برخی مواقع یک فرد مجرد، میزبانی دانش‌آموز بین‌المللی را می‌پذیرد و یک اتاق از خانه‌ی خود را در اختیار وی قرار می‌دهد. در برخی شرایط در کنار اتاق شخصی، فرد یک حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی نیز خواهد داشت. هزینه اقامت در هوم‌استی در بیشتر مواقع به همراه یک وعده غذایی و همچنین قبوض آب و برق در نظر گرفته می‌شود.

از مزایای زندگی با یک خانواده و یا زوج آلمانی برای دانش‌آموزان این است که به دانش‌آموزان بین‌المللی کمک می‌کند تا بتوانند با سرعت بیشتری با فرهنگ و زبان آلمانی سازگار شوند. همچنین زندگی در کنار یک خانواده، یک حمایت عاطفی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا افراد سختی کمتری را دور از خانواده متحمل شود. از طرفی دانش‌آموزان باید از قوانین خانه میزبان پیروی کرده و به آنها احترام بگذارند.

شرایط پذیرش در دبیرستان‌های آلمان

با توجه به اینکه دانش‌آموز قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارد یا آلمانی، شرایط پذیرش در دبیرستان‌های آلمان متفاوت خواهد بود. برای تحصیل به زبان انگلیسی دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس بین‌المللی و یا شبانه‌روزی که سیستم بین‌المللی IB را ارائه می‌کنند ثبت نام کنند. در این مورد شرایط پذیرش برای دانش‌آموزان داشتن مدرک زبان انگلیسی و داشتن نمرات قابل قبول در پایه‌های قبلی او است. در این شرایط دانش‌آموز دو مقطع یازدهم و دوازدهم را در این مدارس گذرانده و فارغ‌التحصیل خواهد شد.

اما در صورتی که دانش‌آموزی قصد تحصیل به زبان آلمانی در مدارس German Abitur داشته باشد، داشتن مدرک زبان B2 آلمانی برای پذیرش در دبیرستان‌های آلمان ضروری خواهد بود. البته مدارس محدودی با مدرک B1 نیز پذیرش خواهند داشت اما بهتر است که با مدارک بالاتری اپلای شود، چرا که رقابت برای پذیرش در این مدارس بسیار بالا است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع متوسطه آلمان

  • ریزنمرات پایه‌های گذرانده شده قبلی
  • تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی
  • انگیزه‌نامه

لازم به ذکر است که مدارس متوسطه مختلف، نیازمندی‌های خاص خود را دارند و در کنار این مدارک عمومی ممکن است مدارک دیگری نیز از دانش‌آموزان بخواهند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مدرسه‌های متوسطه آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مدرسه‌های متوسطه آلمان، B1 و B2 آلمانی است. برخی از مدارس دبیرستان در آلمان با مدرک B1 آلمانی نیز دانش‌آموز را پذیرش می‌کنند اما بیشتر مدارس متوسطه نیاز به مدرک B2 دارند و بهتر است با مدرک بهتری برای ورود به این مدارس اقدام شود.

در صورتی که دانش‌آموز، مدرک زبان نداشته باشد نیز می‌تواند برای دوره یک ساله زبان آلمانی در مدارس شبانه‌روزی آلمان اقدام کرده و پس از گذراندن این دوره، وارد مدارس از پایه دهم و با سیستم آموزشی ملی German Abitur شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی به آلمان با ما تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان برای دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان‌های آلمان را دارند، نیازمند شرایطی است که در زیر بررسی می‌کنیم.

ویزای دانش‌آموزی دبیرستان‌های آلمان

برای دریافت ویزای دانش‌آموزی دبیرستان‌های آلمان، افراد لازم است که از مدارس بین‌المللی و یا از مدارس شبانه‌روزی یا یکی از مدارس مورد تایید سفارت، پذیرش داشته باشند. همچنین برای دانش‌آموزان زیر 18 سال که قصد دارند به تنهایی برای تحصیل به آلمان سفر کنند، رضایت‌نامه والدین و یا داشتن یک سرپرست قانونی در آلمان نیز ضروری خواهد بود.

ویزای همراه دانش‌آموز آلمان

کشور آلمان برای دانش‌آموزان زیر 18 سال، شرایطی را فراهم کرده تا بتوانند به همراه والدین و یا یک والد که سرپرستی قانونی وی را دارد به آلمان سفر کنند. بنابراین ویزای همراه دانش‌آموز آلمان می‌تواند به صورت همزمان و یا جداگانه صادر شود.

