logo

زندگی در ونکوور کانادا

9 دی 1402

ونکوور، شهری که نزدیک‌ترین پل ارتباطی با ایالات متحده آمریکاست و با شهر سیاتل حدود ۳ ساعت رانندگی فاصله دارد.

ونکوور یک شهر بندری در ساحل غربی استان بریتیش کلمبیا است که آمریکایی‌ها برای فیلم‌برداری فیلم‌های سینمایی و سریال‌های خود به آن‌جا می‌روند و یکی از مقصدهای محبوب و پرطرفدار ایرانیان برای مهاجرت است.

ونکوور شهری غالبا ابری است و زمستان‌های معتدل‌تری نسبت به سایر شهرهای کشور کانادا دارد. اگر به دنبال مهاجرت به این شهر هستید باید بدانید که ونکوور در فهرست ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای مهاجرت قرار ندارد. با سامان اِستادی تا انتهای این مقاله همراه باشید تا از هزینه‌های زندگی در ونکوور و شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این شهر مطلع شوید.

اگر مهاجرت را یک مسیر فرض کنیم، ابتدای این مسیر انتخاب کشور و شهر مقصد خواهد بود. باید بدانیم قوانین کشور کانادا به شکل استانی است و هر استان قوانین خود را دارد. کانادا، دومین کشور از لحاظ وسعت و پهناوری در جهان است و تعداد زیادی استان و شهر برای انتخاب مقصد وجود دارد. پس چرا ونکوور در بین آن‌ها جایگاه ویژه و بالاتری دارد؟

باید بگوییم شرایطی که در این شهر برای همه وجود دارد، چه برای یک ایرانی که قصد مهاجرت به کانادا دارد و یا یک اروپایی، یکسان است.

شما برای داشتن یک زندگی با کیفیت خوب به کانادا می‌روید پس اگر رفاه اجتماعی داشته باشید، آب‌وهوا برای شما اهمیت کمتری خواهد داشت. باید بدانیم واقعیت زندگی در یک کشور دیگر و البته جهان اولی با چیزی که در نظر داریم کاملا متفاوت است.

شرایط زندگی در ونکوور کانادا برای ایرانیان

اکثر‌ ایرانیانی که به کانادا و به خصوص ونکوور مهاجرت می‌کنند یک دلیل خاص در ذهن دارند؛ آن هم حضور زیاد فارسی‌زبان در این شهر بزرگ است که احساس غربت را تا حد زیادی کم می‌کند! امکان ندارد شما از یک خیابان رد شوید و یک مغازه ایرانی یا یک فرد فارسی‌زبان را در پیاده‌روهای شهر ونکوور مشاهده نکنید! تعداد شهروندان ایرانی در ونکوور به‌قدری زیاد است که اگر به آن لقب تهرانکوور را بدهیم اغراق نکرده ایم.

پس تهیه وسایل و مواد غذایی که مخصوص ما ایرانی‌ها است، در کشوری که به اندازه سه اقیانوس با ما فاصله دارد کار چندان سختی نیست!

تعداد زیاد ایرانیان در این شهر چه علتی دارد؟ باید گفت در بین استان‌های کانادا، بریتیش کلمبیا دارای آب‌وهوای مشابه‌تر به ایران است. با اینکه اکثر مواقع باران در حال باریدن است اما سرمای به نسبت قابل تحمل‌تری نسبت به سایر استان‌های کانادا دارد. دلیل دوم می‌تواند پیداکردن آسان‌تر شغل باشد.

دلیل سوم انتخاب ونکوور، داشتن سیستم آموزشی مدون و باکیفیت است که در مدارس بین‌المللی و دانشگاه‌های بین‌المللی این شهر وجود دارد.

مقادیر زندگی  هزینه
هزینه مسکن (اجاره یک ماه)  +2300 دلار کانادا
هزینه خورد و خوراک (رستوران برای دو نفر) 120 دلار کانادا
هزینه حمل‌ونقل (بلیت تک‌سفره) 3.15 دلار کانادا
هزینه پایه برای برق، آب، سرمایش و گرمایش و زباله برای یک آپارتمان حدودا ۸۰ متری  177 دلار کانادا

در کانادا همه چیز به درآمد و اعتبار شما بستگی دارد. زندگی در ونکوور شاید باب میل ایرانیان باشد، اما در مقایسه با شهرهایی مانند تورنتو هزینه بالایی دارد! میزان مالیات استانی در این شهر ۱۳ ٪ است که در مقایسه با سایر شهرها درصد بالایی محسوب می‌شود. هزینه‌های زندگی یک فرد در اجاره خانه، خوراک، حمل‌ونقل، اگر دانشجو باشد شهریه دانشگاه و البته تفریح و سرگرمی خلاصه می‌شود.

