logo

هزینه زندگی در کانادا

17 دی 1402

آیا می‌دانید بیش از ۲ درصد کل جمعیت کانادا را ایرانیان مقیم این کشور تشکیل داده‌ اند؟ با سخت‌ترشدن فرآیند مهاجرت و قوانین مربوط به آن، مردم ایران همچنان یکی از سردترین کشورهای دنیا یعنی کانادا را به‌عنوان کشور مورد علاقه‌شان برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

کانادا در بین سه کشور اول دنیا در زمینه مهاجرپذیری قرار دارد که این باعث شده است تا هر کسی که قصد مهاجرت دارد کانادا را در صدر اولویت‌های خود قرار دهد.

هزینه زندگی اولین موضوعی است که شما در ابتدای راه مهاجرت خود به کشور سفید و پهناور شمالی باید آن را در نظر بگیرید. اما هزینه زندگی شامل چه مواردی می‌شود؟ این همان مبالغی است که شما در کشور خود برای داشتن یک زندگی عادی باید پرداخت کنید.

هزینه مسکن که اصلی‌ترین هزینه هر فرد است، بیمه درمانی، تحصیل، خورد و خوراک روزانه، رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی و خودروی شخصی (در صورت داشتن و هزینه‌های مربوط به آن)، پوشاک و سایر موارد، همگی در فهرست هزینه‌‌های زندگی در کانادا قرار می‌گیرند. طبیعی است که در ابتدای زندگی در یک کشور جدید، باید از یک سری هزینه‌های غیر ضروری خودداری کنید.

نکته اصلی مربوط به هزینه‌های زندگی، سبک و شیوه زندگی هر فرد است. آیا تمایل دارید هر روز در رستوران غذا بخورید یا آشپزی‌کردن را ترجیح می‌دهید؟ آیا می‌توانید در یک آپارتمان کوچک یک‌خوابه زندگی کنید یا متراژ و لوکس‌بودن ساختمان برای شما اهمیت دارد؟

هزینه زندگی در کانادا در سال 2023

احتمالا در مورد مسئله افزایش نرخ اجاره مسکن و قیمت خانه‌ها در کانادا چیزهایی شنیده اید. در سال ۲۰۲۳ کانادا بیشترین درصد افزایش قیمت را در نرخ اجاره خانه و قیمت مواد غذایی داشته است.

کانادا دومین کشور وسیع دنیاست که دارای ۱۰ استان و سه قلمرو است و هر یک از آنها، قوانین و هزینه‌های متفاوتی را دارد. هزینه اجاره خانه در شهر تورنتو یکی از محبوب‌ترین شهرها برای ایرانیان با شهری مانند کبک متفاوت‌ و گران‌تر است. در ادامه، به جزئیات هزینه‌ها در این کشور پهناور می‌پردازیم.

هزینه خدمات شهری در کانادا

این هزینه‌ها شامل خدماتی از قبیل هزینه‌‌های آب، برق، تلفن و حمل زباله و غیره است که بخشی از آن خصوصی و شخصی است که خودتان جداگانه پرداخت‌ ‌می‌کنید و بخشی از آن ممکن است به همراه مبلغ اجاره حساب شده باشد.

خدمات شهری هزینه
هزینه پایه برای برق، آب، سرمایش، گرمایش و زباله برای یک آپارتمان ۸۰ متری 199 دلار کانادا
هزینه‌های مربوط به سیم‌کارت و اینترنت یک‌ماهه (10GB+) 70 دلار کانادا
اینترنت وای‌فای با سرعتی بالاتر از 60Mbps و حجم نامحدود 83 دلار کانادا

هزینه مواد غذایی در کانادا

در روز چند وعده غذا می‌خورید؟ آیا برند و عنوان مواد غذایی برای شما مهم است؟ در هفته چندبار خارج از خانه غذا می‌خورید؟ این سوالات نشان می‌دهد که سبک زندگی هر فرد متناسب با شرایط خودش است و می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه ورزش و سرگرمی در کانادا

در ابتدای مهاجرت ممکن است با تنهایی یا حس غربت و خیلی مشکلات دیگر دست و پنجه نرم کنید و این برای شما آزاردهنده باشد؛ ولی در کنار تلاش یا تحصیل، به ورزش و سرگرمی هم احتیاج دارید.

