logo

زندگی در مونترال

8 اردیبهشت 1403

معرفی کوتاه شهر مونترال کانادا

شهر مونترال با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر، بعد از تورنتو دومین شهر بزرگ کانادا است. با وجود اینکه تورنتو مرکزیت تجاری کانادا را از مونترال گرفته، اما همچنان مونترال یکی از قطب‌های مهم تجاری، فرهنگی، هنری و معماری کانادا است.

شهر مونترال از نظر جغرافیایی، جزیره‌ای است که در جنوب غربی کانادا قرار دارد. این شهر یکی از محبوب‌ترین شهرها و مناسب‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی است و تجربه زندگی در مونترال بسیار شاد و دلپذیر گزارش شده است. این موضوع با 45 هزار مهاجری که سالانه مونترال را برای زندگی انتخاب می‌کنند ثابت می‌شود.

زبان رسمی مونترال کانادا

استان کبک که شهر مونترال در آن قرار دارد از سایر استان‌های کانادا متمایز بوده و زبان رسمی آن فرانسوی است. در حقیقت، شهر مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان جهان است.

هزینه زندگی در مونترال کانادا

مونترال زیبایی یک شهر اروپایی را دارد که آن را از سایر شهرهای کانادا متمایز می‌کند. در کنار زیبایی، این شهر با هزینه‎های زندگی کمتر، فرصت‌های شغلی بیشتر و کیفیت بالای زندگی، افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

هزینه زندگی در مونترال با در نظر گرفتن اجاره خانه، خورد و خوراک، خدمات، حمل‌ونقل و غیره برای هر فرد چیزی حدود 1977 دلار کانادا برآورد می‌شود. ریز جزئیات این مقدار را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هزینه اجاره خانه در مونترال

یکی از مزایای اقتصادی زندگی در مونترال کانادا، هزینه اجاره خانه و آپارتمان پایین‌تر نسبت به سایر شهرهای کانادا است. اجاره یک اتاق مناسب در یک آپارتمان اشتراکی ماهانه 500 دلار کانادا و خانه مستقل با یک اتاق خواب در یک محله خوب حداقل 700 تا 1221 دلار کانادا خواهد بود. که این مبلغ با توجه به میزان بودجه و محلی که در مونترال برای زندگی انتخاب می‌کنید می‌تواند بیشتر باشد. همچنین در کنار هزینه اجاره معقول، هزینه خدمات و قبوض ماهانه نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

هزینه حمل‌ونقل در مونترال

هزینه حمل‌ونقل در مونترال، به محل زندگی، محل کار و یا محل تحصیل شما و مسافتی که روزانه طی می‌کنید، بستگی دارد. اما به طور کلی در شهر مونترال هزینه کارت حمل‌ونقل عمومی که شما می‌توانید به طور ماهانه شارژ کرده و به طور نامحدود از آن استفاده کنید، مبلغ 94 دلار کانادا است. در حالی که مبلغ یک بار استفاده از حمل‌ونقل عمومی 3.50 دلار خواهد بود.

در کنار حمل‌ونقل عمومی، شما گزینه‌های دیگری نیز در مونترال خواهید داشت، اجاره روزانه اتومبیل و یا دوچرخه، تاکسی‌های شهری و آنلاین و … برخی از این گزینه‌هاست که در زیر هزینه استفاده از آنها را مشاهده می‌کنید:

نوع خدمات حمل‌ونقل
هزینه
کرایه تاکسی شهری (هزینه ثابت) 4.10 دلار کانادا
کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر 1.70 – 2.05 دلار کانادا
اجاره اتومبیل (به ازای هر روز) 14 – 26 دلار کانادا
هر لیتر بنزین 1.55 – 1.85 دلار کانادا
اجاره دوچرخه (به ازای هر روز) 45 – 60 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی و رستوران در مونترال

هزینه مواد غذایی در مونترال نسبت به سایر شهرهای کانادا مانند تورنتو، معقول‌تر است. به علاوه، برخی از اقلام اصلی خواروبار مانند لبنیات، تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، ماهی و … در صورتی که از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک محلی خریداری شود، معاف از مالیات هستند. به طور کلی میانگین هزینه‌ مواد غذایی ماهانه چیزی حدود 330 دلار خواهد بود.