برای داشتن برآورد درست از هزینه زندگی در ونکوور، باید چند معیار را در نظر بگیرید:

۱. سبک‌ زندگی: خیلی از افراد هستند که به خاطر سن یا شرایط جسمانی نمی‌توانند ساختمان‌های مرتفع دارای پله را برای اجاره انتخاب کنند. برای همین به خانه‌های مستقل و ویلایی رو می‌آورند که اجاره‌ آنها ممکن است بیشتر از آپارتمان باشد.

۲. خورد و خوراک: آیا شما هم جزو دسته افرادی هستید که برای یک وعده غذایی حتما باید در رستوران شیک و لاکچری باشید و لابستر و غذاهای دریایی گران‌قیمت انتخاب کنید؟ باید بگوییم هزینه غذا در رستوران‌ها از ۲۰ دلار شروع می‌شود و تا ۱۰۰۰ هزار دلار می‌رسد! پس شما با توجه به بودجه‌تان محل غذا خوردنتان را انتخاب می‌کنید.

۳. هزینه‌های متفرقه: مانند هزینه‌ اینترنت ماهانه که برخی شرکت‌ها به خاطر ارائه بسته‌هایی با حجم بیشتر، هزینه بیشتری روی اشتراک شما می‌گذارند. یا رفت‌وآمد شما با اتوبوس می‌تواند ۲ دلار هزینه داشته باشد در حالی که با اوبر (تاکسی اینترنتی) چیزی نزدیک به ۱۰ دلار (با توجه به مسافت) باید هزینه کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در‌ ونکوور

هزینه زندگی دانشجویی در ونکوور

هزینه زندگی دانشجویی در ونکوور

دغدغه اصلی دانشجوی مهاجر، کم‌کردن هزینه زندگی است. بخش عمده هزینه‌های یک دانشجو اجاره خانه و شهریه دانشگاه است که بخشی از آن با کار دانشجویی تامین می‌شود. برای کسی که ونکوور را مقصد خود قرار داده است چه هزینه‌های دانشجویی در انتظار اوست؟

در وهله اول، شهریه دانشگاه است. دانشگاه‌های ونکوور دارای رتبه آموزشی خوب و بالایی هستند و نسبت به سایر دانشگاه‌های کانادا شهریه بیشتری دریافت می‌کنند. همچنین ونکوور چون یکی از شهرهای اصلی کاناداست هزینه زندگی و اجاره خانه در آن بیشتر از سایر استان‌ها و قلمروهای کانادا است.

در ادامه، به مواردی که هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا را در بر می‌گیرد، اشاره می‌کنیم:

  • هزینه‌های ابتدایی ورود به کانادا: خرید سیم‌کارت، افتتاح حساب بانکی، خرید اینترنت و اجاره محل اقامت موقت.
هزینه‌های ابتدایی هزینه
امکانات اولیه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان با متراژ 85 متر مربع  177.33 دلار کانادا
طرح ماهانه تلفن همراه با تماس و +10گیگابایت اینترنت دیتا 64.10 دلار کانادا
اینترنت (۶۰ مگابایت یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL)  86.34 دلار کانادا
  • شهریه دانشگاه: ممکن است از داخل ایران آن را کامل پرداخت کرده باشید، در این صورت هزینه کتاب و‌ جزوه و بیمه درمانی دانشگاه جزو اولویت‌های بعدی شما خواهد بود.
  • اجاره خانه: برای ادامه زندگی شما نیاز به یک مکان برای اقامت طولانی مدت دارید؛ که می‌تواند هوم استی باشد یا خوابگاه دانشگاه یا استودیو یا حتی آپارتمان مشترک! اگر تصمیم به اجاره یک خانه یا استودیو گرفته اید، به این توجه داشته باشید که آیا آپارتمان furnished یا مبله است یا خیر. در غیر این صورت شما باید بخشی از سرمایه‌تان را برای تهیه وسایل ابتدایی خانه کنار بگذارید.
  • هزینه خورد و خوراک: به طور متوسط هزینه خوراک یک نفر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است که به سبک زندگی او بستگی دارد.
  • حمل‌ونقل: برای رفتن به دانشگاه یا کالج باید مسیرهای ارتباطی را بلد باشید، می‌توانید از مترو یا اتوبوس و تاکسی استفاده کنید و همچنین می‌توانید با تهیه کارت اشتراکی اتوبوس با پرداخت ماهیانه ۱۲۰ دلار، به‌طور نامحدود ماهیانه از اتوبوس استفاده کنید. 
  • تفریح و سرگرمی: برای دانشجویانی که تمام‌وقت دانشگاه هستند استراحت و تفریح بسیار حائز اهمیت است و بدون آن زندگی کمی رنگ خاکستری به خود می‌گیرد. برای یک تفریح سالم و مناسب می‌توانید سینما یا شهر بازی را در لیست هزینه‌های خود قرار دهید.

