logo

ویزای همراه کانادا

26 فروردین 1403

ویزای همراه چیست؟

ویزای همراه به معنی مجوز ورود اعضای درجه یک خانواده از جمله: 1-همسر متقاضی کار یا تحصیل در کانادا، 2-فرزند والدین متقاضی کار یا تحصیل در کانادا 3-والدین دانش آموز یا دانشجوی متقاضی تحصیل در کانادا، به همراه یکدیگر به خاک کانادا است که بر اساس موقعیت متقاضی متغیر است.

به‌هم‌پیوستن و در کنار هم بودن اعضای خانواده، از ارکان اصلی سیستم مهاجرتی کانادا است. کشور کانادا برای تحکیم و تقویت اقتصاد خود همیشه با آغوشی باز پذیرای مهاجران به خاک خود بوده است. برنامه مهاجرتی با ویزای همراه و پیوستن به خانواده، دومین دسته‌بندی بزرگ کانادا برای پذیرش مهاجر به خاک این کشور است و سالانه بیشتر از 100000 مهاجر از این طریق به کانادا سفر می‌کنند.

کانادا با بالاترین میزان پذیرش سالانه مهاجر و مزایای فراوانی که برای زندگی و پیشرفت در خود دارد؛ مانند سیستم آموزشی برجسته در دنیا و بازار کار متنوع و گسترده، به یکی از مقاصد محبوب افراد برای زندگی تبدیل شده است. یکی از دلایل عمده این موضوع، امکان مهاجرت با خانواده از جمله همسر (Spouse)، شریک زندگی (Common-law Partner)، ویزای همراه همزمان و ویزای همراه برای والدین دانش‌آموزان مشغول تحصیل در مدارس کانادا و یا فرزندان است.

انواع ویزای همراه کانادا

طبق شرایط متقاضی، شرایط اخذ ویزای همراه و نوع آن متفاوت است. بسته به همراه شما مثلا والدین دانش‌آموز یا دانشجو یا همسر دانشجو این ویزا می‌تواند متفاوت باشد.

ویزای همراه دانش‌آموزی

اگر برای آینده فرزند خود به دنبال یک سرمایه‌گذاری با آینده روشن هستید، ثبت نام در مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های کانادا می‌تواند بهترین تصمیم باشد. چرا که کانادا از نظر سطح کیفیت آموزشی در میان برترین کشورهای جهان قرار دارد و آینده فرزندان شما در این سیستم به روشنی تضمین می‌شود. مدارس کانادا دارای معلمان به‌روز بوده و مجهز به جدیدترین تجهیزات آموزشی هستند، این مدارس، با تاکید بر ارتباط موثر با دانش‌آموز، فضای آموزشی را مطابق با بالاترین استانداردها و در بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌دهند.

تحصیل در مدارس کانادا فرصت یادگیری در کنار سایر دانش‌آموزان بین المللی از سراسر دنیا را فراهم می‌کند. این تعاملات باعث ایجاد دید گسترده در فرزند شما و شکل‌گرفتن دوستی‌ها و ارتباطاتی می‌شود که در آینده فرزندتان تاثیرگذار است.

همچنین از برجسته‌ترین مزایای تحصیل دانش‌آموز در مدارس کانادا، امکان دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا است که به یکی از والدین اجازه می‌دهد همزمان با فرزند به کانادا مهاجرت کنند.

ویزای والدین دانش‌آموز

در صورت ثبت نام در مدارس کانادا، دانش‌آموز (Minor Child) ویزای تحصیلی (Study Permit/Student Visa) دریافت می‌کند. در کنار او، یکی از والدین می‌تواند به طور همزمان وارد خاک کانادا شود. در این شرایط همراه دانش‌آموز ویزای ویزیتوری دریافت می‌کند. دارنده این ویزا اجازه کار در طول اقامت در کانادا ندارد و مدت زمان اقامت او همزمان با ویزای دانش‌آموز است.

ویزای والدین دانشجو

برای دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع آموزش عالی (کالج و یا دانشگاه) وارد خاک کانادا می‌شوند، شرایط برای ویزای همراه دانشجویی متفاوت است. دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در کانادا حضور دارند می توانند دعوتنامه توریستی (ویزیتوری) برای والدین و یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود ارائه دهند و به نوعی میزبان آنها باشند. با توجه به شرایط مالی دانشجو، متقاضی دریافت ویزای توریستی باید مدارک مالی لازم برای اثبات تمکن مالی اقامت موقت در کانادا به‌عنوان همراه دانشجو را ارائه دهد.

