logo

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

14 اسفند 1402

شهریه تحصیل در مدارس انگلستان

  • شهریه مدارس روزانه خصوصی انگلستان: حدودا 10.000 تا 20.000 پوند
  • شهریه مدارس شبانه‌روزی استاندارد انگلستان: بین 35.000 تا 45.000 پوند
  • شهریه مدارس شبانه‌روزی برتر و خاص انگلستان: بین 45.000 تا 60.000 پوند
مقایسه هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

مقایسه هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

 

  • مدارس روزانه خصوصی انگلستان – هزینه تحصیل در مدارس روزانه خصوصی انگلستان، حدود 10.000 تا 20.000 پوند در سال است. این مبلغ، صرفا شهریه مدرسه بوده و سایر هزینه‌های دانش‌آموز مانند اسکان و تغذیه را پوشش نمی‌دهد.
  • مدارس شبانه‌روزی استاندارد انگلستان – هزینه سالانه تحصیل در مدارس استاندارد انگلستان، معمولا بین 35.000 تا 45.000 پوند برآورد می‌شود. مبلغ شهریه در مدارس شبانه‌روزی انگلیس، در بردارنده همه هزینه‌های دانش‌آموز در یک سال تحصیلی (مانند شهریه، اسکان شبانه‌روزی، تغذیه، بیمه سلامت و …) است.
  • مدارس شبانه‌روزی برتر و خاص انگلستان – این دو نوع مدرسه، جزء گران‌ترین مدارس در کشور انگلستان شناخته می‌شوند. هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی برتر و خاص انگلستان، بین 45.000 تا 60.000 پوند در سال برآورد می‌شود.

امکانات فوق‌العاده، تنوع فعالیت‌های فوق برنامه، کیفیت خدمات آموزشی و رسیدگی تحصیلی به دانش‌آموز و موارد متعدد دیگر، بعضی از دلایل بالاتربودن شهریه این مدارس در مقایسه با مدارس شبانه‌روزی استاندارد است.

لازم به ذکر است هزینه‌هایی که در اینجا ذکر کردیم، عموما مربوط به سال تحصیلی 24-2023 هستند و توصیه می‌شود پس از تصمیم‌گیری نهایی در مورد منطقه یا مدرسه مورد نظر برای تحصیل فرزندتان، هزینه دقیق را از کارشناسان موسسه اعزام دانش‌آموز سامان اِستادی بپرسید.

مدارس انگلستان، جزء محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی برای دانش‌آموزان بین‌المللی در سراسر جهان به شمار می‌آیند. آموزش در مدارس این کشور انگلیسی‌زبان، به دلیل وجود سیستم‌های آموزشی ساختاریافته و پیشرفته از استانداردهای بالایی برخوردار است. سطح کیفی بالای آموزش در مدارس انگلستان، به دانش‌آموزان در سطوح تحصیلی مختلف کمک می‌کند تا با توسعه و ارتقاء مهارت‌های خود، به خوبی برای تحصیل در مقطع آموزش عالی و ورود به بازار کار آماده شوند.

 

با وجود بیش از صدها مدرسه روزانه و شبانه‌روزی در مناطق مختلف کشور انگلستان، انتخاب مناسب‌ترین مدرسه برای ادامه تحصیل فرزندتان، کاری بسیار چالش‌برانگیز و سخت است.

توجه همزمان به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت آموزشی، امکانات و فعالیت‌های فوق برنامه، سیستم آموزشی، موقعیت مکانی، میزان موفقیت مدرسه در ورود دانش‌آموزان‌شان به دانشگاه برای خانواده‌ها دشوار و زمانبر است.

اخذ تصمیم نادرست در خصوص انتخاب مدرسه مناسب، گذشته از تحمیل هزینه مالی زیاد به خانواده‌ها، می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز و آینده تحصیلی و شغلی او داشته باشد.