فعالیت هزینه
باشگاه ورزشی بزرگسالان ۷۰ دلار کانادا
اجاره زمین تنیس (یک ساعت) ۲۵ دلار کانادا
بلیت سینما (اکران بین‌المللی) ۱۵ دلار کانادا

هزینه رستوران در کانادا

رستوران‌رفتن آخر هفته یکی از کارهایی است که شما برای رفع خستگی ناشی از کارتان انجام می‌دهید. توجه کنید مبلغ صورت حساب رستوران فقط به غذایی که انتخاب می‌کنید یا کیفیت مواد داخل آن وابسته نیست، بلکه ویو یا محل قرارداشتن رستوران هم می‌تواند روی هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. پس اگر دلتان یک غذای دریایی در یک برج با چشم‌انداز کل شهر می‌خواهد باید مبلغ بیشتری را برای پرداخت صورتحساب رستوران در نظر بگیرید!

مواد غذایی هزینه
یک وعده غذایی برای یک نفر (ارزان) ۲۰-۳۰ دلار کانادا
یک وعده غذایی برای یک نفر (متوسط) ۸۰-۹۰ دلار کانادا
یک لیوان قهوه ۲-۳ دلار کانادا
نوشابه ۳ دلار کانادا

هزینه حمل‌ونقل در کانادا

اگر برای کاهش مبلغ اجاره محل زندگی، آپارتمان‌هایی دور از مرکز شهر را انتخاب کنید، باید هزینه‌ای را به‌طور ماهانه به حمل‌ونقل اختصاص دهید. بسته به نوع مسیر یا راه‌های ارتباطی باید بهترین وسیله را انتخاب کنید. ممکن است مترو باشد یا اتوبوس یا در اگر دستتان از خرید وسایل پر است اوبر درخواست دهید!

گزینه‌های حمل‌ونقل هزینه
بلیت تک‌سفره ۳.۵ دلار کانادا
بلیت اشتراکی یک‌ماهه ۱۰۰-۱۲۵ دلار کانادا
تاکسی ۴ دلار کانادا
کیلومترشمار تاکسی ساعتی ۲ دلار کانادا
بنزین (1 لیتر) ۲ دلار کانادا

هزینه مسکن در کانادا

آیا می‌توانید اجاره یک خانه بزرگ ویلایی در تهران را برای یک آپارتمان ۵۰ متری در حاشیه شهر تورنتو بدهید؟ این مسئله دغدغه اصلی همه مهاجران است. با هزینه سرسام‌‌آور مسکن و خانه چه باید کرد؟

مسئله این است حتی اگر به‌عنوان دانشجو در داخل ایران به یکی دیگر از شهرها مهاجرت کنید، در ابتدا احتمالا در خوابگاه به همراه چند نفر دیگر زندگی می‌کنید و تا جای ممکن سعی می‌کنید پولتان را ذخیره کنید. مهاجرت به خارج از کشور هم به همین صورت است، اما باید در نظر داشت در کانادا سطح درآمد و هزینه‌های زندگی تناسب بهتری دارد.

هزینه مسکن در کانادا را می‌توان در چند بخش تقسیم کرد. از ابعاد ساختمان تا امکانات آن گرفته تا خانه مستقل یا استودیو یا حتی آپارتمان‌های اشتراکی!

پیداکردن هم‌خانه همیشه سخت است. تفاوت سلیقه یا سبک زندگی شما با سایر افراد شاید خیلی به مذاقتان خوش نیاید. اما مزیت داشتن همخانه، تقسیم‌شدن هزینه‌های اجاره و  خدمات رفاهی آن است. در آپارتمان‌های تک‌واحدی یا به اصطلاح استودیو شما یک واحد دارید که در آن اتاقی وجود ندارد. استودیوها به دلیل کم‌بودن متراژ، اجاره‌های کمتری نسبت به سایر انواع آپارتمان دارند.

هزینه مسکن قیمت
یک واحد آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 1500 دلار کانادا به بالا
یک واحد آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر 1200 دلار کانادا به بالا
یک واحد استودیو 1000 دلار کانادا به بالا
یک واحد آپارتمان سه‌خوابه 2500 دلار کانادا به بالا
یک متر از آپارتمان برای خرید 8500 دلار کانادا به بالا

مالیات در کانادا و تاثیر آن بر زندگی

«مالیات خوب می‌گیریم و خدمات خوب ارائه می‌دهیم!» جمله‌ای که اداره مالیاتی کشور کانادا آن را چندین و چند بار اعلام کرده است. درآمد کانادا از مالیات‌گرفتن را می‌توان با کشورهای خلیج فارس و درآمد نفتی آن‌ها مقایسه کرد! برای یک فرد که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، شنیدن مالیات روی همه چیز کمی آزاردهنده و عجیب است. اما آیا آنقدر اثر در زندگی روزمره شما دارد؟

جواب این سوال نیز به سبک زندگی شما در کانادا برمی‌گردد اما این نکته را در نظر داشته باشید تا شما باید مقیم آن کشور باشید تا کل مالیات یک سال را پرداخت کنید. پس اگر ازدواج کردید یا صاحب فرزند شده اید یا اقامت خود را دریافت کرده اید باید مالیات یک سال را کامل پرداخت کنید و اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنید.