اما در صورتی که به عنوان دانشجو و یا شاغل در کانادا، دارای اقامت دائم (PR) و یا شهروندی کانادا باشید، می‌توانید از طریق سوپر ویزا، والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا دعوت کنید تا به شما بپیوندند. این ویزا به مدت 10 سال به والدین شما اجازه می‌دهد تا به کانادا در رفت و آمد باشند و با یک ورود تا 5 سال در کانادا بمانند.

ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر

احتمالا بعد از گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کانادا، نگران این خواهید بود که آیا همسرتان می‌تواند همزمان و همراه شما به کانادا مهاجرت کند یا خیر؟ یا بعد از رفتن شما باید درخواست ویزا دهد؟ آیا با داشتن ویزای همراه، همسر دانشجو اجازه کار خواهد داشت یا خیر؟

از خوبی‌های مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا این است که این کشور شرایط را به نحوی مهیا می‌کند که شما بتوانید به همراه همسر خود به این کشور مهاجرت و همزمان کار کنید. در نتیجه جواب همه سوال‌های ذهنی شما مثبت است. در صورت دریافت ویزای تحصیلی، شما می‌توانید برای ویزای همراه هم به صورت همزمان و هم به طور جداگانه اقدام نمایید. همچنین همراه شما بعد از رسیدن به کانادا اجازه کار خواهد داشت. باید توجه داشته باشید که هنگام درخواست ویزای برای همسر دانشجو، می‌توانید برای دریافت Open work permit درخواست دهید.

شرایط دریافت ویزای همراه کانادا

شرایط ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

ویزای دانش‌آموزی برای تحصیل در مقطع پیش از دانشگاه است که برای دانش‌آموزان زیر 18 سال صادر می‌‌شود. در این نوع ویزا یکی از والدین می‌تواند همزمان و یا به طور جداگانه به‌عنوان همراه دانش‌آموز در کانادا حضور داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا:

  • دانش‌آموز باید نامه پذیرش یکی از موسسات آموزشی کانادا داشته باشد.
  • برای اثبات تمکن مالی، لازم است شهریه سال اول تحصیل در مدرسه به‌طور کامل پرداخت شده باشد.
  • مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی (با توجه به استان انتخابی) داشته باشد.
  • از نظر شرایط جسمی سالم باشد.
  • سابقه کیفری نداشته باشد.

شرایط اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا نیز در گرو شرایط ذکرشده در بالا است. ویزای همراه دانش‌آموز از نوع ویزای توریستی است که مدت اعتبار آن 5 سال (یا متناسب با مدت زمات اعتبار پاسپورت همراه) است. لازم به ذکر است همراه دانش‌آموز باید پس از 6 ماه سکونت در کانادا، یک بار خروج از این کشور داشته باشد.

شرایط ویزای همراه دانشجویی کانادا

با گرفتن پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا، در کنار ویزای دانشجویی کانادا، همراه وی نیز نیازمند گذراندن پروسه ویزا است. این پروسه می‌تواند به طور همزمان و یا جداگانه انجام شود. در مورد همراه دانشجو، همسر متقاضی می‌تواند (به طور قانونی و با گذشت یک سال از ازدواجشان) و پارتنر یا شریک زندگی وی (در صورتی که به مدت حداقل 12 ماه زیر یک سقف زندگی کرده باشند، اما بصورت قانونی ازدواج نکرده باشند) باشد. دولت کانادا ازدواج از راه دور را برای صدور ویزای همراه نمی‌پذیرد.

شرایط و مدارک ویزای همراه دانشجو:

  • حداقل یک سال از ازدواج شما گذشته باشد.
  • مدارک ازدواج (سند ازدواج)
  • مدارک هویتی متقاضی اصلی
  • نامه پذیرش دانشگاه متقاضی اصلی
  • اثبات توانایی حمایت مالی خود و همراه (تمکن مالی) در زمان حضور در کانادا
  • ارائه مدارک بانکی، اسناد مالکیت و …

روش درخواست ویزای همراه دانش‌آموز

نحوه درخواست ویزای همراه دانش‌آموز می‌تواند به دو روش همزمان و جداگانه صورت پذیرد:

همزمان با ویزای دانش‌آموز

زمانی که دانش‌آموز زیر 12 سال باشد، برای درخواست ویزای دانش‌آموزی حضور یک والد همراه او ضروری بوده و درخواست ویزای همراه دانش‌آموز به صورت همزمان و به صورت آنلاین انجام می‌شود.

پس از ورود دانش‌آموز به کانادا

در شرایطی که دانش‌آموز بالای 12 سال باشد می‌تواند به تنهایی درخواست ویزای دانش‌آموزی داده و یکی از والدین وی بعد از ورود فرزندشان به کانادا درخواست ویزا دهند. در این صورت فرزند شما می‌تواند در طول تحصیل خود، با سرپرستی یک خانواده کانادایی، تحت عنوان هوم استی زندگی کند و یا در خوابگاه مدارس شبانه‌روزی زندگی کند.