تحصیل در مدارس انگلستان، یک فرصت استثنایی و تجربه بی‌نظیر برای دانش‌آموزان است. با تحصیل در هر یک از مدارس انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی، علاوه بر رشد و پیشرفت تحصیلی، فرصت شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان و تبدیل آنها به مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی در دنیای واقعی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. همچنین، قرارگرفتن در محیط‌های چندفرهنگی مدارس این کشور، که دانش‌آموزانی از سراسر دنیا را در خود جای داده اند، فرصت تعامل با فرهنگ‌های مختلف در یک جامعه کوچک به نام مدرسه را برای محصلان ایجاد می‌کند. استفاده مناسب از این فرصت، می‌تواند دانش‌آموزان را برای ورود به دنیای واقعی و بازار کار آماده کند.

موسسه مهاجرتی سامان اِستادی، تلاش می‌کند با ارائه اطلاعات کامل، دقیق و به‌روز در مورد انواع مدارس در انگلستان و بررسی وجوه تمایز آنها با یکدیگر و همچنین هزینه‌های تحصیلی در هر یک از این مدارس، مسیر تصمیم‌گیری برای والدین و دانش‌آموزان را هموار نماید.

دلایل تنوع هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

شهریه تحصیل در انواع مدارس خصوصی انگلستان، برای دانش‌آموزان بین‌المللی، سالانه بین 35.000 تا 55.000 پوند برآورد می‌شود. در هنگام انتخاب مدرسه برای تحصیل فرزندتان در مدارس انگلستان، باید شهریه تحصیل و سایر هزینه‌های مدرسه را مد نظر قرار دهید. در نگاه اول ممکن است هزینه تحصیل در مدارس انگلستان در مقایسه با سایر کشورها بالا به نظر برسد؛ ولی با در نظرگرفتن کیفیت آموزش، کلاس‌های کم‌جمعیت، سطح بالای مراقبت و نظارت، کیفیت بالای غذا و اسکان، امکانات آموزشی و ورزشی فوق‌العاده و فعالیت‌های فوق برنامه متنوع، هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

حدودا 2.500 مدرسه خصوصی روزانه و شبانه‌روزی در انگلستان فعالیت می‌کنند. تنوع هزینه تحصیل در مدارس انگلستان، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع، نمی‌توانید بر اساس یک «لیست قیمت» در مورد بودجه‌بندی تحصیل فرزندتان در انگلستان تصمیم سریع و مناسبی بگیرید. برای اینکه بتوانید ارزیابی خوبی از هزینه‌های بالقوه تحصیل در مدارس انگلستان داشته باشید، ابتدا باید ویژگی‌های آموزش و وضعیت مدرسه را مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار دهید.

 

در این بخش، به مروری بر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه تحصیل در مدارس انگلستان می‌پردازیم:

نوع مدرسه در انگلستان

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی محدوده شهریه مدارس انگلستان، نوع مدرسه است. به دلیل اینکه دانش‌آموزان ایرانی نمی‌توانند در مدارس دولتی انگلستان تحصیل کنند، از ارائه توضیح در مورد هزینه تحصیل در این مدارس صرف نظر می‌کنیم. هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی خصوصی انگلستان، بر اساس نوع مدرسه (استاندارد، برتر یا خاص) متفاوت است. مدارس شبانه‌روزی خاص انگلستان، گران‌ترین مدارس در این کشور هستند و بالاترین کیفیت آموزش را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند.

مدارس روزانه خصوصی در کشور انگلستان، در کنار ارائه خدمات آموزشی بسیار باکیفیت، امکان اسکان برای دانش‌آموزان را ندارند و در صورت انتخاب این مدارس، باید هزینه‌هایی را به عنوان سکونت فرزندتان با یک خانواده میزبان بریتانیایی (Homestay) در نظر بگیرید.

