logo

اقامت دبی از طریق کار

4 اردیبهشت 1403

اقامت کاری دبی به دلیل فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای که دولت امارات متحده عربی برای استخدام مهاجران خارجی فراهم کرده، هدفی دست‌یافتنی است و باعث ترغیب بسیاری از اتباع خارجی برای فعالیت در شرکت‌های بین‌المللی این کشور عربی شده؛ همچنین اقتصاد پررونق دبی، استانداردهای بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری و فاصله جغرافیایی کم با ایران به یکی از مقصدهای مهاجرت اصلی ایران تبدیل شده است.

شرایط اقامت کاری دبی

هر فرد متخصص یا کارگر ماهری که بخواهد در دبی مشغول به کار شود، باید واجد شرایط اقامت کاری در امارات باشد. اولین شرط دریافت اقامت در دبی از طریق کار این است که کارجو یک پیشنهاد رسمی تأییدشده از طرف کارفرما یا یک شرکت تجاری اماراتی داشته باشد، سایر شرایط اقامت کاری در دبی به ترتیب زیر است.

  • ارائه قرارداد کاری معتبر
  • داشتن حداقل درآمد ماهانه‌ی 15 هزار درهم
  • قرارگرفتن در یکی از طبقات شغلی اعلام‌شده توسط وزارت منابع انسانی امارات
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز

قوانین کار در دبی برای خارجی‌ها

ویزای کار برای دبی یا هر امارت دیگری در امارات دارای قوانین خاصی است که تضمین می‌کند حقوق کارگران نقض نمی‌شود. برای اینکه اتباع خارجی بتوانند ویزای کار در امارات متحده عربی را دریافت کنند، شرکت استخدام‌کننده و فرد متقاضی شغل ملزم به رعایت قوانین زیر هستند.

  • متقاضی کار باید حداقل 18 سال داشته باشد.
  • مجوز ارائه‌شده توسط شرکت اماراتی، معتبر باشد.
  • شرکت مذکور سابقه تخلف نداشته باشد.
  • ماهیت فعالیت شرکت و نوع کاری که فرد به آن مشغول می‌شود، مطابقت داشته باشد.
  • طبق قوانین کار امارات، کارمندان بخش خصوصی باید 8 ساعت در روز (48 ساعت در هفته) کار کنند. در ماه رمضان میزان ساعت کاری 2 ساعت کاهش می‌یابد.
  • کارفرما می‌تواند از کارمند خود درخواست کند تا بیش از ساعت‌های کاری معمول، کار کند. البته طبق قانون کار دبی، کارفرما مجاز به درخواست بیش از 2 ساعت اضافه کاری روزانه نیست.
  • ویزای کاری استاندارد امارات که از سوی کارفرمایان درخواست می‌شود، دارای دو سال اعتبار است و افراد خارجی به واسطه آن امکان فعالیت در شرکت‌های دولتی، خصوصی و کار در مناطق آزاد دبی را به دست می‌آورند.
  • تنها شرکت یا کارفرمای رسمی که درخواست ویزای کاری امارات را داده است، قادر به لغو ویزای استخدام در دبی است. در مواقع لغو ویزای کار، کارمند باید رسماً تأیید کند که تمامی حقوق و مزایای خود را از شرکت اماراتی دریافت کرده است.
  • پس از لغو ویزای شغلی، فرد 28 روز فرصت دارد تا برای تغییر وضعیت ویزای خود اقدام کند. فرآیند به‌روزرسانی وضعیت ویزا معمولاً بین 2 تا 5 روز کاری طول می‌کشد.
  • در صورت بروز حوادث ناشی از کار یا بیماری برای فرد شاغل در امارات، کارفرما ملزم به پرداخت غرامتی به مبلغی بین 18 هزار تا 35 هزار درهم است.
  • پس از گرفتن اقامت دبی از طریق کار، کارفرما موظف به بیمه‌کردن کارمند است. بیمه کاری در امارات بسته به شغل و حقوق، میزان مشخصی از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را پوشش می‌دهد.
  • بیمه درمانی امارات برای کارکنان و خانواده‌هایشان شامل همسر و حداکثر سه فرزند زیر 18 سال وجود دارد.
  • کارمندان در دبی علاوه بر تعطیلات رسمی، واجد شرایط مختلف مرخصی شغلی در زمان زایمان، مرخصی استعلاجی و مرخصی سالانه هستند.
  • در صورت استخدام در شرکت‌های خصوصی در دبی، کارمند حق استفاده از 30 روز مرخصی با حقوق (پس از اولین سال کاری خود) در طول سال را دارد.
  • مرخصی سالانه کارگران پاره‌وقت بر اساس میزان ساعات کاری فرد تعیین می‌شود.
  • در برخی از کشورها امکان فعالیت در مشاغل آزاد با استفاده از ویزای توریستی ممکن است اما امکان استخدام در امارات بدون مجوز کاری، غیر قانونی است؛ در صورتی‌که فرد بدون مجوز کار در امارات و سایر مستندات قانونی مشغول به کار شود، هم کارفرما و هم کارمند مرتکب تخلف شناخته و مشمول پرداخت جریمه‌ای سنگین می‌شوند.
  • هر تبعه خارجی که اقدام به بدنام‌کردن امارات متحده عربی کند یا برخلاف قانون اساسی امارات رفتار کند، مجاز به گرفتن اقامت کاری در دبی نیست.