ارزان‌ترین مدرسه‌های متوسطه آلمان

نام مدرسه شهر میانگین شهریه سالانه
مدرسه دو زبانه هامبورگ Moderne Schule Hamburg هامبورگ 2000 یورو
مدرسه بین‌المللی برمن ISB  International School of Bremen برمن 12000 تا 18000 یورو
مدرسه بین‌المللی OWL International School OWL پادربورن 13600 یورو
مدرسه بین‌المللی WABE WABE International School هامبورگ 8232 تا 18736 یورو
مدرسه بیریتانیایی برلین Berlin British School برلین 12600 تا 18500 یورو
مدرسه بین‌المللی متروپولیتن Metropolitan International School مانهایم 14232 تا 19788 یورو

گران‌ترین دبیرستان‌های آلمان

نام مدرسه شهر میانگین شهریه سالانه
مدرسه بین‌المللی برندنبورگ BBIS Berlin Brandenburg International School برلین 14500 تا 23650 یورو
مدرسه اشلوس زالم Schule Schloss Salem فریدریش هافن 23280 تا 24960 یورو
مدرسه بین‌المللی فرانکفورت Frankfurt International School فرانکفورت 22570 تا 29940 یورو
مدرسه بین‌المللی ISF ISF International School Frankfurt Rhein-Main فرانکفورت 14430 تا 23415 یورو
مدرسه بین‌المللی باوارین Bavarian International School مونیخ 16340 تا 22090 یورو
مدرسه بین‌المللی استروتوف Strothoff International School فرانکفورت 12300 تا 21030 یورو

مزایای تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

از مزایای تحصیل در دبیرستان‌های آلمان به موارد بسیاری می‌توان اشاره کرد که مهم‌ترین آن کیفیت بالای آموزش در این کشور و مطرح بودن آن در سطح جهانی است. در این قسمت به علت محبوب بودن مدارس شبانه‌روزی در میان دانش‌آموزان بین‌المللی، به مزایای تحصیل در این دبیرستان‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استقلال فردی: برای نوجوان‌هایی که به دور از فضای امن خانواده و حمایت آنها، مسیر زندگی و تحصیل خود را پیش می‌گیرند، تحصیل و زندگی در مدارس شبانه‌روزی و بین‌المللی آلمان، به آنها کمک می‌کند تا روی پای خود ایستاده و یک شخصیت قوی و مستقل بسازند.
  • شکل دوستی‌های مادام‌العمر: زندگی و تحصیل در کنار همسن و سالان در خوابگاه موجب شکل‌گیری دوستی‌های عمیق و مادام‌العمر می‌شود که به دانش‌آموزان کمک می‌کند در کنار یکدیگر رشد کنند و در عین حال از حمایت عاطفی این دوستی‌ها بهره خواهند برد و موفقیت‌ها و شکست‌ها را در کنار یکدیگر تجربه خواهند کرد.
  • تلفیق فرهنگی: تحصیل در دبیرستان‌های آلمان، به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با یک فرهنگ جدید آشنا و با آن سازگار شوند، یک زبان جدید بیاموزند و پس از اتمام تحصیل و ورود به دانشگاه از مزیت آشنایی با فرهنگ برای ارتباط‌های آکادمیک و همچنین موقعیت‌های شغلی متنوع در آلمان و سایر کشورها بهره ببرند.
  • فعالیت‌های فوق برنامه: در مدارس شبانه‌روزی و بین‌المللی آلمان، برنامه‌های فوق برنامه و ورزشی متنوعی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود و این امکان را به آنها می‌دهد تا در کنار برنامه‌های درسی، علایق دیگر خود را نیز دنبال کنند.
  • تغذیه سالم: در مدارس شبانه‌روزی آلمان، تمامی وعده‌های غذایی در مدرسه سرو می‌شود. از اینرو تمامی این غذاها بسیار فکر شده و بررسی شده هستند و از مواد اولیه تازه و مفید و سالم برای این غذاها استفاده می‌شود. این موضوع برای رشد و تحصیل دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
وب‌سایت Uni-Assist

وب‌سایت Uni-Assist

یونی اسیست (Uni-Assist) چیست؟ یونی اسیست (Uni-Assist) یک سایت خدمات‌رسانی ملی در آلمان است که به حدود 170 دانشگاه در کشور آلمان کمک می‌کند تا پروسه پذیرش دانشجوی بین‎‌المللی را انجام دهند. این سایت...

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

به دلیل سیستم پزشکی بسیار پیشرفته، تحصیل پزشکی در آلمان یکی از محبوب‌ترین دوره‌های پزشکی در سراسر جهان است. دانشکده‌های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای مطرح اروپایی شهریه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و...

تاییدیه ZAB آلمان

تاییدیه ZAB آلمان

ZAB آلمان مخفف عبارت Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen و یا به عبارتی، سازمان مرکزی بررسی تحصیلات خارجی در آلمان (Central Office for Foreign Education) است. این تاییدیه برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت کاری...

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

HZB چیست؟ صلاحیت ورود به دانشگاه و یا Hochschulzugangsberechtigung عبارتی است که برای سنجش ورود به تحصیلات عالی در کشور آلمان کاربرد دارد. بر خلاف کشور ایران، در آلمان چیزی به نام کنکور و...

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با وجود اینکه بیشتر رشته‌ها و دوره‌ها در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شود، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی غیر ممکن نیست. در همه مقاطع مختلف به صورت محدود، رشته‌ها و کورس‌هایی...

تحصیل در آلمان با معدل پایین

تحصیل در آلمان با معدل پایین

برای تحصیل در آلمان با معدل پایین به برخی از نکات باید توجه کرد. در درجه اول دانستن این موضوع که معدل شما در چه بازه‌ای از معدل بین‌المللی قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت...

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویانی که قصد دارند با دیپلم در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور تحصیل کنند، به کالج‌ها ختم می‌شود. کالج یا Studienkolleg، مسیری...

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study