علاوه بر این، انگلیسی یا بین‌المللی‌بودن مدرسه نیز می‌تواند بر روی مبلغ شهریه تحصیل دانش‌آموزان تاثیر‌گذار باشد. مدارس بین‌المللی انگلستان، ترکیب جمعیتی دانش‌آموزان و کارکنان و خدمات متفاوتی در مقایسه با مدارس انگلیسی ارائه می‌دهند و از شهرت و جایگاه بهتری در میان انواع مدارس انگلستان برخوردارند.

موقعیت مکانی مدرسه در انگلستان

موقعیت مکانی مدرسه، در مقایسه با سایر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه، مانند شهرت مدرسه، تاثیر نسبتا کمتری بر روی محدوده شهریه مدارس خصوصی دارد. عبارت United Kingdom (UK)، به محدوده جغرافیایی اطلاق می‌شود که دربردارنده چهار کشور انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است. شهریه مدارس خصوصی در کشور انگلیس از سایر کشورهای UK بیشتر است. ایرلند شمالی، مدارس خصوصی ارزان‌تری دارد و شهریه تحصیل در یک مدرسه خصوصی در اسکاتلند از ایرلند شمالی بالاتر است. در کشور انگلیس نیز، شهریه مدارس خصوصی در شهرهایی مانند لندن، منچستر، آکسفورد، لیورپول و شهرهای بزرگ این کشور، در مقایسه با شهرهای کوچک‌تر، بیشتر است.

علاوه بر این، موقعیت قرارگرفتن مدرسه در یک شهر خاص (در حومه، مرکز شهر یا در مناطق روستایی) نیز بر روی هزینه تحصیل در آن مدرسه تاثیرگذار است. علاوه بر این، وسعت پردیس مدرسه که نشان‌دهنده امکانات و تسهیلات مدرسه است، هم بر روی هزینه تحصیل در آن تاثیر دارد.

مقطع تحصیلی در مدارس انگلستان

گروه سنی و مقطع تحصیلی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی میزان شهریه مدارس خصوصی انگلستان است. در انگلستان، دانش‌آموزان تا پیش از سن 11 سالگی، در مدارس prep-school به تحصیل می‌پردازند و پس از پایان تحصیل در این مدارس و موفقیت در آزمون پایانی، وارد مقطع تحصیلی بعدی می‌شوند. prep-school ها مشابه مدارس ابتدایی هستند و دانش‌آموزان را برای ورود به مدارس متوسطه (برای دانش‌آموزان ایرانی، مدارس متوسطه خصوصی) آماده می‌کنند؛ با این تفاوت که دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس، موظف به پرداخت شهریه هستند. هزینه تحصیل در پایه‌های ابتدایی تحصیل (مقطع ابتدایی) در مقایسه با پایه‌های بالاتر تحصیل (مقطع دبیرستان) کمتر است.

سیستم‌های آموزشی در مدارس انگلستان

مدارس دولتی و بسیاری از مدارس خصوصی انگلستان، سیستم آموزشی ملی انگلستان یا National Curriculum را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند و دانش‌آموزان پس از تحصیل در دوره آموزشی GCSE و موفقیت در آزمون‌های آن، وارد مقطع بعدی تحصیلی خود در دوره آموزشی A-level می‌شوند. مدارک صادرشده در سیستم آموزشی سنتی انگلستان، از اعتبار بسیار خوبی برخوردار بوده و مورد قبول دانشگاه‌های برتر دنیا است.

مدارس خصوصی انگلستان در انتخاب سیستم آموزشی خود مستقل هستند و الزامی در ارائه سیستم آموزشی ملی انگلستان ندارند. به دلیل ماهیت بین‌المللی مدارس خصوصی انگلستان و جمعیت دانش‌آموزی آنها، که ترکیبی از دانش‌آموزان انگلیسی و بین‌المللی است، سیستم‌های آموزشی بین‌المللی نیز در این مدارس ارائه می‌شوند. سیستم‌های آموزشی بین‌المللی مانند سیستم آموزشی IB (یا International Baccalaureate)، سیستم آموزشی Advanced Placement (AP) و یا US High School Diploma، از سیستم‌های آموزشی پرطرفدار و معمول در مدارس خصوصی روزانه یا شبانه‌روزی انگلستان هستند.

