logo

دانشگاه‌های مونترال کانادا

9 خرداد 1403
دانشگاه‌های مونترال کانادا

لیست دانشگاه‌های مونترال

نام دانشگاه رتبه زبان آموزش نوع دانشگاه رشته‌های برتر
دانشگاه مک‌گیل 49 انگلیسی دولتی علوم عصب‌شناسی، ژنتیک و زیست‌شناسی مولکولی، روانشناسی، محیط زیست، کشاورزی، منابع آب، بهداشت عمومی، پزشکی بالینی
دانشگاه مونترال 141 فرانسوی دولتی زیست‌شناسی مولکولی، پزشکی بالینی، بهداشت عمومی، رادیولوژی، آنکولوژی
دانشگاه کنکوردیا 653 انگلیسی دولتی مهندسی برق، مهندسی عمران، طراحی، بازرگانی
دانشگاه کبک 745 فرانسوی دولتی روابط عمومی، حقوق و علوم سیاسی، مدیریت آموزشی و علوم انسانی
دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال 768 فرانسوی دولتی علوم مهندسی، فیزیک، علوم مواد، علوم محیط زیست
دانشگاه اچ‌ای‌سی 1188 فرانسوی، انگلیسی دولتی علوم اجتماعی، بازرگانی، علوم سیاسی، فلسفه، علوم کامپیوتر
دانشگاه ای‌تی‌اس (ETS) 1568 فرانسوی دولتی مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، هوش مصنوعی

بهترین دانشگاه‌های مونترال

دانشگاه مک‌گیل: یکی از سه دانشگاه انگلیسی‌زبان مونترال است که در سال 1821 تاسیس شده است. دانشگاه مک‌گیل رتبه 49 در جهان را به خود اختصاص داده و دو کمپس دارد. یکی در مرکز شهر و کمپس مک‌دانلد در منطقه سنت آن بلوو قرار دارد.

این دانشگاه از 10 دانشکده، حدود 40 هزار دانشجو که 24 درصد از این تعداد دانشجوی بین‌المللی از 150 کشور مختلف هستند، تشکیل شده است. همچنین 76 درصد از این دانشجویان در مقطع کارشناسی و 24 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

دانشگاه مک‌گیل در هر دو کمپس برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، خوابگاه نیز ارائه می‌کند.

10 دانشکده این دانشگاه عبارتند از:

دانشگاه مک‌گیل در بسیاری از رشته‌هایی که ارائه می‌کند در سطح جهانی پیشتاز بوده و فارغ‌التحصیلان در این دانشگاه در زمینه‌های مختلف بلافاصله وارد بازار کار می‌شوند. برخی از رشته‌های برتر این دانشگاه عبارتند از: علوم عصب‌شناسی، ژنتیک و زیست‌شناسی مولکولی، روانشناسی، محیط زیست، کشاورزی، منابع آب، بهداشت عمومی، پزشکی بالینی و … .

از مزایای دانشگاه مک‌گیل مونترال، بورسیه‌های مختلفی است که بر اساس نخبگی به دانشجویان اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها برای همه مقاطع قابل اپلای بوده و بر اساس امتیازات و دستاوردهای دانشجو به آنها تعلق می‌گیرد.

آخرین زمان اپلای برای دانشگاه مک‌گیل، اول فوریه هر سال است.

دانشگاه مونترال: چهارمین دانشگاه بزرگ کانادا با رتبه 141 جهانی است که سالانه 680 میلیون فاند تحقیقاتی دریافت می‌کند. این دانشگاه در سال 1878 شاخه‌ای از دانشگاه کبک بوده و در سال 1919 از این دانشگاه جدا شده و به عنوان یک دانشگاه مستقل شروع به فعالیت کرده است. امروزه این دانشگاه با همکاری دو دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال و دانشگاه HEC مونترال فعالیت می‌کند. این دانشگاه 13 دانشکده و 2300 استاد و 44000 دانشجو دارد که از این تعداد 34335 دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود 12000 دانشجو در مقطع تکمیلی در حال تحصیل هستند. از این تعداد به طور میانگین یک نفر از هر 4 نفر در این دانشگاه، دانشجوی بین‌المللی هستند.

زبان اصلی تدریس در دانشگاه مونترال کانادا فرانسوی است اما در برخی از مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند دکتری رشته‌های زیست‌شیمی، عصب‌شناسی، داروشناسی، دروس به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود. این دانشگاه برای دانشجویان تمام‌وقت خود در پایه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، خوابگاه نیز ارائه می‌کند.