هزینه اجاره و خرید آپارتمان

ونکوور به هزینه اجاره بالا برای خانه معروف است. هزینه اجاره خانه به دو قسمت خانه‌های مرکز شهر و خانه‌های اطراف و حومه شهر تقسیم می‌شود. خانه‌های پرطرفدار در ونکوور برای اجاره اغلب یک‌خوابه یا سه‌خوابه هستند.

هزینه‌ای که شما برای اجاره یک واحد آپارتمان می‌دهید متناسب با امکاناتی است که در ساختمان وجود دارد. برخی هزینه‌ آب و خدمات رفاهی نیز روی اجاره خانه حساب شده و  در برخی از ساختمان‌ها همه این هزینه‌ها به صورت جداگانه به عهده مستاجر است. اجاره‌بهای آپارتمان‌های مبله از مبلغ اجاره ساختمان‌های غیر مبله بیشتر است. یک نوع از ساختمان‌های محبوب برای اجاره در کانادا کاندو است که ساختمان‌های لوکس و نوساز است که در بعضی از آن‌ها باشگاه یا حتی استخر و زمین تنیس وجود دارد.

نوع مسکن هزینه
آپارتمان (یک‌خوابه) در مرکز شهر 2841.28 دلار کانادا
آپارتمان (یک‌خوابه) خارج از مرکز شهر 2298.69 دلار کانادا
آپارتمان (سه‌خوابه) در مرکز شهر 5143.09 دلار کانادا
آپارتمان (سه‌خوابه) خارج از مرکز شهر 3897.82 دلار کانادا

گفتنی است یکی از نکات منفی کانادا هزینه سرسام‌آور خرید خانه است. قیمت‌ خانه در کانادا از قیمت خانه در آمریکا گران‌تر‌ است. اما جالب است بدانید هزینه اجاره خانه در ونکوور ۴۰ درصد ارزان‌تر‌‌ از هزینه اجاره خانه در نیویورک آمریکا است.

هزینه مواد غذایی در‌ ونکوور

  • شیر (1 لیتر): 3.12 دلار کانادا
  • نان سفید تازه (500 گرم): 4.12 دلار کانادا
  • برنج (1 کیلوگرم): 5.78 دلار کانادا
  • تخم مرغ (12 عدد): 5.88 دلار کانادا
  • پنیر محلی (1 کیلوگرم): 18.58 دلار کانادا
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم): 20.63 دلار کانادا
  • گوشت گاو (1 کیلوگرم): 22.19 دلار کانادا
  • سیب (1 کیلوگرم): 6.39 دلار کانادا
  • موز (1 کیلوگرم): 1.77 دلار کانادا
  • پرتقال (1 کیلوگرم): 5.48 دلار کانادا
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 6.31 دلار کانادا
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم): 4.93 دلار کانادا
  • پیاز (1 کیلوگرم): 3.87 دلار کانادا
  • کاهو (1 عدد): 3.83 دلار کانادا
  • آب (بطری ۱.۵ لیتری): 2.40 دلار کانادا

میانگین هزینه زندگی در ونکوور

خلاصه هزینه‌های زندگی در ونکوور، کانادا به شکل زیر است:

هزینه ماهیانه تقریبی یک خانواده چهارنفره ۵۸۱۸.۷ دلار کانادا بدون اجاره
هزینه ماهیانه تقریبی برای یک نفر ۱۵۹۵.۶ دلار کانادا بدون اجاره