خانواده‌ای که برای اسکان هوم استی فرزند شما انتخاب می‌شود توسط مدارس و سازمان‌های مربوطه، بسیار دقیق بررسی شده و بهترین شرایط را برای زندگی فرزند شما فراهم می‌کند. در هر دو صورت تا زمانی که فرزند شما زیر سن قانونی باشد، شما می‌توانید به طور همزمان درخواست ویزای همراه بدهید.

مدارک موردنیاز برای ویزای همراه کانادا

مدارک ویزای همراه دانش‌آموز

  • نامه پذیرش فرزند از موسسه آموزشی
  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی

مدارک ویزای همراه دانشجو

  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج
  • نامه پذیرش فرد اصلی
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • گواهی عدم سوء پیشینه

هزینه درخواست ویزای همراه کانادا

هزینه ویزای همراه دانشجو

هزینه درخواست ویزای همراه دانشجو برابر با 100 دلار کاناداست. اگر پیش از این به کانادا سفر نکرده اید و طی 10 سال گذشته برای انگشت‌نگاری و ثبت اطلاعات بایومتریک خود در سفارت کاناد به یکی از کشورهای اطراف سفر نکرده اید، باید مبلغ 85 دلار کانادا نیز بابت انجام انگشت نگاری پرداخت کنید.

هزینه ویزای همراه دانش‌آموز

اگر به‌عنوان والدین دانش‌آموز، قصد سفر به کانادا را دارید، حامی مالی شما باید تمکن مالی مورد نیاز برای تامین هزینه‌های زندگی در طول مدت اقامت در کانادا را داشته باشد. علاوه بر این مبلغ، لازم است برای درخواست ویزای نوع توریستی و انجام فرآیند انگشت‌نگاری به ترتیب 100 و 85 دلار کانادا بپردازید.

مدت زمان صدور و اعتبار ویزای همراه کانادا

زمان صدور و اعتبار ویزای همراه دانش‌آموزی و همراه دانشجویی

زمان رسیدگی به درخواست ویزا و زمان صدور ویزای همراه دانش‌آموزی و دانشجویی کانادا، به طور متوسط بین 1 تا 3 ماه زمان می‌برد و معمولا همزمان با ویزای متقاضی اصلی انجام می‌شود. طول این زمان به تعداد پرونده های ارسال شده به سازمان مهاجرتی کانادا بستگی دارد در زمان‌های مختلف، متفاوت باشد. معمولا فرآیند رسیدگی به این ویزا نسبت به سایر ویزاها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و ویزای همراه دانش‌آموز یک ویزای توریستی با مدت اعتبار 5 سال است که بر اساس میزان اعتبار پاسپورت همراه صادر می‌شود.

تمدید ویزای تحصیلی همراه کانادا

اعتبار ویزای همراه برای ویزای تحصیلی کانادا 5 سال است و برای تمدید آن باید 30 روز قبل از انقضای ویزای خود، درخواست تمدید ویزا داده شود. برای این کار فرد متقاضی و همراه او باید به طور جداگانه درخواست تمدید ویزای خود را ثبت نمایند.

در صورتی که بعد از اتمام اعتبار ویزای خود تصمیم به ماندن در کانادا داشته باشید، امکان درخواست برای تمدید وجود ندارد و متخلف شناخته می‌شوید و با پرداخت هزینه باید درخواست دادگاه دهید و دلایل عدم درخواست به موقع تمدید ویزا را توضیح دهید تا بتوانید مجددا برای ماندن در کشور کانادا درخواست ویزا دهید.

مقررات ویزای همراه تحصیلی

برای دریافت ویزای همراه تحصیلی کانادا لازم است که حداقل یک سال از زمان ازدواجتان گذشته باشد و یا با همراه یا شریک زندگی خود به مدت حداقل 12 ماه زندگی کرده باشید. مطمئن شوید که مدارکتان کامل بوده و مبلغ تمکن مالی مورد نظر سفارت را داشته باشید. تمکن مالی ویزای همراه معمولا معادل میانگین هزینه‌های زندگی یک شخص در یک سال است.

اجازه کار با ویزای همراه تحصیلی کانادا

از مزایای مهاجرت به کانادا با همراه این است که همراه شما در طول مدت زمان اقامت در کانادا اجازه کار دارد. زمانی که برای ویزای تحصیلی دانشجویی و همزمان برای ویزای همراه اقدام می‌کنید، همراه شما می‌تواند برای اجازه کار در کانادا اقدام کرده و بعد از ورود به خاک کانادا مشغول به کار شود. همچنین در صورتی که با دریافت ویزای همراه تحصیلی، همراه با شما وارد کانادا شده باشد، تبدیل ویزای همراه به ویزای کاری کانادا نیز از طریق درخواست برای اجازه کار امکان‌پذیر است.

