logo

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

8 مرداد 1403
تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم

شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویانی که قصد دارند با دیپلم در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور تحصیل کنند، به کالج‌ها ختم می‌شود. کالج یا Studienkolleg، مسیری است که سیستم آموزشی کشور آلمان برنامه‌ریزی کرده است تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند تفاوت و فاصله موجود در سیستم آموزشی کشور خود را با کشور آلمان پر کرده و با آمادگی بیشتر و بهتر وارد دانشگاه‌های آلمان شوند.

کالج‌ها در آلمان یک دوره آمادگی یک ساله هستند که برای دانش‌آموزان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود. کشور آلمان دیپلم سایر کشورها را برای ورود به دانشگاه‌ها تایید نمی‌کند و برای این دانشجویان دوره‌ آمادگی برای دانشگاه برگزار می‌کند. دروس تحصیل در این کالج‌ها گسترده بوده و شامل دوره زبان، دروس موضوعی تخصصی و تلفیق فرهنگی است و برای همه رشته‌ها از علوم انسانی تا دروس پایه تخصصی و مهندسی ارائه می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

هزینه تحصیل در آلمان با دیپلم دبیرستان ایران

هزینه تحصیل در آلمان با دیپلم دبیرستان ایران، در کالج‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوتند. کالج‌های دولتی رایگان بوده و فقط هزینه ترم به مبلغ 200 تا 400 یورو پرداخت می‌شود. اما هزینه تحصیل در کالج‌های خصوصی مبلغی حدود 7000 تا 8000 یورو است.

به مشاوره احتیاج دارید؟ با ما تماس بگیرید ...

تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی

برای تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی، افراد می‌توانند در آزمون‌های ورودی کالج‌های M-Kurs آلمان شرکت کرده و با ورود به این کالج‌ها، تحصیل خود را در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ادامه دهند. این افراد به علت داشتن پیش‌زمینه تحصیلی در دروس زیست‌شناسی و شیمی شانس قبولی بیشتری در این کالج‌ها دارند. لازم به ذکر است که برای ورود به کالج‌های M-Kurs دانشجویان باید مدرک زبان آلمانی ارائه کنند.

تحصیل در آلمان با دیپلم ریاضی

برای تحصیل در آلمان با دیپلم ریاضی، افراد می‌توانند در آزمون‌های ورودی کالج‌های T-Kurs شرکت کرده و با ورود به این کالج‌ها، تحصیل خود را در رشته‌های فنی و مهندسی و یا علوم پایه ادامه دهند. این افراد به علت داشتن پیش‌زمینه تحصیلی در دروس ریاضی و فیزیک شانس قبولی بیشتری در این کالج‌ها دارند. یکی از مزایای کالج‌های T-Kurs این است که در این کالج‌ها آموزش به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود.

تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی

برای تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی، افراد می‌توانند در آزمون‌های ورودی کالج‌های W-Kurs شرکت کرده و با ورود به این کالج‌ها، تحصیل خود را در رشته‌های اقتصاد، بیزنس و رشته‌های مرتبط با امور مالی و اقتصادی ادامه دهند. این افراد به علت داشتن پیش‌زمینه تحصیلی در دروس علوم انسانی مثل جامعه‌شناسی و اقتصاد، شانس قبولی بیشتری در این کالج‌ها دارند. یکی از مزایای کالج‌های W-Kurs این است که در این کالج‌ها آموزش به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود.

تحصیل در آلمان با دیپلم هنرستان

برای تحصیل در آلمان با دیپلم هنرستان، افراد می‌توانند در آزمون‌های ورودی کالج‌های G-Kurs و S-Kurs شرکت کرده و با ورود به این کالج‌ها، تحصیل خود را در رشته‌های هنری ادامه دهند. این افراد به علت داشتن پیش‌زمینه تحصیلی در دروس هنر و فلسفه شانس قبولی بیشتری در این کالج‌ها دارند. لازم به ذکر است که برای ورود به کالج‌های G-Kurs و S-Kurs دانشجویان باید مدرک زبان آلمانی ارائه کنند.