تحصیل در ونکوور

کیفیت آموزش در ونکوور عالی است و انتخاب‌های فراوانی چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها در هر دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

ونکوور به علت داشتن موسسات آموزشی باکیفیت، موقعیت مناسبی را برای دانش‌آموزان بین‌المللی و کانادایی مهیا کرده است. همچنین هنر و ورزش در ونکوور و مدارس آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

آغاز سال تحصیلی در مدارس دولتی همیشه سه‌شنبه اولین هفته پس از روز کارگر در ماه سپتامبر است و در این روز کودکان به مدت دو ساعت در مدرسه حضور دارند تا مدرسه و مربیان حاضر در آن‌جا بتواند تعداد کودکان را ببیند و معلمان را به ترتیب برای کلاس‌ها تعیین کنند. دانش‌آموزان دو هفته استراحت بین دوره‌های زمستانی و تابستانی دارند.

یک هفته تعطیلات بهاری در ماه مارس و سپس یک آخر هفته طولانی در ماه می قبل از تعطیلات در پایان ژوئن تعطیلات دانش‌آموزان در مدارس را تشکیل می‌دهد. ورزش را در ونکوور با هاکی روی یخ، فوتبال، اسکی، و شنا می‌شناسند. اگر در یک حرفه ورزشی مهارت کافی داشته باشید باید خود را برای رفتن به مناطق مختلف برای انجام مسابقات آماده کنید!

تحصیل در بهترین مدارس ونکوور

مدارس خصوصی کانادا در ارائه پذیرش به دانش‌آموزان جدید گزینشی عمل می‌کنند و توصیه می‌شود قبل از مهاجرت شرایط و هزینه‌های تحصیل در مدارس کانادا را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب پذیرش بگیرید. عموماً هزینه‌ها، سالانه و پیش از شروع سال پرداخت می‌شوند. مدارس خصوصی اغلب توسط والدین به دلیل یک پیشنهاد مناسب یا شرایط ویژه انتخاب می‌شوند؛ به عنوان مثال داشتن خوابگاه برای دانش‌آموزان، سفرهای علمی، داشتن شرایط عالی برای یکی از رشته‌های ورزشی و حتی چندزبانه بودن آن.

اگر در نظر دارید فرزندتان را به یک مدرسه دولتی بفرستید، بهترین مکان برای شروع تحقیقات شما، مؤسسه فریزر است که مدارس دولتی ونکوور را بر اساس کیفیت آن درجه‌بندی می‌کند. مدارس دولتی به مدارس ابتدایی و مدارس متوسطه تقسیم می‌شوند. مدارس ابتدایی برای کودکان از مهد کودک تا پایه ۷ است و مدارس متوسطه به پایه ۸ تا پایه ۱۲ می‌پردازند. توجه داشته باشید که معلمان مدارس دولتی همگی مورد تایید و دارای پرونده و رزومه بسیار عالی و قوی‌ هستند.

والدینی که فرزندان خود را به مدارس دولتی می‌فرستند، اغلب از پایه ۱۰ به بعد آن‌ها را با معلمان خصوصی پرورش می‌دهند تا بتوانند برای حضور در دانشگاه آماده شوند. اگر در پایان سال تحصیلی تکلیفی باقی مانده باشد، مدارس دولتی آخرین هفته را به دانش‌آموزانی که نیاز به تکمیل تکالیف باقی‌مانده دارند، اختصاص می‌دهند تا مطمئن شوند دانش‌آموزان ترم را با موفقیت به پایان برسند.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ونکوور

کانادا پس از آمریکا و انگلستان، دارای بیشترین دانشگاه‌های معتبر در جهان است. دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا سطحی کیفی بالاتر و هزینه مناسب‌تری دارند. چند دانشگاه محبوب در ونکوور با درجه آموزشی بالا عبارتند از:

۱. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های ونکوور کانادا است که از روش‌های تدریس جدید به همراه امکانات مدرن برای آموزش دانشجویان استفاده می‌کند. این دانشگاه در رتبه ۴۷ جهان قرار دارد. دانشجویان از بیش از ۱۶۲ کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بنابراین، فرهنگ‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلفی در این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا به طور مداوم در میان ۲۰ دانشگاه دولتی برتر جهان رتبه‌بندی شده است. این دانشگاه برنده ۸ جایزه نوبل و ۶۵ ورزشکار برنده مدال المپیک را به دنیا معرفی کرده است.

