logo

هزینه تحصیل در مدارس سوئیس

14 اسفند 1402

شهریه تحصیل در مدارس سوئیس

  • شهریه مدارس روزانه خصوصی سوئیس – بین 30.000 تا 70.000 فرانک سوئیس
  • شهریه مدارس شبانه‌روزی خصوصی سوئیس – بین 60.000 تا 170.000 فرانک سوئیس

مدارس سوئیس به دلیل خلق یک تجربه تحصیلی منحصربه‌فرد، از شهرت و اعتبار بسیار زیادی برخوردار هستند. تحصیل در مدارس سوئیس، از برنامه‌های آموزشی دقیق و جامع گرفته تا زیبایی‌های فرهنگ کشور سوئیس، بسترهای زیادی را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌دهد. به همین دلیل، این کشور یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت تحصیلی برای دانش‌آموزان بین‌المللی به شمار می‌آید.

سیستم آموزشی مدارس سوئیس، یکی از بهترین و معتبرترین سیستم‌های آموزشی در دنیا به شمار می‌آید. این سیستم آموزشی، دانش‌آموزان را برای موفقیت در آینده تحصیلی و شغلی آماده می‌سازد. بعضی از مدارس شبانه‌روزی سوئیس، با ارائه برنامه‌های اختصاصی در حوزه‌هایی مانند تکنولوژی و کارآفرینی، دانش‌آموزان خود را به مهارت‌هایی مسلط می‌کنند که برای موفقیت در دنیای مدرن مورد نیاز است.

علاوه بر این، به دلیل محبوبیت سوئیس به عنوان یک مقصد تحصیلی شاخص، تعداد دانش‌آموزان بین‌المللی در مدارس شبانه‌روزی سوئیس بسیار بالاست. بنابراین، فرزندتان با تحصیل در این مدارس، فرصت ارزشمند آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون و ارتباط با افرادی از سراسر دنیا را به دست می‌آورد. زندگی در محیط‌های چندملیتی چندفرهنگی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به درک و فهم مناسبی از دنیا برسند.

در مدارس سوئیس، توجه زیادی به علایق و توانمندی‌های دانش‌آموزان می‌شود. بنابراین، از همان سال‌های آغازین تحصیل، دانش‌آموزان با مسیرهای گوناگونی برای تحصیل روبرو می‌شوند. علاوه بر این، تنوع سیستم‌های آموزشی بین‌المللی در مدارس شبانه‌روزی سوئیس، گزینه‌های تحصیل در مقطع آموزش عالی را برای فرزندتان به‌طور قابل توجهی گسترش می‌دهد.

موقعیت مکانی کشور سوئیس نیز ویژگی مثبت دیگری است که به جذابیت‌های این کشور به عنوان یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی افزوده است. سوئیس با موقعیت جغرافیایی مناسب در قاره اروپا، علاوه بر سهولت دسترسی به سایر کشورهای اروپایی، مقصد تحصیلی مناسبی برای ایرانیان به شمار می‌آید. در مقایسه با سایر کشورها، مانند کانادا، سوئیس در فاصله بسیار کمتری با ایران قرار گرفته و رفت‌وآمد دانش‌آموز و خانواده او را به میزان قابل توجهی آسان‌‌تر می‌کند.

دلایل تنوع هزینه در مدارس سوئیس

هزینه تحصیل در مدارس سوئیس، به عوامل مختلفی همچون موقعیت مکانی، سیستم‌های آموزشی، امکانات و زیرساخت‌های مدرسه، فهرست فعالیت‌های فوق برنامه ارائه‌شده و عواملی دیگر بستگی دارد. مدارس شبانه‌روزی سوئیس، در مقایسه با مدارس سایر کشورهای محبوب در حوزه مهاجرت تحصیلی، شهریه‌های بالاتری از دانش‌آموزان خود دریافت می‌کنند. ولی با در نظرگرفتن ویژگی‌ها و برتری‌های مدارس سوئیس، می‌توان گفت تحصیل در مدارس این کشور یک تصمیم هوشمندانه برای خانواده و یک سرمایه‌گذاری پر سود برای آینده تحصیلی و شغلی دانش‎آموز محسوب می‌شود. به طور کلی، شهریه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی سوئیس بین 50 تا 170 هزار فرانک سوئیس تخمین زده می‌شود. در این بخش، به عوامل تاثیرگذار بر شهریه مدارس شبانه‌روزی و خصوصی سوئیس می‌پردازیم:

