logo

کالج‌های M-Kurs آلمان

12 خرداد 1403
کالج‌های M-Kurs آلمان

شرایط تحصیل در کالج‌های M-Kurs آلمان

زمانی که دانش‌آموزی پس از پایان دبیرستان در ایران، تصمیم می‌گیرد که برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان وارد دانشگاه شود، بعد از اپلای در دانشگاه، توسط اداره دانشجویان بین‌الملل، به سمت کالج‌های M-Kurs هدایت می‌شود.

بر اساس سیستم آموزش آلمان، دیپلم اغلب کشورها برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان کافی نیست و متقاضیان باید یک سال در کالج، دروس دبیرستان آلمانی را آموزش ببینند تا بتوانند وارد دانشگاه‌های آلمان شوند.

برای تحصیل در کالج‌های آلمان، دانشجویان لازم است مدرک صلاحیت ورود به دانشگاه و دانش زبان آلمانی B1/B2 داشته باشند. همچنین دانشجویان برای ورود به کالج ام کورس آلمان، باید آزمون ورودی کالج را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

هزینه تحصیل در کالج‌های ام کورس آلمان

هزینه تحصیل در کالج‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوتند. کالج‌های دولتی آلمان رایگان هستند و فقط هزینه ترم به مبلغ سالانه 400 تا 800 یورو پرداخت می‌شود. اما هزینه تحصیل در کالج‌های خصوصی مبلغی حدود 10000 تا 15000 یورو است.

بورسیه تحصیلی کالج های پزشکی M-Kurs آلمان

به طور کلی برای تحصیل در کالج‌های آلمان بورسیه تحصیلی خاصی وجود ندارد. به علت رایگان‌بودن تحصیل در آلمان و همچنین حمایت مالی از طرف دولت در این کالج‌ها، هزینه تحصیل پایین در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی، مزیت محسوب شده و بورسیه برای تحصیل وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کالج‌های ام کورس آلمان

  • فرم اپلیکیشن دانشگاه و یا کالج
  • مدرک صلاحیت ورود به دانشگاه
  • ریز نمرات مقاطع قبلی
  • مدرک زبان آلمانی B2 (DSH-1 یا TestDaF سطح 3)
  • کپی پاسپورت
  • رزومه

همه مدارک باید به‌صورت ترجمه‌شده به یکی از زبان‌های انگلیسی یا آلمانی به کالج‌های آلمان ارائه شوند.

نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در کالج‌های پزشکی M-kurs آلمان

نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در کالج‌های پزشکی آلمان، مدرک B2 آلمانی است. برخی از کالج‌های پزشکی آلمان با مدرک B1 نیز پذیرش دانشجو دارند اما در فضای رقابتی برای ورود به کالج‌های پزشکی آلمان، بهتر است با مدرک زبان آلمانی بهتر اقدام شود.

تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در کالج‌های پزشکی ام کورس آلمان

تمکن مالی آلمان برای اخذ ویزای کالج‌های پزشکی آلمان، معمولا مبلغ برآورد هزینه‌های زندگی یک سال در آلمان است. این مبلغ برای یک ماه 934 یورو تخمین زده می‌شود. بنابراین تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای کالج‌های آلمان مبلغی حدود 11208 یورو برای یک سال است.

ددلاین اپلای در کالج‌های ام کورس آلمان

ددلاین‌های کالج معمولا زودتر از دانشگاه‌هاست. برای ترم پاییز ددلاین کالج‌ها از اواسط نوامبر تا ژانویه خواهد بود و برای ترم زمستان اواسط مارس تا اواسط جولای. برای اطمینان بیشتر لازم است به سایت کالج مورد نظر مراجعه شود.

شروع ترم تحصیلی کالج‌های پزشکی M-kurs آلمان

زمان شروع سال تحصیلی در کالج‌های پزشکی آلمان در ترم پاییز از ماه سپتامبر و در ترم زمستان از اول فوریه است. طول مدت تحصیل در کالج‌های آلمان نیز یک سال خواهد بود.

آزمون ورودی کالج‌های پزشکی M-kurs آلمان

برای تحصیل در کالج‌های دولتی آلمان، دانشجویان لازم است آزمون ورودی به این کالج‌ها را بگذرانند. این آزمون جنبه‌های مختلفی از دانش متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مهارت زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سنجش اولیه دانشجویان محسوب می‌شود.