اعتبار مدارک مدارس انگلستان و شایستگی مدارس خصوصی بر اساس ارزشیابی‌های منظمی که توسط سازمان‌های اعتبارسنجی موسسات آموزشی انگلستان انجام می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بنابراین، هرچه استانداردهای آموزشی و کیفیت خدمات و امکانات آموزشی در یک مدرسه روزانه یا شبانه‌روزی خصوصی بیشتر باشد، این مدرسه شانس بیشتری برای کسب مجوز ارائه سیستم‌های آموزشی جدید را دارد. به عبارت دیگر، مدرسه‌ای که قابلیت ارائه سیستم‌های آموزشی متنوع را دارد، از امکانات و تسهیلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری برخوردار است و در نتیجه هزینه تحصیل در اینگونه مدارس بیشتر است.

امکانات و فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس انگلستان

با پیشرفت صنعت آموزش در جهان، نگاه مسئولین و والدین دانش‌آموزان به آموزش کودکان و نوجوانان در سنین پیش از دانشگاه کاملا تغییر کرده است. مدرسه دیگر صرفا جایی برای سوادآموزی نیست. دانش‌آموز از ابتدای روز تا پایان حضور در مدرسه، علاوه بر یادگیری موضوعات درسی می‌تواند فرصت کشف استعدادها و علایق جدید، غلبه بر نقاط ضعف و شناسایی نقاط قوت خود را نیز به دست آورد. این دستاوردهای بزرگ و ارزشمند، از طریق شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه و خارج از کلاس درس حاصل می‌شوند.

ارائه فهرست متنوعی از فعالیت‌های فوق برنامه در یک مدرسه، مستلزم برخورداری از امکانات و زیرساخت‌هایی است که همه جنبه‌های رشد شخصیتی، فردی، احساسی، ورزشی، آکادمیک، هنری و … دانش‌آموزان را در برگیرد. در سراسر جهان، مدارس بزرگ با پردیس‌های وسیع، غالبا همه امکانات ورزشی، هنری و تحصیلی را در فضای اختصاصی مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند و این ویژگی، نیاز جابجایی دانش‌آموزان به مکان‌های مختلف برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه را از بین می‌برد.

بدیهی است که امکاناتی که یک مدرسه، برای ارائه سیستم‌های آموزشی متنوع و فعالیت‌های فوق برنامه متعدد فراهم می‌آورد، تأثیر مستقیمی بر روی میزان شهریه دریافتی آن مدرسه دارد. طبیعی است مدارسی که دارای پردیس‌های بزرگ بوده و امکانات مورد نیاز برای ارائه طیف وسیعی از فعالیت‌های فوق برنامه را در پردیس مدرسه ایجاد نموده اند، هزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، مدرسه ACS انگلستان در منطقه کوبهام در نزدیکی لندن و یا کالج Queen Ethelburga’s انگلستان در شهر یورک (در نزدیکی منچستر)، از مدارسی هستند که امکانات زیادی برای فعالیت‌های فوق برنامه دارند و هزینه تحصیل در این مدارس نیز قابل توجه است.

هزینه پرداختی به مدارس انگلستان چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

شهریه مدارس انگلستان چه مواردی را پوشش می دهد؟

هزینه پرداختی به مدارس انگلستان چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

برای خانواده‌ها مهم است که بدانند به غیر از هزینه پرداخت‌شده به عنوان شهریه، چه هزینه‌های دیگری را باید در طول زمان تحصیل فرزندشان به مدرسه پرداخت کنند. هزینه دریافت‌شده توسط مدارس روزانه خصوصی و مدارس شبانه‌روزی خصوصی انگلستان، هر یک، موارد مختلفی را پوشش می‌دهند. بیشتر هزینه تحصیل در مدارس انگلستان، شامل مواردی مانند شهریه مدرسه (Tuition)، هزینه ناهار (در مدارس روزانه)، یا کل وعده‌های غذایی و هزینه اسکان (در مدارس شبانه‌روزی) است. علاوه بر این، هزینه برخی فعالیت‌های فوق برنامه که از ابتدا در برنامه آموزشی مدرسه گنجانده شده اند، در کل هزینه تحصیل در مدرسه در نظر گرفته می‌شوند.