میزان حقوق و دستمزد در دبی

مطابق با قانون کار امارات متحده عربی، تاکنون حداقل دستمزدی برای کارمندان و کارگران شاغل در دبی تعیین نشده است. اما میزان حقوق در امارات باید به‌گونه‌ای تعیین شود که نیازهای اولیه فرد را پوشش دهد.

طبق برآوردی که در بسیاری از منابع انجام شده است هزینه زندگی اولیه یک فرد مجرد در امارات بین 3000 تا 5000 درهم است.

کارفرمایان وظیفه دارند با پایبندی به هنجارها و قوانین، حقوقی هم‌تراز یا بالاتر از میزان تعیین‌شده را برای کارمندان مقرر کنند.

در چند سال اخیر هم قوانینی در مورد حقوق در امارات وضع شده است که مطابق با آن کارفرمایان باید مبلغی بیش از 12 هزار درهم به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها پرداخت کنند.

اگر چه متوسط حقوق در امارات تحت‌تأثیر نوع شغل، ماهیت صنعت، شایستگی، تجربه کاری فرد و شرکت تجاری قرار دارد، اما به‌طورکلی می‌توان میزان دستمزد مشاغل مختلف در دبی را به‌صورت زیر تخمین زد:

  • حقوق موقعیت‌های شغلی ابتدایی در دبی: 5000 تا 12000 هزار درهم در ماه
  • حقوق موقعیت‌های شغلی متوسط در دبی: 12000 تا 30000 درهم در ماه
  • حقوق پست‌های ارشد و اجرایی در امارات: 30000 تا 100000 درهم در ماه

همان‌طور که گفته شد میزان دستمزد دریافتی دبی که در این بخش گفته شد تقریبی است؛ بنابراین توصیه می‌شود پیش از هر گونه اقدام جدی برای مهاجرت کاری به امارات در مورد حقوق دقیق پرداختی در دبی برای تخصص و صنعت مورد نظرتان تحقیق کنید.

برخی از منابع، خبر از افزایش 4 تا 7 درصدی میزان حقوق کارکنان در سال 2024 در امارات داده‌اند.

انواع قرارداد کاری که به‌واسطه آن می‌توان اقامت کاری در امارات را دریافت کرد، شامل موارد زیر است که بر اساس استانداردهای هر قرارداد میزان حقوق دریافتی متفاوت است.

  • قرارداد کار تمام‌وقت امارات
  • کار پاره‌وقت امارات
  • قرارداد کار موقت امارات که برای پروژه‌های خاص تعریف می‌شود.
  • قرارداد کار انعطاف‌پذیر؛ ساعت و میزان کار بر اساس درخواست کارفرما تعیین می‌شود.
  • قرارداد دورکاری امارات
  • قرارداد کار اشتراکی دبی؛ حجم و ساعت کاری طبق شرایط تعیین‌شده توسط کارفرما بین تعدادی از افراد تقسیم می‌شود.

بهترین مشاغل در دبی

حضور سرمایه‌گذاران خارجی و فعالیت شرکت‌های شناخته‌شده در امارات، فرصت‌های شغلی متنوعی را در دبی به وجود آورده است. افراد با هر سطح از تخصص و مهارتی می‌توانند در مشاغل موجود در دبی مشغول به کار شوند. طیف شغل‌های پرکاربرد در امارات بسیار گسترده است و از حوزه‌های تکنولوژی، مدیریت، پزشکی، مهندسی تا موضوعات مربوط به خدمات زیبایی، گردشگری، رستوران و… را در بر می‌گیرد.

انواع مشاغل در امارات در 5 دسته اصلی شامل مشاغل بسیار تخصصی تا موقعیت‌های کارگری با سطح مهارت پایین طبقه‌بندی می‌شوند. سه دسته‌ی برتر این طبقه‌بندی نیاز به ارائه مدارک معتبر تحصیلی و حرفه‌ای دارند.