۲. دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۶۵ تأسیس شده و از بهترین دانشگاه‌های ونکوور و یکی از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود. سایمون فریزر یکی از ۱۵ دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا است و به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه‌ اعطای بورسیه و فاند شناخته می‌شود. دانشگاه سایمون فریزر دارای ۶۵ مؤسسه آموزشی است. طبق رتبه‌بندی دانشگاهی جهان QS در سال ۲۰۲۳، دانشگاه سایمون فریزر در جایگاه ۳۲۸ قرار دارد.

۳. دانشگاه ونکوور آیلند

دانشگاه ونکوور آیلند یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۳۶ تأسیس شده است و به عنوان یک دانشگاه با دید تحقیقاتی در بین مردم ونکوور شناخته می‌شود. این دانشگاه برنامه‌های آموزشی باکیفیت را با هزینه پایین‌تر از رقبای خود در این شهر ارائه می‌دهد. جمعیت کلاس‌ها در ونکوور‌آیلند نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بسیار کمتر است. این دانشگاه دوره‌هایی کارشناسی مانند هنر، علوم، طراحی داخلی، گرافیک و کسب و کار ارائه می‌دهد.

مناطق مختلف شهر ونکوور کانادا

برخی از نواحی شهر ونکوور به دلیل پویایی صنعت مد و گوناگونی غذایی و نوشیدنی و سرگرمی‌های منحصربه‌فرد آن شهرت کسب کرده اند.

  • دهی ویلیج، یک قسمت از شهر است که بهتر است در آن پیاده‌روی کنید، در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های شلوغ آن صبحانه بخورید، سپس باقی روز را به بازدید از فروشگاه‌های کتاب قدیمی و بزرگ و فروشگاه‌های عجیب و غریبی که در آن‌جا قرار دارند، سپری کنید.
  • گاستاون، قدیمی‌ترین محله ونکوور که هنوز هم کاملاً پر از زندگی است. در این ناحیه، کوچه‌های سنگفرش و سبک قدیمی آن هنوز باقی مانده‌ است. بافت قدیمی یک شهر جزء بخش‌های فرهنگی و تاریخی آن شهر محسوب می‌شود و جذابیت‌های خاص خود را دارد.
  • ییل تاون، در گذشته منطقه‌ای انبارمانند در انتهای غربی راه‌آهن پیشتاز کانادا بود. اما امروزه، بسیاری از آن ساختمان‌های قرمز تبدیل به فضاهای خاص و منحصربه‌فردی شده اند که رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را در خود جای داده اند.
  • ساوت مین، خانه فروشگاه‌ها، بوتیک، آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های ضبط و وسایل موسیقی و همچنین رستوران‌های قومی و فرهنگی است. ساوت مین محل اجرای یوگای خارجی، پیک‌نیک‌های خانوادگی همراه با نوشیدنی‌های خاص، قدم‌زنی در پارک و چندین جشنواره خیابانی سالانه است.

فرهنگ مردم ونکوور

در طول سال‌ها، ونکوور به شهری از گروه‌هایی با نژادها و فرهنگ‌های مختلف تبدیل شده است؛ مردمی از ملت‌هایی از شرق و غرب مانند چین، ژاپن، هند و ایتالیا. هر کدام به این شهر بخشی از تمدن و فرهنگ خود را اضافه کرده اند که دیدن آن در کنار یکدیگر بسیار جذاب است. با اینکه این فرهنگ‌ها هویت اصیل خود را حفظ کرده اند، تأثیر آنها ونکوور را به یک شهر بین‌المللی با فرهنگ و زبان‌های مختلف تبدیل کرده است تا هیچ قومی در این شهر احساس غربت نکند.