 

موقعیت مکانی مدرسه در سوئیس

کشور سوئیس، از لحاظ زیبایی‌های طبیعی یکی از بهترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. طبیعت زیبای سوئیس، امکان انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی تابستانی و زمستانی متنوعی را فراهم کرده است. مدارس سوئیس، با بهره‌مندی از این ویژگی طبیعی خاص، فرصت‌های گوناگونی را برای مشارکت در فعالیت‌های فوق برنامه و فعالیت‌های ورزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

اغلب مدارس خصوصی و شبانه‌روزی خاص سوئیس، در پردیس‌های وسیع و گسترده در مجاورت مناطق روستایی قرار دارند و علاوه بر دسترسی به امکانات شهری، از فضایی کافی برای فراهم‌ساختن امکانات ورزشی و اسکان شبانه‌روزی دانش‌آموزان برخوردار هستند. مدارسی که در شهرهای بزرگ یا در مجاورت آنها قرار گرفته اند، به دلیل دسترسی به امکانات و تسهیلات مدرن و پیشرفته پیرامونی، شهریه بالاتری برای دانش‌آموزان خود در نظر می‌گیرند. در این مدارس، زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای رشد تحصیلی، ورزشی، هنری و … دانش‌آموزان در پردیس مدرسه فراهم شده است و دانش‌آموزان برای استفاده از این امکانات، مجبور به رفت و آمد در سطح شهر نیستند. این موضوع در تامین امنیت و رفاه دانش‌آموزان و آسودگی خاطر خانواده‌ها نقش بزرگی ایفا می‌کند.

نوع اسکان دانش‌آموز در مدارس سوئیس

دانش‌آموزان بین‌المللی در بیشتر مدارس شبانه‌روزی سوئیس، می‌توانند از گزینه‌های اسکان متنوعی استفاده کنند. علاوه بر حالت اسکان کامل، که 7 روز هفته به همراه وعده‌های غذایی را شامل می‌شود، دانش‌آموزان می‌توانند متناسب با شرایط، وضعیت اسکان خود را از حالت تمام‌وقت خارج کنند و فقط روزهای مدرسه را در خوابگاه مدرسه اسکان داشته باشند. در اینصورت، دانش‌آموز فقط به مدت 5 روز از امکانات خوابگاه مدرسه استفاده می‌کند. بنابراین، بر اساس شرایط اسکان دانش‌آموز، می‌توان اعداد متفاوتی برای شهریه تحصیل شبانه‌روزی او پیش‌بینی کرد. همچنین، گزینه اسکان با خانواده میزبان سوئیسی (یا اسکان هوم استی) نیز در بعضی از مدارس ارائه می‌شود. در اینصورت، دانش‌آموز با یک خانواده مورد تایید و قابل اطمینان سوئیسی زندگی می‌کند. انتخاب هر یک از گزینه‌های اسکان، می‌تواند بر روی میزان شهریه تحصیل دانش‌آموز تاثیرگذار باشد.