در بخش بعد به معرفی پردرآمدترین مشاغل در دبی می‌پردازیم که پس از بررسی آن می‌توانید مشاغل مورد نیاز در امارات را بهتر شناخته و در مورد آینده شغلی خود هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید.

مشاغل پرتقاضا در امارات

بازار کار امارات بازاری پویا و در حال تغییر است و پیشرفت تکنولوژی در دبی لزوم استخدام در مشاغل کلیدی و تخصص‌محور را بیش از گذشته ضروری می‌کند. در این بخش فهرست 16 تا از مشاغل پردرآمد دبی در سال 2024 قابل مشاهده است، البته محدوده دستمزد هر یک از این مشاغل در امارات به‌صورت تقریبی اعلام شده است.

1. استخدام متخصصان هوش مصنوعی در دبی

کشور امارات از سال 2017 استراتژی به‌کارگیری از هوش مصنوعی را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار داده است. این موضوع با هدف بهره‌وری بیشتر، کاهش اتکا به نیروی انسانی و نیز کاهش هزینه‌های سالانه عنوان شده است. به همین علت دو شهر دبی و ابوظبی در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های استفاده از هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند.

پذیرش و توسعه هوش مصنوعی در امارات، فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را برای متخصصان و علاقه‌مندان ایجاد کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فرصت طلایی استخدام در شرکت معروف مایکروسافت در شهر دبی اشاره کرد.

دستمزد متخصصان هوش مصنوعی در دبی: 19 هزار تا 45 هزار درهم

2. استخدام دیجیتال مارکترها در دبی

فعالیت هزاران شرکت تجاری در امارات منجر به تولید محصولات و خدماتی می‌شود که نیاز به فروش و بازاریابی دارند. یکی از تخصص‌های مورد نیاز چنین شرکت‌هایی استخدام دیجیتال مارکترهاست تا با استفاده از تخصص خود مشتریان بالقوه بیشتری را به استفاده از خدمات و محصولات ترغیب کنند؛ بنابراین داشتن تخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ، امکان استخدام در شعب فعال شرکت‌های معتبری مثل آدیداس، آمازون و … در دبی را ممکن می‌کند.

دستمزد دیجیتال مارکترها در امارات: 15 هزار تا 42 هزار درهم

3. استخدام روان‌شناسان در دبی

امارات موقعیت‌های شغلی خوبی را برای روان‌شناسان گرایش‌های مختلف فراهم کرده است. افراد تحصیل‌کرده در رشته روان‌شناسی می‌توانند با استخدام در مراکز بهداشتی، شرکت‌ها و مراکز آموزشی مهمی مثل مدرسه آمریکایی دبی خدمات مشاوره‌ای و درمانی خود را برای خانواده‌ها، زوج‌ها، کارمندان و دانش‌آموزان به کار بگیرند.

دستمزد روان‌شناسان در دبی: 14 هزار تا 40 هزار درهم

4. استخدام پزشک‌ها و کادر درمان در امارات

ازآنجایی‌که امارات متحده عربی دارای یکی از بهترین سیستم‌های درمانی دنیاست، مشاغل مربوط به حوزه درمان و بهداشت در شمار پرتقاضاترین مشاغل دبی محسوب می‌شوند.

دستمزد پزشکان عمومی و متخصص در دبی: 17 هزار تا بیش از 70 هزار درهم

دستمزد پرستاران در دبی: 9 هزار تا 26 هزار درهم

5. استخدام مترجم‌ها در امارات

حضور مهاجران فراوان و همچنین شرکت‌های چندملیتی در دبی، نیاز به مترجم‌های حرفه‌ای را در شرکت‌های مختلفِ اماراتی نشان می‌دهد. دانستن دو زبان انگلیسی و عربی می‌تواند فرصت‌های استخدامی بی‌شماری را دبی به وجود آورد و فرد با تسلط به خواندن، نوشتن و ترجمه به این دو زبان فرصت اشتغال بسیاری را در امارات پیدا می‌کند.

دستمزد مترجم در دبی: 4 هزار تا 17 هزار درهم

6. استخدام معلم‌ها در دبی

در کشور امارات مدارس بین‌المللی بسیاری وجود دارد که این موضوع نیاز به مدرسان مقاطع مختلف را بیشتر می‌کند. تدریس زبان انگلیسی و عربی دو مورد از پرتقاضاترین مشاغل مربوط به حوزه آموزش در دبی محسوب می‌شود.