13 دانشکده این دانشگاه عبارتند از:

دانشگاه مونترال در زمینه پزشکی و رشته‌هایی مانند سیستم‌های قلبی عروقی، زیست‌شناسی مولکولی، پزشکی بالینی، بهداشت عمومی، رادیولوژی، آنکولوژی پیشتاز بوده و در کنار آن در زمینه‌های علوم کامپیوتر و مدیریت کسب‌وکار نیز دارای رتبه جهانی است.

یکی از مزایای این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی، فرصت معافیت از شهریه است. برای دریافت این بورسیه، باید پذیرش از این دانشگاه داشته و در یک رشته و مقطع تمام‌وقت قبول شده باشید. از دیگر شرایط دریافت این بورسیه داشتن استادی پرمیت است. در کنار این بورسیه، هر دانشکده و هر گروه درسی می‌تواند بورسیه‌های خاص خود را داشته باشند که با مکاتبه با دانشگاه قابل استعلام است.

زمان اپلای در این دانشگاه از ماه آگوست هر سال تا اول دسامبر است. تا قبل از دسامبر برای ترم پاییز و تا قبل از آوریل برای ترم زمستان می‌توان اپلای کرد.

دانشگاه کنکوردیا: این دانشگاه در سال 1974 با ادغام کالج لویولا و دانشگاه سر جورج ویلیام تاسیس شد که امروزه دو کمپس با نام این دو موسسه سابق، یکی در مرکز شهر و دیگری در غرب مونترال دارد. دانشگاه کنکوردیا با رتبه 653 جهانی، یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر انگلیسی‌زبان مونترال است. در حال حاضر حدود 45 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از این تعداد 78 درصد مقطع کارشناسی و 22 درصد مقطع تحصیلات تکمیلی را تشکیل می‌دهند. دانشگاه کنکوردیا حدود 11 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد که درصد بالایی از این تعداد را دانشجویان ایرانی تشکیل می‌دهند.

دانشکده کنکوردیا دارای 4 دانشکده است:

پرطرفدارترین رشته در این دانشگاه، رشته‌های زیرمجموعه علوم و هنر با 40 درصد از تعداد دانشجویان است. برترین رشته‌های دانشگاه کنکوردیا رشته‌های مهندسی از جمله عمران و برق است. دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه، بیشتر رشته بازرگانی (بیزنس) را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

دانشگاه کنکوردیا بورسیه ورودی ارائه می‌کند، به این معنی که در صورت بالابودن معدل دانشجوی پذیرفته‌شده، این بورسیه به آنها تعلق می‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی برای اپلای در دانشگاه کنکوردیا برای ورودی پاییز، تا اول فوریه و برای ورودی زمستان تا اول سپتامبر فرصت خواهند داشت.

دانشگاه کبک: با ادغام پنج موسسه آموزشی مختلف در سال 1969 تاسیس شد و امروزه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کبک است. رتبه جهانی دانشگاه کبک 745 است و 33903 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که حدود 4876 نفر از آنها دانشجوی بین‌المللی بوده و از 95 کشور مختلف به این دانشگاه آمده‌اند.

دانشگاه کبک دارای 7 دانشکده است:

از مزایای دانشگاه کبک داشتن برنامه‌های تحصیل بین‌المللی است، به این معنی که دانشجویان این دانشگاه می‌توانند برای تحصیل در یک ترم یا یک سال تحصیلی از طرف دانشگاه به کشور دیگری بروند و تجربیات ارزشمندی کسب کنند.

رشته‌های محبوب در دانشگاه کبک شامل ارتباطات، مدیریت بازرگانی، حقوق اجتماعی، طراحی، هنرهای تجسمی و زمینه‌های مختلف تحقیقاتی است.

زمان اپلای برای تحصیل در این دانشگاه در ترم پاییز تا نوامبر و برای تحصیل در ترم زمستان تا مارس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی با ما تماس بگیرید.

انواع دانشگاه در مونترال

دانشگاه‌های دولتی مونترال

بیشتر دانشگاه‌هایی که در شهر مونترال قرار دارند، دانشگاه‌های دولتی بوده و جزو دانشگاه‌های برتر مونترال هستند. این دانشگاه‌ها عبارتند از دانشگاه مک‌گیل، کنکوردیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه کبک در مونترال.

دانشگاه‌های خصوصی مونترال

در کنار دانشگاه‌های دولتی، برخی از کالج‌ها و موسسات آموزشی مستقلی هستند که به‌طور خصوصی مشغول به کار هستند و دانشجوها را با مقدار شهریه بیشتر می‌پذیرند. کالج‌های خصوصی مونترال عبارتند از: کالج اوسیلیوان، کالج ماریانوپولیس و غیره.