تحصیل در آلمان با دیپلم فنی و حرفه‌ای

برای تحصیل در آلمان با دیپلم فنی و حرفه‌ای، افراد می‌توانند در آزمون کالج‌های علمی و کاربردی آلمان شرکت کرده و با ورود به این کالج‌ها در رشته مورد نظر، مسیر حرفه‌ای خود را در دانشگاه و یا بازار کار پیش بگیرند. کالج‌های علمی کاربردی در آلمان به شکل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • GD-course: طراحی و هنر
  • SW-course: علوم اجتماعی
  • WW-course: بیزنس و اقتصاد
  • TI-course: فنی و مهندسی

نکته مهم قابل ذکر این است که افراد با هر کدام از دیپلم‌های نظری، هنری و فنی حرفه‌ای دبیرستان‌های ایران، می‌توانند در هر کدام از کالج‌های ذکرشده آزمون ورودی بدهند و در صورت قبولی در آزمون وارد این کالج‌ها شده و به تحصیل بپردازند. هیچ محدودیتی در نوع دیپلم افراد برای ورود به کالج‌های آلمان وجود ندارد. باید به‌خاطر داشته باشند که در آزمون ورودی هرکدام از این کالج‌ها، موارد آزمون متفاوت بوده و سوالات با توجه به نوع کالج طراحی می‌شود.

تحصیل آوسبیلدونگ در آلمان با مدرک فنی و حرفه‌ای

تحصیل آوسبیلدونگ در آلمان با مدرک فنی و حرفه‌ای با تحصیل در کالج‌های آلمان متفاوت است. برنامه آوسبیلدونگ آلمان، یک آموزش حرفه‌ای است که دانشجویان را برای یک شغل مشخص تربیت می‌کند. این برنامه هم برای آلمانی‌ها و هم برای دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌شود که دانشجویان را هم به صورت تئوری و هم عملی آموزش می‌دهد. طول مدت این دوره تقریبا 2 تا 3.5 سال است. بسیاری از دانشجویان پس از اتمام دوره مستقیما در سازمان‌های همکار در این برنامه مشغول به کار می‌شوند.

آوسبیلدونگ آلمان به دو صورت ارائه می‌شود: تحصیل در مدارس آوسبیلدونگ و یا آوسبیلدونگ دوگانه. در برنامه اول افراد فقط در مدارس به صورت تئوری مشغول به یادگیری خواهند بود، درحالی که در نوع دوم در کنار یادگیری تئوری در کلاس، افراد مشغول به کار عملی در آن حوزه نیز خواهند بود. آوسبیلدونگ دوگانه بین افراد پرطرفدارتر است چراکه در آن افراد با سازمان‌ها در ارتباط بوده و بعد از اتمام دوره سریع‌تر وارد کار خواهند شد.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی با مدرک دیپلم در آلمان

برای تحصیل در رشته پزشکی با مدرک دیپلم در آلمان، دانشجویان باید در آزمون ورودی کالج‌های M-Kurs شرکت کنند. این کالج‌ها مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی دارند. برای تحصیل در کالج‌های M-Kurs آلمان، دانشجویان لازم است مدرک صلاحیت ورود به دانشگاه و دانش زبان آلمانی B1/B2 داشته باشند. همچنین دانشجویان برای ورود به کالج M-Kurs آلمان، باید آزمونی ورودی کالج را با موفقیت پشت سر بگذرانند. سپس با اپلای در دانشگاه وارد کالج شوند و یا به طور مستقیم برای کالج اپلای کنند. در آزمون ورودی این کالج، دانش افراد در زمینه‌های زیست‌شناسی و شیمی و زبان آلمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

یکی از شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم قبولی در کالج‌های دولتی است. کالج‌های دولتی به‌خاطر داشتن ساپورت مالی از طرف دولت برای دانشجویان رایگان بوده و فقط هزینه ترم به مبلغ 200 تا 400 یورو از دانشجویان دریافت می‌شود. برای قبولی در کالج‌های دولتی یکی از شرایط، داشتن دانش زبان آلمانی است. بنابراین برای تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم باید افراد مسلط به زبان آلمانی بوده و آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

انواع بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

به طور کلی برای تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان و در کالج‌ها، بورسیه تحصیلی خاصی وجود ندارد. به علت رایگان‌بودن تحصیل در آلمان و همچنین ساپورت مالی از طرف دولت در این کالج‌ها، هزینه تحصیل پایین در این کشور برای دانش‌آموزان بین‌المللی، مزیت محسوب شده، از این رو بورسیه برای تحصیل وجود ندارد.