دستمزد معلم‌ها در دبی: 9 هزار تا 15 هزار درهم

7. استخدام متخصصان گردشگری و هتلداری در دبی

کشور امارات و به‌ویژه دبی از جمله مهاجرپذیرترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شوند. سهم کلیدی گردشگری در رونق اقتصادی امارات نیاز دارد تا مهمان‌نوازی و استاندارد خدمات گردشگری در سطح بالایی باشد.

داشتن تجربه و تخصص در یک از بخش‌های صنعت گردشگری مثل مدیریت هتل، رستوران، راهنمایی تور، آشپزی، می‌تواند پیشرفت شغلی خوبی را در امارات رقم بزند.

دستمزد متخصصان گردشگری در دبی: 8 هزار تا 34 هزار درهم

سایر مشاغل امارات با درآمد بالا به ترتیب زیر است:

8. معاونان و دستیاران اداری

9. مربیان شخصی و حرفه‌ای

10. متخصصان حقوقی

11. تحلیلگران امنیت سایبری

12. مهندسان

13. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

14. متخصصان توسعه کسب‌وکار

15. طراحان UI/UX

16. کارکنان منابع انسانی

بهترین رشته‌های تحصیلی دانشگاهی برای کار در دبی

سیاست‌های مهاجرتی امارات متحده عربی تمایل به جذب افراد تحصیل‌کرده و مهاجران مستعدی دارد که به توسعه دبی کمک کنند. داشتن تحصیلات و به‌ویژه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، در مشاغل مورد نیاز در دبی شانس فرد را برای پیداکردن شغل بهتر در امارات افزایش می‌دهد. طبقات شغلی در امارات بر اساس میزان تحصیلات به شکل زیر است:

    • دسته اول؛ دارندگان مدرک لیسانس
    • دسته دوم؛ دارندگان مدرک فوق دیپلم
    • دسته سوم؛ دارندگان مدرک دیپلم
  • فارغ‌التحصیلان پزشکی، کادر درمان و داروسازی

سیستم بهداشتی و درمانی پیشرفته در دبی، شرایط اقامت کاری در امارات را برای پزشکان، دندانپزشکان، تکنسین‌های رادیولوژی، داروسازان، پرستاران و مدیران مراقبت‌های بهداشتی جذاب می‌کند.

  • بازار کار تجارت و مدیریت در دبی

شهر دبی به‌عنوان یک قطب تجاری مطرح نیاز به افرادی دارد تا در زمینه‌های مرتبط با مدیریت و تجارت تجربه کافی را داشته باشند تا با مهارت رهبری و هوشمندی تجاری به رشد اقتصادی امارات کمک کنند. از جمله پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • رشته MBA
    • مدیریت بین‌الملل
    • مدیریت پروژه و عملیات
    • مدیریت کیفیت
    • مدیریت منابع انسانی
    • مدیریت بازرگانی
    • مدیریت بازاریابی
    • مدیریت گردشگری و هتلداری
    • کارآفرینی
    • مهمان‌نوازی
    • مدیریت امور مالی
  • بازار کار مهندسی در دبی

اولین تصویری که از محیط شهری دبی به ذهن می‌رسد، آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های لوکس امارات است. به همین دلیل رشته‌های مهندسی در گرایش‌های مختلف، می‌تواند دیگر رشته‌ی پرتقاضا در دبی در نظر گرفته شود.

از طرفی به دلیل توسعه مداوم زیرساخت‌ها و پیشرفت فناوری در امارات، تخصص‌هایی مانند علوم کامپیوتر، برق، عمران، مکانیک و مهندسی نفت تقاضای زیادی برای استخدام در دبی دارند.

  • بازار کار تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در دبی

به دلیل رشد تصاعدی داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق پلتفرم‌ها و تعاملات آنلاین، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با تجزیه‌وتحلیل داده، علوم کامپیوتر و ریاضیات پس از فراهم‌کردن شرایط اقامت کاری در دبی می‌توانند چشم‌انداز شغلی خوبی را برای خود ترسیم کنند.

  • بازار کار متخصصان بازاریابی دیجیتال در دبی

با توجه به دیجیتالی‌شدن بسترهای کسب‌وکار، فرآیند بازاریابی در دبی از حالت سنتی خارج و به شکل دیجیتال دنبال می‌شود. متخصصان حوزه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال در زمینه‌های برندینگ، سوشال‌مدیا، گوگل ادز، اینفلوئنسر مارکتینگ و … می‌توانند شغل مناسبی را در امارات پیدا کنند.

همچنین برنامه‌نویسان، طراحان سایت، طراحان گرافیک و عکاسان نیز می‌توانند در شرکت‌های تجاری دبی با توجه به تخصص خود مشغول به کار شوند.