شهریه/هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مونترال

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مونترال بر اساس دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌شود متفاوت است. میانگین شهریه دانشگاه‌ها در مونترال برای مقطع کارشناسی سالانه چیزی بین 15 تا 40 هزار دلار کانادا و برای مقاطع بالاتر بین 10 تا 30 هزار دلار کانادا خواهد بود.

شهریه دانشگاه‌های دولتی مونترال

نام دانشگاه

شهریه لیسانس دانشجویان بین‌المللی

شهریه تحصیلات تکمیلی دانشجویان بین‌المللی

دانشگاه مک‌گیل

20483 تا 41000 دلار کانادا

17708 تا 28362 دلار کانادا

دانشگاه مونترال

27102 تا 27102 دلار کانادا

17708 تا 20553 دلار کانادا

دانشگاه کنکوردیا

19581 تا 27761 دلار کانادا

13282 تا 22989 دلار کانادا

دانشگاه کبک

19728 تا 22036 دلار کانادا

17709 تا 19728 دلار کانادا

شهریه دانشگاه‌های خصوصی مونترال

نام دانشگاه

شهریه سالانه

کالج ماریانوپولیس

15780 دلار کانادا

کالج اوسیلیوان

13960 دلار کانادا

زبان تحصیل در دانشگاه‌های مونترال

زبان تحصیل در دانشگاه‌های مونترال بر اساس سیاست‌های آن دانشگاه انتخاب می‌شود. برخی از این دانشگاه‌ها همه به زبان فرانسوی هستند. اما دانشگاه‌های دیگری نیز در مونترال وجود دارد که می‌توانید در آنها به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

زبان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی مونترال

نام دانشگاه

زبان رسمی دانشگاه

دانشگاه مک‌گیل

انگلیسی

دانشگاه مونترال

فرانسوی

دانشگاه کنکوردیا

انگلیسی

دانشگاه کبک

فرانسوی

زبان تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی مونترال

نام دانشگاه

زبان رسمی کالج

کالج ماریانوپولیس

انگلیسی

کالج اوسیلیوان

دو زبانه

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌های مونترال

برای انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در دانشگاه‌های مونترال، چند فاکتور مختلف باید در نظر گرفته شود، برای مثال رتبه دانشگاه و رشته در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها و همچنین توجه به مشاغلی که شهر مونترال در آنها کمبود نیرو دارد. پیشتر رشته‌های برتر هر دانشگاه را بررسی کردیم، در ادامه مشاغل مورد نیاز شهر مونترال را معرفی خواهیم کرد تا در مجموع بتوانید بهترین رشته را با توجه به این بررسی و همچنین روحیات خود انتخاب کنید.

  • کادر درمان شامل پرستار، پزشک، روانپزشک، رادیولوژیست، دستیار پزشکی، چشم‌پزشک، فیزیوتراپیست، روانشناس، دندانپزشک، ماما و غیره با میانگین درآمد ساعتی حدود 22.69 دلار کانادا
  • داروساز با میانگین درآمد ساعتی 58.29 دلار کانادا
  • پژوهشگر زیست‌فناوری با میانگین درآمد ساعتی 38.26 دلار کانادا
  • دستیار تهیه فیلم و سریال، دست‌اندرکاران در تهیه فیلم با میانگین درآمد ساعتی 18.22 دلار کانادا
  • متخصص دیجیتال مارکتینگ با میانگین درآمد ساعتی 35 دلار کانادا
  • مدیریت فضای مجازی با میانگین درآمد ساعتی 21.20 دلار کانادا
  • مدیر پروژه با میانگین درآمد ساعتی 58.11 دلار کانادا
  • برنامه‌نویس بازی با میانگین درآمد ساعتی 38 دلار کانادا
  • مهندس/ برنامه‌نویس نرم‌افزار با میانگین درآمد ساعتی 36.56 دلار کانادا
  • متخصص آنالیز داده با میانگین درآمد ساعتی 67 دلار کانادا
  • طراح UX/UI با میانگین درآمد ساعتی 48 دلار کانادا
  • متخصص هوش مصنوعی با میانگین درآمد ساعتی 56 دلار کانادا
  • مهندس هوافضا با میانگین درآمد ساعتی 23.38 دلار کانادا
  • تحلیلگر مالی با میانگین درآمد ساعتی 40.19 دلار کانادا
  • مهندس معمار با میانگین درآمد ساعتی 68.98 دلار کانادا
  • مهندس محیط زیست با میانگین درآمد ساعتی 37.94 دلار کانادا
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی با ما تماس بگیرید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در دانشگاه‌های مونترال