پایه تحصیلی در مدارس سوئیس

مدارس روزانه و شبانه‌روزی سوئیس، امکان تحصیل در پایه‌های گوناگون را در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌دهند. به دلیل اداره مدارس سوئیس توسط کانتون‌ها، شروع تحصیل و ساختار آموزش کودکان در این کشور دارای تنوع و گستردگی زیادی است؛ ولی با این‌حال، تحصیل در کودکستان در همه کانتون‌های سوئیس اختیاری است و آموزش اجباری کودکان از مقطع دبستان شروع می‌شود. دانش‌آموزان در سیستم آموزشی مدارس سوئیس، پس از پایان مقطع متوسطه اول، می‌توانند در مورد ادامه تحصیل در دبیرستان یا آغاز یادگیری مهارت شغلی و فنی-حرفه‌ای تصمیم‌گیری کنند. بر اساس نوع و محتوای موضوعات آموزشی در پایه‌های مختلف، شهریه تحصیل دانش‌آموزان می‌تواند متغیر باشد. برای مثال، شهریه تحصیل شبانه‌روزی دانش‌آموزان در مدرسه Le Rosey در پایه‌های 3 تا 6، برابر با 97.800 فرانک سوئیس است. در پایه‌های بالاتر (پایه 7 تا 12)، در هر سال تحصیلی برابر با 138.900 فرانک سوئیس است.

نوع مدرسه در سوئیس

اگر اقامت دائم سوئیس را نداشته باشید، نمی‌توانید فرزندتان را در مدارس دولتی سوئیس ثبت نام کنید. در واقع، دانش‌آموزان بین‌المللی در سوئیس، تنها می‌توانند در مدارس خصوصی این کشور تحصیل کنند که به دو صورت روزانه و شبانه‌روزی فعالیت دارند. مدارس خصوصی سوئیس، در زیباترین قسمت‌های این کشور قرار گرفته اند و دارای امکانات متعددی مانند زیرساخت‌های آموزشی پیشرفته و مجموعه‌های ورزشی و اقامتی برای دانش‌آموزان هستند. مدارس شبانه‌روزی خاص سوئیس، در مقایسه با مدارس شبانه‌روزی استاندارد، از امکانات گسترده‌تری برخوردارند، فهرست فعالیت‌های فوق برنامه ارائه‌شده در این مدارس تنوع بسیار بالایی دارد و از همه مهم‌تر، دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی خاص از توجه و تمرکز بیشتری از سوی آموزگاران و کادر آموزشی مدرسه برخوردار می‌شوند. بنابراین، انتخاب هر یک از انواع مدرسه در سوئیس باعث ایجاد تفاوت‌های زیادی در مبلغ نهایی شهریه تحصیل فرزندتان در این کشور می‌شود.

سیستم‌های آموزشی در مدارس سوئیس

مدارس خصوصی در کشور سوئیس، به دلیل کیفیت و استانداردهای بسیار بالای آموزش، تنوع زیادی در سیستم‌های آموزشی خود در پایه‌های مختلف تحصیلی دارند. در حقیقت، مدارس خصوصی سوئیس به دلیل ماهیت بین‌المللی مدرسه و جمعیت زیاد دانش‌آموزان بین‌المللی، اقدام به ارائه سیستم‌های آموزشی بین‌المللی معتبری مانند IB کرده اند. علاوه بر این، سیستم‌های آموزشی انگلستان (A-level و GCSE) و سیستم آموزشی آمریکایی Advanced Placement در کنار برنامه دیپلم دبیرستان آمریکا (US High School Diploma) نیز در مدارس روزانه و شبانه‌روزی سوئیس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مدارس ارائه‌کننده سیستم‌های آموزشی بین‌المللی، به‌طور منظم تحت نظارت و بررسی سازمان‌های آموزشی مربوطه قرار می‌گیرند و کیفیت آموزش در آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