قیمت برخی از این اقلام را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

اقلام مواد غذایی قیمت
شیر (یک گالن حدود 4.5 لیتر) 10.86 دلار کانادا
نان 3.69 دلار کانادا
برنج (حدود نیم کیلو) 1.96 دلار کانادا
تخم مرغ (12 عدد) 4.28 دلار کانادا
فیله مرغ (حدود نیم کیلو) 7.28 دلار کانادا
سیب (حدود نیم کیلو) 1.98 دلار کانادا
موز (حدود نیم کیلو) 0.88 دلار کانادا
پرتقال (حدود نیم کیلو) 2.19 دلار کانادا
سیب زمینی (حدود نیم کیلو) 1.23 دلار کانادا
پیاز (حدود نیم کیلو) 1.43 دلار کانادا
کاهو 3.17 دلار کانادا

شهر مونترال دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است که یکی از تفریحات افراد در این شهر می‌تواند وقت گذراندن در این فضاها با دوستان باشد. با توجه به منطقه و نوع کافه و رستورانی که برای یک وعده انتخاب می‌شود هزینه نیز متفاوت خواهد بود. در جدول زیر برخی از هزینه‌های کافه و رستوران را در مونترال مشاهده می‌کنید:

نوع رستوران و سفارش قیمت تقریبی
یک وعده در یک رستوران تقریبا ارزان 25 دلار کانادا
یک وعده در رستوران متوسط 120 دلار کانادا
مک دونالد 15 دلار کانادا
پیتزا در پیتزا هات 6.49 دلار کانادا
قهوه 2.67 دلار کانادا
کاپوچینو 5.21 دلار کانادا
یک بطری آب کوچک 2.10 دلار کانادا

هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های مونترال کانادا

برای بررسی هزینه‌ی تحصیل در مدارس مونترال باید بخاطر داشته باشید که تحصیل پیش‌دبستانی تا دبیرستان در استان کبک برای مقیمان این استان رایگان بوده و شهریه‌ای ندارد، مگر زمانی که مدرسه انتخابی جزو مدارس مستقل و خصوصی باشد. به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی اما نیاز است شهریه سالانه پرداخت شود. مبلغ شهریه بر اساس مدرسه می‌تواند متغیر باشد: مدارس دولتی 9500 تا 17000 دلار کانادا، مدارس خصوصی 15 تا 30 هزار دلار کانادا، مدارس شبانه‌روزی 63 تا 83 هزار دلار کانادا شهریه خواهند داشت.

در ادامه، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مونترال نیز بر اساس دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌شود متفاوت خواهد بود. میانگین شهریه دانشگاه‌ها در مونترال برای مقطع کارشناسی سالانه چیزی بین 15 تا 40 هزار دلار کانادا و برای مقاطع بالاتر بین 10 تا 30 هزار دلار کانادا خواهد بود.

هزینه زندگی دانشجویی در مونترال

به طور متوسط هزینه زندگی در مونترال کانادا برای یک دانشجوی بین‌المللی چیزی حدود 1997 دلار کانادا است که مبلغ شهریه دانشگاه نیز به این عدد اضافه می‌شود. در نظر داشته باشید که این میزان یک برآورد کلی بوده و هزینه زندگی هر فرد ارتباط مستقیم با سبک زندگی او دارد.

این هزینه‌ها می‌تواند با پخت‌وپز در خانه، استفاده از اینترنت در فضای دانشگاه، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری تا دانشگاه، تهیه کتاب‌های دست دوم و … بسیار کاهش پیدا کند.

حداقل درآمد و مالیات در مونترال

در حال حاضر حداقل درآمد در شهر مونترال چیزی حدود ساعتی 15.25 دلار کانادا است و تا ماه می 2024 مقداری افزایش خواهد داشت و به مبلغ ساعتی 15.75 دلار می‌رسد. به خاطر داشته باشید در کنار درآمد، در کشور کانادا ملزم به پرداخت مالیات خواهید بود. مالیات در مونترال در دو مرحله اعمال می‌‌شود: 5 درصد مالیات فدرال خدمات و محصولات و 9.97 درصد مالیات استانی کبک. همچنین مالیات مسکن نیز با 3.5 درصد به این دو اضافه خواهد شد و در مجموع حدودا 18.47 درصد باید مالیات پرداخت شود.