بعد از پایان تحصیل در یکی از موسسات آموزشی مورد تایید کانادا، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تبدیل استادی پرمیت به ورک پرمیت اقدام کنند که با عنوان post-graduation work permit (اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا) ارائه می‌شود. این ورک پرمیت بعد از استادی پرمیت می‌تواند با اعتبار سه ساله صادر شود. این مجوز کار که با نام اوپن ورک پرمیت نیز شناخته می‌شود به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بدون داشتن قرارداد با کارفرما و یا سازمانی و بدون هیچ وابستگی استانی، در هر شهری که بخواهند در هر موقعیتی که بخواهند اجازه کار داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان پس از پایان تحصیل 180 روز وقت دارند تا برای ورک پرمیت درخواست دهند.

با توجه به اینکه دانشگاه‌های مونترال دانشگاه‌های شناخته‌شده در سطح جهانی هستند، فارغ‌التحصیلان شانس بالایی در پیداکردن موقعیت‌های شغلی مناسب با رشته خود خواهند داشت. بعد از شروع به کار در کانادا، دانشجویان می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کرده و در کانادا بمانند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مونترال

پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی مونترال

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های دولتی بر اساس معدل دانشجو در مقاطع قبلی صورت می‌گیرد. معدل بالای 16 معمولا مورد قبول دانشگاه است. در کنار آن، داشتن یک انگیزه‌نامه مناسب، نمره زبان بالا حتی می‌تواند شانس پذیرش را در صورت داشتن معدل پایین نیز بیشتر کند.

پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی مونترال

شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی تفاوت چندانی با دانشگاه‌های دولتی ندارد. دانشگاه‌های خصوصی کوچک‌تر از دانشگاه‌های دولتی هستند و معمولا روند پذیرش ساده‌تری دارند. با این حال داشتن معدل و نمره زبان بالا شرایط بهتری را برای ورود به این دانشگاه‌ها فراهم می‌کند.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های مونترال

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های دولتی مونترال

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌ها بر اساس سیاست‌های هر دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی مدارکی که بیشتر دانشگاه‌های دولتی مونترال برای پذیرش احتیاج دارند عبارتند از:

  • ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل
  • مدرک تحصیلی در مقاطع گذرانده
  • مدرک زبان (تافل یا آیلتس)
  • بر اساس دانشگاه و یا رشته‌ مورد نظر، GRE

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی مونترال

مدارک پذیرش معمولا در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی یکسان بوده و مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی به شرح زیر است:

  • ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل
  • مدرک تحصیلی در مقاطع گذرانده
  • مدرک زبان (تافل یا آیلتس)
  • بر اساس دانشگاه و یا رشته‌ مورد نظر، GRE

مهلت اپلای برای پذیرش در دانشگاه‌های مونترال

مهلت اپلای در دانشگاه‌های دولتی مونترال

نام دانشگاه زمان اپلای برای ترم پاییز زمان اپلای برای ترم زمستان
دانشگاه مک‌گیل اول فوریه اول سپتامبر
دانشگاه مونترال اول دسامبر اول آوریل
دانشگاه کنکوردیا اول فوریه اول سپتامبر
دانشگاه کبک اول نوامبر اول مارس

مهلت اپلای در دانشگاه‌های خصوصی مونترال

نام دانشگاه زمان اپلای برای ترم پاییز زمان اپلای برای ترم زمستان
کالج ماریانوپولیس 20 آوریل
کالج اوسیلیوان 19 آگوست

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های مونترال

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های دولتی مونترال

دانشگاه‌های دولتی مونترال بورسیه تحصیلی در مرحله پذیرش دانشجو ارائه می‌کنند. در صورتی که دانشجو معدل بالا و ریز نمرات خوبی از مقاطع قبلی خود داشته باشد، به‌طور اتوماتیک بورسیه تحصیلی به او تعلق می‌گیرد.