نوع دوره بخش اول آزمون بخش دوم آزمون
ام کورس سه متن کوتاه از موضوعات مختلف که در آن 75 جای خالی برای کلمات در نظر گرفته می‌شود که در 30 دقیقه باید توسط دانشجو تکمیل شود. یک آزمون ریاضی 90 دقیقه‌ای از دانشجویان گرفته می‌شود که نوع این سوالات در نمونه سوالات ریاضی کالج‌های آلمان وجود دارند.

دروس دوره M-Kurs در کالج‌های پزشکی آلمان

با توجه به این که دانشجویان در کالج‌های M-Kurs، قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های آلمان را دارند، دورس دوره ام کورس در کالج‌های پزشکی آلمان عبارتند از: زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و زبان آلمانی.

در این دوره‌ها، دانشجویان هفته‌ای 28 درس خواهند داشت که مدت زمان هر کلاس 45 دقیقه است. این برنامه درسی، در هفته 12 درس زبان آلمانی، 6 درس زیست‌شناسی، 6 درس شیمی، و 6 درس فیزیک را پوشش می‌دهد. این دروس در سطح دروسی که دانش‌آموزان دبیرستان در آلمان می‌گذرانند خواهد بود.

آزمون FSP در کالج‌های پزشکی M-kurs آلمان

پس از اتمام دروه کالج در آلمان، دانشجویان لازم است آزمون پایان دوره FSP (Feststellungsprüfung) را با موفقیت پشت سر بگذرانند. FSP یا آزمون ارزیابی صلاحیت دانش‌آموز با مدرک خارجی، آزمونی است که صلاحیت متقاضیان برای ورود به یکی از دانشگاه‌های آلمان را می‌سنجد.

متقاضیانی که دیپلم خود را در کشوری غیر از آلمان دریافت کرده‌اند برای گرفتن پذیرش کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان باید پس از اتمام دوره کالج این امتحان را بگذرانند.

ملاک نمره نهایی در کالج‌های در کالج‌های پزشکی M-kurs آلمان

نمره‌دهی در پایان کالج به چند فاکتور بستگی دارد؛ نمراتی که دانشجو در طول دو ترم تحصیل کسب می‌کند، نمراتی که دانشجو در پایان ترم کالج کسب می‌کند و نمراتی که از آزمون کتبی FSP کسب می‌کند.

رشته‌های مجاز پس از تحصیل در کالج M-Kurs در آلمان

پس از تحصیل در کالج‌های M-Kurs در آلمان، دانشجویان می‌توانند در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ادامه تحصیل بدهند. علاوه بر پزشکی، رشته‌های مجاز دیگری که دانشجویان می‌توانند پس از کالج ام کورس در دانشگاه انتخاب کنند عبارتند از: زیست‌شناسی، علوم تغذیه، دندانپزشکی، میکروبیولوژی، علوم کشاورزی، دامپزشکی، روانشناسی، داروسازی، علوم ورزشی.

لیست بهترین کالج‌های M-Kurs آلمان

نام کالج شهر کورس‌های ارائه‌شده
کالج دانشگاه هایدلبرگ Studienkolleg an der Universität Heidelberg هایدلبرگ M, T, W, G, S
کالج دوسلدروف Studienkolleg Düsseldorf دوسلدروف T, M, W, G, DSH
کالج دانشگاه FU برلین Studienkolleg an der FU Berlin برلین T, M, W, G, S
کالج هامبورگ Studienkolleg Hamburg هامبورگ M, T, W, G
کالج دانشگاه گوته Studienkolleg an der Goethe-Universität فرانکفورت M, T, W, G
کالج دانشگاه ماربورگ Studienkolleg Mittelhessen der Universität Marburg ماربورگ M, T, W, G
کالج علمی کاربردی Freshman Institute – FH Aachen آخن T, M, W
کالج دانشگاه هانوفر Studienkolleg an der Universität Hannover هانوفر G, M, T, W
کالج دانشگاه یوهانس گوتنبرگ Studienkolleg der Johannes-Gutenberg-Universität ماینتس M, T, W, G, S
کالج تودیاس درسدن TUDIAS-Studienkolleg TU Dresden درسدن M, T, W
کالج زاکسن دانشگاه لایپزیگ Universität Leipzig Studienkolleg Sachsen لایپزیگ M, T, W, G, S
کالج دانشگاه مارتین لوتر ویتنبرگ Studienkolleg an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