امکانات و فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس سوئیس

مدارس خصوصی سوئیس، تاکید بسیاری بر روی رشد و پیشرفت همه‌جانبه دانش‌آموزان خود دارند و علاوه بر فراهم‌کردن امکانات آموزشی برای آنها، شرایط رشد روانی، ورزشی، هنری و شخصیتی آنان را نیز مهیا می‌کنند. دانش‌آموزان با تحصیل در مدارس شبانه‌روزی سوئیس، علاوه بر بهره‌مندی از آموزش باکیفیت، می‌توانند در فهرست گسترده‌ای از فعالیت‌های فوق برنامه نیز مشارکت داشته باشند. در مدارس شبانه‌روزی سوئیس دانش‌آموزان می‌توانند با انتخاب فعالیت‌های فوق برنامه بر اساس علایق و نقاط ضعف و قوت خود، در کنار پیشرفت تحصیلی و دستیابی به اهداف آموزشی، مسیر رشد شخصیتی و فردی خویش را نیز دنبال کنند. مدارس شبانه‌روزی خاص سوئیس، با پردیس‌های چندهکتاری و قرارگرفتن در زیباترین بخش‌های این کشور، تنوع بیشتری در ارائه فعالیت‌های فوق برنامه ایجاد کرده اند. این مدارس، با دسترسی به امکانات هنری، ورزشی و آکادمیک در داخل مدرسه، امکان دسترسی متمرکز همه دانش‌آموزان به فرصت‌های رشد و ارتقاء همه‌جانبه را فراهم ساخته اند. برای نمونه، مدرسه Rosenberg سوئیس با دسترسی به امکانات بی‌نظیری مانند Rosenberg Creative Lab را برای دانش‌آموزان فراهم کرده که یک فضای آموزشی و تجربی بسیار مجهز و دارای تجهیزات اختصاصی هنر، طراحی و تکنولوژی است. Health & Fitness Club مخصوص فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام، Mario J. Molina Science Center با آزمایشگاه‌های مدرن و کاملا مجهز و Golf Training Facility برای آموزش و تمرین گلف تنها گوشه‌ای از امکانات گوناگون و خیره‌کننده این مدرسه محسوب می‌شوند. هزینه تحصیل سالانه در مدرسه Rosenberg حدودا 140.000 فرانک سوئیس برآورد می‌شود.

با در نظرگرفتن عوامل تاثیرگذار روی مبلغ شهریه مدارس سوئیس، به بررسی هزینه تحصیل در مدارس سوئیس می‌پردازیم:

  • شهریه مدارس روزانه خصوصی سوئیس – شهریه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس روزانه سوئیس، بین 30.000 تا 70.000 فرانک سوئیس ارزیابی می‌شود. این مبلغ، صرفا دربرگیرنده هزینه تحصیل دانش‌آموز است و شامل هزینه‌های اسکان و تغذیه او نمی‌شود.
  • شهریه مدارس شبانه‌روزی خصوصی سوئیس – هزینه سالانه تحصیل دانش‌آموزان در بخش شبانه‌روزی مدارس خصوصی سوئیس، بین 60.000 تا 170.000 فرانک سوئیس برآورد می‎شود. این مبلغ، دربرگیرنده شهریه مدرسه به همراه هزینه اسکان و تغذیه دانش‌آموز است.

هزینه پرداختی به مدارس سوئیس چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

هزینه تحصیل در مدارس سوئیس چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

هزینه پرداختی به مدارس سوئیس چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

کشور سوئیس، دارای معتبرترین و باکیفیت‌ترین سیستم آموزشی در جهان است. مدارس دولتی این کشور از شهرت بسیار بالایی برخوردارند و مدارس شبانه‌روزی آن نیز در فهرست برترین‌های جهان حضور دارند. مدارس شبانه‌روزی سوئیس دارای سیستم‌های آموزشی معتبر و شناخته‌شده و امکانات متعددی هستند که با شهریه‌های نسبتا بالا همراه است. مدارس سوئیس، در مقایسه با مدارسی با کیفیت و استانداردهای مشابه در سایر کشورهای جهان، گران‌تر هستند.

شهریه مدرسه در مدارس روزانه دربرگیرنده ارائه آموزش و نظارت در دروس اجباری، به همراه استفاده از کتابخانه مدرسه و دسترسی به اینترنت است. هزینه اسکان Home Stay دانش‌آموزان با خانواده سوئیسی در این مبلغ در نظر گرفته نمی‌شود و هزینه استفاده از این حالت اسکان، به صورت جداگانه به خانواده اعلام می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مبلغ کل شهریه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی گنجانده شده است، هزینه اسکان شبانه‌روزی، وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های دانش‌آموز است. همچنین، دانش‌آموزان به امکانات ورزشی مدرسه نیز دسترسی دارند. البته ممکن است هزینه‌های ورزشی در شهریه تحصیل دانش‌آموز در نظر گرفته نشده باشد و برای استفاده فرزندتان از بعضی امکانات ورزشی، ملزم به پرداخت مبلغ اندکی شوید.