آب‌وهوای شهر مونترال در طول سال

مونترال یک شهر چهار فصل بوده و فقط زمستان متفاوتی دارد. به این معنی که زمستان در مونترال بسیار سردتر از شهری که مهاجران در آن بزرگ شده‌اند خواهد بود. زمستان و برف مونترال از اوایل دسامبر آغاز شده و تا اواخر مارس ادامه دارد. ژانویه و فوریه سخت‌ترین ماه‌های زمستانی مونترال بوده و دمای هوا تا -20 درجه و یا پایین‌تر نیز می‌رسد.

بهار در مونترال بسیار کوتاه است و از ماه می باید منتظر تابستان گرم و شرجی بود. در تابستان دمای هوای مونترال معمولا 20 درجه است اما برخی روزها تا 30 درجه نیز می‌رسد.

پاییز مونترال زیباترین فصل این شهر است. با درختان پوشیده از برگ‌های نارنجی و قهوه‌ای که تمام کوه مونت‌رویال و نقاط مختلف جزیره را پوشانده‌اند. دمای هوا در پاییز بسیار ملایم و دلپذیر بوده و بین 13 تا 6 درجه متغیر است.

مناطق مختلف شهر مونترال کانادا

شهر مونترال در تنوع فرهنگی و سبک زندگی در کانادا زبانزد است. این شهر دارای مناطق و محله‌های گوناگونی است که هر سلیقه و فرهنگی را می‌تواند در خود جای دهد. شهر مونترال به 19 منطقه یا Borough تقسیم می‌شود:

نقشه شهر مونترال

نام منطقه جمعیت ویژگی برجسته
اهانتسیک-کارتیویل 134,245 فضای آرام با سبک زندگی اروپایی
آنجو 42,796 قطب تجاری و صنعتی مونترال
نوتردام ده گریس 166,520 پرجمعیت با فرهنگ متنوع
لاچین 44,489 ساحلی و سرسبز
لاسیل 76,853 مرکز تجاری مونترال
پلاتو مونت‌رویال 104,000 از مناطق گران مونترال با کیفیت زندگی بالا
سودکِست 78,151 یکی از مناطق ضعیف مونترال
بیزار ست ژنویو 18,413 کم جمعیت و جزیره‌مانند
اوشلاگا مزونو 136,024 استادیوم المپیک در این منطقه قرار دارد
مونترال نورد 84,234 بیشتر جمعیت آفریقایی و ایتالیایی هستند
اوترمونت 23,954 منطقه ثروتمند و اکثرا فرانسوی با رستوران‌های متنوع
پیرفاندز روکسبرو 69,297 منطقه خانوادگی مناسب برای فرزندان، اجاره خانه کمی بالا
پونت آکس ترمبلز 106,734 به پارک‌های بزرگ خود معروف است
روزمونت 139,590 دارای محله‌ای به نام “ایتالیا کوچک”، سیستم متروی در دسترس
سنت لورانت 98,828 مرکز صنعتی فضایی، جامعه لبنانی و زبان عربی در این منطقه بیشتر است
سنت لنرد 78,305 سیستم حمل و نقل ضعیف، جامعه ایتالیایی
وردان 69,229 منطقه نسبتا جوان و مسکن نسبتا ارزان
ویله ماری 89,170 مرکز مونترال بوده و از 13 محله مختلف تشکیل شده است.
ویلری سنت میشل 143,853 با بیش از 75 ملیت مختلف، بین‌المللی‌ترین منطقه مونترال است

از میان این 19 منطقه مونترال بر اساس مقرون‌به‌صرفه‌بودن، امن بودن، و کیفیت بالای زندگی (موقعیت شغلی بالا، کیفیت تحصیل، کیفیت مراقبت درمانی، حمل و نقل عمومی محیط پاک و …) چند مورد از بهترین‌ها را در زیر معرفی می‌کنیم:

  1. وردان: این منطقه پایین‌ترین میزان جرم و جنایت را با نسبت 22.26 از هر 1000 نفر را دارد. وردان ترکیبی از فضاهای مسکونی و تجاری است که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای کار و زندگی تبدیل کرده است. همچنین یکی از معدود مناطق ساحلی مونترال است که مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کنار رود دارد.
    فستیوال جاز وردان نیز یکی از فستیوال‌های معروف مونترال است که می‌توانید هر تابستان در کنار غذاهای متنوع از موسیقی نیز لذت ببرید.
  2. روزمونت: این منطقه دارای دو مدرسه دولتی و سه کتابخانه دولتی است که به شبکه کتابخانه مرکزی مونترال وصل هستند. دارای امنیت بالا با میزان جرم و جنایت 29.44 از هر 1000 نفر بوده و ترکیبی از فضای سبز، فضاهای تجاری و مسکونی است. حمل و نقل عمومی در دسترس بوده و شما می‌توانید به راحتی خود را به محله ایتالیایی‌ها با غذاهای خوشمزه ایتالیایی و بوتیک‌های جذاب برسانید.
  3. لاسیل: این منطقه ترکیبی از جذابیت یک روستای کوچک را در کنار خدمات شهری و مدرن با بهترین مدارس ارائه می‌کند که آن را به یک مکان ایده‌آل برای زندگی تبدیل کرده است. این منطقه همچنین از مناطق مقرون به صرفه از لحاظ مسکن بوده و برای خانواده‌ها بسیار مناسب است.
  4. آنجو: این منطقه تعداد 10 مورد از مدارس را از پیش‌دبستانی تا کالج در خود جای داده است. در کنار این مدارس زمین‌های ورزشی متعدد، دو عدد کتابخانه و استخر و … نیز وجود دارد که شما را از شلوغی شهر دور کرده و آرامش را به زندگی شما می‌آورد.
  5. اوترمونت: این منطقه با ساختمان‌های قدیمی از قرن 17م و همچنین فضای اروپایی خود، سالانه توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. اوترمونت برخلاف اینکه از مناطق گران‌قیمت مونترال محسوب می‌شود با اینحال بسیار برای زندگی پرطرفدار است.

ایرانیان در کدام مناطق مونترال زندگی می‌کنند؟

مونترال یکی از شهرهای پرطرفدار در میان ایرانیان است. به هر هدفی که به این شهر مهاجرت کرده باشید (تحصیلی، کاری و …)، از آنجایی که شرایط زندگی، کار و تحصیل در این شهر بسیار مناسب و معقولانه است، خرید خانه در مونترال می‌تواند یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت خوبی باشد.

برخی از محله‌ها و مناطق موردعلاقه مهاجران ایرانی به مونترال را در زیر مختصرا معرفی می‌کنیم:

ان‌دی‌جی (NDG): این محله در مرکز جزیره مونترال و در غرب وست‌مونت قرار دارد. بیشترین جمعیت ایرانیان در این منطقه بوده و بسیاری از رستوران‌ها، مراکز فرهنگی و فروشگاه‌های ایرانی نیز در این منطقه قرار دارند. با اینکه زبان رسمی مونترال فرانسوی است، افراد در این منطقه بیشتر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. حمل و نقل عمومی در این منطقه بسیار در دسترس بوده و رفت و آمد به مناطق مختلف شهر بسیار راحت است. هزینه خرید و یا اجاره خانه در ان‌دی‌جی نیز برابر با میانگین کل شهر است.

کوت‌سن-لوک: یک شهر کوچک فرانسوی در مونترال است. جمعیت ایرانیان در این منطقه کمتر از ان‌دی‌جی بوده اما همچنان یکی از مناطق پرطرفدار برای ایرانیان است. این محله به مرکز شهر نزدیک بوده و هزینه اجاره و خرید منزل در آن برابر با میانگین شهر مونترال است.

شرایط تحصیل در شهر مونترال کانادا

تحصیل در شهر مونترال در میان دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی بسیار پرطرفدار است. چرا که در مونترال شرایط تحصیل بسیار مناسبی برای افراد فراهم بوده و از نظر هزینه و کیفیت آمورشی پیشرو است.