شرایط اخذ پذیرش از کالج‌های آلمان با مدرک دیپلم

اخذ پذیرش از کالج‌های آلمان با مدرک دیپلم شرایط خاصی ندارد و دانشجویان فقط باید در امتحان ورودی این کالج‌ها شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذرانند. از آنجایی که یکی از بخش‌هایی که در این آزمون ورودی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، زبان آلمانی است، دانشجویان باید برای قبولی در آزمون و اخذ پذیرش از کالج‌های آلمان با مدرک دیپلم، دانش زبان آلمانی نیز داشته باشند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان با مدرک دیپلم

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان با مدرک دیپلم، این است که دانشجو ابتدا در کالج‌های آلمان به مدت یک سال به تحصیل بپردازد و دروسی را که دانش‌آموزان آلمانی در دبیرستان می‌گذرانند را بیاموزد. دولت آلمان دیپلم کشورهای دیگر را به رسمیت نشناخته و تمامی متقاضیان با مدرک دیپلم را ابتدا موظف به تحصیل در کالج می‌کند تا آنها بتوانند با یادگیری موارد درسی آلمانی و پشت سر گذاشتن آزمون FSP یا پایان دوره کالج، وارد دانشگاه شوند.

اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های آلمان

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم عبارتند از:

  • فرم اپلیکیشن دانشگاه و یا کالج
  • مدرک صلاحیت ورود به دانشگاه
  • ریز نمرات مقاطع قبلی
  • مدرک زبان آلمانی B2 (و یا DSH-1، تست‌داف سطح 3)
  • کپی پاسپورت
  • رزومه

همه مدارک باید ترجمه‌شده به انگلیسی و یا آلمانی باشد.

محدودیت سنی تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

برای تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و طبق قانون آلمان هر فردی با هر سنی می‌تواند به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی این کشور بپردازد. از این رو، افراد با هر سنی می‌توانند در موسسه‌های آموزشی آلمان پذیرش بگیرند. تنها موضوعی که ممکن است باعث محدودیت سنی در این پروسه شود، دریافت ویزای تحصیلی آلمان است، چرا که افسر سفارت با توجه به سن متقاضی و مقطع پذیرش‌شده، پرونده او را بررسی کرده و در صورت قانع‌نشدن از گپ تحصیلی موجود، امکان دارد ویزا را ریجکت کند.

مراحل اخذ پذیرش با مدرک دیپلم در آلمان

مراحل اخذ پذیرش با مدرک دیپلم در آلمان به این صورت است که در ابتدا دانشگاه، افراد را به تحصیل در کالج‌های آلمان هدایت می‌کند. برای تحصیل در کالج‌های دولتی آلمان، دانش‌آموزان لازم است آزمون ورودی به این کالج‌ها را بگذرانند. این آزمون جنبه‌های مختلفی از دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مهارت زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سنجش اولیه دانش‌آموزان است. به علاوه با توجه به نوع کورسی که دانش‌آموز برای تحصیل انتخاب می‌کند، این آزمون، پایه آن کورس را در این دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

پس از گذراندن یک سال تحصیلی در این کالج‌ها، دانشجویان باید آزمون پایانی کالج یا FSP داده و با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذرانند. FSP یا آزمون ارزیابی صلاحیت دانش‌آموز با مدرک خارجی، آزمونی است که صلاحیت دانش‌آموزان را برای ورود به یکی از دانشگاه‌های رسمی در آلمان در پایان دوره کالج می‌سنجد. مواردی که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، به نوع دوره‌ای وابسته است که دانش‌آموز در کالج گذرانده است. برای مثال، برای کسی که در دوره‌های W-Kurs شرکت کرده، موارد امتحان مربوط به اقتصاد و امور مالی خواهد بود.