  • بازار کار شغل امنیت سایبری در دبی

امنیت سایبری یکی از پرتقاضاترین مشاغل امارات محسوب می‌شود که در صورت داشتن تخصص کافی در آن می‌توان درآمد بالایی را از طریق استخدام در دبی کسب کرد.

  • بازار کار هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دبی

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در امارات در حال رشد است؛ زیرا از این تخصص در بسیاری از بخش‌ها از جمله مراقبت‌های بهداشتی، مالی، بازاریابی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و … استفاده می‌شود؛ بنابراین فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد توانمند در زمینه هوش مصنوعی در دبی وجود دارد.

بازار کار آموزش در دبی

فارغ‌التحصیلان مدیریت آموزشی، معلم‌ها و مدرسان رشته‌های مختلف نیز می‌توانند در مدارس بین‌المللی دبی و سایر مراکز آموزشی امارات مشغول به کار شوند.

شرط سنی کار در دبی

هر فردی که حداقل 18 سال سن داشته باشد، در صورتی که واجد شرایط اقامت کاری در دبی باشد، می‌تواند در شرکت‌های اماراتی استخدام شود.

وزارت منابع انسانی امارات حداکثر سن مشخصی را برای متقاضیان کار در دبی اعلام نکرده است اما شرکت موظف است برای استخدام افراد بالای 65 سال مبلغ بیشتری را پرداخت کند.

اخذ ویزای کاری امارات

فرد پس از جمع‌آوری مدارک لازم و فراهم‌کردن شرایط اقامت و کار در دبی می‌تواند نسبت به گرفتن ویزای دبی از طریق کار اقدام کند. اولین ویزای کاری امارات با اعتبار 30 روز صادر می‌شود و این مجوز اقامت برای 30 روز دیگر قابل‌ تمدید است.

این فرصت زمانی به کارفرما و کارمند امکان می‌دهد تا موضوعات مربوط به اقامت و کار در دبی مثل آماده‌کردن کارت شناسایی امارات، بیمه درمانی، ویزای اقامت امارات از طریق کار و … را سازماندهی کنند.

گرفتن مجوز اصلی اقامت دبی از طریق کار معمولا 2 ماه طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری دبی

مدارک لازم برای گرفتن اقامت دبی از طریق کار شامل موارد زیر است.

  • اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار زمانی و کپی آن
  • عکس استاندارد، مطابق با الزامات ویزای امارات متحده
  • کپی مدارک تحصیلی؛ این مدارک باید به تأیید سفارت یا کنسولگری امارات و وزارت امور خارجه کشور مبدأ برسد.
  • گواهی پزشکی مورد تأیید یکی از مراکز بهداشتی امارات که نشان دهد فرد جویای کار در دبی فاقد بیماری‌های مسری خطرناک است.
  • مدارک شرکت مثل مجوز تجاری و کارت شرکت
  • مجوز کار در امارات متحده عربی
  • کارت شناسایی امارات

هزینه دریافت ویزای کاری امارات

هزینه کلی ویزای اقامت در دبی از طریق کار 3300 درهم است که شامل پرداختی شرکت برای مجوز کار، ویزای ورود، بیمه درمانی و هزینه ویزای اقامت امارات است.

هزینه‌های مربوط به درخواست و صدور ویزای کاری امارات به ترتیب زیر است.

نوع مجوز کار در دبی هزینه درخواست ویزای کار امارات هزینه صدور ویزای شغل دبی هزینه خدمات
کار در بخش خصوصی 100 درهم 100 درهم برای هر سال 150 درهم
کار در بخش دولتی یا منطقه آزاد 100 درهم 100 درهم برای هر سال 150 درهم

نمره زبان مورد نیاز برای کار در دبی

زبان انگلیسی به شکل گسترده‌ای در دبی کاربرد دارد و افراد مسلط به زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی بسیاری را در اختیار دارند. دانش کافی در زبان انگلیسی برای اغلب مشاغل امارات مورد نیاز است اما برخی از کارفرمایان، افرادی را که به زبان عربی تسلط داشته باشند را در اولویت استخدام قرار می‌دهند.

اگرچه نتیجه آزمون تافل و کمبریج توسط بسیاری از شرکت‌ها مورد پذیرش قرار دارد اما در امارات نیز مانند بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر، نمره آیلتس به‌عنوان یک معیار رسمی برای سنجش میزان تسلط کارمند به زبان انگلیسی در نظر گرفته می‎شود. بسیاری از کارفرمایان در دبی، پیش از استخدام از فرد می‌خواهند تا حداقل نمره مورد نیاز برای کار در امارات را ارائه دهند.