فارغ از بورسیه نخبگی، هر دانشکده و یا دپارتمان آموزشی در دانشگاه به‌طور مستقل برای دانشجوهای آن دانشکده، بورسیه‌هایی ارائه می‌کند که با اپلای و رقابت با سایر دانشجوها آنها را به‌دست آورند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های خصوصی مونترال

بیشتر دانشگاه‌های مطرح مونترال دولتی هستند و تعداد محدودی کالج خصوصی در این شهر وجود دارد. این کالج‌ها کمک‌هزینه پرداخت شهریه و وام دانشجویی به دانشجویان ارائه می‌کنند. در کنار این کمک‌هزینه، برخی از کالج‌های خصوصی بورسیه‌های متنوع بر اساس دستاوردها و عملکرد تحصیلی دانشجوها نیز در نظر می‌گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی کانادا با ما تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی مجوزی است که کانادا برای دانشجویانی که از یک موسسه آموزشی مورد تایید کانادا پذیرش گرفته‌اند صادر می‌کند تا آنها بتوانند وارد خاک کانادا شوند. باید توجه داشته باشید که ویزای دانشجویی مانند ویزای توریستی بوده و صرفا مجوزی است برای ورود دانشجویان به کانادا. به این معنی که دانشجویان لازم است در کنار ویزای دانشجویی، استادی پرمیت کانادا را نیز دریافت کنند تا بتوانند در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شوند.

ویزای همراه کانادا

کانادا با بالاترین میزان پذیرش سالانه مهاجر و مزایای فراوانی که برای زندگی و پیشرفت در خود دارد مانند سیستم آموزشی برجسته در دنیا و بازار کار متنوع و گسترده، به یکی از مقاصد محبوب افراد برای زندگی تبدیل شده است. یکی از دلایل عمده این موضوع، امکان مهاجرت با خانواده از جمله: همسر (Spouse)، شریک زندگی (Common-law Partner)، ویزای همراه همزمان، ویزای همراه برای پدر و مادر و یا فرزندان است. کانادا با انواع ویزای همراه این اجازه را به شما می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به کانادا بیاورید و همچنین به آنها اجازه کار و یا تحصیل نیز می‌دهد.

از خوبی‌های مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا این است که این کشور شرایط را به نحوی مهیا می‌کند که شما بتوانید به همراه همسر خود به این کشور مهاجرت و کار کنید. در نتیجه جواب همه سوال‌های ذهنی شما مثبت است. در صورت دریافت ویزای تحصیلی، شما می‌توانید برای ویزای همراه هم به صورت همزمان و هم به طور جداگانه اقدام نمایید. همچنین همراه شما بعد از رسیدن به کانادا اجازه کار خواهد داشت. باید توجه داشته باشید که هنگام درخواست برای ویزای همسر دانشجو، می توانید درخواست برای Open work permit نیز داشته باشید.

استادی پرمیت کانادا

زمانی که برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنید، بزرگ‌ترین دغدغه شما دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. در حالی که ویزای تحصیلی تنها مجوز مهم مورد نیاز نبوده و در کنار آن به استادی پرمیت هم نیاز خواهید داشت.

استادی پرمیت مدرکی است که توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می‌شود و به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در یک موسسه آموزشی مورد تایید کانادا تحصیل کنند. از مزایای استادی پرمیت کانادا اجازه کار دانشجویان است. با داشتن استادی پرمیت دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل خود به صورت تمام‌وقت کار کنند.

با داشتن استادی پرمیت شما مشخص می‌کنید که دلیل شما برای آمدن به کانادا چه چیزی بوده؟ در چه مقطعی مشغول به تحصیل خواهید بود؟ چه مدت در کانادا خواهید ماند؟ آیا محدودیتی برای کارکردن در این کشور دارید یا خیر؟ شما باید بلافاصله بعد از دریافت نامه پذیرش و نامه تاییدیه (letter of attestation)، برای درخواست استادی پرمیت اقدام کنید.

توجه داشته باشید درصورتی که شما فقط با ویزای تحصیلی وارد کانادا شوید در حالی که استادی پرمیت نداشته باشید، مامور گذرنامه در فرودگاه می‌تواند مانع ورود شما به کشور کانادا شود.

استادی پرمیت با توجه به مدت زمان تحصیل شما صادر می‌شود و تا 90 روز بعد از پایان تحصیل اعتبار خواهد داشت. زمانی که در طول مدت زمان مشخص‌شده، تحصیل به پایان نرسد، لازم است که برای افزایش مدت اعتبار استادی پرمیت درخواست داده شود. از سوی دیگر، اگر تحصیل کمتر از مدت زمان معمول آن طول بکشد و فارغ‌التحصیل شوید، تا 90 روز بعد از فارغ‌التحصیلی اعتبار خواهد داشت، حتی اگر پیش از تاریخ انقضای ثبت‌شده بر روی استادی پرمیت باشد.