در نهایت و در مرحله آخر، برای ورود به دانشگاه مورد نظر، هر دانشگاه ارزیابی صلاحیت ورود به دانشگاه یا HZB انجام می‌دهد. HZB یک پروسه بررسی سوابق تحصیلی دانش‌آموزانی است که می‌خواهند با مدرک دیپلم در یکی از دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند. در این ارزیابی، نتایج و نمرات آزمون FSP کالج، تنها پنجاه درصد صلاحیت دانش‌آموز را نشان می‌دهد، از اینرو دانش‌آموزان باید مدارک و ریز نمرات مدارسی که در کشور خود گذرانده‌اند را نیز ارائه کنند. نمرات و سوابق تحصیلی دانش‌آموز در کشور خودش نیز پنجاه درصد این ارزیابی خواهد بود. مجموع این دو در نهایت صلاحیت دانش‌آموز را برای ورود به دانشگاه مشخص می‌کند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان، می‌تواند گزینه‌های مختلفی باشد. با توجه به نوع کالج یا رشته دانشگاهی انتخاب شده، مدرک زبان مورد نیاز می‌تواند آلمانی و یا انگلیسی و یا هر دو باشد. مراکز آموزشی مختلف گزینه‌های مختلفی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند که عبارتند از:

  • انگلیسی: تافل، آیلتس، دولینگو، PTE و غیره
  • آلمانی: تست‌داف (TestDAF)، DSH، گوته

همچنین نمراتی که باید ارائه شود با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است و برای اطلاع دقیق از نمره زبان مورد نیاز هر دانشگاه و یا کالج، بهتر است به سایت آن کالج و یا دانشگاه و دپارتمان رشته مورد نظر مراجعه شود. اما به طور کل نمره زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، باید حداقل آیلتس 6 یا معادل آن و نمره زبان آلمانی C1 یا DSH 2 یا معادل آنها باشد.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی با مدرک دیپلم، در کالج‌های T-Kurs و W-Kurs امکان‌پذیر است. بیشتر کالج‌های آلمان که افراد با مدرک دیپلم می‌توانند به مدت یک سال در آن تحصیل کرده و سپس وارد دانشگاه شوند، به زبان آلمانی برگزار می‌شود. اما در این دو مدل دورهکالج که بیشتر برای رشته‌های مهندسی مثل مهندسی کامپیوتر، آی‌تی و غیره (T-Kurs) و رشته‌های مدیریت، اقتصاد، بیزنس و رشته‌های مرتبط (W-Kurs) هستند، به انگلیسی نیز ارائه می‌شود.

روش معادل‌سازی مدرک دیپلم ایران برای تحصیل در آلمان

روش معادل‌سازی مدرک دیپلم ایران برای تحصیل در آلمان، کمی با سایر کشورها متفاوت است. زمانی که فردی با مدرک دیپلم برای دانشگاه‌های آلمان در مقطع دیپلم اقدام می‌کند، پس از بررسی‌های اولیه، دانشجو برای گذراندن دوره کالج هدایت می‌شود. از آنجایی که دولت آلمان دیپلم کشورهای دیگر را معادل دیپلم خود نمی‌داند، تمام افرادی که قصد تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم دارند را موظف می‌کند تا به مدت یک سال در کالج‌های آلمان، دروس اساسی دبیرستان‌های آلمان را بگذرانند تا برای ورود به دانشگاه‌های آلمان آماده شوند.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل با مدرک دیپلم

نام دانشگاه شهر نوع دوره کالج
دانشگاه فنی برلین TU Berlin برلین M, T, TI, WW, W
دانشگاه هامبورگ University of Hamburg هامبورگ G, M, T, W
دانشگاه هانوفر University of Hannover هانوفر T, M, W, S, G
دانشگاه لایپزیگ University of Leipzig لایپزیگ T, M, W, G, S
دانشگاه هایدلبرگ University of Heidelberg هایدلبرگ G, M, S, T, W
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ Johannes-Gutenberg University Mainz ماینتس S, G, T, M, W
به مشاوره احتیاج دارید؟ با ما تماس بگیرید ...

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

شرایط اخذ ویزای دانش‌آموزی آلمان با مدرک دیپلم،‌ ساده اما زمان‌بر است. برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم، ویزایی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که اختصاصا برای شرکت در آزمون ورودی کالج‌ها صادر می‌شود. با این ویزا افراد به مدت مشخصی می‌توانند در آلمان اقامت داشته باشند و در آزمون‌های ورودی کالج‌ها شرکت کنند و پس از دریافت پذیرش از کالج، ویزای خود را به ویزای تحصیلی کالج تغییر دهند. باید به‌خاطر داشت که حداقل 6 ماه، پیش از تاریخ برگزاری آزمون‌ها برای دریافت ویزای شرکت در آزمون ورودی آلمان اقدام شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه و …
  • مدارک تحصیلی مانند مدرک دبیرستان و ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • تمکن مالی