یکی دیگر از هزینه‌های اجباری در مدارس سوئیس، هزینه درخواست پذیرش (Application Fee) و پس از آن هزینه ثبت نام (Enrollment Fee) است. اپلیکیشن فی، برای بررسی پرونده دانش‌آموز جهت پذیرش از سوی مدرسه دریافت می‌شود و هزینه ثبت نام، مربوط به دانش‌آموزانی است که برای اولین بار در یک مدرسه ثبت نام می‌کنند. اپلیکیشن فی معمولا در حدود 300 فرانک سوئیس و هزینه ثبت نام، تقریبا 3.000 فرانک سوئیس برآورد می‌شود. لازم به ذکر است این اعداد صرفا جهت نمونه اعلام می‌شوند و رقم دقیق مربوط به اپلیکیشن فی و هزینه ثبت نام در هر مدرسه را باید به صورت موردی بررسی کرد.

بعضی هزینه‌ها در مدارس شبانه‌روزی تحت عنوان Extra Fees وجود دارند که مربوط به استفاده دانش‌آموز از خدماتی مانند آموزش خصوصی موسیقی یا ورزش، هدایت شخصی و هزینه دوره‌های اختیاری است. همچنین، ممکن است برای شرکت فرزندتان در فعالیت‌های اختیاری و فوق برنامه، مانند سفر برای تماشای تئاتر یا هفته‌های مطالعه در مرکزی خارج از مدرسه، هزینه‌ای از شما دریافت شود. علاوه بر این، هزینه کتاب‌های درسی و سایر مواد آموزشی و هزینه شرکت در آزمون‌ها بر عهده خانواده دانش‌آموز است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی (تحصیل رایگان) از مدارس سوئیس

اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی در مدارس سوئیس

دریافت بورسیه تحصیلی (تحصیل رایگان) در سوئیس چه شرایطی دارد؟

پیش‌تر اشاره شد مدارس سوئیس، جزء بهترین و باکیفیت‌ترین مراکز آموزشی کودکان و نوجوانان در سراسر جهان محسوب می‌شوند و استانداردهای آموزشی در این مدارس، از سطح بسیار بالایی برخوردارند. مدارس سوئیس، متناسب با کیفیت آموزشی بالا و امکانات آموزشی، هنری، ورزشی و … بی‌شمار خود، شهریه‌های نسبتا بالایی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته اند. تصور اغلب والدین در مورد مدارس سوئیس این است که مدارس شبانه‌روزی سوئیس، صرفا مخصوص ثروتمندان و قشر به اصطلاح الیت جامعه است و افراد عادی توانایی ثبت نام فرزندان خود در اینگونه مدارس را ندارند. اما باید بدانید که این مدارس علاوه بر برنامه‌های متنوع و منعطف پرداخت شهریه، تعدادی اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی نیز برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد و واجد شرایط ارائه می‌دهند.

اسکالرشیپ‌ها در مدارس شبانه‌روزی غالبا در برگیرنده درصدهای گوناگون کاهش در مبلغ شهریه دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزان برای دریافت اسکالرشیپ‌های ارائه‌شده در حوزه‌های گوناگون تحصیلی، هنری، ورزشی و … باید صلاحیت خود بر اساس معیارهای تعیین‌شده توسط مدرسه را نشان دهند. به عنوان مثال، اگر دانش‌آموزی دارای استعداد ورزشی یا هنری خاصی باشد، می‌تواند بر اساس گزینه‌های موجود، مشمول دریافت اسکالرشیپ شود.