معرفی شهر مونترال کانادا

شهر مونترال با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر، بعد از تورنتو دومین شهر بزرگ کانادا است. با وجود اینکه تورنتو مرکزیت تجاری کانادا را از مونترال گرفته، اما همچنان مونترال یکی از قطب‌های مهم تجاری، فرهنگی، هنری و معماری کانادا است.

شهر مونترال از نظر جغرافیایی، جزیره‌ای است که در جنوب غربی کانادا قرار دارد. این شهر یکی از محبوب‌ترین شهرها و مناسب‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی است و تجربه زندگی در مونترال بسیار شاد و دلپذیر گزارش شده است. این موضوع با 45 هزار مهاجری که سالانه مونترال را برای زندگی انتخاب می‌کنند ثابت می‌شود.

استان کبک که شهر مونترال در آن قرار دارد از سایر استان‌های کانادا متمایز بوده و زبان رسمی آن فرانسوی است. در حقیقت شهر مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان جهان است.

مزایای تحصیل در مونترال

  • مونترال دارای دانشگاه‌هایی است که در سطح جهانی از رتبه‌های خوبی برخوردار هستند و دانشجویان بین‌المللی در این شهر می‌توانند از بهترین آموزش بهره‌مند شوند.
  • هزینه‌های زندگی در شهر نسبت به شهرهای دیگر بسیار کمتر بوده و زندگی راحت‌تری در این شهر فراهم است.
  • شهر مونترال یکی از زنده‌ترین شهرهای کانادا بوده و زندگی شبانه در این شهر جریان دارد.
  • به علت محبوبیت شهر مونترال در میان دانشجویان بین‌المللی، یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را دارد.
  • شهر مونترال از لحاظ میزان جرم و جنایت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا است.
  • موقعیت‌های شغلی بسیاری در این شهر وجود دارد، بنابراین دانشجویان بلافاصله بعد از پایان تحصیل می‌توانند وارد بازار کار شوند.
  • از لحاظ سبک زندگی، گزینه‌های متنوعی را به ساکنین خود ارائه می‌کند.

بازار کار رشته‌های مختلف در شهر مونترال

شهر مونترال با توجه به فضای گسترده صنعتی و حرفه‌ای خود، بازار کار متنوع و پویایی دارد. از فناوری و رشته‌های درمانی/بهداشتی گرفته تا هنرهای زیبا، این شهر برای هر فرد دارای تخصص، موقعیت کاری برای ارائه دارد. با تمرکز بر رشته و حرفه‌ای که دنبال می‌کنید و تمرکز بر روی بهترشدن، می‌توانید در شهر مونترال کار مناسب خود را بیابید.

در زیر لیستی از مشاغل با بالاترین درآمد را مشاهد می‌کنید:

  • مشاور معماری کاربردی
  • مدیر عملیات
  • سرپرست مالی
  • سرپرست حساب
  • بازرس
  • مدیر توسعه تجاری
  • تحلیلگر
  • برنامه‌نویس جاوا
  • داروساز
  • مدیر فروش/ دستیار مدیر فروش

اسکان دانشجویی در مونترال

شهر مونترال یک شهر دانشجویی بوده و برای اسکان دانشجویان گزینه‌های مختلفی ارائه می‌کند. این گزینه‌ها عبارتند از:

خانه‌های دانشجویی: این خانه‌ها که با وسایل کامل (مبله) و در نزدیکی دانشگاه‌ها قرار دارند، به طور اختصاصی به دانشجویان اجاره داده می‌شود. هزینه این خانه‌های دانشجویی ماهانه 600 تا 900 دلار کانادا است.

آپارتمان‌های خصوصی: آپارتمان‌های عادی بدون وسیله که برای اجاره و یا فروش ارائه می‌شود یکی دیگر از گزینه‌هایی است که دانشجویان می‌توانند برای اقامت خود در یک فضای خصوصی‌تر و دور از فضای دانشگاه انتخاب کنند. هزینه این آپارتمان‌ها ماهانه 1162 تا 1536 دلار کانادا است.

خوابگاه دانشگاه: ساختمانی است که برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود و به هر دانشجو یک اتاق تعلق می‌گیرد و فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام به طور عمومی در اختیار همه دانشجویان قرار دارد. این اتاق می‌تواند به تنهایی یا با یک هم‌اتاقی دیگر اجاره شود. هزینه اتاق‌های خوابگاه 800 تا 1500 دلار کانادا است.