بهترین دانشگاه‌های مونترال

شهر مونترال دارای بهترین دانشگاه‌های کانادا با رتبه‌های جهانی است که هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان را به خود جذب می‌کند. این دانشگاه‌ها با فاندها و بورسیه‌هایی که در کنار آموزش با کیفیت ارائه می‌کنند در میان دانشجویان بسیار محبوب هستند.

دانشگاه مک‌گیل: با رتبه 3 در کل کانادا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است که در شهر مونترال قرار دارد. با اینکه بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه فرانسوی زبان هستند، زبان آموزش در این دانشگاه انگلیسی است. یک چهارم از جمعیت دانشجویان این دانشگاه، از 150 کشور دنیا هستند.

دانشگاه مونترال: با رتبه 6 در کانادا، دانشگاه مونترال یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا است. این دانشگاه برای دانشجویان تمام‌وقت خود در پایه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، خوابگاه نیز ارائه می‌کند. زبان اصلی آموزش این دانشگاه فرانسوی است اما در برخی از رشته‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی از جمله دکترای رشته‌های زیست‌شیمی، عصب‌شناسی، داروشناسی انگلیسی نیز ارائه می‌شود.

دانشگاه کنکوردیا: با رتبه 21 در کانادا، یکی از دانشگاه‌های خوب این کشور است که در شهر مونترال قرار دارد. زبان آموزش این دانشگاه انگلیسی است. حدود 11 هزار دانشجوی بین‌المللی از 150 کشور این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند.

دانشگاه کبک: با رتبه 22 در کانادا، یکی از دانشگاه‌های برتر دولتی در مونترال است. در این دانشگاه تدریس به زبان فرانسوی بوده و سالانه بیش از 7 هزار دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند. دانشگاه کبک در یک فضای زیبا و سرسبز و با یک معماری مدرن مورد توجه بسیاری از دانشجویان است.

بهترین کالج‌های مونترال

کالج و دانشگاه در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا کمی با یکدیگر متفاوتند. کالج‌ها از دانشگاه کوچک‌تر بوده و فقط مقاطع کاردانی و کارشناسی در آنها ارائه می‌شود. برخی از کالج‌ها صرفا مراکز آموزشی برای آمادگی افراد جهت ورود به دانشگاه هستند. همچنین مدارک فنی و حرفه‌ای نیز جهت آموزش دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند و می‌خواهند وارد بازار کار شوند نیز در زمینه‌های شغلی مختلف ارائه می‌دهد.

برخی از بهترین کالج‌های کانادا را در زیر معرفی کردیم:

کالج داوسن: یکی از بزرگ‌ترین کالج‌های استان کبک است که در مونترال قرار دارد. این کالج دوره‌های دو ساله‌ی آمادگی برای دانشگاه و همچنین دوره‌های سه ساله شغلی در زمینه‌های مختلف از جمله: علوم اجتماعی، علوم طبیعی، هنر و تجارت ارائه می‌کند.

کالج ونیر و کالج رزمونت: دو کالج دیگر از کالج‌های مونترال که دانشجوهای مختلفی از فرهنگ‌های گوناگون دارند. این کالج‌ها نیز دوره‌های دو ساله آمادگی برای دانشگاه و همچنین دوره‌های سه‌ساله شغلی در زمینه‌های مختلف از جمله: علوم اجتماعی، علوم طبیعی، هنر و تجارت، همچنین مهندسی و تکنولوژی ارائه می‌کنند.

کالج لاسیل: کالج خصوصی لاسیل در مونترال، دوره‌های شغلی متمرکز بر فشن، طراحی، فناوری، تجارت و دوره‌های جهانگردی ارائه می‌کند. این کالج بر اساس آموزش‌های کاربردی، ارتباطات صنعتی و تجهیزات مدرن خود شناخته می‌شود.