اجازه تحصیل با ویزای همراه کانادا

زمانی که با ویزای همراه تحصیلی وارد کانادا می‌شوید، در صورتی که شما نیز قصد ادامه تحصیل داشته باشید دولت کانادا به شما این اجازه را می‌دهد. پس بهتر است پیش از ورود به کانادا به طور جداگانه درخواست ویزای تحصیلی بدهید. اما این به این معنی نیست که شما بعد از ورود به کانادا امکان تغییر ویزای خود به تحصیلی را نداشته باشید. اگر بعد از ورود به کانادا از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا پذیرش دریافت کنید با مدارک پذیرش و مدارک مربوطه خود می‌توانید درخواست ویزای تحصیلی داده و بعد از طی مراحل لازم، شروع به تحصیل کنید.

درخواست اقامت دائم با ویزای همراه کانادا

گرفتن اقامت دائم کانادا از جمله اهداف اصلی افرادی است که به طرق مختلف وارد خاک کانادا می‌شوند. چرا که داشتن اقامت دائم کانادا برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید به طور دائم در خاک کانادا مانده و در هر جای این کشور به کار، تحصیل و زندگی بپردازید. توجه داشته باشید که داشتن اقامت دائم با شهروندی متفاوت است؛ اما شما با داشتن اقامت دائم می‌توانید برای اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت کانادا اقدام نمایید. همچنین با داشتن اقامت دائم می‌توانید با برنامه اسپانسرشیپ کانادا، خانواده درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا بیاورید.

زمانی که شما با ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای همراه وارد خاک کانادا می‌شوید، می توانید از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی درخواست اقامت دائم بدهید. این درخواست متناسب با برنامه‌ای که شما از طریق آن اقدام کرده اید شرایط متفاوتی دارد. دراینجا به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

  • تجربه کار در رشته تخصصی خود در کانادا به مدت 12 ماه
  • تحصیل و یا کار در استان کبک و تسلط به زبان فرانسوی
  • درخواست برای برنامه استانی کانادا بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی

مبلغ تمکن ویزای همراه کانادا

مبلغ تمکن ویزای همراه کانادا معمولا به اندازه میانگین هزینه‌های زندگی فرد در کانادا در یک سال است. البته از آنجایی که همراه اجازه کار دارد این مبلغ بالا نیست و به طور میانگین 6000 دلار کانادا در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که برای فرد اصلی این مبلغ به طور معمول حدودا 21000 دلار کانادا در نظر گرفته می‌شود. همچنین در صورت داشتن همراهی غیر از همسر، به عنوان مثال فرزند، 5000 دلار کانادا نیز به این مقادیر اضافه می‌شود.

دلایل ردشدن پرونده ویزای همراه و نحوه رفع ریجکتی

ویزای همراه می‌تواند به دلایل مختلف ریجکت شود. در اینجا به برخی از دلایل ردشدن ویزای همراه اشاره می‌کنیم:

  • ردشدن ویزای فرد اصلی
  • ناقص‌بودن مدارک
  • نداشتن پشتوانه مالی مناسب
  • قانع‌نشدن آفیسر به برگشت شما
  • سابقه منفی سفر (اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا در سفرهای سابق)
  • مشکل سلامت جسمی و پزشکی و یا سابقه کیفری
  • وجود ابهام در رسمی بودن ازدواج

برای رفع مشکل ریجکتی در این شرایط می‌توان با بررسی نامه ریجکتی صادرشده توسط سفارت، برای حل مشکل یکی از راه‌های زیر را پیش گرفت:

  1. جمع‌آوری مدارک بیشتر برای رفع ابهام و یا اثبات موضوع حساس پرونده
  2. ثبت اعتراض به ریجکتی به کمک یک وکیل باتجربه در این زمینه
  3. درخواست مجدد

برای جلوگیری از رد درخواست ویزای همراه، بهتر است پیش از شروع پروسه حتما با مشاوران و کارشناسان کارآمد و باتجربه مشورت کنید. تمامی مدارک لازم را به بهترین شکل جمع‌آوری و دسته‌بندی کرده و در ارائه مدارک خود به خصوص درباره ازدواج و تمکن مالی دقیق باشید. با اینکه داشتن مدرک زبان در بیشتر موارد ضرورت ندارد اما بهتر است که مسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشید. همیشه به خاطر داشته باشید بهترین راه برای موفقیت در این مسیر، صداقت است.

امتیاز
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study