اگرچه تسلط عالی به زبان انگلیسی برای برخی از مشاغل در دبی ضرورتی ندارد اما ارائه نمره آیلتس بالا می‌تواند شانس فرد را برای استخدام در شرکت‌های اماراتی بالاتر ببرد. مشاغل مرتبط با گردشگری و مهمان‌نوازی، خدمات مشتریان و تدریس از جمله مشاغلی هستند که نیاز به دانش بالای زبان دارند و فرد درصورتی که نمره لازم برای کاریابی در دبی را کسب کند، می‌تواند نسبت به سایر کارجویان مزیت و برتری پیدا کند.

روش‌های پیداکردن کار در دبی

در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توانیم در دبی کار پیدا کنیم؟ می‌توان روش‌های زیر را برای جستجوی شغل در امارات پیشنهاد کرد.

  • مراجعه به آژانس‌های کاریابی در دبی
  • حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی مرتبط با شغل و حرفه مورد نظر
  • شبکه‌سازی با متخصصان از طریق پلتفرم‌هایی مثل لینکدین
  • بررسی بهترین وب‌سایت‌های کاریابی در امارات
  • بررسی بخش فرصت‌های شغلی در وب‌سایت شرکت‌های تجاری دبی

بهترین وب‌سایت‌های کاریابی در دبی

با مراجعه به وب‌سایت‌های کاریابی زیر در دبی می‌توانید انواع و اقسام مشاغل دولتی و خصوصی را به همراه شرایط استخدام در امارات مشاهده کنید.

  • وب‌سایت کاریابی دولتی در امارات

B2n.ir/w70063

  • وب‌سایت برای پیداکردن شغل دولتی در دبی

https://dubaicareers.ae/en/pages/default.aspx

  • وب‌سایت Edarabia برای کاریابی در دبی

https://www.edarabia.com/jobs/new/government/in/dubai/

  • وب‌سایت Indeed برای کاریابی در دبی

https://ae.indeed.com/m/jobs?l=dubai

  • وب‌سایت Bayt برای کاریابی در دبی

https://www.bayt.com/en/uae/jobs/jobs-in-dubai/

  • وب‌سایت GulfTalent برای کاریابی در دبی

https://www.gulftalent.com/

ویزای جستجوی کار دبی

ویزای جستجوی کار در امارات نوع جدیدی از ویزای اقامت کاری در دبی است که از اکتبر سال 2022 معرفی شد. این نوع ویزای اقامت دبی کار کشف فرصت‌های استخدامی و سرمایه‌گذاری را برای افراد تسهیل می‌کند.

از جمله مزایای ویزای جستجوی کار در دبی این است که فرد نیاز به اسپانسر ندارد و کارجو با ارائه مدارک لازم می‌تواند در بازه‌های زمانی 30، 60 و 90 روزه در امارات اقامت کند تا شغل مناسبی را برای خود پیدا کند. از جمله مدارکی که برای ویزای موقت کاری امارات مورد نیاز است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاسپورت
  • مدرک تحصیلی
  • قرارداد اجاره اقامتگاه یا رزرو هتل
  • بیمه درمانی برای مدت اقامت در دبی

شرایط خوداشتغالی و کارآفرینی در دبی

در کشور امارات برای افراد خوداشتغال و کارآفرینان هم شرایط اخذ ویزای اقامت امارات از طریق کار وجود دارد که تحت عنوان ویزای سبز ارائه می‌شود. شرایط دریافت ویزای خوداشتغالی و کارآفرینی امارات به شرح زیر است.

  • فرد باید مجوز خوداشتغالی در امارات را که توسط وزارت منابع انسانی تأیید شده، ارائه دهد.
  • ویزای خوداشتغالی نیاز به حامی یا کارفرما ندارد.
  • فرد خوداشتغال باید اثبات کند که از تمکن مالی کافی برای زندگی در امارات برخوردار است؛ به همین منظور باید شواهدی ارائه دهد که حداقل دارای درآمد سالانه 36 هزار درهم در دو سال گذشته بوده است.
  • مدت اعتبار ویزای کاری امارات برای افراد خوداشتغال 5 سال است.
  • برای ویزای کارآفرینی امارات، فرد باید در پروژه‌ای به ارزش حداقل 500 هزار درهم سرمایه‌گذاری کند، پس از این کار برای وی ویزای طلایی امارات صادر می‌شود.
  • فرد دارنده کارت اقامت کاری در امارات از طریق کارآفرینی و اشتغال می‌تواند برای اعضای خانواده خود نیز ویزای دبی را دریافت کند.