اصلی‌ترین مالیات در کانادا، GST یا مالیات بر کالا و خدمات است. از خرید یک لیوان قهوه تا خرید یک ماشین یا سهام یک شرکت در بورس همگی شامل این دسته می‌شوند. به نسبت قیمت و ارزشی که آن خرید شما دارد به آن درصدی مالیات تعلق می‌گیرد.

برخی از اقلام کشاورزی یا دامی دارای مالیات صفر هستند و به آن‌ها صفر درصد مالیات تعلق می‌گیرد. معمولا درصد مالیات بر کالا و خدمات چیزی بین ۵ تا ۹ درصد است که توسط مقامات هر استان بسته به قوانین مالی خود وضع می‌شود.

آیا هزینه زندگی در کانادا به‌صرفه است؟

کشورهای انگلیسی‌زبان رتبه یک را در بین کشورهای دنیا از دید مردم ایران برای مهاجرت را داشتند. بین آنها کدام کشور مناسب‌تر است؟ انگلستان در قاره اروپا یا کانادا و آمریکا؟ شاید استرالیا! باید گفت قوانین مهاجرتی کشورهای انگلیسی‌زبان با یکدیگر متفاوت است. کانادا با هدف جذب مهاجر تحصیلکرده و نیروی کار متخصص، به‌طور مداوم در حال تغییر قوانین مهاجرتی خود است. اگر رتبه کشورهای دنیا را دیده باشید کانادا رتبه دوم از لحاظ رفاه اجتماعی را دارا است! از لحاظ هزینه و اقتصاد، کانادا گزینه ایده‌آل برای افرادی است که تازه قصد شروع یک زندگی را دارند. شاید قیمت مسکن در کانادا بالاتر از سایر کشورها باشد اما خدماتی مانند بیمه درمانی رایگان می‌تواند چنین عیبی را برای شما کم‌رنگ‌تر کند.

میانگین دستمزد و درآمد در کانادا

حداقل حقوق در کانادا به چند عامل بستگی دارد. اینکه در کدام استان ساکن هستید، سن و مدرک تحصیلی و غیره. اما در ابتدا می‌توانید در مشاغل عمومی یا غیر تخصصی بخشی از هزینه زندگی‌تان را تامین کنید.

میانگین حقوق ساعتی در کانادا در استان‌های زیر بدین شرح است:

  • استان آلبرتا: ۱۵ دلار کانادا
  • استان بیریتیش کلمبیا: ۱۲ دلار کانادا
  • کبک: ۱۳ دلار کانادا
  • ساسکاچوان: ۱۲ دلار کانادا

البته باید در نظر داشت شما با مهارت خاص خود می‌توانید کاری تخصصی با حقوقی بالا دریافت کنید. برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند به عنوان دستیار استاد کار کنند؛ که معمولا حقوق دریافتی آن ساعتی بین ۱۲ تا ۱۴ دلار کانادا است. برای آشنایی بیشتر با بازار کار و شرایط کاریابی در استان‌های مختلف کانادا، مقاله روش پیداکردن کار در کانادا را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در کانادا

در مورد زندگی دانشجویی، بخش قابل توجهی از هزینه‌ها به شهریه دانشگاه و محل زندگی اختصاص می‌یابد. برای یک فرد که قصد مهاجرت تحصیلی دارد هزینه زندگی شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟ بخشی از هزینه‌ها جزو هزینه‌های ضروری زندگی برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. هزینه مسکن، خورد و خوراک، هزینه خرید سیم‌کارت و افتتاح حساب بانکی و غیره. با کار دانشجویی به صورت پاره‌وقت نیز یک دانشجو عمدتا قادر به پرداخت بخشی از هزینه‌های شخصی مانند خورد و خوراک خودش خواهد بود.