هزینه زندگی دانشجویی در شهر مونترال

مونترال زیبایی یک شهر اروپایی را دارد که آن را از سایر شهرهای کانادا متمایز می‌کند. در کنار زیبایی، این شهر با هزینه‎های زندگی کمتر، فرصت‌های شغلی بیشتر و کیفیت بالای زندگی، افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

هزینه زندگی دانشجویی در مونترال با در نظرگرفتن اجاره خانه، خوردوخوراک، خدمات، حمل‌ونقل و غیره برای هر فرد چیزی حدود 1977 دلار کانادا برآورد می‌شود. جزئیات این مبلغ را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هزینه اجاره خانه در مونترال

یکی از مزایای اقتصادی زندگی در مونترال کانادا، هزینه اجاره خانه و آپارتمان پایین‌تر نسبت به سایر شهرهای کانادا است. اجاره یک اتاق مناسب در یک آپارتمان اشتراکی ماهانه 500 دلار کانادا و خانه مستقل با یک اتاق خواب در یک محله خوب حداقل 700 تا 1221 دلار کانادا خواهد بود. که این مبلغ با توجه به میزان بودجه و محلی که در مونترال برای زندگی انتخاب می‌کنید می‌تواند بیشتر باشد. همچنین در کنار هزینه اجاره معقول، هزینه خدمات و قبوض ماهانه نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

هزینه حمل‌ونقل در مونترال

هزینه حمل‌ونقل در مونترال، به محل زندگی، محل کار و یا محل تحصیل شما و مسافتی که روزانه طی می‌کنید، بستگی دارد. اما به طور کلی در شهر مونترال کارت حمل‌ونقل عمومی که شما می‌توانید به طور ماهانه شارژ کرده و به طور نامحدود از آن استفاده کنید، مبلغ 94 دلار کانادا است. در حالی که مبلغ یک بار استفاده از حمل‌ونقل عمومی 3.50 دلار کانادا خواهد بود.

در کنار حمل‌ونقل عمومی، شما گزینه‌های دیگری نیز در مونترال خواهید داشت، اجاره روزانه اتومبیل و یا دوچرخه، تاکسی‌های شهری و آنلاین و … برخی از این گزینه‌هاست که در زیر هزینه استفاده از آنها را مشاهده می‌کنید:

نوع خدمات حمل‌ونقل هزینه
کرایه تاکسی شهری (هزینه ثابت) 4.10 دلار کانادا
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر 1.70 تا 2.05 دلار کانادا
اجاره اتومبیل (به ازای هر روز) 14 تا 26 دلار کانادا
هر لیتر بنزین 1.55 تا 1.85 دلار کانادا
اجاره دوچرخه (به ازای هر روز) 45 تا 60 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی و رستوران در مونترال

هزینه مواد غذایی در مونترال نسبت به سایر شهرهای کانادا مانند تورنتو، معقول‌تر است. به علاوه، برخی از اقلام اصلی خواروبار مانند لبنیات، تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، ماهی و … در صورتی که از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک محلی خریداری شود، معاف از مالیات هستند. به طور کلی میانگین هزینه‌ مواد غذایی ماهانه چیزی حدود 330 دلار کانادا خواهد بود.

قیمت برخی از این اقلام را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اقلام مواد غذایی قیمت
شیر (یک گالن حدود 4.5 لیتر) 10.86 دلار کانادا
نان 3.69 دلار کانادا
برنج (حدود نیم کیلو) 1.96 دلار کانادا
تخم مرغ (12 عدد) 4.28 دلار کانادا
فیله مرغ (حدود نیم کیلو) 7.28 دلار کانادا
سیب (حدود نیم کیلو) 1.98 دلار کانادا
موز (حدود نیم کیلو) 0.88 دلار کانادا
پرتقال (حدود نیم کیلو) 2.19 دلار کانادا
سیب زمینی (حدود نیم کیلو) 1.23 دلار کانادا
پیاز (حدود نیم کیلو) 1.43 دلار کانادا
کاهو 3.17 دلار کانادا

*حدود نیم کیلو برابر است با یک پوند و معادل 453 گرم.