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی با مدرک دیپلم

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی با مدرک دیپلم متاسفانه وجود ندارد، چرا که با مدرک دیپلم، دانشجویان برای ورود به دانشگاه و مقطع کارشناسی، لازم است ابتدا یک سال دوره کالج بگذرانند. به دانشجوی مشغول به تحصیل در کالج‌های آلمان، ویزای همراه تعلق نمی‌گیرد. برای درخواست ویزای همراه، شخص متقاضی باید ویزای دانشجویی یا کاری داشته باشد. بنابراین دانشجویان پس از اتمام دوره کالج و ورود به دانشگاه و تبدیل ویزای کالج به ویزای دانشجویی، می‌توانند برای پیوستن همراه خود درخواست بدهند.

مبلغ تمکن مالی آلمان برای اخذ ویزای تحصیلی با مدرک دیپلم

مبلغ تمکن مالی آلمان برای اخذ ویزای تحصیلی با مدرک دیپلم، برآورد هزینه‌های یک سال زندگی در آلمان است. میانگین هزینه‌های زندگی هر فرد در آلمان مبلغی حدود 934 یورو است و مبلغ تمکن مالی مبلغی نزدیک به 11208 یورو برای یک سال زندگی در آلمان خواهد بود. این مبلغ بدون در نظرگرفتن شهریه کالج است. لازم به ذکر است که بهتر است قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی کالج، شهریه به‌طور کامل پرداخت شده باشد.

شرایط کار حین تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

شرایط کار حین تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان وجود ندارد. چرا که با مدرک دیپلم در کشور آلمان افراد می‌توانند در کالج‌های یک ساله آلمان تحصیل کنند و با ویزای یک ساله کالج، افراد اجازه کار نخواهند داشت. پس از اتمام دوره کالج و ورود به دانشگاه، با تبدیل ویزا به ویزای تحصیلی، دانشجویان می‌توانند به‌طور پاره‌وقت در کشور آلمان مشغول به کار شوند.

به مشاوره احتیاج دارید؟ با ما تماس بگیرید ...

شرایط اقامت پس از تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

شرایط اقامت پس از تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان زمانی فراهم است که افراد پس از فارغ‌التحصیلی از کالج، مسیر تحصیلی خود را در دانشگاه‌ها ادامه داده و پس از آن با ورود به بازار کار، در مسیر دریافت اقامت دائم آلمان قرار بگیرند. در صورتی که افراد تمایل به ادامه‌دادن تحصیل در مقاطع عالی نداشته باشند، می‌توانند بعد از اتمام کالج، ویزای جستجوی کار درخواست داده و به دنبال موقعیت شغلی باشند و پس از دریافت جاب آفر، ویزای خود را به کاری تبدیل کرده و پس از دو سال کار در آلمان درخواست اقامت دائم بدهند.

مزایای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

از مزایای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان این است که افراد می‌توانند از سنین پایین‌تر به کشور آلمان مهاجرت کنند. دانشجویان با گذراندن دوره کالج پیش از دانشگاه، سریع‌تر از سایرین با فرهنگ و فضای جدید سازگار می‌شوند و با یادگیری زبان و فرهنگ این کشور، در آینده، زودتر و راحت‌تر وارد فضای کار خواهند شد.

محدودیت های مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

از محدودیت‌های مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان می‌توان به آزمون ورودی کالج، هزینه‌های بالای تحصیل در کالج و آزمون پایان دوره کالج اشاره کرد که هرکدام چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد. افراد برای ورود به کالج‌های آلمان باید آزمون ورودی بدهند، آمادگی برای این آزمون‌ها دشوار بوده و نیازمند دانش زبان آلمانی است. از طرفی، در صورتی که افراد تمایلی به شرکت در این آزمون ورودی نداشته باشند می‌توانند برای کالج‌های خصوصی اقدام کنند که اکثرا آزمون ورودی ندارند اما شهریه قابل توجهی برای دانشجویان دارد.

در هر کدام از این دو مورد اما، دانشجویان موظفند امتحان پایان دوره کالج را شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذرانند. در صورت ردشدن در آزمون نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند. همچنین دانشجویان فقط دو بار می‌توانند در آزمون پایان دوره کالج یا FSP شرکت کنند که این خود یکی از فاکتورهای محدودکننده است.