  • هزینه سالانه زندگی دانشجویی: حدودا 20 تا 25 هزار دلار کانادا
  • شهریه دانشگاه (بدون فاند و بورسیه): بین 20 تا 60 هزار دلار کانادا، بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه

هزینه ماهانه زندگی دانشجویی شامل اجاره خانه، خدمات رفاهی و قبوض، بلیت رفت‌وآمد، خورد و خوراک و تفریحات جانبی است که این هزینه بسته به سبک زندگی هر شخص متغیر است؛ اما بین 2000 دلار کانادا در خارج از مرکز شهر و حدودا 2200 دلار کانادا در مرکز شهر تفاوت دارد.

شهریه مدرسه در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا بر اساس نوع مدرسه، شهر و استان و حتی مقطع تحصیلی تفاوت‌های زیادی دارد. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای کانادایی‌ها، دارندگان پاسپورت یا اقامت دائم این کشور و همچنین فرزندان افرادی که با اجازه کار دانشجویی یا اجازه تحصیل به کانادا می‌آیند، رایگان است.

تحصیل در مدارس خصوصی کانادا برای همه دانش‌آموزان خصوصی مستلزم پرداخت شهریه است. به‌طور میانگین، هزینه تحصیل در مدارس کانادا (روزانه دولتی یا خصوصی)  بین 11 هزار تا 30 هزار دلار کانادا خواهد بود.

تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا، فرصت تحصیل و اسکان در محیط آموزشی چندفرهنگی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند و از این جهت، فرصت بی‌نظیری برای دانش‌آموزان در سنین حساس پیش از جوانی به شمار می‌آید. هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا، پکیج کاملی از خدمات آموزشی، رفاهی، اسکان و نظارت شبانه‌روزی را شامل می‌شود و متناسب با نوع مدرسه، بین 40 تا 85 هزار دلار کانادا متفاوت است.

شهریه دانشگاه در کانادا

شهریه دانشگاه در کانادا

شهریه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، بر اساس مقطع تحصیلی و رشته متفاوت است. توجه داشته باشید هزینه کتاب و جزوه و سایر موارد بر عهده دانشجو است.

دانشگاه (مقطع کارشناسی) شهریه سالانه
تورنتو ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار کانادا
آلبرتا ۲۶ تا ۹۰ هزار دلار کانادا
بریتیش کلمبیا ۳۴ تا ۵۵ هزار دلار کانادا
مک گیل ۷ تا ۷۰ هزار دلار کانادا
مونترال ۳۹ تا ۶۰ هزار دلار کانادا

در مقطع کارشناسی ارشد یا تحصیلات تکمیلی شهریه به‌صورت میانگین کمتر از مقطع کارشناسی است.

دانشگاه (مقطع کارشناسی ارشد) شهریه سالانه
تورنتو ۱۰ تا ۴۰ هزار دلار کانادا
آلبرتا ۷۵۰۰ تا ۱۵ هزار دلار کانادا
بریتیش کلمبیا ۵ تا ۳۰ هزار دلار کانادا
مک گیل ۵ تا ۱۶ هزار دلار کانادا
مونترال ۴ تا ۱۳ هزار دلار کانادا

کاهش صدور استادی پرمیت کانادا

وزیر مهاجرت کانادا در ژانویه 2024 اعلام کرد که این کشور تصمیم دارد برای سامان‌بخشیدن و کنترل بازار مسکن کانادا تغییراتی را در قوانین مهاجرتی کانادا بوجود آورد. در تازه‌ترین تغییرات در مقررات مهاجرتی کانادا، برای تعداد استادی‌پرمیت‌های سال میلادی جدید، سقفی در نظر گرفته شده است تا تعداد دانشجویان ورودی را کاهش دهد. این کاهش با هدف کاهش تقاضا در بازار مسکن برای اجاره آپارتمان توسط دانشجویان بین‌المللی و کنترل قیمت‌های سرسام‌آور اجاره ملک در کانادا انجام می‌شود.

بر اساس قانون جدید، دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های کانادا را دارند، از این محدودیت مستثنی هستند و مانند سابق، برای متقاضیان استادی پرمیت و ویزای دانش‌آموزی کانادا صادر می‌شود.

محدودیت صدور استادی پرمیت کانادا در سال 2024، عمدتا شامل حال دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا و متقاضیان تحصیل در کالج‌های این کشور می‌شود. اگر قصد تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) را دارید، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا محدودیتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دانشجویان فعلی حاضر در کانادا بوجود نخواهد آمد.