شرایط فریلنسری در دبی

دبی طیف وسیعی از مجوزهای فریلنسری را معرفی کرده است که به فریلنسرها امکان می‌دهد تا با هر سطح مهارتی به طور قانونی و رسمی در امارات اقامت کنند. این مجوزها به فریلنسرهای فعال در زمینه‌های نویسندگی، توسعه‌دهندگان وب، طراحان گرافیک و … امکان می‌دهد تا بدون سرمایه‌گذاری و تأسیس شرکت مجوز اقامت در دبی را دریافت کنند.

فریلنسرهای شاغل در دبی که درآمدی کمتر از 375 هزار درهم در سال دارند از مالیات معاف هستند و تنها درصورتی که درآمد سالانه این افراد بیش از 375 هزار درهم باشد ملزم به پرداخت 5 درصد مالیات هستند.

انواع ویزای فریلنسری در دبی

مدت اعتبار ویزای کاری امارات برای فریلنسرها 5 سال است و طبق شرایط قبلی قابل‌ تمدید است. از انواع مجوز فریلنسری در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مجوز کار برای فریلنسرها
  • ویزای سرمایه‌گذار/ فریلنسر
  • ویزای فریلنسری رسانه
  • مجوز فریلنسری برای زنان

مدارک دریافت ویزای فریلنسری امارات

برای دریافت ویزای فریلنسری امارات معمولا نیازی به پیشینه حرفه‌ای خاصی نیست، تنها باید پس از بررسی شرایط دریافت مجوز فریلنسری در امارات و جمع‌آوری مدارک زیر، درخواست خود را برای گرفتن ویزای امارات ارسال کرد.

  • کپی پاسپورت
  • عکس استاندارد
  • گواهی تحصیلی یا مدارک حرفه‌ای
  • ارائه نمونه‌کارها در زمینه حرفه مورد نظر
  • ارائه طرح کسب‌وکار با شرح جزئیات فعالیت‌های فریلنسری فرد

هزینه ویزای فریلنسری در امارات

برای دریافت و تمدید ویزای فریلنسری دبی نیاز به پرداخت هزینه‌های زیر است:

نوع هزینه ویزای فریلنسری در امارات مبلغ
صدور و تمدید مجوز فریلنسری 7500 درهم
صدور و تمدید مجوز تأسیس سالانه 2000 درهم
ویزای استخدامی سه‌ساله 2750 درهم
ویزای استخدامی پنج‌ساله 5000 درهم
درخواست ویزای اقامت سه‌ساله از خارج از امارات 3330 تا 3900 درهم
درخواست ویزای اقامت سه‌ساله در داخل از امارات 4960 تا 6340 درهم

مقایسه شرایط اشتغال در امارات و سایر کشورهای مهاجرپذیر

اینکه اقامت کاری دبی بهتر است یا استخدام در سایر کشورهای مهاجرپذیر، کاملا به این موضوع بستگی دارد که هر فرد چه هدفی را دنبال می‌کند. در این بخش با مقایسه شرایط اقامت و کار در دبی با سایر کشورها می‌خواهیم ببینیم کدام گزینه برای مهاجرت کاری مناسب‌تر است.

شرایط تسهیل‌شده برای دریافت ویزای کاری دبی

امارات متحده عربی به دلیل شرایط به نسبت ساده‌تری که برای صدور ویزای دبی از طریق کار در نظر دارد، در میان سایر کشورهای خاورمیانه از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این مزیت منحصربه‌فرد، اقامت و کار در امارات را به‌عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای مهاجران معرفی می‌کند.

تشابه مذهبی و محیط چندفرهنگی دبی

دیگر مزیت کار در دبی نسبت به اروپا و آمریکا این است که در کشورهای حوزه خلیج ‌فارس از جمله امارات اسلام، دین رسمی محسوب می‌شود. این نکته در کنار محیط چندفرهنگی امارات به مهاجران و خانواده‌های آن‌ها امکان می‌دهد تا با آزادی بیشتری نسبت به انجام رسوم مذهبی خود عمل کنند.

دستمزد بالا در دبی

از طرفی می‌توان گفت میانگین دستمزد در دبی، تقریبا برابر با اتحادیه اروپاست و میزان حقوق بر اساس میزان تخصص و توانایی کارمند قابل ‌مذاکره است.

مالیات ‌بر درآمد صفر در امارات

امارات به‌عنوان یک بهشت مالیاتی برای کارمندان و کارگران سراسر دنیا شناخته می‌شود؛ زیرا مالیات ‌بر درآمد در کشور امارات صفر است. عدم نیاز به پرداخت مالیات دریافتی خالص کارمند را در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد که خود از مزایای مهم کار در امارات نسبت به سایر کشورها محسوب می‌شود.