شهر مونترال دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است و یکی از تفریحات افراد در این شهر می‌تواند وقت‌گذراندن در این فضاها با دوستان باشد. با توجه به منطقه و نوع کافه و رستورانی که برای یک وعده انتخاب می‌شود هزینه نیز متفاوت خواهد بود. در جدول زیر برخی از هزینه‌های کافه و رستوران در مونترال را مشاهده می‌کنید:

نوع رستوران و سفارش قیمت تقریبی
یک وعده در یک رستوران تقریبا ارزان 25 دلار کانادا
یک وعده در رستوران متوسط 120 دلار کانادا
مک دونالد 15 دلار کانادا
پیتزا در پیتزا هات 6.49 دلار کانادا
قهوه 2.67 دلار کانادا
کاپوچینو 5.21 دلار کانادا
یک بطری آب کوچک 2.10 دلار کانادا

آب‌وهوای شهر مونترال

مونترال یک شهر چهارفصل بوده و فقط زمستان متفاوتی دارد. به این معنی که زمستان در مونترال بسیار سردتر از شهری که مهاجران در آن بزرگ شده‌اند خواهد بود. زمستان و برف مونترال از اوایل دسامبر آغاز شده و تا اواخر مارس ادامه دارد. ژانویه و فوریه سخت‌ترین ماه‌های زمستانی مونترال بوده و دمای هوا تا 20- درجه و یا پایین‌تر نیز می‌رسد.

بهار در مونترال بسیار کوتاه است و از ماه می باید منتظر تابستان گرم و شرجی بود. در تابستان دمای هوای مونترال معمولا 20 درجه است اما برخی روزها تا 30 درجه نیز می‌رسد.

پاییز مونترال زیباترین فصل این شهر است. با درختان پوشیده از برگ‌های نارنجی و قهوه‌ای که کوه مونت‌رویال و نقاط مختلف جزیره را پوشانده اند. دمای هوا در پاییز بسیار ملایم و دلپذیر بوده و بین 13 تا 6 درجه متغیر است.

از سامان استادی مشاوره بگیرید
مقالات مرتبط
رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا

رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا

آنچه در این مقاله می‌خوانیم رشته‌های برتر برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بهترین رشته‌های گروه فنی و مهندسی در کانادا گروه فنی و مهندسی نام رشته نام دانشگاه رتبه دانشگاه نمره آیلتس مهندسی عمران...

سیستم آموزشی OSSD کانادا

سیستم آموزشی OSSD کانادا

دیپلم دبیرستان انتاریو (OSSD) مدرکی است که در پایان دوره دبیرستان به دانش‌آموزان استان انتاریو اعطا می‌شود. برنامه آموزشی آنتاریو با تمرکز بر روی بهبود مهارت‌های دانش‌آموزان بر روی پنج موضوع تاکید دارد: پرورش...

بهترین رشته‌های کالج در کانادا

بهترین رشته‌های کالج در کانادا

رشته‌های تحصیلی در کالج‌های کانادا بسیار متنوع است و در تمام زمینه‌های موجود از رشته‌های فناوری گرفته تا رشته‌های بهداشت و مراقبت و هنر و سینما و غیره، رشته برای تحصیل دانشجویان ارائه می‌کنند....

کالج‌های مونترال کانادا

کالج‌های مونترال کانادا

لیست کالج‌های مونترال کانادا نام کالج شهریه زبان آموزش نوع کالج رشته‌های برتر کالج عمومی و حرفه‌ای داوسن 7200 تا 11200 دلار کانادا انگلیسی CEGEP علوم اجتماعی، علوم طبیعی، هنر و تجارت کالج مزونُو...

کالج‌های کانادا

کالج‌های کانادا

کالج چیست؟ کالج یک موسسه آموزشی کوچک‌تر از دانشگاه است که معمولا دوره‌های زیر لیسانس و یا حداکثر لیسانس را برگزار می‌کند. همچنین کالج‌ها دانشجویان را به طور متمرکز برای بازار کار تربیت می‌کنند...

زندگی در مونترال

زندگی در مونترال

شهر مونترال با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر، بعد از تورنتو دومین شهر بزرگ کانادا است. با وجود اینکه تورنتو مرکزیت تجاری کانادا را از مونترال گرفته، اما همچنان مونترال یکی از قطب‌های...

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران ایرانی در استان‌های آنتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا هستند. طبق آمار سرشماری کانادا در سال ۲۰۱۶، تعداد ۱۷۰,۷۵۵ نفر از ایرانیان در کانادا زندگی می‌کردند که 90 درصد از...

زندگی دانشجویی در کانادا

زندگی دانشجویی در کانادا

دانشجویان از سراسر دنیا، دانشگاه‌های کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. جای تعجب نیست، چرا که کانادا از باکیفیت‌ترین مراکز آموزشی و سطح زندگی بالا و موقعیت‌های متنوع شغلی برخوردار است. زندگی...

استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت مدرکی است که توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می‌شود و به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در یک موسسه آموزشی مورد تایید کانادا تحصیل کنند. از مزایای استادی پرمیت...

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study