پس از صدور پذیرش اولیه برای یک متقاضی، مدرسه فاکتوری صادر می‌کند که هزینه‌های دانش‌آموز در سال تحصیلی پیش رو در آن درج شده است.

فهرست بعضی از هزینه های تحصیل در مدارس انگلستان

فهرست برخی از هزینه‌های مدارس انگلستان

برخی از هزینه‌های دانش‌آموزان مدارس انگلستان در یک سال تحصیلی عبارتند از:

  • درخواست پذیرش (Application Fee)
  • ثبت نام دانش‌آموزان جدید (Registration/ Administration Fee) – این مبلغ، فقط یک بار و در هنگام ثبت نام دانش‌آموزان جدید در مدرسه دریافت می‌گردد.
  • شهریه (Tuition Fee)
  • اسکان و خوابگاه (Accommodation Fee) برای مدارس شبانه‌روزی
  • فعالیت‌های فوق برنامه (Extra-Curricular Activities)
  • لباس فرم مدرسه (Uniform) – شامل لباس فرم عادی مدرسه و لباس ورزشی دانش‌آموز
  • بیمه سلامت دانش‌آموزان بین‌المللی (Health Insurance)
  • کلاس‌های خصوصی با آموزگاران مدرسه (در صورت درخواست متقاضی)
  • کتب و جزوات آموزشی (Books)
  • هزینه بعضی از فعالیت‌های فوق برنامه (به صورت آموزش انفرادی یا فعالیت‌های خارج از پردیس مدرسه)
  • هزینه برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی (Exams Fee)
  • خدماتی مانند استقبال فرودگاهی (Pick-up Services)، استفاده از اتوبوس مدرسه و تجهیزات کمک آموزشی (Technology Fee)
  • گاردین (Guardian) – بر طبق قوانین کشور انگلستان، همه دانش‌آموزان خارجی زیر 18 ساله که قصد اقامت بیش از سه ماه در این کشور را دارند، باید یک گاردین مقیم در انگلستان داشته باشند.
  • بیعانه یا Deposit – این مبلغ در پایان دوره تحصیل فرزندتان در مدرسه و پس از کسر هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده، خسارات احتمالی و سایر هزینه‌های خاص، به شما بازگردانده می‌شود.
  • تعیین محل اسکان هوم استی (Homestay Placement Fee) – عمدتا برای مدارس روزانه

علاوه بر موارد فوق که بخش عمده هزینه تحصیل در مدارس انگلستان را شامل می‌شود، هر مدرسه لیستی با عنوان هزینه‌های اختیاری (Optional) نیز دارد. خانواده‌ها متناسب با نیاز فرزندشان، از این خدمات استفاده و هزینه آن را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت می‌کنند. مانند کلاس‌های خصوصی زبان برای تقویت سطح زبان دانش‌آموز و یا کلاس خصوصی آموزش یک ساز موسیقی و یا یک ورزش خاص.

  • هزینه تحصیل در مدارس روزانه خصوصی انگلستان: هزینه‌هایی که در فاکتور صادر‌شده توسط مدرسه خصوصی روزانه انگلیس، وجود دارد، مواردی مانند هزینه درخواست پذیرش، ثبت نام، شهریه، بیمه، یونیفرم، کتاب‌های آموزشی، گاردین و موارد مشابه را در بر می‌گیرد. با این حال، هر مدرسه بر اساس سیاست مالی خود، برخی از موارد را به‌طور جداگانه از خانواده‌ها دریافت می‌کند.
  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی خصوصی انگلستان: این هزینه، غالبا دربرگیرنده هزینه‌های یک سال تحصیلی مانند شهریه مدرسه، هزینه اسکان دانش‌آموز در خوابگاه مدرسه، همه وعده‌های غذایی، هزینه فعالیت‌های فوق برنامه مدرسه و بیمه سلامت دانش‌آموز می‌شود. مواردی مانند فعالیت‌های فوق برنامه اختیاری، کلاس‌های آموزش خصوصی موسیقی، تجهیزات الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، کتاب‌های درسی، استقبال فرودگاهی و لباس فرم مدرسه (یونیفرم) ممکن است در مبلغ کل شهریه بعضی از مدارس شبانه‌روزی گنجانده نشده باشد.