مزایای کار در دبی

کارکردن در دبی نیز مانند هر شهر دیگری مزایا و معایب خود را دارد. در این بخش ابتدا از مزایای شرایط کار و زندگی در دبی می‌گوییم و سپس از روی دیگر سکه یعنی معایب اقامت کاری امارات پرده برمی‌داریم!

امکان دریافت اقامت برای اعضای خانواده

از اولین مزایای گرفتن اقامت دبی از طریق کار این است که افراد شاغل در امارات می‌توانند برای اعضای خانواده خود شامل والدین، همسر و فرزندان خود ویزای دبی را دریافت کنند.

پروژه‌های بین‌المللی در شهر چندملیتی دبی

نزدیک به 3 هزار شرکت تجاری در دبی مشغول به فعالیت هستند و بیش از 80 درصد جمعیت امارات را مهاجران تشکیل می‌دهد. این موضوع نشان‌دهنده این است که استخدام در دبی تا چه اندازه فرصت‌های شغلی جذابی را در محیط چندفرهنگی و پویا فراهم کند.

قوانین حمایت‌کننده از کارمندان در امارات

طبق قوانین تعیین‌شده توسط وزارت منابع انسانی امارات، شرکت‌های تجاری دبی موظف به پرداخت حقوق کامل و مزایای شغلی هستند. از جمله مزایای اضافی کار در دبی می‌توان به کمک‌هزینه مسکن، ساعت کاری منعطف، کارگاه‌ها و آموزش‌های رایگان، عضویت در باشگاه، پوشش بیمه درمانی برای اعضای خانواده و … اشاره کرد.

دسترسی آسان به خدمات بانکی امارات

با افتتاح حساب در بانک‌های اماراتی به‌راحتی می‌توان از خدمات بانکی مثل مزایای سپرده‌گذاری و انتقال پول به سایر کشورها بهره برد و کارمندان محدود به انجام امور بانکی درون‌مرزی امارات نیستند.

کیفیت بالای زندگی در دبی

بر اساس آخرین مطالعات انجام‌شده، دو شهر دبی و ابوظبی در شمار 100 شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته شده‌اند. پس از اخذ اقامت امارات از طریق کار می‌توان از خدمات درمانی پیشرفته، آموزش استاندارد مطابق با سیستم آموزشی اروپا و امریکا، تفرجگاه‌ها، سرگرمی‌ها و سایر امکانات شهری دبی برای خود و اعضای خانواده بهره برد.

عدم نیاز به پرداخت مالیات بر در آمد در دبی

همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم، کارمندان و کارگرانی که در امارات مشغول به کار هستند، ملزم به پرداخت مالیات نیستند؛ بنابراین افراد می‌توانند با دستمزد دریافتی بیشتر در دبی، استاندارد زندگی خود و اعضای خانواده را بالاتر ببرند.

معایب استخدام در دبی

از جمله معایب اقامت و کار در امارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که ممکن است بر تصمیم افراد برای مهاجرت کاری به امارات تأثیرگذار باشد.

عدم دریافت تابعیت امارات از طریق کار

اگر چه شرایط اقامت و کار در دبی وسوسه‌کننده است، اما امکان اخذ تابعیت امارات از طریق کار در دبی وجود ندارد. بسیار دور از ذهن است که کارمندان حتی پس از کار و زندگی طولانی‌مدت در امارات موفق به دریافت عنوان شهروندی امارات شوند. این موضوع یکی از معایب مهاجرت کاری به دبی به حساب می‌آید.

هزینه‌های زندگی بالا در دبی

دبی از جمله شهرهای گران دنیاست و هزینه‌های اسکان، هزینه تحصیل در مدارس امارت، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و تفریح در آن بسیار بالاست. برای داشتن یک زندگی عادی در امارات نیاز است تا فرد سطح درآمدی متوسط رو به بالایی داشته باشد.

اشباع بازار کار برخی مشاغل در دبی

اگر چه فرصت‌های شغلی بسیاری در دبی وجود دارد اما به دلیل وجود تعداد زیاد مهاجران و محدودیت برخی صنایع، بازار کار در برخی از رشته‌ها به نقطه اشباع رسیده است؛ بنابراین ممکن است پیداکردن کار در دبی در برخی مشاغل کمی دشوار به نظر برسد.

گرمای شدید هوا

آب‌وهوای خشک و بیابانی دبی چالش‌های زیادی را در فصل تابستان (با میانگین دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد) به وجود می‌آورد. بسیاری از مشاغلی که نیاز به فعالیت در محیط باز دارند، در اکثر ماه‌های سال با مشکل گرمای شدید هوا مواجه‌اند.

امتیاز
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study