هزینه اسکان در کانادا

در بخش‌های بالا، در مورد هزینه مسکن و خانه‌ها اطلاعاتی ارائه شد؛ اما بحث اسکان فقط به خرید یا اجاره خانه منتهی نمی‌شود. اگر قرار است فرزند خود را برای تحصیل در یکی از مدارس کانادا بفرستید، باید بدانید مسئولیت تامین محل زندگی دانش‌آموزان شبانه‌روزی بر عهده مدارس است و شما بجز پرداخت فاکتور هزینه مدرسه، نیازی به پرداخت مبلغ بیشتری برای محل سکونت فرزندتان ندارید. دانش‌آموزان در مدارس بین‌المللی عموما در خوابگاه‌های داخل پردیس مدرسه ساکن می‌شوند یا در خوابگاه‌هایی که در فاصله کمی از مدرسه قرار گرفته است. در صورت وجود فاصله بین خوابگاه و پردیس مدرسه، مسئولیت جابجایی و تامین امنیت دانش‌آموزان در رفت‌وآمد به مدرسه و محل زندگی با مدرسه است.

حتی اگر مدارس روزانه را انتخاب کنید یا در میانه سال تحصیلی فرزندتان را به کانادا بفرستید، باز هم گزینه‌های خوبی برای اسکان او وجود دارد. اسکان با خانواده میزبان کانادایی یا هوم استی یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های زندگی برای خارجی‌ها است که می‌تواند ضمن آسودگی خاطر شما در مورد امنیت فرزندتان، مزایای زیادی برای او نیز به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، دانشجویان خارجی ترجیح می‌دهند سال‌های ابتدایی تحصیل را در محیط آموزشی مانند خوابگاه دانشگاه زندگی کنند و در سال‌های بعد، به دنبال اجاره مکانی خصوصی‌تر هستند. خیلی از افراد علاقه‌مند به زندگی با یک خانواده کانادایی یا به اصطلاح هوم استی هستند. به طور میانگین هزینه اسکان دانشجویان به‌صورت زیر است:

  • اجاره آپارتمان: ماهانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا، بسته به موقعیت و متراژ
  • خوابگاه: حدودا ۱۰۰۰ دلار کانادا در ماه
  • هوم استی: ماهیانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا

مزایا و معایب زندگی در کانادا

در اولین لحظه خروج از هواپیما، بخاری که از دهانتان خارج شده نشان می‌دهد هوای این کشور با کسی شوخی ندارد. این یکی از جنبه‌های منفی این کشور سرد در قاره آمریکای شمالی است. اما انسان خود را با همه‌چیز وفق می‌دهد. پس آب‌وهوا مسئله نگران‌کننده‌ای برای شما نخواهد بود.

در ابتدای زندگی شما تبدیل به یک ماشین حساب می‌شوید. ممکن است همه هزینه‌ها را به دلار و ریال حساب کنید و ناراحت شوید حقوق یک ماه کار شما در ایران برای تامین هزینه یک هفته زندگی در کانادا کافی نباشد. اما باید بدانید کانادا کشوری است که در آن سطح درآمد رابطه خوب و منطقی‌ای با هزینه‌‍‌های زندگی دارد. پس شاید چند ماه اول سخت باشد اما وقتی شروع به کار کردید متوجه تاثیر آن در زندگی خود می‌شوید.

طبیعت؟ کانادا کشوری است که به جاذبه‌های طبیعی گسترده و زیبای آن معروف است و کوه‌هایی که از آن سر شهر مشخص هستند و جنگل‌هایی که آدم ترس گم‌شدن در آن را دارد.

یکی از نکات مثبت کانادا، زبان رسمی آن است. کانادا به علت انگلیسی‌زبان‌بودن به یکی از مقاصد اصلی مهاجرین سراسر دنیا شده است. در کانادا زبان انگلیسی را به گویش‌های متفاوت می‌شنوید. اگر بخواهید به مونترال یا کبک مهاجرت کنید، باید بدانید زبان رسمی استان‌ کبک فرانسوی است و شاید برای پیداکردن کار یا زندگی نیاز به دانستن زبان فرانسوی داشته باشید.

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

شهر ارزان یعنی هزینه زندگی و مسکن پایین باشد اما در عین حال قدرت خرید بالایی داشته باشید. شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور شهرهای پر جمعیت و گران هستند که شاید برای برخی هزینه‌های این شهرها قابل پرداخت نباشد. در این بخش دو شهر ارزان کانادا را معرفی می‌کنیم:

رجاینا؛ شهری ارزان در کانادا با قدرت خرید بالا

دومین شهر بزرگ استان ساسکچوان که به شهر ملکه معروف است. این شهر سرعت رشد و توسعه شهری بسیار بالایی دارد که در آن شاخص قدرت خرید مردم بیشتر از ۱۰۰ درصد است که این یک موفقیت عجیب برای این شهر است.