کالج هارزینگ: کالج خصوصی در شهر مونترال که دوره‌های شغلی در زمینه‌های فناوری، مراقبت درمانی، تجارت، طراحی و سلامت عمومی ارائه می‌کند. این کالج بخشی از دانشگاه هارزینگ است که در کانادا، آمریکا و کارائیب شعبه دارد. این دانشگاه به آموزش‌های کاربردی، محیط حمایتگر و برنامه‌ی درسی انعطاف‌پذیر خود شناخته می‌شود.

بهترین مدارس ایرانی و بین‌المللی مونترال

نام مدرسه نوع مدرسه جنسیت پایه تحصیل
آکادمی برلینگ بین‌المللی مختلط دبیرستان
کالج پرپ بین‌المللی مختلط پنجم تا یازدهم
لور کانادا کالج بین‌المللی مختلط پیش‌دبستانی تا دوازدهم
خانه بچه‌ها ایرانی مختلط  
دهخدا ایرانی مختلط آموزش فرهنگی و هنری
فردوسی ایرانی مختلط پیش‌دبستانی تا دوازدهم

فرهنگ مردم مونترال

در مونترال با تاریخ و معماری فرانسوی، و زبان رسمی فرانسوی، فرهنگ اروپایی جریان دارد. فضای بسیار پویا و زنده، از کافه‌های شلوغ و فستیوال‌های مختلف در هر محله و فعالیت‌های اجتماعی افراد در این شهر، اهمیت به موسیقی و سینما و صنعت سرگرمی، مونترال را به مرکز فرهنگ و هنر کانادا تبدیل کرده است. با توجه به اینکه شهر مونترال بیشترین تنوع فرهنگی را دارد و افراد از فرهنگ‌های مختلف در این شهر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، این فرهنگ شاد و سرزنده را نگه داشته‌اند.

همچنین مونترال یکی از پردوچرخه‌ترین شهرهای کاناداست. مسیرهای مشخص بسیاری در این شهر برای تردد دوچرخه فراهم شده است و بیشتر مردم در این شهر از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می‌کنند.

مردم مونترال بسیار به سیاست اهمیت می‌دهند و در میان صحبت‌های روزمره افراد در این شهر یکی از عناوین مورد بحث سیاست خواهد بود. مردم مونترال بسیار به خود می‌بالند و در کنار مهمان‌نوازی، نسبت به ملیت و تاریخ خود متعصب هستند.

اقتصاد مونترال کانادا

شهر مونترال به عنوان مرکز تجاری و فرهنگی کانادا، با فراهم کردن فضای پیشرفت و بالابودن کیفیت زندگی، بسیاری از نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را به خود جذب می‌کند که به رشد و پیشرفت این شهر کمک شایانی می‌کند.

امروزه مونترال شهرت جهانی خود را مدیون به اقتصاد صنعتی با نزدیک به صدهزار نیروی کار و 25 هزار نیروی متخصص در سه هزار کمپانی است. زمانی که ایده‌ای شکل می‌گیرد، از لحظه خلق تا اجرای این ایده در مونترال، توسط متخصص‌ها هدایت شده و به بار می‌نشیند. از اینرو اقتصاد مونترال با این متخصصین محلی و بین‌المللی، قوی و رو به رشد است.

اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مونترال

اولد مونترال: قدیمی‌ترین قسمت مونترال و یکی از پربازدیدترین مناطق این شهر است. پر از معماری ساختمان‌های قدیمی که اصالت تاریخ فرانسه را در قرن 17 به نمایش می‌گذارند. این منطقه پر از کافه و رستوران‌های متنوع، بوتیک‌ها و گالری‌ها است. همچنین کلیسای نوتردام در این منطقه قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

موزه‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف در مونترال وجود دارد که هر کدام تاریخچه و فرهنگ منحصر‌به‌فرد خود را دارند. چند مورد از این موزه‌ها عبارتند از: موزه تاریخی Château Ramezay در اولد مونترال، موزه تاریخی و باستان‌شناسی مونترال، موزه هنرهای زیبا، موزه هنرهای معاصر و …

باغ گیاه‌شناسی: حدود 77 هکتار باغچه و گلخانه در باغ گیاه‌شناسی مونترال که دارای فضاهای متنوع با تم‌های مختلف مانند: باغ ساکنین اولیه (بومی‌ها)، باغ کوه‌های آلپ، باغ ژاپنی و … است. در این باغ 10 گلخانه و بیش از 22 هزار نوع گل و گیاه وجود دارد که یکی از زیباترین جاذبه‌های مونترال است.