توجه داشته باشید که مواردی مانند هزینه درخواست پذیرش (Application Fee)، هزینه ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه (Registration Fee) و هزینه‌های خدمات اداری مدرسه (Administration/ School Fee)، غیر قابل برگشت یا Non-Refundable هستند و در صورت انصراف دانش‌آموز از تحصیل در مدرسه، به خانواده عودت داده نمی‌شود.

بورسیه تحصیلی (تحصیل رایگان) در مدارس انگلستان

اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی در مدارس انگلستان

دریافت بورسیه تحصیلی (تحصیل رایگان) در انگلستان

ارائه خدمات آموزشی در مدارس دولتی انگلستان رایگان است و بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان انگلیسی، دوره تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه خود را در این مدارس می‌گذرانند. دانش‌آموزان بین‌المللی از نظر قانونی، اجازه استفاده از تحصیل رایگان در مدارس دولتی انگلستان را ندارند؛ بنابرین باید به دنبال مدرسه خصوصی روزانه یا مدرسه خصوصی شبانه‌روزی مناسب شرایط خود باشند.

شهریه تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان، در مقایسه با مدارس سایر کشورهای پرطرفدار، بالاتر است. هرچند، با بررسی امکانات و استانداردهای آموزشی عالی در این مدارس، هزینه تحصیل کاملا منطقی و مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد. سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد این است که آیا راهی برای کاهش هزینه‌های تحصیل فرزندتان در انگلستان وجود دارد؟

جواب سوال شما این است که، بیشتر مدارس خصوصی انگلستان، اعم از مدارس سنتی یا بین‌المللی، برای حمایت از دانش‌آموزان انگلیسی و بین‌المللی مستعد و واجد شرایط، اقدام به ارائه اسکالرشیپ‌هایی می‌کنند. نباید انتظار داشته باشید که اسکالرشیپ، همه هزینه‌های تحصیل فرزندتان در مدرسه را پوشش دهد. بیشتر اسکالرشیپ‌ها در مدارس انگلستان، بین 5 تا 10 درصد و در موارد خاص تا 50 درصد از هزینه شهریه مدرسه را پوشش می‌دهد. بر اساس گزارش کمیسیون مدارس مستقل انگلستان (ISC) که بیش از 1.300 مدرسه را در زیرمجموعه خود دارد، تا سپتامبر 2022، در مجموع به 59.000 دانش‌آموز و به میزان متوسط 3.380 پوند در سال برای هر دانش‌آموز، اسکالرشیپ تعلق گرفته است.

بنابراین، هزینه سالانه تحصیل فرزندتان در انگلستان، به عوامل دیگری هم بستگی دارد. عملکرد فرزند شما در زمینه‌های مختلف می‌تواند در مبلغ نهایی هزینه تحصیل او تاثیرگذار باشد. نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه کرد این است که عملکرد مناسب صرفا مربوط به توانمندی‌های تحصیلی نمی‌شود. مثلا ممکن است فرزندتان در یک زمینه ورزشی، هنری، موسیقی یا سایر فعالیت‌ها، دارای استعداد ویژه‌ای باشد. در اینصورت، می‌تواند از اسکالرشیپ‌های مختص به خود در مدرسه بهره‌مند شود. مدارس انگلیس برای اختصاص اسکالرشیپ تحصیلی برای دانش‌آموزان جدیدالورود، توانمندی‌های غیر تحصیلی را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در رقابت میان دانش‌آموزان، افرادی که توانمندی یا استعداد ویژه‌ای در یک زمینه خاص دارند، توسط کمیته انتخاب مدرسه برای دریافت اسکالرشیپ برگزیده می‌شوند.