برای مثال، مدرسه آمریکایی لزین (LAS) برنامه‌های زیادی برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد و نخبه خود دارد و بیش از 40 درصد دانش‌آموزان مدرسه، موفق به دریافت اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی می‌شوند. این رقم، بالاترین میزان بین مدارس کشور سوئیس است.

بعضی از مدارس سوئیس، اسکالرشیپ‌های محدودی دارند و صرفا برای دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی خاص ارائه می‌دهند. مثلا، مدرسه Brillantmont، برای حمایت از دانش‌آموزان واجد شرایط در پایه تحصیلی هشتم و نهم، اسکالرشیپی در نظر گرفته است که تا 20 درصد کاهش در شهریه را در برمی‌گیرد.

در اغلب مدارس شبانه‌روزی سوئیس، اعطای اسکالرشیپ به دانش‌آموزان، بر اساس برگزاری آزمون و با درنظرگرفتن معیارهای خاصی انجام می‌شود. در واقع، به دلیل محدودبودن منابع و تعداد اندک اسکالرشیپ‌ها، رقابت در این زمینه بالاست و دانش‌آموزان باید عملکرد بسیار خوبی در آزمون مربوطه داشته باشد.

روش پرداخت شهریه به مدارس سوئیس

پرداخت شهریه تحصیل در مدارس سوئیس

مدارس سوئیس چگونه هزینه‌های خود را دریافت می‌کنند؟

پس از اینکه نامه پذیرش توسط مدرسه برای فرزندتان صادر شد، اولین و حیاتی‌ترین اقدام در ادامه روند مهاجرت تحصیلی دانش‌آموز، پرداخت شهریه است. پرداخت کامل و به‌موقع شهریه مدرسه تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه پرونده ویزای تحصیلی دانش‌آموز دارد. در واقع، خانواده با پرداخت شهریه تحصیل فرزندش، توانایی مالی تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی او را به سفارت سوئیس اثبات می‌کند.

مدارس سوئیس بر اساس سیاست‌های متنوع، روش‌های انعطاف‌پذیری را برای پرداخت شهریه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند. این روش‌ها شامل پرداخت قسطی شهریه به صورت ماهانه یا ترمی می‌شوند. بعضی از مدارس، برای خانواده‌هایی که شهریه تحصیل فرزندشان را به صورت کامل و یک‌جا پرداخت می‌کنند، درصدی تخفیف در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، مدارس سوئیس برای خانواده‌هایی که بیش از یک فرزندشان را در مدرسه ثبت نام کنند، تخفیفی با نام Sibling Discount در نظر می‌گیرند که شامل تخفیفی در حدود 15 درصد، در شهریه فرزندان بعدی می‌شود.

به جز شیوه‌های متداول و سنتی پرداخت شهریه مانند حواله بین بانکی، روش‌های دیگری به صورت آنلاین و بر اساس پلتفرم‌های پرداخت شهریه وجود دارند که خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از آن، شهریه فرزندشان را پرداخت کنند. ولی با توجه به تحریم‌های بانکی، امکان استفاده از این روش برای خانواده‌های ایرانی فراهم نیست و پرداخت شهریه تحصیل در خارج از کشور، به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی آنها تبدیل شده است.

موسسه مهاجرتی سامان اِستادی برای سهولت در پرداخت شهریه و کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها، اقدام به ارائه راهکارهایی امن و مطمئن کرده است. این راهکارها، علاوه بر کاهش نگرانی‌های خانواده برای پرداخت شهریه، فرآیند بازگشت پول در مواقع ضروری را نیز ساده‌تر می‌کند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص، مقاله حواله ارزی را مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
بدون برچسب

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

در صورتی که شماره موبایل خود را وارد کنید پس از پاسخ کارشناسان از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست

نیاز به مشاوره دارید؟ در واتساپ پاسخگوی شما هستیم
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ می دهیم پشتیبانی واتساپ
پذیرش تحصیلی در کشور های
خدمات موسسه Saman Study