گنبد زیستی مونترال: این گنبد زیستی در استادیوم المپیک قرار دارد که در آن چهار اقلیم شامل: محیط‌ زیست قطبی، جنگل‌های استوایی، جنگل‌های لارنس، محیط زیرآب رود سنت لارنس شبیه‌سازی شده است. در این گنبد زیستی حدود 2500 حیوان که نماینده 200 گونه مختلف هستند و همچنین 800 گونه مختلف از گیاهان وجود دارد.

پارک مونت‌رویال: از سرسبزترین پارک‌های مونترال است که با ارتفاع 230 متری بیشتر شبیه یک تپه است تا کوه، اما با این حال، مرتفع‌ترین قسمت مونترال بوده و بهترین فضا را برای پیاده‌روی و کوهنوردی فراهم می‌کند.

شهربازی لاروند: دومین شهربازی بزرگ کشور کانادا در مونترال قرار دارد. این شهربازی که از سال 1967 تاسیس شده، از اواسط ماه می تا اوایل اکتبر، یکی از مکان‌های پرطرفدار برای تفریح است.

بازار جین تالون: یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای آمریکای شمالی است که بیش از 300 فروشنده در این بازار فعالیت می‌کنند. در این بازار محصولات اورگانیک و محلی بسیاری از جمله میوه و سبزیجات تازه، گل، ماهی و گوشت، شیرینی‌جات متنوع به فروش می‌رسد.

مزایا و معایب زندگی در مونترال کانادا

برای انتخاب یک شهر برای زندگی بعد از مهاجرت به کانادا، فاکتورهای بسیاری دخیل هستند. درمورد شهر مونترال بعد از توضیحات کلی که پیش‌تر خواندید، برخی از مزایا و معایب زندگی در این شهر را به‌طور خلاصه توضیح دادیم:

مزایا:

  • تنوع فرهنگی و جو پویای شهر مونترال به جذابیت این شهر افزوده است. مونترال به معنای واقعی برای هر نوع سلیقه، چیزی برای ارائه خواهد داشت. پارک‌ها، محله‌ها و خیابان‌های شهر هر کدام فضای متنوعی داشته و شما فعالیت‌های مختلفی را می‌توانید تجربه کنید.
  • هزینه‌های پایین زندگی در مونترال یکی دیگر از مزایای زندگی در این شهر است.
  • دوزبانه‌بودن شهر فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید انگلیسی و فرانسوی را در کنار هم یاد بگیرید.
  • تنوع فرهنگی در مونترال، باعث می‌شود تا در این شهر رستوران‌ها و طعم غذاهای مختلف از فرهنگ‌های مختلف را تجربه کنید.
  • مونترال به فستیوال‌ها و گالری‌های هنری خود معروف است. شهر مونترال یک شهر دانشجویی بوده، و دانش‌آموزان از سراسر دنیا این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند چرا که صنعت سرگرمی در این شهر بسیار پررونق بوده و فعالیت‌های مختلفی را برای شهروندان ارائه می‌کند.
  • با اینکه بیشتر مدارس مونترال به زبان فرانسوی آموزش می‌دهند، یکی از مزایای این شهر وجود مدارس مختلف برای دانش‌آموزان بین‌المللی است که آموزش را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند.

معایب:

  • سرمای زمستان در مونترال می‌تواند بسیار سخت و طولانی و خارج از تحمل باشد.
  • برای برخی از افراد فرانسوی‌بودن زبان رایج مونترال می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.
  • علیرغم وجود حمل و نقل عمومی در مونترال، این شهر ترافیک زیادی دارد و این موضوع می‌تواند برای برخی مشکل‌ساز شود.
  • بر خلاف پایین‌بودن هزینه‌های زندگی در شهر مونترال، مالیات در این شهر کمی بالاست و برای خرید، فروش، درآمد و ملک باید مالیات پرداخت شود.
5/5 - (1 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study