علاوه بر اسکالرشیپ‌های مدرسه، در دو حالت ممکن است مشمول دریافت تخفیف یا کاهش چنددرصدی در مبلغ کل شهریه فرزندتان شوید:

– حالت اول زمانی است که قصد دارید بیش از یک فرزندتان را برای تحصیل در مدارس انگلیس بفرستید. در اینصورت، پس از پرداخت کامل شهریه فرزند اول، شهریه فرزند(ان) بعدی مشمول تخفیفی با عنوان Sibling Discount می‌شود.

– حالت دوم زمانی است که تصمیم دارید کل مبلغ شهریه را به صورت یک‌جا (و نه در سه قسط به صورت ترمی) پرداخت کنید. در این‌صورت مدرسه مبلغی را از شهریه فرزندتان کسر می‌کند. بنابراین، امکان تحصیل رایگان در مدارس انگلستان برای دانش‌آموزان بین‌المللی وجود ندارد و تنها بر اساس صلاحیت و شایستگی دانش‌آموزان، اقدام برای دریافت اسکالرشیپ در بعضی از مدارس انگلستان امکان‌پذیر است.

روش پرداخت شهریه به مدارس انگلستان

روش پرداخت شهریه در مدارس انگلستان

مدارس انگلستان چگونه هزینه‌های خود را دریافت می‌کنند؟

بعد از اینکه از مدرسه برای فرزندتان نامه پذیرش صادر شد، باید مقدمات پرداخت هزینه‌های تحصیل بر اساس فاکتور ارسالی مدرسه را فراهم کنید. مدارس گوناگون در کشور انگلستان، از قوانین و مقررات خاص خود برای پرداخت شهریه پیروی می‌کنند. بنابراین، نمی‌توان یک روال یا روش مشترک پرداخت شهریه برای همه آنها در نظر گرفت.

خانواده‌های ایرانی به دلیل پیچیدگی‌های فرآیند دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، باید در هنگام اقدام برای دریافت ویزا و جلب نظر سفارت در خصوص عزم جدی فرزندشان برای تحصیل در مدارس این کشور، نسبت به واریز کامل شهریه سال اول اقدام کنند. البته ضرورت این موضوع، صرفا برای سال اول تحصیل دانش‌آموز و به منظور ایجاد اطمینان بیشتر در فرآیند اخذ ویزای دانش‌آموزی انگلستان است. برای سال‌های بعدی تحصیل دانش‌آموز، می‌توانید پرداخت هزینه به مدرسه را به صورت ترم به ترم انجام دهید و یا هر نوع توافق دیگری با مدرسه داشته باشید.

مدارس بین‌المللی انگلستان، برای سهولت فرآیند پرداخت شهریه خانواده‌های غیر انگلیسی و خارج از کشور انگلستان، پلتفرم‌های آنلاین پرداخت را برای پرداخت امن و سریع شهریه، فراهم کرده اند. در سال‌های اخیر و با اعمال تحریم‌های مالی علیه سیستم بانکی کشور ایران، محدودیت خانواده‌های ایرانی برای استفاده از پلتفرم‌های آنلاین پرداخت شهریه بیشتر شده است. ما در موسسه اعزام دانش‌آموز سامان اِستادی، با هدف برطرف‌کردن موانع و کاهش چالش‌های تحصیل دانش‌آموزان در خارج از کشور، بستری امن و مطمئن برای انتقال وجه شهریه به مدارس سراسر دنیا فراهم کرده ایم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت شهریه از خدمات تکمیلی موسسه، مقاله حواله ارزی را مطالعه کنید.

5/5 - (5 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study