اماکن دیدنی و گردشگری در ونکوور کانادا

  • استنلی پارک در مرکز شهر واقع شده است. این پارک بزرگ ۱۰۰۰ هکتاری شرایط پیک‌نیک و پیاده‌روی زیادی را برای ساکنین این شهر فراهم می‌کند و مملو از فعالیت‌های مختلفی است که می‌توانید سالانه در آن شرکت کنید. در طول مسیر Seawall مشهور را در پیش رو دارید و از چشم‌انداز بی‌نظیر بورارد اینلت لذت خواهید برد. می‌توانید صبح روبه‌روی ساحل و آفتاب صبحانه خود را بخورید و سپس در بعدازظهر در ساحل آن آفتاب بگیرید.
  • جزیره گرانویل یک جامعه و مکانی پر از هنر است؛ از ساخته‌های دست هنرمندان گرفته تا امتحان‌کردن دست‌پخت افرادی که غذاهایشان با غذاهای روزمره شما تفاوت زیادی دارد. همیشه یک چیز جدید و جالب در این جزیره اتفاق می‌افتد. می‌توانید کل روز را از بازدید در فروشگاه‌ها، بازار عمومی و غیره بگذرانید.
  • آکواریوم ونکوور با بیش از ۵۰,۰۰۰ موجود زنده، چیزی است که ممکن است آن را به «دنیای حیوانات» نام‌گذاری کنید. با اینکه اسم آن آکواریوم است و ذهن را به سمت حیوانات دریایی می‌کشاند، اما در آنجا از دیدن خرس‌های گریزلی یا جانورانی که در جنگل‌های کانادا هستند خسته نخواهید شد.

بازار کار در ونکوور کانادا

ونکوور دارای بزرگترین بندر دریایی کانادا است و به‌عنوان بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا و سومین شهر بزرگ کانادا، دروازه اصلی تجارت از اقیانوس آرام و کشورهای مجاور آن به شمار می‌آید.

بریتیش کلمبیا برای تبدیل‌شدن به یک مرکز تجاری برای کالاها و خدمات، در حال تقویت ارتباطات خود با ژاپن، چین، کره و هند است و این اتفاق باعث افزایش رونق بازار کار در این شهر و استان شده است. بدین ترتیب، افرادی که به‌تازگی به این استان مهاجرت کردند فرصت‌های شغلی متعددی در اختیار خواهند داشت. در سال‌های اخیر، اقتصاد در حال رشد بوده و نیاز به یک شغل در این شهر پایانی ندارد. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی یک شعبه در ونکوور دارند. به همین دلیل، در شهر ونکوور همیشه فرصت اشتغال در شرکت‌های بین‌المللی برای افراد جویای کار وجود دارد.

پیش‌بینی شده بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹، بریتیش کلمبیا ۸۶۱٬۰۰۰ شغل جدید برای خارجی‌ها داشته باشد. بیش از سه چهارم این شغل‌ها نیازمند یک مدرک هستند که معمولا با گذراندن دوره دبیرستان یا کالج به دست می‌آیند. این به این معناست که تقاضا برای نیروی کار متخصص بیشتر خواهد بود و ونکوور به نیروهای باتجربه و کارآمد برای پرکردن این موقعیت‌های شغلی نیاز خواهد داشت.

شغل‌هایی در حوزه فناوری، بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات نیز هم اکنون با کمبود افراد متخصص روبرو هستند.

صنعت فیلم و سریال نیز دیگر فقط در آمریکا محبوبیت ندارد. اگر فردی دارای مدرک یا حتی علاقه به رشته سینما یا شغل بازیگری است، فرصت‌های خوبی در ونکوور فراهم است. در واقع، صنعت فیلم ونکوور دارای قدمتی بیش از ۱۰۰ سال است و در بین پنج صنعت فیلم‌سازی برتر در آمریکای شمالی قرار دارد. امروزه، حدود ۳۵٬۰۰۰ نفر از ونکووری‌ها در صنعت فیلم‌های محلی کار می‌کنند، که ۱۰ درصد از آن فیلم‌های هالیوودی را تولید می‌کند و چیزی به ارزش حدود سالانه ۱ میلیارد دلار کانادا فیلم و سریال تولید می‌کند.

حمل‌ونقل عمومی در ونکوور کانادا

سیستم حمل‌ونقل ونکوور شامل اتوبوس‌ها، قایق و اسکای‌‌ترین (Sky train) است، که همگی سازگار با محیط زیست، سریع و ارزان هستند. خدمات حمل‌ونقل منظم هر روز و حدوداً از ساعت ۵ یا ۶ صبح تا حدود ساعت ۱ نیمه‌شب در دسترس مردم است. آخر هفته و تعطیلات، ساعات ممکن است کمی متفاوت و کمتر از ساعات کاری هفتگی باشند.