هاله

M, T, W, G, S, DSH
کالج استانی Staatliches Studienkolleg نوردهاوزن M, T, W, G, SW

شرایط کار همزمان با تحصیل در کالج‌های پزشکی M-kurs آلمان

دانشجویان در کالج‌های پزشکی آلمان معمولا اجازه کار در حین تحصیل ندارند. اما در صورت نیاز، می‌توانند در تعطیلات بین دو ترم کار پاره‌‌وقت یا تمام‌وقت داشته باشند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای کالج ام کورس

برای تحصیل در کالج‌های دولتی M-Kurs آلمان، دانش‌آموزان باید آزمون ورودی بدهند. آلمان شرایطی را فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند برای شرکت در این آزمون وارد آلمان شوند و بعد از قبولی در کالج، ویزای خود را به ویزای تحصیلی آلمان تغییر دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان شامل موارد زیر خواهد بود:

در صورتی که متقاضی تحصیل در کالج زیر سن 18 سال باشد، در کنار مدارک بالا، به اجازه خروج از طرف هر دو والد نیاز خواهد داشت. همچنین برای تمکن مالی، لازم است مدارک حامی مالی به سفارت ارائه شود.

همچنین لازم به ذکر است که تمامی مدارک ارائه‌شده به سفارت، حتی اگر پذیرش به زبان انگلیسی باشد، باید به زبان آلمانی ترجمه و ارائه شود.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی معقولانه‌‍‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. تخمین هزینه زندگی در آلمان برای یک نفر حدود 934 یورو ماهانه و به عبارتی 11208 یورو سالانه خواهد بود. البته هزینه زندگی در شهرهای آلمان با یکدیگر متفاوت بوده و مونیخ و اشتوتگارت از شهرهای گران و آخن و درسدن جزء شهرهای ارزان آلمان محسوب می‌شوند.

از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان چیست؟ افرادی که از کشورهای خارج از حوزه شنگن برای تحصیل در کشور آلمان اقدام می‌کنند، لازم است برای ورود به این کشور ویزا و یا مجوز ورود و اقامت...

ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست آلمان چیست؟ اگر فردی با اقامت دائم و یا بلوکارت یا حتی با ویزای دانشجویی ساکن آلمان باشد و با شخصی خارج از حوزه شنگن ازدواج کند، در صورتی که هر دو...

کالج‌های S-Kurs آلمان

کالج‌های S-Kurs آلمان

کالج S-Kurs آلمان چیست؟ کالج‌های S-Kurs یکی از انواع کالج‌های آلمان هستند که امکان ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با زبان‌های خارجی را برای متقاضیان فراهم می‌سازند. پس از فارغ‌التحصیلی از کالج اس کورس...

ویزای دانش‌آموزی آلمان

ویزای دانش‌آموزی آلمان

هزینه ویزای دانش‌آموزی آلمان هزینه ویزای دانش‌آموزی آلمان که ویزای نوع D است، به طور معمول 75 یورو است. سفارت آلمان اما شرایط VIP خاصی نیز برای کسانی که می‌خواهند مراحل درخواست ویزای خود...

کالج‌های W-kurs آلمان

کالج‌های W-kurs آلمان

کالج W-Kurs چیست؟ دوره‌های W-Kurs در کالج‌های آلمان شامل دوره‌هایی برای ادامه تحصیل در رشته‌های حوزه اقتصاد، بازرگانی و رشته‌های جامعه‌شناسی می‌شوند. متقاضیان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در رشته‌های مرتبط با حوزه‌های ذکرشده، بیمه،...

تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

تحصیل در دبیرستان‌های آلمان

هزینه تحصیل در مدارس متوسطه آلمان هزینه تحصیل در مدارس متوسطه آلمان در مدارس دولتی رایگان بوده و هزینه تحصیل از طریق مالیات و توسط دولت پوشش داده می‌شود. اما مدارس متوسطه‌ خصوصی در...

کالج‌های G-kurs آلمان

کالج‌های G-kurs آلمان

کالج‌ G-Kurs آلمان چیست؟ متقاضیان تحصیل در رشته‌های گروه هنر و علوم انسانی، برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید یک دوره یک‌ساله در کالج‌های G-kurs آلمان بگذرانند. این دوره‌ها در کالج‌های آلمان، دانشجویان را...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study