شرایط اسکان دانشجویی در آلمان

اسکان دانشجویی در آلمان به چند روش امکان‌پذیر است که هرکدام شرایط خاص خود را دارد. گزینه‌های موجود برای اسکان دانشجویی عبارتند از:

  • خوابگاه دانشجویی: بیشتر دانشگاه‌ها در فضای دانشگاه، دارای خوابگاه‌های دانشجویی هستند که در آن دانشجویان می‌توانند از بین اتاق‌های فردی و اتاق‌های گروهی برای زندگی انتخاب کنند.
  • اجاره آپارتمان‌های اشتراکی: دانشجویانی که تمایل به زندگی در خوابگاه ندارند، می‌توانند با اجاره آپارتمان‌های خصوصی خارج از دانشگاه، با یک یا چند دانشجوی دیگر به طور اشتراکی زندگی کنند. در این صورت هزینه کمتری نیز برای اسکان پرداخت خواهند کرد.
  • اجاره خانه شخصی: در صورتی که دانشجویی بخواهد تنها و بدون همخانه زندگی کند و داشتن فضای خصوصی و شخصی برایش اولویت داشته باشد، میتواند آپارتمان‌ها یا خانه‌های شخصی را به تنهایی اجاره کند. طبیعی است که در این حالت باید هزینه بیشتری برای اسکان در نظر گرفته شود.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی معقولانه‌‍‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. تخمین هزینه زندگی در آلمان برای یک نفر حدود 934 یورو ماهانه و به عبارتی 11208 یورو سالانه خواهد بود. البته هزینه زندگی در شهرهای آلمان با یکدیگر متفاوت بوده و مونیخ و اشتوتگارت از شهرهای گران، آخن و درسدن شهرهای ارزان آلمان محسوب می‌شوند.

از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
وب‌سایت Uni-Assist

وب‌سایت Uni-Assist

یونی اسیست (Uni-Assist) چیست؟ یونی اسیست (Uni-Assist) یک سایت خدمات‌رسانی ملی در آلمان است که به حدود 170 دانشگاه در کشور آلمان کمک می‌کند تا پروسه پذیرش دانشجوی بین‎‌المللی را انجام دهند. این سایت...

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

به دلیل سیستم پزشکی بسیار پیشرفته، تحصیل پزشکی در آلمان یکی از محبوب‌ترین دوره‌های پزشکی در سراسر جهان است. دانشکده‌های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای مطرح اروپایی شهریه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و...

تاییدیه ZAB آلمان

تاییدیه ZAB آلمان

ZAB آلمان مخفف عبارت Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen و یا به عبارتی، سازمان مرکزی بررسی تحصیلات خارجی در آلمان (Central Office for Foreign Education) است. این تاییدیه برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت کاری...

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

صلاحیت ورود به دانشگاه – HZB

HZB چیست؟ صلاحیت ورود به دانشگاه و یا Hochschulzugangsberechtigung عبارتی است که برای سنجش ورود به تحصیلات عالی در کشور آلمان کاربرد دارد. بر خلاف کشور ایران، در آلمان چیزی به نام کنکور و...

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با وجود اینکه بیشتر رشته‌ها و دوره‌ها در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شود، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی غیر ممکن نیست. در همه مقاطع مختلف به صورت محدود، رشته‌ها و کورس‌هایی...

تحصیل در آلمان با معدل پایین

تحصیل در آلمان با معدل پایین

برای تحصیل در آلمان با معدل پایین به برخی از نکات باید توجه کرد. در درجه اول دانستن این موضوع که معدل شما در چه بازه‌ای از معدل بین‌المللی قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت...

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

تبدیل معدل ایرانی به آلمانی

فرمول تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی برای تبدیل معدل و نمره ایرانی به آلمانی، فرمول اصلاح‌شده باواریا (Modified Bavarian Formula) قابل استفاده است. در این فرمول، X نمره در سیستم آلمانی، Nmax...

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان انگلیسی، زمانی امکان‌پذیر است که افراد در مقاطع پیشین خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشند و یا ساکن کشورهایی باشند...

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان

ریجکتی ویزای دانشجویی آلمان چیست؟ افرادی که از کشورهای خارج از حوزه شنگن برای تحصیل در کشور آلمان اقدام می‌کنند، لازم است برای ورود به این کشور ویزا و یا مجوز ورود و اقامت...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study