کارت‌های Compass Card کارت‌های قابل تمدید هستند، برای افرادی که رفت‌آمد زیادی دارند مناسب هستند. بلیت‌های یک‌طرفه (به نام بلیت‌های کامپاس) حدود ۳.۱۰ دلار کانادا هزینه دارند و نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله، حدود ۲.۰۵ دلار کانادا برای استفاده آن می‌پردازند. از سپتامبر ۲۰۲۱، سازمان حمل‌ونقل کانادا، هزینه بلیت برای کودکان ۱۲ ساله و کمتر را دریافت نمی‌کند.

مزایای زندگی در ونکوور کانادا

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری

  • ونکوور با زیبایی طبیعی فوق‌العاده مانند کوه‌ها، جنگل‌ها و اقیانوس آرام، فضایی آرامش‌بخش و زیبا را برای ساکنین به نمایش می‌گذارد.
  • مردم ونکوور به‌دلیل نزدیکی شهر به طبیعت، می‌توانند از فعالیت‌های ورزشی خارج از منزل مانند کوهنوردی، اسکی و کایاک‌سواری و غیره لذت ببرند.

آب‌وهوای معتدل

  • ونکوور از آب‌وهوای ابری و بارانی برخوردار است و در مقایسه با سایر شهرهای کانادا هوای ملایم‌تری دارد.
  • زمستان‌های ونکوور معتدل با برف کم و تابستان‌های آن دلپذیر بدون گرمای طاقت‌فرساست.

چندفرهنگی و متنوع

  • ونکوور به ویژگی چندفرهنگی‌بودن مشهور است و دربرگیرنده مجموعه‌ای متنوع از فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف است.
  • تنوع در غذاها، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی شهر، ونکوور را به یک محل زندگی جالب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.

بازار کار قوی و اقتصاد پویا

  • اقتصاد ونکوور در حال رشد است و میزبان تعداد زیادی از کسب‌وکارهای مختلف مانند فناوری، تولید فیلم، بانکداری و گردشگری است.
  • شهر ونکوور فرصت‌های شغلی زیادی دارد و افراد زیادی را از سراسر جهان جذب خود می‌کند.

معایب زندگی در ونکوور کانادا

هزینه بالای زندگی

  • میانگین اجاره در ونکوور، برای یک آپارتمان یک‌خوابه بین ۲,۳۰۰ تا ۲,۹۰۰ دلار است. این مبلغ وابسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت، اندازه آپارتمان، امکانات و غیره است.
  • اگر در ونکوور زندگی می‌کنید، باید به نرخ‌های اجاره بیش از حد یا قیمت‌های بالای گاز و بنزین عادت کنید.

ترافیک و رانندگی

  • ونکوور بعد از مکزیکوسیتی، نیویورک و تورنتو رتبه چهارم از لحاظ بدترین ترافیک در آمریکای شمالی را دارد.
  • اگر قانون‌مدار هستید و در رانندگی حوصله زیاد ندارید، ونکوور برای شما مناسب نیست. زیرا در اینجا شاهد برخوردهای وسایل نقلیه با یکدیگر، گذشتن از چراغ قرمز و قانون‌شکنی خواهید بود.

آب‌وهوای بارانی

  • ونکوور در طول سال بارندگی زیادی دارد. اگر هوای صاف و آفتابی را ترجیح می‌دهید، این شهر برای شما مناسب نیست.
  • آب‌و‌هوای مرطوب شهر ممکن است مناسب با همه سلیقه‌ها نباشد و برخی افراد ممکن است برای سازگاری با این نوع آب‌وهوا دچار مشکل شوند.

کمبود مسکن

  • بازار املاک ونکوور به شدت رقابتی است و با وجود تقاضای بسیار بالا، ممکن است پیداکردن خانه کمی دشوار باشد. بنابراین، پیداکردن خانه مناسب و ارزان‌قیمت برای افرادی که بودجه محدودی دارند، چالش بزرگی است.

تفاوت درآمد

  • هر چند که در ونکوور گزینه‌های شغلی زیادی وجود دارد، اما تفاوت درآمد بین افراد ثروتمند و عادی بسیار زیاد است.
  • در مقایسه با مناطق شهری دیگر، تفاوت درآمد در تورنتو، کلگری و ونکوور بیشترین میزان را دارد.
5/5 - (4 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study