نکته منفی شهر رجینا زمستان بسیار سرد و برفی این شهر است، پس اگر شما این شهر را جزو اولویت‌های خود قرار دادید، باید برای سرمای زیاد اینجا آماده باشید.

هالیفاکس؛ یکی از ارزان‌ترین شهرهای مناسب زندگی ایرانیان در کانادا

هالیفاکس مرکز استان نوااسکوشیا و یکی دیگر از شهرهای ارزان کانادا برای تحصیل، کار و زندگی برای ایرانیان است.

این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است که آن را به یکی از شهرهای شلوغ ساحلی تبدیل کرده است. شاخص خرید در این شهر متوسط است و حدودا ۷۰ درصد و نشان‌دهنده کم‌بودن حقوق پرداختی در این شهر است.

هزینه ماهانه زندگی خانواده 4 نفره در کانادا

برای تخمین میانگین هزینه زندگی یک خانواده چهارنفره مجدد باید دید این خانواده قصد اقامت در کدام استان و شهر را دارند. همچنین در چه نوع خانه‌ای قصد زندگی دارند چون بیشترین هزینه زندگی یک خانواده صرف هزینه اجاره خانه می‌شود.

  • هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره خانه): حدودا 4000 دلار کانادا
  • هزینه زندگی یک خانواده (با اجاره خانه): تقریبا 6700 دلار کانادا

اگر بخواهیم به ترتیب مقایسه کنیم باید بگوییم هزینه زندگی در ونکوور دارای بالاترین نرخ است. بعد از آن تورنتو و هالیفکس هزینه مسکن بالاتری نسبت به سایر استان‌ها و شهرها دارند.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای تورنتو و ونکوور

با اینکه هر یک از استان‌های کانادا قوانین متفاوتی دارند؛ ولی هزینه‌های زندگی در تورنتو و ونکوور تفاوت چندانی ندارد. در بین شهرهای کانادا، تورنتو انتخاب اول مهاجران ایرانی است ولی به‌دلیل آب‌وهوای سرد آن، برخی ونکوور را ترجیح می‌دهند.

شهرهای محبوب کانادا برای مهاجران از لحاظ هزینه‌ها چقدر با یکدیگر تفاوت دارند؟ هزینه‌های خورد و خوراک و مسکن تفاوت زیادی در بین این دو شهر ندارند. تورنتو که دارای ایرانیان بیشتری نسبت به سایر شهرهای کاناداست همیشه گزینه اول مهاجرین ایرانی بوده است. اما آب و هوای سرد این شهر برخی را به سمت ونکوور برده است که هوایی بهتر و گرم‌تر از استان آنتاریو دارد. حال این تغییر شهر به خاطر آب‌وهوا چقدر در هزینه‌‌های زندگی شما تفاوت ایجاد می‌کند؟ در بحث خرید خودرو یا خرید قسطی آن در تورنتو قیمت حتی ممکن است تا ۲۰۰۰ دلار کانادا نیز کاهش پیدا کند و رقم قسط‌های پرداختی کمتر باشد.

  تورنتو ونکوور
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 2500 دلار کانادا 2700 دلار کانادا
بیمه و مخارج خانه 220 دلار کانادا 150 دلار کانادا
سرگرمی 210 دلار کانادا 170 دلار کانادا
مواد غذایی برای یک نفر 380 دلار کانادا 380 دلار کانادا
تلفن و اینترنت 90 دلار کانادا 80 دلار کانادا
بنزین 150 دلار کانادا 140 دلار کانادا
باشگاه ورزشی 60 دلار کانادا 55 دلار کانادا
جمع کل 3610 دلار کانادا 3675 دلار کانادا
مالیات استانی بر مصرف 12 درصد 13 درصد

به طور کلی، برای موفقیت در مدیریت مالی و تامین هزینه‌های زندگی در کانادا، شما نیاز دارید تا سبک و روش زندگی خودتان را با شرایطی که در آن هستید نزدیک کنید. داشتن یک لیست از میانگین قیمت وسایل و مواد غذایی همیشه به آدم این حس اطمینان را می‌دهد که از قبل خود را برای مواجهه با چنین شرایط و هزینه‌ها آماده کند.

5/5 - (5 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study